Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Mick87
07-10-2025 om 23:12
Chiquita schreef op 07-10-2025 om 21:23:
Op de basisschool van mijn kleinkinderen is er al jaren een Varkentjesklas en een Bijenklas. Dit jaar voor 1e keer een gesluierde dame gezien. Hoorde van kleinzoon dat Varkentjesklas niet meer zo genoemd wordt. Goh ...
Misschien heeft het een negatieve connotatie omdat het overgewicht suggereert ?
Yumi
07-10-2025 om 23:23
Mick87 schreef op 07-10-2025 om 23:12:
[..]
Misschien heeft het een negatieve connotatie omdat het overgewicht suggereert ?
Denk eerder dat het om die afgebrande krulstaart gaat, die heeft nog maar 1% van de varkens, dus die kinderen herkennen dat spaarvarken niet
Broadway
08-10-2025 om 07:37
Nicole123 schreef op 07-10-2025 om 15:10:
[..]
Je loopt de schooljuf uit te hangen met op deze manier dicteren hoe ik precies hier wel en niet mag schrijven, op welke punten ik wel en niet mag reageren en mijn tekst door te strepen. Je kunt ook gewoon normaal op me reageren.
dat vraag ik jou ook altijd en krijg er dan boekenvol bijzaken bij waardoor totaal onduidelijk is wat je nu zegt. daarom probeer ik je een zeer concrete vraag te stellen waar je gelukkig zéér concreet op antwoordt wat ik superfijn vind dus ik heb je neiging tot afdwalen (wat je deze ronde zeer beperkt gehouden hebt, hulde!) even op een zijspoor gezet zodat je antwoord op de vraag duidelijk was. ik zocht antwoord op mijn vraag. wát je dan antwoordt maakt me niet uit zolang het over de vraag gaat dus op geen enkele wijze dicteer ik wat jij moet zeggen buiten dat ik en velen met mij je al maanden verzoeken in context te blijven.
Broadway
08-10-2025 om 07:39
Jorni schreef op 07-10-2025 om 15:55:
[..]
Dat zou in mijn ogen pas echt inclusief zijn, ook voor de oorspronkelijke inwoners van hier. Aanvullende " andere" feestdagen zijn dan echt een aanvulling en verrijking van de Nederlandse cultuur, waarbij ook de mensen die er wel waarde hechten aan dat kerst kerstblijft ook in hun waarde worden gelaten in plaats van dat de racismekaart weer wordt getrokken en/of hun gevoelens worden afgedaan als onzin.
vind je? ik vind inclusief als alles en iedereen er mag zijn. dit lijkt meer op alles zo verschikkelijk onbetekend en plat slaan zodat het onmogelijk buiten iemands comfortzone kan vallen. inclusief is kerst, pasen én suikerfeest vieren samen.
Jorni
08-10-2025 om 08:09
Broadway schreef op 08-10-2025 om 07:39:
[..]
vind je? ik vind inclusief als alles en iedereen er mag zijn. dit lijkt meer op alles zo verschikkelijk onbetekend en plat slaan zodat het onmogelijk buiten iemands comfortzone kan vallen. inclusief is kerst, pasen én suikerfeest vieren samen.
Dat zou inderdaad nog beter zijn als je alles samen kan vieren, maar ik denk niet dat je mensen zo ver krijgt jammer genoeg.
Broadway
08-10-2025 om 08:51
Jorni schreef op 08-10-2025 om 08:09:
[..]
Dat zou inderdaad nog beter zijn als je alles samen kan vieren, maar ik denk niet dat je mensen zo ver krijgt jammer genoeg.
daar ben ik bang voor. maar ik vind niet dat het alternatief dan moet zijn dat je bestaande feestdagen gaat downgraden tot er niks meer op tegen kan zijn door wie dan ook. als je kerst stom vindt dan kijk je de andere kant op. de kerstboompolitie heeft nog nooit iemand verplicht stille nacht te zingen en een boom te zetten.
Poezenmeisje
08-10-2025 om 09:46
Indische mensen zijn niet "goed geïntegreerd".
Ze zijn gewoon in de jaren '50 van de vorige eeuw naar Nederland gekomen als Nederlanders met Nederlandse normen en waarden.
Mijn tantes konden in Nederland gewoon verder met hun schoolstof, de boeken waren dezelfde. De taal ook.
Op zondag netjes naar de kerk, zoals het hoort.
Het enige dat mijn oma ooit aan mij heeft verteld over het vertrek naar Nederland is dat ze als christenen niet veilig waren voor de mosselmannen. Verder zei ze niets meer.
Poezenmeisje
08-10-2025 om 09:49
Aparte zwemuurtjes heb ik geen moeite mee.
Zwembad Tropiqua in Veendam heeft elke twee weken een naturistenavond.
De meest relaxte avond voor het personeel, er zijn maar twee badjuffen, het wettelijk minimum.
Geen gesodemieter, goede sociale controle, geen rommel en de cafetaria draait overuren.
Jorni
08-10-2025 om 09:59
Broadway schreef op 08-10-2025 om 08:51:
[..]
daar ben ik bang voor. maar ik vind niet dat het alternatief dan moet zijn dat je bestaande feestdagen gaat downgraden tot er niks meer op tegen kan zijn door wie dan ook. als je kerst stom vindt dan kijk je de andere kant op. de kerstboompolitie heeft nog nooit iemand verplicht stille nacht te zingen en een boom te zetten.
Eens. Ik vind ook dat kerst gewoon kerst moet blijven en pasen pasen. Dan wat extra feestdagen erbij naast deze dagen. Dan heeft iedereen wat toch. En wil je het vieren vier je het en zo niet of je wil het anders vieren, dat moeten mensen zelf weten.
Thora
08-10-2025 om 10:32
Poezenmeisje schreef op 08-10-2025 om 09:49:
De meest relaxte avond voor het personeel, er zijn maar twee badjuffen, het wettelijk minimum.
Geen gesodemieter, goede sociale controle, geen rommel en de cafetaria draait overuren.
En we weten allemaal wie er niet naar de naturistenavond komen.
Daglichtlamp
08-10-2025 om 10:40
Poezenmeisje schreef op 08-10-2025 om 09:49:
En aparte zwemuurtjes bestaan ook al heel lang, mijn moeder ging toen ik kind was al naar een vrouwenzwemuurtje. Dat had helemaal niets te maken met moslims. Die waren er in mijn omgeving vrijwel niet..
Nicole123
08-10-2025 om 11:24
Broadway schreef op 08-10-2025 om 07:37:
[..]
dat vraag ik jou ook altijd en krijg er dan boekenvol bijzaken bij waardoor totaal onduidelijk is wat je nu zegt. daarom probeer ik je een zeer concrete vraag te stellen waar je gelukkig zéér concreet op antwoordt wat ik superfijn vind dus ik heb je neiging tot afdwalen (wat je deze ronde zeer beperkt gehouden hebt, hulde!) even op een zijspoor gezet zodat je antwoord op de vraag duidelijk was. ik zocht antwoord op mijn vraag. wát je dan antwoordt maakt me niet uit zolang het over de vraag gaat dus op geen enkele wijze dicteer ik wat jij moet zeggen buiten dat ik en velen met mij je al maanden verzoeken in context te blijven.
Dat ik lang van stof kan zijn weet ik. Helemaal prima als je me daarop wijst en vraagt het korter te verwoorden, dan probeer ik dat. Maar het is fijn als je dat op een respectvolle manier doet ipv als schooljuf (nu ook weer, met dat 'hulde!').
Wat betreft context: meningen kunnen verschillen over wat hoofd- en bijzaak is. Het hele onderwerp Kerst en Pasen gaat in feite een beetje off topic, in een topic over asiel en Ter Apel. Er werd hier gesteld dat de Nederlandse cultuur, waaronder Kerst en Pasen, door buitenlanders verandert/verdwijnt en dat dat erg is. Mijn reactie daarop was dat ik dat storm in een glas water vind, want dat ten eerste onze cultuur altijd al verandert en ten tweede de rol van (het rekening houden met) buitenlanders daarbij sterk opgeblazen wordt. Dat is helemaal niet buiten de context, dat is gewoon een inhoudelijke reactie, met tegengas op de geponeerde stelling.
Thora
08-10-2025 om 11:35
Nicole123 schreef op 07-10-2025 om 18:59:
Waarom zou een commercieel bedrijf niet gewoon zelf mogen bepalen of het een varkentje of schaapje cadeau geeft aan nieuwe bankrekeninghouders?
Zoals bijvoorbeeld Lale Gühl gewoon zelf kan bepalen of zij een boek schrijft? Zodra dit mogelijk is zonder (doods)bedreigingen aan haar adres, hoor je mij niet meer over verdwijnende varkentjes hoor.
Nicole123
08-10-2025 om 11:41
Thora schreef op 08-10-2025 om 11:35:
[..]
Zoals bijvoorbeeld Lale Gühl gewoon zelf kan bepalen of zij een boek schrijft? Zodra dit mogelijk is zonder (doods)bedreigingen aan haar adres, hoor je mij niet meer over verdwijnende varkentjes hoor.
Ja, ik vind dat zij ook gewoon zelf moet kunnen bepalen of ze een boek schrijft. Niemand mag met de dood bedreigd worden en ik vind dat ze daar veel strenger en harder op zouden moeten zitten. Het is laf en walgelijk gedrag en heeft een enorme impact op het leven van zoiemand.
Maar ik snap de link niet zo goed, waarom zou Fortis niet zelf mogen bepalen welke knuffel ze cadeau geven omdat een ander een boek niet kan schrijven? Dat heeft toch niets met elkaar te maken, tenzij je 'de moslims' als een soort van één persoon ziet, die enerzijds bedreigt en anderzijds wel/niet een varken cadeau krijgt?
Nicole123
08-10-2025 om 11:43
Jorni schreef op 08-10-2025 om 09:59:
[..]
Eens. Ik vind ook dat kerst gewoon kerst moet blijven en pasen pasen. Dan wat extra feestdagen erbij naast deze dagen. Dan heeft iedereen wat toch. En wil je het vieren vier je het en zo niet of je wil het anders vieren, dat moeten mensen zelf weten.
Dat blijft het toch gewoon ook? Je zegt zelf dat mensen zelf moeten weten of en hoe ze het willen vieren, dus wat maakt het in vredesnaam uit of die ene Hogeschool in Lutjebroek een echte kerstviering heeft of het een Sinterkerstfeest noemt of een gala organiseert of een winterfeest of helemaal niks? Voor jou verandert daar toch niets mee?