Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Libertine
28-11-2025 om 14:42
Thora schreef op 28-11-2025 om 14:28:
[..]
In deze hypothetische situatie bedoel ik dat uit alle nare landen waar dictators vreselijke dingen doen inmiddels de complete bevolking is gevlucht naar Europa. Alles is dan de complete bevolking van die landen en hier is Europa. Als je het hele stukje leest zou je dat kunnen begrijpen maar ik heb het met liefde nog een keer uitgelegd.
Maar wat is nut nu van deze hypothetische situatie schetsen? Wat is je doel? Je maakt het gesprek alleen maar onzuiver hiermee. Net als met die overdrijvingen die mensen hier voortdurend gebruiken.
(Maar je moet wat als je de feiten niet aan je kant hebt natuurlijk, en je het moet hebben wat karikaturen maken van mensen. Beproefde methode).
Thora
28-11-2025 om 14:43
felija schreef op 28-11-2025 om 14:31:
[..]
Je hebt gelijk, eerst helemaal lezen en dan pas reageren. Ik had mijn post al aangepast.
Ik heb het gezien, dankjewel. Maar het is een uitvergroote distopische situatie die nooit zal gebeuren. Ik liet mijn fantasie even de vrije loop. Iets met een soort herindeling van de wereld. Gaat niet gebeuren. Ik kan dus ook niet op je reactie ingaan.
felija
28-11-2025 om 14:51
Thora schreef op 28-11-2025 om 14:43:
[..]
Ik heb het gezien, dankjewel. Maar het is een uitvergroote distopische situatie die nooit zal gebeuren. Ik liet mijn fantasie even de vrije loop. Iets met een soort herindeling van de wereld. Gaat niet gebeuren. Ik kan dus ook niet op je reactie ingaan.
Ah oké! Gelukkig dat jij dat ziet, ik denk alleen dat door het hier te plaatsen mensen zo'n scenario wel degelijk geloven. Met als gevolg nog meer angst voor 'een stortvloed aan vreemdelingen' dan er al is.
Jorni
28-11-2025 om 15:12
Thora schreef op 28-11-2025 om 13:12:
[..]
Kwetsbare medemensen? In mijn ogen zijn dat homoseksuele mannen, onderdrukte vrouwen en kinderen die hier hun toevlucht zoeken. En met deze mensen heb totaal geen problemen. En ik denk de meeste "we" en "wij" tjes ook niet. Maar kerels die hele dorpen terroriseren reken ik niet onder kwetsbare groepen.
En deze kerels worden niet hard aangepakt en hebben hier vrij spel. De rotte appels zijn er met genoeg om flink wat mensen problemen te bezorgen. Ik vind het niet meer dan logisch dat het draagvlak ook steeds verder afneemt voor nog meer mensen uit die groep. Zeker nu we hier in Nederland al tekort komen voor de eigen inwoners.
Thora
28-11-2025 om 15:34
felija schreef op 28-11-2025 om 14:51:
[..]
Ah oké! Gelukkig dat jij dat ziet, ik denk alleen dat door het hier te plaatsen mensen zo'n scenario wel degelijk geloven. Met als gevolg nog meer angst voor 'een stortvloed aan vreemdelingen' dan er al is.
Jij hebt wel een hele lage dunk van de mensen die hier reageren zeg. Dat ze een verhaal dat begint met "Stel" en eindigt met dat het niet echt gebeurt, interpreteren als iets dat wel echt gaat gebeuren.
felija
28-11-2025 om 15:46
Thora schreef op 28-11-2025 om 15:34:
[..]
Jij hebt wel een hele lage dunk van de mensen die hier reageren zeg. Dat ze een verhaal dat begint met "Stel" en eindigt met dat het niet echt gebeurt, interpreteren als iets dat wel echt gaat gebeuren.
Niet alleen reageerders hier, maar ook landelijk zie je onder een groep mensen wel zo'n trend. Ondanks dat de cijfers anders uitwijzen, zijn ze toch overtuigd van een tsunami aan asielzoekers juist naar ons land.
Alice12
28-11-2025 om 15:49
felija schreef op 28-11-2025 om 15:46:
[..]
Niet alleen reageerders hier, maar ook landelijk zie je onder een groep mensen wel zo'n trend. Ondanks dat de cijfers anders uitwijzen, zijn ze toch overtuigd van een tsunami aan asielzoekers juist naar ons land.
Nou, ik vind zo’n 900 asielzoekers per week! best een behoorlijke tsunami.
Mick87
28-11-2025 om 15:58
Alice12 schreef op 28-11-2025 om 15:49:
[..]
Juist. En volgens mij mag 1/3 daar van blijven. Dat is dus 300 mensen per week. En reken dus maar even uit hoeveel woningen we daar voor nodig hebben. Eigenlijk dus zeker 200 woningen nodig per week extra nodig om deze mensen te kunnen huisvesten. (Ervan uitgaande dat die 300 per week die mogen blijven niet allemaal alleenstaanden zijn )Zij vallen straks onder de spoedzoekers die voorrang krijgen. Dus reken maar uit. 200 sociale huurwoningen per week extra nodig. Het aantal spoedzoekers is hoger dan woningen die beschikbaar zijn en dan wat er op bijgebouwd wordt. Dat percentage wat naar statushouders gaat zal dus alleen maar toenemen.
felija
28-11-2025 om 15:59
[..]
[..]
Dat is hooguit een klein golfje, bij een tsunami stel ik me een golf voor van een verwoestende kracht. Totaal niet vergelijkbaar.
Bovendien worden niet alle asielzoekers automatisch statushouders.
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2025/11/24/de-asielinstroom-van-week-47-bestaande-uit-eerste-asielaanvragen-herhaalde-asielaanvragen-hervestiging-herplaatsing-en-nareizigers-bedroeg-ongeveer-1.100
felija
28-11-2025 om 16:00
Alice12 schreef op 28-11-2025 om 15:45:
[..]
Wie denk je?
Ik weet het niet, daarom vroeg ik het je ook
Alice12
28-11-2025 om 16:02
felija schreef op 28-11-2025 om 16:00:
[..]
Ik weet het niet, daarom vroeg ik het je ook
![]()
Tuurlijk
Mick87
28-11-2025 om 16:05
https://www.volkskrant.nl/binnenland/meer-sociale-huurwoningen-toegewezen-aan-statushouders-8-procent-van-vrijgekomen-huizen~b83e2324/
Van alle sociale huurwoningen gaat 8 procent naar statushouders. Van starters sociale huurwoningen 1/5 deel. En Van gezinswoningen dis 3/4. Dat beeld herken ik wel in mijn voormalige buurt.
Libertine
28-11-2025 om 16:30
Mick87 schreef op 28-11-2025 om 16:05:
https://www.volkskrant.nl/binnenland/meer-sociale-huurwoningen-toegewezen-aan-statushouders-8-procent-van-vrijgekomen-huizen~b83e2324/
Van alle sociale huurwoningen gaat 8 procent naar statushouders. Van starters sociale huurwoningen 1/5 deel. En Van gezinswoningen dis 3/4. Dat beeld herken ik wel in mijn voormalige buurt.
Maar laten we wel blijven herhalen dat het tekort aan woningen niet wordt veroorzaakt door vluchtelingen. We hebben een huizencrisis. Die ons niet is overkomen maar is gecreeerd met politiek beleid. Laten we de partijen die daar schuld aan hebben ter verantwoording roepen. Dáár moet de verontwaardiging over gaan. Niet in de schoenen schuiven van mensen die hierheen vluchten en vervolgens roepen dat onze kinderen geen huizen hebben vanwege vluchtelingen. dan roep je de verkeerde ter verantwoording.