Nieuws en actueel
kerstbeer
28-01-2025 om 17:07
Trump, Musk en Amerikaanse politiek.
Hier verder over Trump, Musk en de Amerikaanse politiek.
Trump tekende meteen een recordaantal decreten en daar komen er steeds meer bij.
Tot nu toe gaat het goed tussen Trump en de bij hem invloedrijke Musk, maar zal dat ook zo blijven nu steeds meer MAGA niet blij met Musk's invloed en beleidswensen zijn?
Wat zal er bij de Democraten gebeuren en wie zal naar boven komen als potentiele leiders van de toekomst?
Wat voor invloed gaan Trump's decreten hebben over de VS en de rest van de wereld?
Schrijf hier verder.
rionyriony
04-03-2025 om 13:52
https://www.bnr.nl/nieuws/economie/10568369/europese-concurrent-voor-starlink-ziet-waarde-aandeel-meer-dan-verdubbelen
Oekraïne blijft wel zijn strategische informatie krijgen van de VS. Nou ja, aardig zal ik dat maar noemen.
rionyriony
04-03-2025 om 13:57
Zo zag een schrijfster in een Indiase online krant het gesprek tussen Trump en Zelensky: https://www.ndtv.com/opinion/europe-and-america-are-growing-tired-of-ukraine-president-zelensky-7838658
Waarschuwing: dit is een visie die hier niet vaak zal worden gedeeld.
Check je bronnen dus. Maar het geeft inzicht hoe anderen buiten Europa en NAVO landen hier tegenaan kunnen kijken.
Beterhier
04-03-2025 om 14:12
Waarschuwing: dit is een visie die hier niet vaak zal worden gedeeld.
Check je bronnen dus. Maar het geeft inzicht hoe anderen buiten Europa en NAVO landen hier tegenaan kunnen kijken.
Geen probleem: Als ik dit lees weet ik genoeg. Zo zwak om hem aan te vallen op zijn ooit beroep. Er zijn weinig mensen die hem dit nadoen en Trump neemt de term WW3 in de mond, dat risico wordt aanzienlijk meer door Trump gecreëerd dan door Zelensky.
but it does demonstrate exasperation with a comedian who brought his
once-prosperous country to devastation and the world dangerously close
to World War III. That's what Trump said, and he's right
De wereld is helaas verdeeld en aan de Oekraïne kant staan Canada, Australië en Nieuw Zeeland.
kerstbeer
04-03-2025 om 17:54
Beterhier schreef op 04-03-2025 om 12:00:
[..]
Dat is een gevolg van de import tarieven verhoging. In deze video een heldere uitleg door de hoofd econoom van ABN Amro (behalve dat Twan haar steeds onderbreekt..)
https://www.youtube.com/watch?v=Vi4G0rN1AWY&t=1s
Bedankt voor het filmpje.
(En goh, een man die een vrouw niet laat uitspreken...😏)
kerstbeer
04-03-2025 om 17:57
Beterhier schreef op 04-03-2025 om 14:12:
[..]
Geen probleem: Als ik dit lees weet ik genoeg. Zo zwak om hem aan te vallen op zijn ooit beroep. Er zijn weinig mensen die hem dit nadoen en Trump neemt de term WW3 in de mond, dat risico wordt aanzienlijk meer door Trump gecreëerd dan door Zelensky.
but it does demonstrate exasperation with a comedian who brought his
once-prosperous country to devastation and the world dangerously close
to World War III. That's what Trump said, and he's right
Ja, wat een onzin inderdaad.
Een "comedian" aanvallen? Dat is gewoon een beroep.
En een "felon" dan? Dat is geen gewoon beroep.
Raar hoe sommige mensen toch blijven doen alsof Trump een normale kerel is. Een normale kerel is geen "felon".
Daglichtlamp
04-03-2025 om 18:21
https://us.cnn.com/2025/03/04/politics/federal-employees-return-to-office-problems/index.html
Theorie en praktijk, als je medewerkers op kantoor wilt, dan heb je daar ook functionerende werkplekken nodig.
Malibu2
04-03-2025 om 18:53
Zelensky zoekt toenadering tot de VS en geeft aan alsnog bereid te zijn de deal te tekenen:
None of us wants an endless war. Ukraine is ready to come to the negotiating table as soon as possible to bring lasting peace closer. Nobody wants peace more than Ukrainians. My team and I stand ready to work under President Trump’s strong leadership to get a peace that lasts.
...
Our meeting in Washington, at the White House on Friday, did not go the way it was supposed to be. It is regrettable that it happened this way. It is time to make things right. We would like future cooperation and communication to be constructive.
Regarding the agreement on minerals and security, Ukraine is ready to sign it in any time and in any convenient format. We see this agreement as a step toward greater security and solid security guarantees, and I truly hope it will work effectively.
https://x.com/ZelenskyyUa/status/1896948147085049916?t=LaOcyRBqfO2iD5oa9Jzlzw&s=19
Moxxie
04-03-2025 om 19:28
Zelensky heeft geen andere keus denk ik. Hier was ik al bang voor toen ik de reactie van Rutte las.
Zilver_gray
04-03-2025 om 19:33
Moxxie schreef op 04-03-2025 om 19:28:
Zelensky heeft geen andere keus denk ik. Hier was ik al bang voor toen ik de reactie van Rutte las.
Hoe vernederend he. Maar ik snap de urgentie. Niet alleen voor Oekraïne maar voor heel Europa. Maar ja hoe diep moet je kruipen? Die lui doen waar ze zin in hebben, en hun woord is precies niks waard.
Malibu2
04-03-2025 om 19:33
Moxxie schreef op 04-03-2025 om 19:28:
Ja. Ik denk dat hij een rondje Europese leiders heeft gedaan en tot de conclusie is gekomen dat hij de VS nodig heeft, dat hij het niet gaat redden met Europa alleen.
rionyriony
04-03-2025 om 19:41
Canadezen die even recht willen zetten wat Trump vertelde. Deze webpagina bevat een analyse van zes beweringen van Trump, gerangschikt op waarheidsgetrouwheid op een schaal van 1 (helemaal onwaar) tot 5 (helemaal waar). Uit de factchecks blijkt dat de meeste beweringen onjuist of misleidend zijn. Bijvoorbeeld, Trump beweert dat "de fentanyl die via Canada binnenkomt enorm is", terwijl in werkelijkheid slechts 0,2% van de in beslag genomen fentanyl in 2024 via de Canadese grens kwam, vergeleken met 96,6% vanuit Mexico. Ook de bewering dat "Canada miljoenen en miljoenen mensen toestaat om ons land binnen te komen die hier niet hoorden te zijn" is grotendeels onwaar, aangezien slechts 6,9% van de migranten in 2024 via de Canadese grens kwam.
https://www.westernstandard.news/business/the-world-according-to-donald-fact-checking-trumps-canada-claims/61855
BeesAreCool
04-03-2025 om 19:46
De VS is totaal onbetrouwbaar gebleken en nu in de handen van een maniak.
Zelfs trouwe Trump stemmers worden overal ontslagen door Musk en steeds meer zien (helaas te laat) wat ze binnen hebben gehaald. Straks hebben ze een hele grote laag armen in de VS en kunnen de rijksten van alles met een prikkie opkomen. Dit is de miljardairs tegen de rest van de Amerikaanse bevolking, alleen heeft een deel dat nog niet door. Dit deel wordt wel kleiner.
Ik begrijp de felle reactie van Canada wel. Ze zijn toch echt een fantastisch buurland geweest en verdienen het niet om zo behandeld te worden.
Tijd om minder van de VS te kopen en meer binnen Europa. En het leger versterken, zonder materieel uit de VS.
Europese defensie bedrijven zoals Rheinmetall zien hun aandelen in ieder geval erg stijgen.
kerstbeer
04-03-2025 om 20:04
BeesAreCool schreef op 04-03-2025 om 19:46:
De VS is totaal onbetrouwbaar gebleken en nu in de handen van een maniak.
Zelfs trouwe Trump stemmers worden overal ontslagen door Musk en steeds meer zien (helaas te laat) wat ze binnen hebben gehaald. Straks hebben ze een hele grote laag armen in de VS en kunnen de rijksten van alles met een prikkie opkomen. Dit is de miljardairs tegen de rest van de Amerikaanse bevolking, alleen heeft een deel dat nog niet door. Dit deel wordt wel kleiner.
De rijksten hebben dmv oa Fox News, het opkopen van allerlei mainstream media en ook dmv constante propaganda op social media ervoor gezorgd dat veel mensen gingen denken dat een bepaalde groep hun grootste vijand was. Dit was voor elk individu anders.
-Vrouwen die te veel gelijkheid wilden en niet alleen leven om hun man te plezieren.
-LGBTQ mensen.
-Immigranten die katten zouden opeten.
Etc.
Door zich te positioneren als de man die hen zou beschermen tegen welke groep mensen het vooral hadden, werd Trump gekozen. Daarbij werd hij gesteund door het constante verspreiden van allerlei valse informatie. Zogenaamde "culture wars" werden belangrijker dan de verschillen tussen klassen voor de meeste Amerikanen.
En nu hebben de rijksten het voor het zeggen, die wel gewoon nog een klassenoorlog aan het uitvoeren waren en zijn. Nu ze zoveel macht hebben, interesseert hen het lot van ook de "gewone" maga hen geen bal.
Ze willen ook niet stoppen bij de VS. Dat zie je al aan de steun van Musk aan de AFD. Ze zijn hier in Europa ook bezig om vooral mensen zich druk te laten maken om "culture wars", zodat niemand meer omkijkt naar wat de rijksten en de grootste (vooral ook Amerikaanse) bedrijven doen en steeds meer macht naar zich toetrekken.