Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Trump, Musk en Amerikaanse politiek.

Loeki72 schreef op 25-06-2025 om 10:03:

[..]

Had je anders verwacht? Trump staat nou niet bepaald bekend om zijn takt en sociaal gedrag.

Totaal niet maar de reactie van Rutte hierop bleek toch weer van ongekende teflon kwaliteit, helemaal geen probleem er stond niets raars in. Nu de top voorbij is blijkt Rutte het best goed gedaan te hebben. Maar Schoof ook en dat vind ik dan wel mooi voor hem, zo sluit hij zijn politieke debacle met Geert toch nog goed af.

Musk maakt weer ruzie met Trump. 

BeesAreCool schreef op 04-07-2025 om 16:40:

Musk maakt weer ruzie met Trump.

Ja net een stel kleuters!

En zijn “Big Beautiful Bill” is er ook door 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

04-07-2025 om 17:16

Zilver_gray schreef op 04-07-2025 om 16:46:

[..]

Ja net een stel kleuters!

En zijn “Big Beautiful Bill” is er ook door

ja fijn voor alle rijken, maar voor de armen wordt het weer slechter. 

Friezinnetje schreef op 04-07-2025 om 17:16:

[..]

Yup!

Friezinnetje schreef op 04-07-2025 om 17:16:

[..]

Er worden ook heel wat regio's door geraakt waarvan het grote merendeel op Trump stemde. 

BeesAreCool schreef op 04-07-2025 om 17:43:

[..]

Er worden ook heel wat regio's door geraakt waarvan het grote merendeel op Trump stemde.

Ja ze zullen spijt als haren op hun hoofd hebben.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

04-07-2025 om 18:15

BeesAreCool schreef op 04-07-2025 om 17:43:

[..]

ja idd, maarja, je vindt alles goed zolang je denkt dat het jezelf niet treft/raakt. En nu zitten ze op de blaren. Erg sneu hoor

Friezinnetje schreef op 04-07-2025 om 18:15:

[..]

ja idd, maarja, je vindt alles goed zolang je denkt dat het jezelf niet treft/raakt. En nu zitten ze op de blaren. Erg sneu hoor

Sommigen vragen zelfs "waar is Harris? Waarom doet zij niks?"

Uh, misschien had je op haar moeten stemmen? 

kerstbeer

kerstbeer

05-07-2025 om 23:40 Topicstarter

Musk gaat nu zijn eigen partij oprichten: 
https://www.bbc.com/news/articles/c1dn04lvgpdo

Toen ik de titel van dit draadje maakte over Amerikaanse politiek en Trump, dacht ik lang na of ik Musk zou toevoegen. Hij was toen echter zo prominent aanwezig en invloedrijk in de VS dat ik dat toch deed. 

Ik had toen geen idee hoe accuraat dat zou worden 

kerstbeer schreef op 05-07-2025 om 23:40:

Musk gaat nu zijn eigen partij oprichten:
https://www.bbc.com/news/articles/c1dn04lvgpdo

Toen ik de titel van dit draadje maakte over Amerikaanse politiek en Trump, dacht ik lang na of ik Musk zou toevoegen. Hij was toen echter zo prominent aanwezig en invloedrijk in de VS dat ik dat toch deed.

Ik had toen geen idee hoe accuraat dat zou worden

Vraag me af of dat überhaupt  verbetering gaat geven.  Misschien voor de happy few. Maar voor de " gewone " mensen? Nou ja alles beter dan Trump misschien? 

kerstbeer

kerstbeer

06-07-2025 om 22:47 Topicstarter

lientje69 schreef op 06-07-2025 om 09:56:

[..]

Vraag me af of dat überhaupt verbetering gaat geven. Misschien voor de happy few. Maar voor de " gewone " mensen? Nou ja alles beter dan Trump misschien?

Hij heeft wel een schare, vooral mannelijke fans.

Even stereotype: Dus niet de MAGA die buiten vlees staat te roosteren in de tuin ergens op het platteland, maar jonge mannen in de steden die ergens op een kantoor werken en zichzelf slimmer vinden dan gemiddeld. 

Die stemmen raakt de Republikeinse partij dan weer kwijt als dit werkelijk doorzet. 

Musk heeft echter zowel de Democraten tegen zich, zoals nu dus ook steeds meer MAGA. 

Ik verwacht dan ook niet dat zijn partij heel veel zal kunnen doen in een land waar de winner takes all in de politiek, maar wie weet. 

nou ja, als hij doorzet krijg je misschien wel een soort “split vote” onder republikeinen. En daar zouden democraten mogelijk vruchten van kunnen plukken. Juist in een winter takes all “democratie”. 

Maar in de tussentijd zal er nog veel (enge) gekkigheid gebeuren, vermoed ik. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

08-07-2025 om 07:15

Netanyahu heeft Trump aangedragen voor de Nobelprijs voor de Vrede. 
Dat zou wel vreemd zijn, want heeft nog nergens vrede bewerkstelligd. En ondertussen laat Israël nog steeds geen hulp toe in Gaza, waar ondertussen 150.000 Gazanen gedood zijn. 

Friezinnetje schreef op 08-07-2025 om 07:15:

Netanyahu heeft Trump aangedragen voor de Nobelprijs voor de Vrede.
Dat zou wel vreemd zijn, want heeft nog nergens vrede bewerkstelligd. En ondertussen laat Israël nog steeds geen hulp toe in Gaza, waar ondertussen 150.000 Gazanen gedood zijn.

Ja ik las het ook zonet; de oorlogsmisdadiger draagt een veroordeeld crimineel voor voor de Nobelprijs voor de vrede..

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.