Nieuws en actueel
kerstbeer
28-01-2025 om 17:07
Trump, Musk en Amerikaanse politiek.
Hier verder over Trump, Musk en de Amerikaanse politiek.
Trump tekende meteen een recordaantal decreten en daar komen er steeds meer bij.
Tot nu toe gaat het goed tussen Trump en de bij hem invloedrijke Musk, maar zal dat ook zo blijven nu steeds meer MAGA niet blij met Musk's invloed en beleidswensen zijn?
Wat zal er bij de Democraten gebeuren en wie zal naar boven komen als potentiele leiders van de toekomst?
Wat voor invloed gaan Trump's decreten hebben over de VS en de rest van de wereld?
Schrijf hier verder.
Gebruikersnaaminvullen
24-03-2025 om 11:45
Muurbloem1985 schreef op 24-03-2025 om 11:13:
[..]
Of je het nou leuk vindt of niet zo is het nou eenmaal geregeld in Amerika, en Trump is met een overmacht gekozen, eerlijk gezegd snap ik het gezeur op Trump niet helemaal, hij probeert dingen voor elkaar te krijgen die al jaren op de plank lagen.
Hij trekt verblijfsvergunningen in van mensen die er al jaren wonen, bevriest de sociale uitkeringen en noemt mensen die zich uitspreken omdat ze het financieel niet redden fraudeurs. Hij heeft de jacht geopend op alles en iedereen die met zijn rechtszaken te maken heeft gehad. Maakt vijanden onder bondgenoten, gebruikt Oekraïne en de bevolking als wisselgeld om z'n mineralendeal te krijgen, is een bewonderaar van Poetin, heeft het ministerie van onderwijs opgedoekt, heeft gratie verleend aan de capitolbestormers die mede verantwoordelijk waren voor de dood van 5 agenten, waarvan er 4 zelfmoord pleegde na de bestorming. Stelt een anti vaxxer aan als minister van volksgezondheid etc, etc.
De dingen die hij voor elkaar wil krijgen zijn gunstig voor hem en de zijne, en niet voor het gewone volk.
amarna
24-03-2025 om 12:26
Gebruikersnaaminvullen schreef op 24-03-2025 om 11:45:
[..]
Hij trekt verblijfsvergunningen in van mensen die er al jaren wonen, bevriest de sociale uitkeringen en noemt mensen die zich uitspreken omdat ze het financieel niet redden fraudeurs. Hij heeft de jacht geopend op alles en iedereen die met zijn rechtszaken te maken heeft gehad. Maakt vijanden onder bondgenoten, gebruikt Oekraïne en de bevolking als wisselgeld om z'n mineralendeal te krijgen, is een bewonderaar van Poetin, heeft het ministerie van onderwijs opgedoekt, heeft gratie verleend aan de capitolbestormers die mede verantwoordelijk waren voor de dood van 5 agenten, waarvan er 4 zelfmoord pleegde na de bestorming. Stelt een anti vaxxer aan als minister van volksgezondheid etc, etc.
De dingen die hij voor elkaar wil krijgen zijn gunstig voor hem en de zijne, en niet voor het gewone volk.
En daar komt nog bij dat de vele ontslagen meer werkloosheid veroorzaken. Bijvoorbeeld: er worden diverse nationale parken gesloten omdat parkpersoneel ontslagen is. Met onmiddellijk gevolg veel minder toerisme en sluiting van horeca, autoverhuurbedrijven, evenementenorganisatie zoals canyoning, abseilen. En die werklozen komen aan de bedelstaf zonder ziektekostenverzekering. Hebben de Amerikaanse burgers echt niet door wat er speelt???
felija
24-03-2025 om 12:27
Muurbloem1985 schreef op 23-03-2025 om 20:56:
[..]
Heel eerlijk gezegd vind ik het wel makkelijk, je kiest of links of rechts, rood of blauw.
Gelukkig zit de wereld niet zo zwart-wit in elkaar, daarmee ga je totaal voorbij aan de wensen van de meeste mensen en het hele doel van de democratie.
BeesAreCool
24-03-2025 om 12:27
[..]
Of je het nou leuk vindt of niet zo is het nou eenmaal geregeld in Amerika, en Trump is met een overmacht gekozen, eerlijk gezegd snap ik het gezeur op Trump niet helemaal, hij probeert dingen voor elkaar te krijgen die al jaren op de plank lagen.
Trump had minder dan 50% van de totale stemmen. Een "overmacht" is zwaar overdreven.
Zelfs steeds meer MAGA zijn al ontevreden omdat Musk mensen in de wilde weg ontslaat, maar ook subsidies ingetrokken worden, medische zorg duurder wordt en Canada hun producten boycott.
Hij is vooral bezig problemen te veroorzaken door van alles te doen zonder dat er werkelijk onderzoek gedaan is of er over nagedacht is.
Nicole123
24-03-2025 om 14:01
[..]
Welke nieuwskanalen volg jij?
Wat bedoel je met overmacht? Hoeveel procent van alle stemmen had Trump volgens jou?
En jij vindt het dus juist heel goed als en land een tweepartijenstelsel heeft, waarbij degene die wint daarna het helemaal voor het zeggen heeft? Klopt het als ik je mening zo samenvat? Ken je het begrip 'tirannie van de meerderheid'? (https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tirannie_van_de_meerderheid#:~:text=Tirannie%20van%20de%20meerderheid%20is,door%20conformisme%20en%20politieke%20correctheid.) Vind je dat principe prima of vind je dat een land zich daartegen zou moeten beschermen?
War bedoel je met 'dingen die al jaren op de plank lagen'? De dingen die hier in de afgelopen pagina's door verschillende mensen zijn benoemd, lagen die volgens jou al op de plank? Op welke plank? Doel je dan op het beleid van Biden dat alleen maar zou worden voorgezet nu of bedoel je Project 2025 of nog iets anders?
Wat vind je inhoudelijk van de besluiten van Trump die hier in de afgelopen pagina's aan de orde zijn gekomen?
Gebruikersnaaminvullen
24-03-2025 om 15:09
amarna schreef op 24-03-2025 om 12:26:
[..]
En daar komt nog bij dat de vele ontslagen meer werkloosheid veroorzaken. Bijvoorbeeld: er worden diverse nationale parken gesloten omdat parkpersoneel ontslagen is. Met onmiddellijk gevolg veel minder toerisme en sluiting van horeca, autoverhuurbedrijven, evenementenorganisatie zoals canyoning, abseilen. En die werklozen komen aan de bedelstaf zonder ziektekostenverzekering. Hebben de Amerikaanse burgers echt niet door wat er speelt???
Jawel, ze hebben het nu wel door. Er komen steeds meer protesten. Hoe meer mensen geraakt worden, hoe meer mensen erbij komen.
QuarterlyDinosaur18
24-03-2025 om 15:15
Gebruikersnaaminvullen schreef op 24-03-2025 om 15:09:
[..]
Jawel, ze hebben het nu wel door. Er komen steeds meer protesten.
Klopt, de opkomst van mensen bij bijvoorbeeld de speeches van Bernie Sanders is groter dan toen hij meedeed met de presidentsverkiezingen. Dit en de tegendemonstraties krijgen weinig aandacht in de media maar er is wel degelijk een tegengeluid dat steeds luider wordt.
Ook zijn er steeds meer MAGA’s ontevreden over Trump omdat het ineens hunzelf raakt.
Gebruikersnaaminvullen
24-03-2025 om 15:20
Anfisa schreef op 24-03-2025 om 15:15:
[..]
Klopt, de opkomst van mensen bij bijvoorbeeld de speeches van Bernie Sanders is groter dan toen hij meedeed met de presidentsverkiezingen. Dit en de tegendemonstraties krijgen weinig aandacht in de media maar er is wel degelijk een tegengeluid dat steeds luider wordt.
Ook zijn er steeds meer MAGA’s ontevreden over Trump omdat het ineens hunzelf raakt.
Bernie Sanders
wat kan die man goed spreken.
kerstbeer
24-03-2025 om 16:51
Gebruikersnaaminvullen schreef op 24-03-2025 om 15:09:
[..]
Jawel, ze hebben het nu wel door. Er komen steeds meer protesten. Hoe meer mensen geraakt worden, hoe meer mensen erbij komen.
Inderdaad.
Volgens AOC:
https://bsky.app/profile/aoc.bsky.social/post/3lkynaqf6ds24
Tim Walz is ook goed bezig: zoveel mogelijk mensen en organisaties beschermen in zijn eigen staat en tevens rondreizen om mensen te ontmoeten, ook met degenen die op plekken wonen waar men vooral Republikeins heeft gestemd.
rionyriony
24-03-2025 om 17:37
[..]
De constitutie beschermt iedereen. Het is goed om dingen voor elkaar proberen te krijgen maar niet door de grondwet te negeren. Ook niet voor wat jij als een goed doel ziet.
Als een persoon die je vertrouwt de grondwet mag negeren (om bijvoorbeeld een vervelend probleem op te lossen) dat kan een persoon die heel andere dingen wil die helemaal niet in het algemene belang zijn (bijvoorbeeld alleenheerschappij), dat óók doen.
Ik begrijp wel dat de belangen ver uit elkaar zijn gaan lopen en dat de mensen niet al te aardig met elkaar om gaan.
Het worden spannende jaren.
MakePeaceNotWar
24-03-2025 om 21:18
Gebruikersnaaminvullen schreef op 24-03-2025 om 15:20:
[..]
Bernie Sanders
wat kan die man goed spreken.
Ja dat klopt. En dat is ook de enige democraat die durft toe te geven dat de democratische partij het niet goed heeft gedaan. Hopelijk zijn er meer bij die partij die weer richting het midden willen.
MakePeaceNotWar
24-03-2025 om 21:31
Zilver_gray schreef op 24-03-2025 om 11:21:
[..]
Volg jij het nieuws wel?
Ik zie hier vooral mensen die alleen maar linkse propaganda lezen en dat als waarheid verkondigen. Terwijl een groot deel van wat ik hier voorbij zie komen zijn verdraaide verhalen, halve waarheden, geknipte en geplakte filmpjes die totaal niet meer op het volledige originele verhaal lijken en leugens. Andere mensen de les lezen en dan zelf met bronnen als bijvoorbeeld CNN komen. Nou dan kan ik mensen echt niet serieus nemen. Echt zorgwekkend ook en zeer gevaarlijk wat ik hier allemaal lees!
Ik zie namelijk hele andere beelden, verhalen, cijfers enz. Schokkend dat mensen alles maar als zoete koek slikken.
Ik heb altijd geleerd om geen kuddedier te worden. Vooral niet zomaar met de massa meegaan. Bekijk alle kanten. En vorm je eigen mening. Het is helemaal niet zo moeilijk hoor uit je algoritme stappen. En beide kanten bekijken Maar je moet het alleen wel echt willen natuurlijk.
Gebruikersnaaminvullen
24-03-2025 om 21:36
MakePeaceNotWar schreef op 24-03-2025 om 21:31:
[..]
Ik zie hier vooral mensen die alleen maar linkse propaganda lezen en dat als waarheid verkondigen. Terwijl een groot deel van wat ik hier voorbij zie komen zijn verdraaide verhalen, halve waarheden, geknipte en geplakte filmpjes die totaal niet meer op het volledige originele verhaal lijken en leugens. Andere mensen de les lezen en dan zelf met bronnen als bijvoorbeeld CNN komen. Nou dan kan ik mensen echt niet serieus nemen. Echt zorgwekkend ook en zeer gevaarlijk wat ik hier allemaal lees!
Ik zie namelijk hele andere beelden, verhalen, cijfers enz. Schokkend dat mensen alles maar als zoete koek slikken.
Ik heb altijd geleerd om geen kuddedier te worden. Vooral niet zomaar met de massa meegaan. Bekijk alle kanten. En vorm je eigen mening. Het is helemaal niet zo moeilijk hoor uit je algoritme stappen. En beide kanten bekijken Maar je moet het alleen wel echt willen natuurlijk.
Wat klopt er volgens jou niet?
kerstbeer
24-03-2025 om 22:16
MakePeaceNotWar schreef op 24-03-2025 om 21:31:
[..]
Ook welkom.
Mag ik je er even op wijzen dat de poster tegen wie dit geschreven werd het meteen over 'gezeur' had in plaats van een dialoog te willen houden?
En jij hebt het meteen over 'kuddedier'. Je klinkt precies als die mensen die iedereen 'schapen' noemen omdat ze niet meegaan in allerlei samenswerings theorien van X.
Je probeert anderen te beledigen terwijl je jezelf als origineel presenteert. Er is echter niks origineels aan mensen als "kuddedieren" wegzetten omdat ze het niet met je eens zijn. Dergelijke opmerkingen waren er tijdens Covid al als 13 in een dozijn

Je zegt tevens dat je mensen niet serieus neemt omdat CNN als bron gebruikt is, maar aan het einde zeg je dat je beide kanten moet bekijken. Dat doe je zelf dus helemaal niet, dus alles wat je schrijft neem ik met een grote korrel zout.