Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Trump, Musk en Amerikaanse politiek.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-03-2025 om 20:55

Trump in een toespraak, dat hij helemaal niets heeft aan Canada: we hoeven hun hout, auto's, energie enz enz niet. 
Maar waarom wil je ze dan wel als een staat van USA? 

Friezinnetje schreef op 15-03-2025 om 20:55:

Trump in een toespraak, dat hij helemaal niets heeft aan Canada: we hoeven hun hout, auto's, energie enz enz niet.
Maar waarom wil je ze dan wel als een staat van USA?

Hij liegt wanneer het hem uitkomt. Gokje:

- Of hij realiseert zich dat het hem niet lukt en redt zijn ego daarmee. Het was toch waardeloos.

- Of hij probeert daarmee de waarde te verlagen zodat het inlijven/ opkopen goedkoper wordt?

Ondertussen vallen zijn leugens door de mand: The tariffs are great and....kelderen de beurzen. Dan draait hij het naar dat een korte recessie niet uitgesloten kan worden maar daarna wordt het beter. Het niet stoppen van de oorlog in Oekraïne in 1 dag is verdampt.

Beterhier schreef op 16-03-2025 om 08:29:

Ondertussen vallen zijn leugens door de mand: The tariffs are great and....kelderen de beurzen. Dan draait hij het naar dat een korte recessie niet uitgesloten kan worden maar daarna wordt het beter. Het niet stoppen van de oorlog in Oekraïne in 1 dag is verdampt.

Die Karoline Leavitt papagaait Trump na dat de schatkist gespekt wordt met de tariffs. Ze vergeten alleen dat de consument eerst dat artikel aan moet schaffen voor een veel hogere prijs dan voorheen. En de verkoper moet het ook maar willen kopen voor een veel hogere prijs. 

Vind het trouwens een vreselijk mens die Karoline. 

https://www.volkskrant.nl/buitenland/vs-zetten-toch-migranten-uit-die-bendeleden-zouden-zijn-ondanks-verbod-rechter~b1e3bf9a/
Zonder proces,  zonder hoor-- en wederhoor mensen laten opsluiten in een buitenlandse gevangenis.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 16-03-2025 om 14:22:

[..]

Die Karoline Leavitt papagaait Trump na dat de schatkist gespekt wordt met de tariffs. Ze vergeten alleen dat de consument eerst dat artikel aan moet schaffen voor een veel hogere prijs dan voorheen. En de verkoper moet het ook maar willen kopen voor een veel hogere prijs.

Vind het trouwens een vreselijk mens die Karoline.

Ik moest haar naam opzoeken, niet eerder gezien. Maar ze wordt toch betaald om Trump na te praten?

Uiteraard wordt alles duurder en daar komt iedereen nog wel achter. Het spekken van schatkist heb ik eigenlijk geen standpunt over. De VS heeft onlangs weer een overheid shutdown voorkomen maar er is een gigantisch schuldenniveau.

Probleem is dat Trump en Musk dat willen oplossen op een grote stappen snel thuis manier. Dat bekt lekker maar het kan niet goed gaan.

Pas als de maatregelen zich tegen henzelf gaan keren zullen ze het bij nader inzien toch niet zo'n goed idee vinden deze willekeur. Als een vriend vermoord wordt door de overheid omdat hij de huidige kliek in gevaar brengt of als hij teveel praatjes krijgt.

----

Chaos bij de Amerikaanse belastingdienst: ‘Doge-medewerkers intimiderend, slopen de organisatie compleet’

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaal/10569533/chaos-bij-de-amerikaanse-belastingdienst-doge-medewerkers-intimiderend-slopen-de-organisatie-compleet
In reactie op de berichtgeving stelde de woordvoerder van het Witte Huis dat de kritiek voornamelijk komt van mensen die zich verzetten tegen hervormingen. 'Dit verhaal is gebaseerd op anonieme bronnen, en het zijn altijd de fraudeurs die het hardst schreeuwen', luidde de verklaring. 'De meeste Amerikanen steunen president Trump in zijn strijd tegen verspilling, fraude en misbruik.'

Toch blijkt uit een recente CNN/SSRS-peiling dat 62 procent van de Amerikanen vreest dat de bezuinigingen te ver gaan en belangrijke programma's zullen schaden. Slechts 37 procent maakt zich juist zorgen dat de hervormingen niet ver genoeg gaan.

Toch nog 37%! Willen die bulldozers zien ofzo?

---

En de nieuwe premier van Canada, Mark Carney, is aangekomen in Parijs voor een ontmoeting met Macron. Frankrijk is een van de oudste bondgenoten van Canada. Daarna gaat hij naar Londen. 

https://time.com/7268834/canada-carney-europe-trip-us-ties/ 

Het is heel duidelijk waarom deze preventieve gratie nodig was.
https://www.ad.nl/buitenland/live-vs-populariteit-democraten-op-dieptepunt-slechts-29-procent-steunt-koers-partij-mist-duidelijke-leider~a8070050/

De preventieve gratie die Joe Biden verleende aan hoofd coronabestrijder Antoni Fauci, politica Liz Cheney, oud-generaal Mark Milley en diverse familieleden - waaronder twee broers en een zus - is ongeldig. Dat schrijft president Donald Trump althans op zijn platform Truth Social.

,,De gratiedocumenten werden niet aan Biden uitgelegd of door hem goedgekeurd", beweert Trump nu. ,,Hij wist er niets van, en de mensen die er wel van wisten, hebben mogelijk een misdaad begaan."

Volgens Trump gebruikte Biden een apparaatje dat automatisch handtekeningen zet, een zogenaamde autopen. Hij tekende niet zelf, claimt Trump, en wist ook niet dat in zijn naam gratie is verleend.

Biden wilde met de gratieverleningen, immuniteit voor rechtsvervolging, voorkomen dat Trump allerlei officials en familieleden zou gaan vervolgen. Eerder verleende hij al gratie aan zijn eigen zoon Hunter.

Volgens Trump is de gratie nu "nietig verklaard en vervallen". Dat betekent volgens Trump dat "politiek tuig" dat een "heksenjacht" tegen hem heeft ontketend en gratie kreeg nu alsnog "tot op het hoogste niveau" kan worden onderzocht. Ex-president Biden heeft zelf nog niet gereageerd.

Beterhier schreef op 17-03-2025 om 11:41:

[..]

Ik moest haar naam opzoeken, niet eerder gezien. Maar ze wordt toch betaald om Trump na te praten?

Uiteraard wordt alles duurder en daar komt iedereen nog wel achter. Het spekken van schatkist heb ik eigenlijk geen standpunt over. De VS heeft onlangs weer een overheid shutdown voorkomen maar er is een gigantisch schuldenniveau.

Probleem is dat Trump en Musk dat willen oplossen op een grote stappen snel thuis manier. Dat bekt lekker maar het kan niet goed gaan.

https://www.youtube.com/live/jprqoLlHMUM?feature=shared

Daglichtlamp schreef op 17-03-2025 om 08:17:

https://www.volkskrant.nl/buitenland/vs-zetten-toch-migranten-uit-die-bendeleden-zouden-zijn-ondanks-verbod-rechter~b1e3bf9a/
Zonder proces, zonder hoor-- en wederhoor mensen laten opsluiten in een buitenlandse gevangenis.

Echt schandalig. Ik heb de video gezien waar ze aankomen in een "concentratiekamp". Hoofden die kaal werden geschoren, ik moet gelijk aan WO2 denken.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 17-03-2025 om 21:29:

[..]

Echt schandalig. Ik heb de video gezien waar ze aankomen in een "concentratiekamp". Hoofden die kaal werden geschoren, ik moet gelijk aan WO2 denken.

Het is te walgelijk voor woorden. Trump is een dictator die alle rechterlijke uitspraken gewoon naast zich neerlegt. 

felija schreef op 18-03-2025 om 20:34:

Dit vind ik ook enorm zorgelijk:

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2560212-meer-jonge-mannen-vrouwonvriendelijk-serie-adolescence-toont-invloed-manosphere

Ik had nog nooit gehoord van manosphere. Ik vind deze hele ontwikkeling ook enorm zorgelijk hoor.

Heeft iemand toevallig de serie Adolescence al gezien/ of nog wil gaan zien?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.