Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Trump, Musk en Amerikaanse politiek.

Friezinnetje schreef op 12-03-2025 om 07:44:

[..]

hij weet totaal niet wat hij doet/wil en wordt zo ook erg ongeloofwaardig. De ene dag wel, de andere dag weer niet, een week later weer wel en dan toch weer niet. Hij slaat harder heen en weer dan een metronoom.

Maar meneer de dictator heeft wel weer zijn zin gekregen.  Want Canada schort de heffing op.. dus met dreigen kreeg hij wéér zijn zin. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

12-03-2025 om 08:07

lientje69 schreef op 12-03-2025 om 08:05:

[..]

Maar meneer de dictator heeft wel weer zijn zin gekregen. Want Canada schort de heffing op.. dus met dreigen kreeg hij wéér zijn zin.

hij zou ze naar 50% brengen, en dat doet hij weer niet. 

Friezinnetje schreef op 12-03-2025 om 08:07:

[..]

hij zou ze naar 50% brengen, en dat doet hij weer niet.

Dat niet nee. Maar Canada zou heffing op stroom doen en die trekt het wel in. Dan heeft hij er toch mee bereikt wat hij wilde.

lientje69 schreef op 12-03-2025 om 08:10:

[..]

Dat niet nee. Maar Canada zou heffing op stroom doen en die trekt het wel in. Dan heeft hij er toch mee bereikt wat hij wilde.

Omdat Trump ze ook intrekt. Gooit T er 25% op dan doet Canada dat ook. Haalt ie het eraf, dan doet Canada dat ook. 

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/10568476/canada-wraakt-trump-met-tarief-op-stroom-uit-new-york

Gebruikersnaaminvullen schreef op 12-03-2025 om 08:15:

[..]

Omdat Trump ze ook intrekt. Gooit T er 25% op dan doet Canada dat ook. Haalt ie het eraf, dan doet Canada dat ook.

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/10568476/canada-wraakt-trump-met-tarief-op-stroom-uit-new-york

Maar heeft Canadees  dan nu nog steeds een heffing op stroom dan? Dacht dat ze dat nu pas anders wilden invoeren. Anders heb ik even weer wat info gemist, sorry. Niet mijn beste week dit.

GettyImages-2203477758.jpg?quality=90&strip=all&crop=4.953125%2C0%2C90.09375%2C100&w=1080

Protesten bij showrooms in de VS en Europa. Boycot tegen bedrijven van Musk met name Tesla!

Trump zegt dat de boycotten illegaal zijn en steunt Musk: hij gaat zelf een Tesla kopen om steun te betuigen. Dit is een poging van 'radicale linkse gekken' om Musk en Tesla te schaden!

De boycot en de protesten hebben geleid tot een daling van de aandelenkoers van Tesla en hebben de verkoopcijfers onder druk gezet. Musk heeft erkend dat zijn bedrijven moeite hebben vanwege zijn rol in de Trump-administratie. De protesten hebben ook geleid tot vandalisme en geweld tegen Tesla-eigendommen.

Musk's rol bij DOGE heeft geleid tot significante bezuinigingen en hervormingen binnen de federale overheid, wat tot ongenoegen en woede heeft geleid bij veel mensen.

4 more years and my mind is still
Wondering what happened on Capitol Hill today
At the inauguration, coronation
In the front row Zuckerberg, Bezos, and Musk
Centi-billionaires don't give a s*** about us
Just for clarification

And so I cry sometimes when I look at the news
and I hear all the lies and wonder what's the use in trying
It's all, a little familiar

I see the whole world goose-stepping up in line
Behind a sexual abusing pathological liar
And I scream from the top of my lungs
What's going on?

And I say, hey-ey-ey
Hey-ey-ey
I said "Hey, a-what's going on?"
And I say, hey-ey-ey
Hey-ey-ey

And my friends
My so-called conservative friends
They try all the time
To justify this madness
So I pray, O my God do I pray
That we'll find a way
To save us from these fascists

And so I cry sometimes when I look at the news
and I hear all the lies and wonder what's the use in trying
It's all, a little familiar

I see the whole world goose-stepping up in line
Behind a sexual abusing pathological liar
And I scream from the top of my lungs
What's going on?

And I say, hey-ey-ey
Hey-ey-ey
And I say, hey-ey-ey
Hey-ey-ey

https://youtu.be/K_PcrqEIK3w?feature=shared

Mooi lied!! Heel goed gezongen.

rionyriony schreef op 12-03-2025 om 14:03:

GettyImages-2203477758.jpg?quality=90&strip=all&crop=4.953125%2C0%2C90.09375%2C100&w=1080

Protesten bij showrooms in de VS en Europa. Boycot tegen bedrijven van Musk met name Tesla!

Trump zegt dat de boycotten illegaal zijn en steunt Musk: hij gaat zelf een Tesla kopen om steun te betuigen. Dit is een poging van 'radicale linkse gekken' om Musk en Tesla te schaden!

Ik dacht dat het kopen van elektrische auto's juist voor "linkse radicale gekken" was.

Musl had niet begrepen dat veel van zijn klanten juist milieubewust en links waren. 

Ook: ik dacht dat Europa alleen maar geld zoog uit de VS en nu blijkt een boycott van slechts een enkel merk uit met name Europa al zoveel effect te hebben dat de president van de VS die auto's promoot alsof hij ze ergens bij de markt verkoopt. 

Mag ik even? HAHAHAHA
En: boycotten werkt.

lientje69 schreef op 12-03-2025 om 08:05:

[..]

Maar meneer de dictator heeft wel weer zijn zin gekregen. Want Canada schort de heffing op.. dus met dreigen kreeg hij wéér zijn zin.

Ja hij krijgt zijn zin op korte termijn

Maar de lange termijn relatie met werkelijk al zijn bondgenoten verwoest hij eigenhandig.  De vs staat over 4 jaar overal alleen voor

Dank voor het delen gebruikersnaaminvullen! Mooi en helaas toepasselijk lied.

Zelensky schijnt even safe te zijn nu de apparatuur hersteld is. Je weet niet wat er binnenkort weer gaat gebeuren dus ik geniet even van de relatieve rust.

Natuurlijk zijn die Amerikanen nooit verplicht geweest om Oekraïne te helpen, maar nu ze dat eenmaal besloten hebben drie jaar geleden vind ik dat de man een flinke tijd moet krijgen om nieuwe fondsen te vinden nadat je hebt medegedeeld dat je moet afhaken. Anders stort je hem zeker in het onheil. Je kan niet zomaar midden in het gevecht je afwenden en dan de tegenstander gaan helpen. Daar is een bepaald lelijk woord voor.

Dus dat Trump de Amerikanen zo gehersenspoeld heeft dat ze dergelijk gedrag ook maar enigszins verdedigbaar vinden vind ik echt verbijsterend.

rionyriony schreef op 12-03-2025 om 18:33:

Zelensky schijnt even safe te zijn nu de apparatuur hersteld is. Je weet niet wat er binnenkort weer gaat gebeuren dus ik geniet even van de relatieve rust.

Natuurlijk zijn die Amerikanen nooit verplicht geweest om Oekraïne te helpen, maar nu ze dat eenmaal besloten hebben drie jaar geleden vind ik dat de man een flinke tijd moet krijgen om nieuwe fondsen te vinden nadat je hebt medegedeeld dat je moet afhaken. Anders stort je hem zeker in het onheil. Je kan niet zomaar midden in het gevecht je afwenden en dan de tegenstander gaan helpen. Daar is een bepaald lelijk woord voor.

Dus dat Trump de Amerikanen zo gehersenspoeld heeft dat ze dergelijk gedrag ook maar enigszins verdedigbaar vinden vind ik echt verbijsterend.

Als land help je of je helpt niet. En niet opeens alles afsluiten omdat je je zin niet krijgt. Het laat wel zien dat Trump er alleen voor zichzelf en de zijne is. 

Mart de Kruif, gisteravond bij VI, die was woedend op hetgeen Vance onlangs verklaarde, dat de VS nooit iets had gehad aan de NAVO.  Mart vond Vance onkundig en onwetend. Want in al die jaren dat de NAVO bestaat waren juist de VS geholpen....toen met 9/11 is de NAVO en masse de VS te hulp geschoten en ook in Afghanistan heeft de NAVO haar steentje bij gedragen. Mart kon zich nog goed al die brieven die hij naar ouders en familie moest sturen met de mededeling dat hun geliefde was overleden.  En dat waren er ruim 4000.
En zo iemand, met zo n beperkte domme blik is dan de vice president van het machtigste land van de wereld.

Hopelijk kan onze Mark wat bereiken bij Trump vandaag.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.