Nieuws en actueel

Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.

krulliebollie
24-04-2025 om 09:09
Fleurtje_5 schreef op 23-04-2025 om 22:39:
[..]
Als ik me niet vergis én het me goed herinner moesten de Britten ook erg veel geld betalen, terwijl er veel armoe in hun land was waar ze het geld aan wilden besteden.
En ik denk dat het de Britten ook moeilijker gemaakt word zodat andere landen het niet in hun hoofd halen om ook uit de EU te gaan. Want men kan bv een terrorist niet eens goed controleren als ze de EU binnen komen.
Brexit kost Britten jaarlijks 114 miljard euro | BNR Nieuwsradio
De harde realiteit na vier jaar Brexit: alle beloftes naar de gallemiezen - De Correspondent
Het kost ze vooral nu erg veel geld..

Fleurtje_5
24-04-2025 om 10:28
krulliebollie schreef op 24-04-2025 om 09:09:
[..]
Brexit kost Britten jaarlijks 114 miljard euro | BNR Nieuwsradio
De harde realiteit na vier jaar Brexit: alle beloftes naar de gallemiezen - De Correspondent
Het kost ze vooral nu erg veel geld..
In onderste link staat het inderdaad:
‘We sturen de EU 50 miljoen pond per dag. Laten we dat geld gebruiken voor onze gezondheidszorg.’
Ik zou dat ook gezegd hebben als de gezondheidszorg te leiden heeft en elke dat tig miljoenen naar de EU moest sturen. 'Prioriteiten stellen' heet dat. Toch?

Fleurtje_5
24-04-2025 om 10:29
Ik ben benieuwd:
Proef met gebiedsverbod voor overlastgevende asielzoekers Ter Apel vanaf 1 juni. Ik vraag me alleen af 'waarom pas vanaf 1 juni?'
https://www.ad.nl/politiek/overlastgevende-asielzoekers-ter-apel-wacht-straks-strenger-regime-door-proef-faber-ik-tolereer-dit-niet~a7d60510/
Overlastgevende asielzoekers Ter Apel wacht straks strenger regime door proef Faber: 'Ik tolereer dit niet'

Daglichtlamp
24-04-2025 om 11:13
Fleurtje_5 schreef op 24-04-2025 om 10:29:
Ik ben benieuwd:
Proef met gebiedsverbod voor overlastgevende asielzoekers Ter Apel vanaf 1 juni. Ik vraag me alleen af 'waarom pas vanaf 1 juni?'
https://www.ad.nl/politiek/overlastgevende-asielzoekers-ter-apel-wacht-straks-strenger-regime-door-proef-faber-ik-tolereer-dit-niet~a7d60510/
Overlastgevende asielzoekers Ter Apel wacht straks strenger regime door proef Faber: 'Ik tolereer dit niet'
Ik heb de brief van Faber waar ze dit aankondigt al gedeeld, wellicht kun je die eerst lezen. Ze lijkt deze keer daadwerkelijk nagedacht te hebben over hoe ze dit gaat doen zonder dat het direct weer vastloopt omdat ze stappen overslaat.
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/brieven_regering/detail?id=2025Z08127&did=2025D18517

Daglichtlamp
29-04-2025 om 12:37
https://www.ad.nl/binnenland/iraanse-43-ontvluchtte-doodstraf-maar-zit-nu-gevangen-op-schiphol-word-elke-nacht-veel-wakker~a63303d1/
Ik wordt hier zo droevig van, laten we de schaarse detentieplekken voor asielzoekers toch gebruiken voor overlastgevers, niet voor een Iraanse vrouw die in haar eigen land mogelijk de doodstraf moet vrezen omdat ze openlijk protesteert tegen de verplichte hoofddoek.

Fleurtje_5
29-04-2025 om 12:45
Daglichtlamp schreef op 29-04-2025 om 12:37:
https://www.ad.nl/binnenland/iraanse-43-ontvluchtte-doodstraf-maar-zit-nu-gevangen-op-schiphol-word-elke-nacht-veel-wakker~a63303d1/
Ik wordt hier zo droevig van, laten we de schaarse detentieplekken voor asielzoekers toch gebruiken voor overlastgevers, niet voor een Iraanse vrouw die in haar eigen land mogelijk de doodstraf moet vrezen omdat ze openlijk protesteert tegen de verplichte hoofddoek.
Dat ben ik met je eens.
Ik lees in je link:
Ze ontvluchtte de hoofdstad Teheran om de doodstraf te ontlopen. Maar omdat haar papieren missen, zit een Iraanse vrouwenrechtenactiviste nu al drie maanden gevangen op Schiphol.
De doodstraf omdat ze protesteert of protesteerde tegen de verplichte hoofddoek? Krankjorum zijn ze daar.

Thora
29-04-2025 om 12:57
Fleurtje_5 schreef op 29-04-2025 om 12:45:
[..]
Dat ben ik met je eens.
Ik lees in je link:
Ze ontvluchtte de hoofdstad Teheran om de doodstraf te ontlopen. Maar omdat haar papieren missen, zit een Iraanse vrouwenrechtenactiviste nu al drie maanden gevangen op Schiphol.
De doodstraf omdat ze protesteert of protesteerde tegen de verplichte hoofddoek? Krankjorum zijn ze daar.
Misschien als er tegen de gang van zaken in Iran ook eens geprotesteerd zou worden dat er voor dit soort vluchtelingen ook plaats is zonder geldige papieren en niet alleen voor Syrische mannen zonder enige legitimatie.

Daglichtlamp
30-04-2025 om 06:50
https://nos.nl/artikel/2565489-aantal-asielvragen-gehalveerd-vooral-veel-minder-syriers
Goed nieuws voor Faber, al is de vraag of dit komt door haar beleid, of voornamelijk door de andere situatie in Syrië.

Poezenmeisje
01-05-2025 om 20:08
Als je weet dat je pupillen zich gaan misdragen ga je ze gewoon belonen met een dagje Efteling...
https://lc.nl/friesland/waadhoeke/amv-46247676.html
Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) grijpt in om nieuwe ongeregeldheden tijdens de kermis van Sint Annaparochie te voorkomen. Op zaterdag 17 mei organiseert het COA een dagje uit naar de Efteling voor de alleenstaande minderjarige vreemdelingen (amv’ers) uit het lokale asielzoekerscentrum.
...
De aanleiding voor dit besluit ligt bij eerdere incidenten. Tijdens de kermis in 2024 liep een confrontatie tussen dorpsjeugd en azc-jongeren volledig uit de hand. Bij een steekpartij raakten drie jonge mannen uit Sint Annaparochie gewond, waarvan één zelfs geopereerd moest worden. De verantwoordelijke asielzoekers werden daarna overgeplaatst naar een ander azc.
De spanningen bleven echter oplopen. Begin dit jaar ontstond opnieuw een vechtpartij in een lijnbus, waarbij de chauffeur moest ingrijpen om andere passagiers te beschermen. Sindsdien is de sfeer in Sint Annaparochie en het nabijgelegen Sint Jacobiparochie gespannen. Inwoners uiten hun zorgen openlijk. Ouders meldden incidenten van aanranding en intimidatie door jonge mannelijke asielzoekers. Meisjes vermijden sindsdien de gebruikelijke routes naar school of sportclubs. Bij de lokale voetbalclub gaat de douche op slot om indringers buiten te houden.
...

majorette2005
01-05-2025 om 21:07
In plaats van dagje Efteling beter een enkeltje retour voor dat kansloze tuig.

Poezenmeisje
01-05-2025 om 21:28
majorette2005 schreef op 01-05-2025 om 21:07:
In plaats van dagje Efteling beter een enkeltje retour voor dat kansloze tuig.
Of wadlopen. Ze gaan toch niet naar de gids luisteren.

Yumi
01-05-2025 om 22:39
Poezenmeisje schreef op 01-05-2025 om 21:28:
[..]
Of wadlopen. Ze gaan toch niet naar de gids luisteren.

Fleurtje_5
02-05-2025 om 08:30
Poezenmeisje schreef op 01-05-2025 om 20:08:
Als je weet dat je pupillen zich gaan misdragen ga je ze gewoon belonen met een dagje Efteling...
https://lc.nl/friesland/waadhoeke/amv-46247676.html
Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) grijpt in om nieuwe ongeregeldheden tijdens de kermis van Sint Annaparochie te voorkomen. Op zaterdag 17 mei organiseert het COA een dagje uit naar de Efteling voor de alleenstaande minderjarige vreemdelingen (amv’ers) uit het lokale asielzoekerscentrum.
...
De aanleiding voor dit besluit ligt bij eerdere incidenten. Tijdens de kermis in 2024 liep een confrontatie tussen dorpsjeugd en azc-jongeren volledig uit de hand. Bij een steekpartij raakten drie jonge mannen uit Sint Annaparochie gewond, waarvan één zelfs geopereerd moest worden. De verantwoordelijke asielzoekers werden daarna overgeplaatst naar een ander azc.De spanningen bleven echter oplopen. Begin dit jaar ontstond opnieuw een vechtpartij in een lijnbus, waarbij de chauffeur moest ingrijpen om andere passagiers te beschermen. Sindsdien is de sfeer in Sint Annaparochie en het nabijgelegen Sint Jacobiparochie gespannen. Inwoners uiten hun zorgen openlijk. Ouders meldden incidenten van aanranding en intimidatie door jonge mannelijke asielzoekers. Meisjes vermijden sindsdien de gebruikelijke routes naar school of sportclubs. Bij de lokale voetbalclub gaat de douche op slot om indringers buiten te houden.
...
Ongelooflijk dit. Dus de daders van de steekpartij werden overgeplaatst naar een ander AZC ?? Waarom kregen zij geen straf? Misschien zitten zij wel in een AZC in onze buurt, of in jouw buurt. Je zoon of dochter moet telkens langs dat AZC. En dan die reactie van die woordvoerder van het COA alsof er niks is gebeurd.
Gisteravond stond dit ook in onze krant.
https://www.limburger.nl/binnenland/faber-woedend-om-on-uit-leg-baar-snoepreisje-azc-jongeren-naar-efteling/63901622.html
Faber woedend om ’on-uit-leg-baar snoepreisje’ azc-jongeren naar Efteling
..........
Een woordvoerder van het COA laat donderdagavond in een reactie weten dat er voor de jongeren in het azc een activiteitenbudget is. „Dit budget wordt gebruikt voor diverse activiteiten, bijvoorbeeld een uitje naar een pretpark, een museum, etc.”

Miraval
02-05-2025 om 08:47
Misschien kunnen ze dan gelijk die jongeren van gisteren (Scheveningen) meenemen. Die vervelen zich ook en kunnen ook wel een dagje weg gebruiken....

Daglichtlamp
02-05-2025 om 09:05
Ik kan niets met deze onderbuikberichtjes. Ja daders van een steekpartij moeten worden gestraft, niet alleen overgeplaatst. Maar aangezien de daders overgeplaatst zijn is dit uitje toch juist niet voor hun?