Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Alice12
03-09-2025 om 18:56
majorette2005 schreef op 03-09-2025 om 18:50:
[..]
Erge is dat de politie in Nijmegen weet wie het zijn maar er is er nog geen een opgepakt.
En daarbij, ook al worden ze wel opgepakt. Naar Syrië terug gaat toch niet gebeuren. En dat is precies de plek waar ik dat gore tuig wil zien. Dus een gebiedsverbod, een gesprekje en een cursus hoe om te gaan met vrouwen en hup naar de volgende stad.
Yumi
03-09-2025 om 19:01
Alice12 schreef op 03-09-2025 om 18:44:
[..]
Maar dat gaat 100% zeker niet gebeuren. We gooien er nog een praatgroepje tegenaan en wat gesprekjes en klaar is kees.
In Nijmegen nu ook Syriërs ( etterbakken) die de straten zo onveilig maken, zeker voor vrouwen en meisjes. Het is bijna niet te doen. Ze rijden je expres omver met hun fatbikes, roepen hoer naar je en spugen naarde grond. Ik ga niet meer naar de stad, ik blijf wel thuis.
Het wordt steeds erger in Nijmegen, de stad is een grote bende.
Paar jaar geleden uit het centrum verhuisd, maar achteraf denk ik dat het beter was geweest, om naar een dorp in de buurt te gaan.
Yumi
03-09-2025 om 19:09
De overlast speelt al veel langer alleen kan Bruls het niet meer ontkennen.
Overlast door Syrische jongeren in Nijmegen, Bruls waarschuwt: ‘Ik geef je nu de kans om te kiezen’
Diefstallen, onderlinge vechtpartijen en bedreigingen, nafluiten: Nijmegen kampt met overlast van jongeren die veelal van Syrische komaf zijn. Burgemeester Hubert Bruls is er klaar mee: vul je leven positief in óf je wordt gestraft, waarschuwt hij in brieven.
Alice12
03-09-2025 om 19:12
Yumi schreef op 03-09-2025 om 19:01:
[..]
Het wordt steeds erger in Nijmegen, de stad is een grote bende.
Paar jaar geleden uit het centrum verhuisd, maar achteraf denk ik dat het beter was geweest, om naar een dorp in de buurt te gaan.
Ja klopt. En laten we het beestje eens gewoon bij de naam noemen, het zijn alleen maar arabisch sprekende jonge mannen die van deze stad een bende maken. Het lijkt wel of ze zich per dag kunnen vermenigvuldigen. Maar dit schrijven zal zeker racistisch zijn. Maar het woord racisme heeft niet zoveel betekenis meer voor mij.
Alice12
03-09-2025 om 19:15
Yumi schreef op 03-09-2025 om 19:09:
De overlast speelt al veel langer alleen kan Bruls het niet meer ontkennen.
Overlast door Syrische jongeren in Nijmegen, Bruls waarschuwt: ‘Ik geef je nu de kans om te kiezen’Diefstallen, onderlinge vechtpartijen en bedreigingen, nafluiten: Nijmegen kampt met overlast van jongeren die veelal van Syrische komaf zijn. Burgemeester Hubert Bruls is er klaar mee: vul je leven positief in óf je wordt gestraft, waarschuwt hij in brieven.
Ja, ik las het. Zo komisch, " je wordt gestraft". Ze schijten op onze politie en op Nederlandse meisjes en vrouwen. En die " straffen" , daar lachen ze om, dat is geen straf maar een heel kort ongemakje
Mick87
03-09-2025 om 19:28
die overlast van Syrische jongeren is wel erg zorgwekkend. In meerdere steden ook in Nederland.
Wat maakt dat juist deze groep zich zo misdraagt ? Vraag ik me oprecht af
Met welke redenen komen zij hier? Waar zijn hun ouders? Hier hebben we dus wel een serieus probleem mee. We kunnen ze niet zomaar uitzetten. Nu is wangedrag bij jongeren niet ongewoon maar dit is toch wel van een ander kaliber lijkt het. Zeer zorgwekkend.
Zeker ook vreselijk voor andere asielzoekers die zich wel weten te gedragen en met dat tuig in een AZC zit.
En voor de beeldvorming van asielzoekers doet dit ook weinig goed. Of is dat dan weer over één kam scheren en racisme ?
PensioNada
03-09-2025 om 19:38
Mick87 schreef op 03-09-2025 om 19:28:
Waar zijn hun ouders? Hier hebben we dus wel een serieus probleem mee. We kunnen ze niet zomaar uitzetten. Nu is wangedrag bij jongeren niet ongewoon maar dit is toch wel van een ander kaliber lijkt het.
Hun ouders zijn er niet, dit zijn jongens die als AMV naar Nederland zijn gekomen. En ze hebben ook niet zoveel kans dat hun ouders alsnog komen.
Daar zal een deel van de frustratie vandaan komen. Ik vergoelijk het niet.
Men heeft overigens het idee dat het een groep is die door het hele land reist. Dus als ze in Nijmegen zijn weggejaagd gaan ze naar de volgende stad.
Thora
03-09-2025 om 20:18
Ik durf het bijna niet te tikken maar ik vind het op een invasie gaan lijken en durf niet te denken hoe het er hier over een jaar of 5 uit ziet. Zijn onze mannen en kinderen dan inmiddels gesneuveld aan een of ander front en zijn wij, de achterblijvende vrouwen inmiddels ondergeschikt aan de inmiddels heersende mannen met een idee over vrouwen waar ik niet eens over durf te denken? Wie weet zit er inderdaad een plan achter en is dit gedrag gewoon uitproberen om te kijken hoe er gereageerd wordt. Sorry voor mijn dystopische hersenspinsels waarvan ik hoop dat het inderdaad bij hersenspinsels blijft.
Mick87
03-09-2025 om 20:18
PensioNada schreef op 03-09-2025 om 19:38:
[..]
Hun ouders zijn er niet, dit zijn jongens die als AMV naar Nederland zijn gekomen. En ze hebben ook niet zoveel kans dat hun ouders alsnog komen.
Daar zal een deel van de frustratie vandaan komen. Ik vergoelijk het niet.
Men heeft overigens het idee dat het een groep is die door het hele land reist. Dus als ze in Nijmegen zijn weggejaagd gaan ze naar de volgende stad.
Oké. Het is dus eigenlijk een soort van harde kern van relschoppers. Nou ik zal ze binnenkort wel zien verschijnen in 076 dan
Alice12
03-09-2025 om 20:31
Thora schreef op 03-09-2025 om 20:18:
Ik durf het bijna niet te tikken maar ik vind het op een invasie gaan lijken en durf niet te denken hoe het er hier over een jaar of 5 uit ziet. Zijn onze mannen en kinderen dan inmiddels gesneuveld aan een of ander front en zijn wij, de achterblijvende vrouwen inmiddels ondergeschikt aan de inmiddels heersende mannen met een idee over vrouwen waar ik niet eens over durf te denken? Wie weet zit er inderdaad een plan achter en is dit gedrag gewoon uitproberen om te kijken hoe er gereageerd wordt. Sorry voor mijn dystopische hersenspinsels waarvan ik hoop dat het inderdaad bij hersenspinsels blijft.
Ik geloof geen moment dat mannen en zonen tegen die tijd gesneuveld zijn aan een of ander front. Ik ben er wel van overtuigd dat we langzamerhand in een vrouwonvriendelijk land gaan wonen. Steeds een beetje meer. Ik heb het vaker geschreven , maar mijn vrouwelijke leerlingen ( 12 tot 18 jaar) vinden het volkomen normaal om mij uit te leggen hoe je met zo min mogelijk gesis en gescheld ( kech) zonder hoofddoek langs een groep moslims loopt. “ loop om als het lukt” , “ maak absoluut geen oogcontact” .
Als je gaat zwemmen bij een plas, alleen met andere jongens erbij. Niet met je vriendin in een bikini aan het water. Openbaar zwembad idem.
En toen ik ze volkomen verbijsterd aankeek, keken zij mij weer raar aan. Dit is voor deze meiden dagelijkse kost.
Alice12
03-09-2025 om 20:35
En dan zijn er natuurlijk de meiden die verkering krijgen met een moslim. Stukje bij beetje passen ze zich aan. Ik zie het elk jaar gebeuren. Truitjes worden steeds hoger gesloten, geen rokjes meer. “ Tja, juf, dat is de cultuuuuuur”
Yumi
03-09-2025 om 20:41
Mick87 schreef op 03-09-2025 om 20:18:
[..]
Oké. Het is dus eigenlijk een soort van harde kern van relschoppers. Nou ik zal ze binnenkort wel zien verschijnen in 076 dan
Volgens dit artikel is het een landelijk probleem. Wat ik niet begrijp, ze zoeken elkaar blijkbaar op. Hoe komen ze aan het geld voor het ov? Alhoewel in Nijmegen jatten ze alles wat los en vast zit... tussen de vechtpartijen door.
Overlast in steden door groepen Syrische jongeren, burgemeesters slaan alarm
Daglichtlamp
03-09-2025 om 20:43
Dat juist deze groep Syrische jongeren ontspoort op een manier die we nog niet eerder gezien hebben verbaasd me niet. Het is natuurlijk geen excuus, maar ik zie echt ook het resultaat van het gevoerde beleid. Juist deze groep, die hier aangekomen zijn op een moment dat de opvang hier niet op orde was, is veel te vaak verhuisd, zodat ze geen goede gezonde banden met een plaatselijke gemeenschap konden aangaan. Deze groep heeft heel lang in onzekerheid gezeten, eerst door de lange wachtlijsten, vervolgens door het besluitmoratorium m.b.t. asielverzoeken uit Syrië. Nu er wel weer besloten wordt over asielverzoeken van asielzoekers uit Syrië krijgen ze meestal een afwijzing. Dit is een groep die het idee heeft dat ze niets meer te verliezen hebben.
Deze huidige ontspoorde groep is denk ik alleen nog te begrenzen met een harde aanpak. Ik hoop dat we volgende groepen jonge asielzoekers beter behandelen, dat we die opvangen op een vaste plek, dat we geen jaren doen over het behandelen van een asielverzoek, maar eerder weken of maximaal maanden.
Yumi
03-09-2025 om 21:01
Sorry maar is het werkelijk allemaal de schuld van het beleid? Hoe zit dat dan met de ouderen, die hier komen wonen? Zoon voorruit gestuurd, mag familie laten komen. Ouders hebben na 3 maanden hier een appartement gekregen, waar zoon maar ook Jan Omar, Ali en alleman lijkt te wonen. Waarvan de mannen al rokende op de galerij, op luide toon staan te praten en hun peuken naar beneden gooien. Tig kinderen die rondrennen en de snoeppapiertjes ijsstokjes overal neer slingeren. Die hun afval dumpen wanneer het uitkomt.... schuld van het beleid? Of zijn het toch de Syriërs die meer problemen geven? Hoe gaan we die leren dat dit gedrag hier niet wordt gewaardeerd?