Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Trump, Musk en Amerikaanse politiek.

https://www.instagram.com/reel/DJeopHRJwjn/?igsh=OG9sNHR6YjhyMXEy

Wtf 😳
Stukje blijven kijken, dan zie je dat Dr Oz (die nu blijkbaar ook voor Trump werkt) echt zegt dat chronisch zieken niet patriotisch zijn, omdat de overheid blijkbaar geen waar voor hun geld krijgt bij die uitgaven 😳😳😳

Daglichtlamp schreef op 12-05-2025 om 20:31:

[..]

Je bedoelt dat Trump wil dat die omlaag gaan. Het is nog afwachten of hij dat met dit decreet ook gaat bereiken.

Ja dat, vond het wel een mooie gedachte.

Men had verwacht dat de inflatie in de VS zou zijn toegenomen, maar dat viel mee. De brokkenpiloot wordt nog niet gestraft.

Ondertussen heeft hij ook een vliegtuig cadeau gekregen.

rionyriony schreef op 12-05-2025 om 15:26:

Ik vind het wel goed dat de prijzen van de medicijnen in Amerika flink omlaag gaan.

Maar het is de bedoeling dat die prijzen dan in andere landen omhoog gaan, zodat Big Pharma natuurlijk wel zijn miljarden winst blijft maken. Dat zal Trump hen niet willen misgunnen

Lollypopje schreef op 13-05-2025 om 17:34:

[..]

Maar het is de bedoeling dat die prijzen dan in andere landen omhoog gaan, zodat Big Pharma natuurlijk wel zijn miljarden winst blijft maken. Dat zal Trump hen niet willen misgunnen

Schijnt dat de prijzen afgestemd zijn op de welvaart in het afzetland. 

Amerika is gemiddeld behoorlijk welgesteld, met wel grote verschillen tussen de happy few en de mensen die haast niets hebben en soms wel drie banen per dag moeten draaien alleen voor de dagelijkse behoeften.

Ik weet niet of iemand in de politiek echte vrienden heeft. Er zal een machtsrelatie spelen. Je moet Trump niet tegenwerken. Dat vergeet hij niet en dan kan je je bedrijf wel vergeten.

Ik geloof ook niet in complotten van bedrijven tegen mensen, maar eerder een soort marktwerking. Weinig hart in ieder geval.

Hij zal wel fan-tas-tische deals gaan sluiten met de farmaceutische bedrijven zodat men voor eeuwig Trump & Co gaat stemmen.

rionyriony schreef op 13-05-2025 om 16:54:

[..]

Ondertussen heeft hij ook een vliegtuig cadeau gekregen.

Als Biden zo'n vliegtuig had geaccepteerd uit het buitenland, dan hadden we daar de Republikeinen over 100 jaar nog over gehoord.

rionyriony schreef op 13-05-2025 om 18:13:

[..]

Ik geloof ook niet in complotten van bedrijven tegen mensen, maar eerder een soort marktwerking. Weinig hart in ieder geval.

Oligarchen willen zoveel mogelijk macht willen hebben tov de gewone werknemers. 

Kijk maar hoe ze steigeren als mensen daar een vakbond op wil zetten. 

Ik noem dat echter niet "geloven in complotten."
Het is gewoon realiteit dat er rare dingen gebeuren daar die helemaal niet werknemer-vriendelijk zijn. 
Beginnende al bij Musk en alle ontslagen bij de overheid. 

BeesAreCool schreef op 14-05-2025 om 12:12:

[..]

Het is gewoon realiteit dat er rare dingen gebeuren daar die helemaal niet werknemer-vriendelijk zijn.

Daarom geloof ik dus echt niet dat Trump zomaar de prijzen van medicijnen wil verlagen, niet als dat ten koste gaat van de rijken. Die heeft hij namelijk nodig voor zijn plannen

Trump wil blijkbaar ook in Syrië regeren.

Trump vraagt Syrische leider om "Palestijnse terroristen" het land uit te zetten

De Amerikaanse president Donald Trump heeft woensdag de tijdelijke Syrische president Ahmad al-Chareh verzocht om de Palestijnse “terroristen” die zich in Syrië bevinden, uit het land te zetten. Dat staat in een verslag van het Witte Huis na een ontmoeting van ongeveer een halfuur tussen beide leiders in de Saoedische hoofdstad.

Onder de vorige regeringen van de Assad-familie bood Syrië jarenlang onderdak aan verschillende Palestijnse groeperingen, waaronder leden van Hamas en de Islamitische Jihad.

https://www.hln.be/buitenland/trump-ontmoet-de-syrische-leider-al-sharaa-in-saudi-arabie-en-vraagt-hem-om-palestijnse-terroristen-het-land-uit-te-zetten~a5d1f374/

https://www.ad.nl/buitenland/joe-biden-had-door-mentale-toestand-nooit-president-mogen-worden-stellen-journalisten-was-beangstigend~a4fb2e8a/

Hoe zit het met de mentale gesteldheid van de huidige president? Verstandig dat ook te laten onderzoeken?

BeesAreCool schreef op 14-05-2025 om 12:12:

[..]

Het is gewoon realiteit dat er rare dingen gebeuren daar die helemaal niet werknemer-vriendelijk zijn.

Zonder vakbonden en andere vormen van organisatie zijn de mensen tegen elkaar uit te spelen. Dan worden ze elkaars concurrent (als jij niet met het minimale genoegen neemt dan staan er voor jou honderden anderen in de rij die zelfs met nóg minder genoegen willen nemen).

Het vermindert natuurlijk wel de arbeidskosten, maar als de mensen minder verdienen dan kunnen ze ook minder spullen van je kopen.

Maar de economie schijnt nog steeds goed te draaien. Die draaide al erg goed voordat hij in het zadel kwam. Er zullen toch wel redenen zijn geweest waarom de mensen hem wilden. Kennelijk hebben de andere presidenten naar hun smaak te weinig aan hun ongenoegen gedaan. Je moet altijd naar een zo groot mogelijke meerderheid van de mensen luisteren en daar beleid op maken.

rionyriony schreef op 14-05-2025 om 18:50:

[..]

Zonder vakbonden en andere vormen van organisatie zijn de mensen tegen elkaar uit te spelen. Dan worden ze elkaars concurrent (als jij niet met het minimale genoegen neemt dan staan er voor jou honderden anderen in de rij die zelfs met nóg minder genoegen willen nemen).

Het vermindert natuurlijk wel de arbeidskosten, maar als de mensen minder verdienen dan kunnen ze ook minder spullen van je kopen.

Maar de economie schijnt nog steeds goed te draaien. Die draaide al erg goed voordat hij in het zadel kwam. Er zullen toch wel redenen zijn waarom de mensen hem wilden. Kennelijk hebben de andere presidenten er naar hun smaak te weinig aan gedaan. Je moet altijd naar een zo groot mogelijke meerderheid van de mensen luisteren en daar beleid op maken.

Wat bedoel je met 'er te weinig aan gedaan', wat is 'er'?

Waarom zou je als politicus / partij altijd naar de zo groot mogelijke meerderheid van de mensen moeten luisteren en daar dan beleid op maken? Dan krijg je toch een ideaalloos, visieloos, met alle winden meewaaiend 'u vraagt wij draaien' populisme, waarbij je voorstelt wat nu populair en gunstig is voor de grote groep? Waarbij minderheden, lange termijn en de niet directe omgeving het onderspit delven? 

En volgens wie schijnt de economie nog steeds goed te draaien? Trump zelf? De economie draait helemaal niet goed in de VS:

vs-economie-per-kwartaal.jpg

NB Dat andere oranje balkje begin 2022 was door het begin van de oorlog in de Oekraïne, dus dit is echt uitzonderlijk slecht vergeleken met de vorige jaren.

@Nicole - arrogantie heeft volgens mij nog nooit gewerkt. Als mensen niet gelukkig zijn met het beleid wat je propageert dan zullen ze je niet kiezen als hun toekomstige leider. Dat kun je dom vinden, maar dat is juist nog een reden temeer om je niet te kiezen.

Ik betrek mijn informatie door een groot deel van de dag naar RTL-Z te kijken. Wat de mensen gaan beslissen met hun geld te gaan doen hangt af van hoe ze zich voelen, hoeveel vertrouwen ze hebben. Zijn ze senang dan geven ze hun geld uit, zijn ze ongerust, dan besteden ze minder.

Met de VS gaat het (heel anders dan verwacht) nog goed, met de EU zelfs iets beter. De inflatiecijfers in de VS vielen gisteren reuze mee.

Als je beleid wilt van een wijs elite team dan zal dit dus nooit een democratie kunnen zijn, maar een soort politiek zoals tegenwoordig in China.

rionyriony schreef op 14-05-2025 om 20:42:

@Nicole - arrogantie heeft volgens mij nog nooit gewerkt. Als mensen niet gelukkig zijn met het beleid wat je propageert dan zullen ze je niet kiezen als hun toekomstige leider. Dat kun je dom vinden, maar dat is juist nog een reden temeer om je niet te kiezen.

Ik betrek mijn informatie door een groot deel van de dag naar RTL-Z te kijken. Wat de mensen gaan beslissen met hun geld te gaan doen hangt af van hoe ze zich voelen, hoeveel vertrouwen ze hebben. Zijn ze senang dan geven ze hun geld uit, zijn ze ongerust, dan besteden ze minder.

Met de VS gaat het (heel anders dan verwacht) nog goed, met de EU zelfs iets beter. De inflatiecijfers in de VS vielen gisteren reuze mee.

Als je beleid wilt van een wijs elite team dan zal dit dus nooit een democratie kunnen zijn, maar een soort politiek zoals tegenwoordig in China.

Volgens mij praten we compleet langs elkaar. Ik heb het helemaal niet over arrogantie of iemand dom vinden, maar over idealen. Volgens mij moet een politieke partij staan voor waar hij voor staat, een visie hebben en een lange termijn beleid. Dat betekent helemaal niet dat er dan dus geen democratie is of een arrogante elite die bepaalt. Er is dan nog altijd een democratie waarin zo'n partij vervolgens meer of minder zetels krijgt. Juist dan vind ik dat een politicus niet puur uit angst om niet herkozen te worden van koers moet gaan veranderen, maar gewoon met opgeheven hoofd in de oppositie moet plaatsnemen of zelfs zijn partij opheffen. Veel beter en eerlijker dan 'het volk' naar de mond te praten en korte termijn cadeautjes te beloven om maar je zetels te blijven houden. 

En qua economie, wat vind je van het grafiekje dat ik deelde? Vind je dat echt goed gaan, of valt het alleen mee ten opzichte van nog dramatischer voorspellingen?

https://www.brandsnap.eu/
Een app die Europese alternatieven voorstelt voor Amerikaanse producten. Zelf nog niet uitgeprobeerd.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.