Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Nicole123
03-09-2025 om 11:22
Fleurtje_5 schreef op 03-09-2025 om 09:43:
[..]
Dit topic gaat over de problemen in Ter Apel en er werd/word meermaals aangehaald dat het vaak de veilige landers zijn die voor wantoestanden zorgen. DUS NIET een hele groep vanwege hun afkomst.
Ten eerste ging het in de posts waar ik op reageerde helemaal niet over veiligelanders, maar over asielzoekers / mensen met migratieachtergrond in het algemeen. Lees de posts maar. Ten tweede heb jij het zelfs in deze post nu juist wel over een hele groep, door over 'DE veiligelanders' te schrijven. Alsof dat een pot nat is.
En houd toch eens op met te doen alsof overlast enkel bij veiligelanders vandaan zou komen en alsof veiligelanders per definitie nooit echte vluchtelingen zouden kunnen zijn. Was het maar zo simpel.
Nicole123
03-09-2025 om 11:24
Thora schreef op 03-09-2025 om 09:58:
[..]
Ik heb het over de tendens. Maar als je je er niet in herkent is dat natuurlijk prima. Mijn post is naast een reactie op jou een reactie over de hele sfeer in Nederland die al zeker sinds de 70er jaren heerst en ons nu heel lelijk aan het opbreken is.
Je had het ook specifiek over mij ('jouw teksten'), maar dat neem je dus terug begrijp ik? Want ik herken me er inderdaad totaal niet in. Ik zie het overigens ook niet veel om me heen, maat misschien begeven we ons in verschillende ongevingen.
Fleurtje_5
03-09-2025 om 12:46
Nicole123 schreef op 03-09-2025 om 11:22:
[..]
Ten eerste ging het in de posts waar ik op reageerde helemaal niet over veiligelanders, maar over asielzoekers / mensen met migratieachtergrond in het algemeen. Lees de posts maar. Ten tweede heb jij het zelfs in deze post nu juist wel over een hele groep, door over 'DE veiligelanders' te schrijven. Alsof dat een pot nat is.
En houd toch eens op met te doen alsof overlast enkel bij veiligelanders vandaan zou komen en alsof veiligelanders per definitie nooit echte vluchtelingen zouden kunnen zijn. Was het maar zo simpel.
Zie je het woord 'vaak' in mijn bericht? Mijn bericht waar je maar één regel uit quote? Vaak betekend 'niet altijd', maar herhaaldelijk of meerdere keren.
Fleurtje_5
03-09-2025 om 13:01
Fleurtje_5 schreef op 03-09-2025 om 09:43:
[..]
Dit topic gaat over de problemen in Ter Apel en er werd/word meermaals aangehaald dat het vaak de veilige landers zijn die voor wantoestanden zorgen. DUS NIET een hele groep vanwege hun afkomst. Ook word hier meermaals genoemd dat echte vluchtelingen ook angstig kunnen zijn en zich onveilig kunnen voelen door deze wantoestanden. Ook is hier opgemerkt dat ook asielzoekers die homo zijn zich onveilig voelen en zelfs mishandeld werden. Ik heb er zelfs een link van geplaatst waarin jonge homo's hun verhaal deden. Vreselijk. Het COA wist van de mishandelingen en zweeg erover.
Zie de titel van dit topic. Daarom worden hier wantoestanden genoemd, en niet gepraat over een cursus bloemschikken met de vrouwenbond.
Mishandelingen of uitschelden van homo's, het bedreigen van mensen, het lastig vallen/aanrandingen van vrouwen en meisjes, het sissen en nafluiten van meisjes en vrouwen, rellen en diefstal in Nederlandse steden, en ook tirangedrag van voormalige asielzoekers kunnen genoemd worden, DAT MOET BESTREDEN WORDEN, dat zou veel schelen in het aantal berichten over wantoestanden.
Want zo klink jij als een agent waar een aangerand meisje overstuur haar verhaal tegen doet, en die dan haar verhaal niet serieus neemt en dan zou zeggen 'neem een kop warme melk dan valt het allemaal wel mee'
Dit bericht dus.
Met 'voormalige asielzoekers' bedoel ik mensen die hier een kans kregen om er iets van te maken, maar dat een hele straat (of wijk) er overlast van heeft. En zelfs de groep die zich "Erdogan-strijders" noemen, wonen hier wel, maar leven niet naar onze normen en waarden.
Dat bericht waar ik op reageerde was omdat Feljia de asielzoekers vergeleek met Marokkaanse jongeren. Daarop reageerde ik met de video en de woorden "Niet overal natuurlijk, Maar hoe zal dat toch komen?" Want daarin kan men misschien het antwoord vinden.
In die video zie je het leed op de gezichten van de burgers, en daarin kun je ook horen dat burgers 'hoerenkinderen' worden genoemd. Dat er glazen flessen naar beneden worden gegooid door een schreeuwende man. Dat jongeren een man van de fiets trappen.
Ach....en dan heb jij het over het woord 'groep'. Nee Fleur, dat kan echt niet.
Fleurtje_5
03-09-2025 om 13:09
Met 'voormalige asielzoekers' bedoel ik ook mensen die hier een kans krijgen om er iets van te maken, maar dat een hele straat (of wijk) er overlast van heeft.
Terwijl er ook zat asielzoekers en statushouders zijn die heel gewoon zijn en waar niemand last van heeft. Die zich ook inzetten in de gemeenschap. Ik denk wel dat vaak het geloof voor een tweedeling zorgt.
Daglichtlamp
03-09-2025 om 13:09
Sommige Nederlanders maakt het niet uit of het gaat om overlastgevers of gewoon mensen die iets van hun leven proberen te maken. 'We' willen ze hier gewoon niet.
https://www.omroepwest.nl/politiek/5010250/zuhair-sluit-snackbar-na-racistische-aanvallen-bekogeld-met-eieren-stenen-en-white-power-op-muur
Fleurtje_5
03-09-2025 om 13:13
Daglichtlamp schreef op 03-09-2025 om 13:09:
Sommige Nederlanders maakt het niet uit of het gaat om overlastgevers of gewoon mensen die iets van hun leven proberen te maken. 'We' willen ze hier gewoon niet.
https://www.omroepwest.nl/politiek/5010250/zuhair-sluit-snackbar-na-racistische-aanvallen-bekogeld-met-eieren-stenen-en-white-power-op-muur
Soheey, dat is echt niet goed.
Thora
03-09-2025 om 13:22
Nicole123 schreef op 03-09-2025 om 11:24:
[..]
Je had het ook specifiek over mij ('jouw teksten'), maar dat neem je dus terug begrijp ik? Want ik herken me er inderdaad totaal niet in. Ik zie het overigens ook niet veel om me heen, maat misschien begeven we ons in verschillende ongevingen.
Ook jouw teksten zijn regelmatig negatief over Nederlanders. Of gaat het stukje over xenofobie niet over Nederlanders? Blanke Nederlanders dan want het zal niet over in Nederland geboren Turken en Marokkanen gaan.
Nicole123
03-09-2025 om 14:02
Thora schreef op 03-09-2025 om 13:22:
[..]
Ook jouw teksten zijn regelmatig negatief over Nederlanders. Of gaat het stukje over xenofobie niet over Nederlanders? Blanke Nederlanders dan want het zal niet over in Nederland geboren Turken en Marokkanen gaan.
Waar dan? Quote maar, want ik herken me totaal niet in wat je over me schrijft. Ik heb de term 'typisch Nederlands' die je me in de mond legde nooit gebruikt. Ik vind het zelfs nogal stompzinnig, als Nederlanders dingen gaan afkraken als 'typisch Nederlands' terwijl ze zelf net zo goed Nederlander zijn. Ik ben helemaal niet negatief over de Nederlandse cultuur en zelfs enorm blij met onze rechtsstaat en hoe we het hier in Nederland hebben. Daar praat ik juist vaak positief over, lees maar terug. Ik ben wel negatief en kritisch over sommige meningen en stromingen waarbij neergekeken wordt op buitenlanders en een wij-zij ervan gemaakt wordt, maar dat neerkijken zie ik niet als 'de Nederlandse cultuur'. Verwar je het daar niet mee?
Nicole123
03-09-2025 om 14:13
Fleurtje_5 schreef op 03-09-2025 om 12:46:
[..]
Zie je het woord 'vaak' in mijn bericht? Mijn bericht waar je maar één regel uit quote? Vaak betekend 'niet altijd', maar herhaaldelijk of meerdere keren.
Ja, dat het vaak DE veiligelanders zijn, zeg je.
En zoals ik al zei, het is niet eens waar ook. Overlast komt voornamelijk van niet-veiligelanders. Die overigens lang niet altijd asiel krijgen, net als dat sommige veiligelanders soms wel een echte vluchteling zijn. Je maakt er een eigen karikatuur van, met hokjes die niet kloppen.
En laat dat continue copy-pasten van je eigen berichten alsjeblieft eens achterwege als je serieus genomen wil worden.
Poezenmeisje
03-09-2025 om 18:04
Deze etters zijn TROTS op hun wangedrag en zetten het zelf(s) online.
"Beetje dom"?
Nee, gewoon vet asociaal. Als je het filmpje beluistert hoor je dat ze het ook over de door hun vader vermoorde kindertjes hebben.
Dit tuig moet niet 'snel overgeplaatst' worden, maar gewoon Nederland/Europa uitgeschopt worden.
https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5510877/twee-nieuwe-aanhoudingen-voor-stelen-knuffels-gedenkplek
majorette2005
03-09-2025 om 18:17
Poezenmeisje schreef op 03-09-2025 om 18:04:
"Beetje dom"?
Nee, gewoon vet asociaal. Als je het filmpje beluistert hoor je dat ze het ook over de door hun vader vermoorde kindertjes hebben.
Dit tuig moet niet 'snel overgeplaatst' worden, maar gewoon Nederland/Europa uitgeschopt worden.
https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5510877/twee-nieuwe-aanhoudingen-voor-stelen-knuffels-gedenkplek
En daarna het smoesje dat ze niet wisten dat het niet mocht, net als die brutale trutten die bloemen van de begraafplaats probeerden te stelen, ze weten niks behalve hoe ze moeten schelden en procederen.
Alice12
03-09-2025 om 18:44
Poezenmeisje schreef op 03-09-2025 om 18:04:
"Beetje dom"?
Maar dat gaat 100% zeker niet gebeuren. We gooien er nog een praatgroepje tegenaan en wat gesprekjes en klaar is kees.
In Nijmegen nu ook Syriërs ( etterbakken) die de straten zo onveilig maken, zeker voor vrouwen en meisjes. Het is bijna niet te doen. Ze rijden je expres omver met hun fatbikes, roepen hoer naar je en spugen naarde grond. Ik ga niet meer naar de stad, ik blijf wel thuis.
majorette2005
03-09-2025 om 18:50
Alice12 schreef op 03-09-2025 om 18:44:
[..]
Maar dat gaat 100% zeker niet gebeuren. We gooien er nog een praatgroepje tegenaan en wat gesprekjes en klaar is kees.
In Nijmegen nu ook Syriërs ( etterbakken) die de straten zo onveilig maken, zeker voor vrouwen en meisjes. Het is bijna niet te doen. Ze rijden je expres omver met hun fatbikes, roepen hoer naar je en spugen naarde grond. Ik ga niet meer naar de stad, ik blijf wel thuis.
Erge is dat de politie in Nijmegen weet wie het zijn maar er is er nog geen een opgepakt.
Alice12
03-09-2025 om 18:53
majorette2005 schreef op 03-09-2025 om 18:50:
[..]
Erge is dat de politie in Nijmegen weet wie het zijn maar er is er nog geen een opgepakt.
Nee klopt en als je er wel tegenin gaat heb je er binnen een minuut nog meer om je heen. Je kunt langzamerhand als meisje / vrouw het beste thuis blijven. En dat is nu precies wat ze willen.