Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.


Dietloverzzz schreef op 21-04-2024 om 13:00:

[..]

Jawel hoor. Er zijn veel meer redenen waarom mensen op Wilders stemmen.

Zoals?

Nicole123 schreef op 19-04-2024 om 13:49:

Diep triest. Hierheen gekomen om hier het zware werk te doen en dan eindigt het zo. Hier kunnen we nou juist wel de boel bij de bron aanpakken en de instroom indammen. Laten we alle bedrijven naar het buitenland laten verkassen die:
- voor meer dan 50% arbeidsmigranten in dienst hebben
- niet per se nodig zijn in Nederland (bijv voornamelijk exporteren)
- weinig bijdragen aan het BBP en/of de kenniseconomie
- relatief veel grondoppervlakte innemen t.o.v. hun economische bijdrage
Dat zou een heleboel ellende schelen.

Zeker ook omdat van alle migranten slechts 10% een asielzoeker is. 

Poezie schreef op 21-04-2024 om 13:03:

[..]

Zoals?

Het stellen van andere prioriteiten, zeggen waar het op staat, meer staan voor de gewone man in de meest brede zin van het woord, tegen woke en voor behoud Nederlandse cultuur, etc.

Dietloverzzz schreef op 21-04-2024 om 13:13:

[..]

Het stellen van andere prioriteiten, zeggen waar het op staat, meer staan voor de gewone man in de meest brede zin van het woord, tegen woke en voor behoud Nederlandse cultuur, etc.

PvdA was altijd de partij die dit voorstond. (Behalve het woke gedeelte). Als zij weer een sterke partijleider aanstellen zullen zij die stemmen weer krijgen. 

Poezie schreef op 21-04-2024 om 13:23:

[..]

PvdA was altijd de partij die dit voorstond. (Behalve het woke gedeelte). Als zij weer een sterke partijleider aanstellen zullen zij die stemmen weer krijgen.

Het oude pvda van vroeger misschien wel, maar nu al jaren niet meer hoor. Ik denk ook niet dat dat nog terugkomt nu ze samen zijn gegaan met GL.

De enige partij bij wie ik het misschien nog zie gebeuren is de SP, maar die partij is niet stellig genoeg voor en tegen bepaalde zaken, had geen sterke partijleider en is net te veel alleen voor de laagste inkomens. Als ze dat zouden aanpassen zouden ze mijn stem bijvoorbeeld kunnen krijgen en ik denk ook nog van veel anderen.

Poezie schreef op 21-04-2024 om 12:36:

[..]

Er zal in ieder geval niet meer op wilders gestemd worden.

Nee, inderdaad

Dietloverzzz schreef op 21-04-2024 om 13:13:

[..]

Het stellen van andere prioriteiten, zeggen waar het op staat, meer staan voor de gewone man in de meest brede zin van het woord, tegen woke en voor behoud Nederlandse cultuur, etc.

Wat bedoel je met: de gewone man 'in de meest brede zin van het woord'? 

felija schreef op 21-04-2024 om 13:45:

[..]

Wat bedoel je met: de gewone man 'in de meest brede zin van het woord'?

Ik vermoed de gemiddelde arbeider die het meeste belastinggeld opbrengt maar er het minste van terug ziet.

felija schreef op 21-04-2024 om 13:45:

[..]

Wat bedoel je met: de gewone man 'in de meest brede zin van het woord'?

Ik bedoel daarmee vrijwel alle en/of de gemiddelde inwoners/belastingbetalers in Nederland. 

Dietloverzzz schreef op 21-04-2024 om 12:26:

[..]

Alle kleine beetjes helpen. Hoe minder mensen hoe beter. Door al die asielzoekers wordt het er sowieso niet beter op in ons land. De problemen zijn al erg genoeg en hoeven niet te worden verergerd.

Dan zij we het eens dat het oplossen van het asielprobleem (dat ik niet ontken) maar een heel klein beetje van de problemen in Nederland oplost. Er zijn andere vlakken waarop ingegrepen kan worden die een veel groter deel oplossen en er zijn ook problemen die zodanig van externe factoren afhangen dat ze niet of nauwelijks kunnen worden opgelost. Sommige mensen in dit topic en sommige partijen, zoals de PVV, doen alsof de problemen in Nederland wat betreft huisvesting, bestaanszekerheid en veiligheid massaal komen door asielzoekers. En dat een migratiestop de oplossing is voor zo'n beetje alles. Maar dat is dus onwaar.

Dietloverzzz schreef op 21-04-2024 om 14:28:

[..]

Ik bedoel daarmee vrijwel alle en/of de gemiddelde inwoners/belastingbetalers in Nederland.

Wie vallen onder 'vrijwel alle', wie valt daar dan buiten? Wie is gemiddeld, waar leg je die grens? Wie schaar je onder de belastingbetaler?  Alleen Wie netto bijdraagt, of zie je dat breder?

Valt de oude oma met alleen AOW er ook onder? De alleenstaande moeder met 3 kinderen, een baan als kapster van 32 uur en daarnaast toeslagen? Een derdegeneratie Marokkaan die inmiddels ook helemaal Nederlands en succesvol loodgieter is? Een uit Afghanistan afkomstige statushouder met PTSS die langzaam probeert op te krabbelen? De directeur van Ahold Delhaize? De pasgeboren baby uit een reformatorisch gezin met 8 kinderen, waarvan pa werkt en ma voor de kinderen zorgt? De hardwerkende tomatenplukker die geboren is in Polen? Het stel van tweeverdieners zonder kinderen die als consultant en chirurg een flink vermogen hebben opgebouwd? Het kind dat 2 jaar geleden uit Oekraïne gevlucht is en inmiddels prima Nederlands spreekt? 

Wie is daarvan een 'gewone man/vrouw' en wie niet?

Nicole123 schreef op 21-04-2024 om 18:21:

[..]

Wie vallen onder 'vrijwel alle', wie valt daar dan buiten? Wie is gemiddeld, waar leg je die grens? Wie schaar je onder de belastingbetaler? Alleen Wie netto bijdraagt, of zie je dat breder?

Valt de oude oma met alleen AOW er ook onder?  Ja


De alleenstaande moeder met 3 kinderen, een baan als kapster van 32 uur en daarnaast toeslagen? Ja

 Een derdegeneratie Marokkaan die inmiddels ook helemaal Nederlands en succesvol loodgieter is? Ja

Een uit Afghanistan afkomstige statushouder met PTSS die langzaam probeert op te krabbelen? Nee

 De directeur van Ahold Delhaize? Ja, maar is extreem vermogend dus niet onder de gewone man maar wel onder de belastingberaler/inwoner


De pasgeboren baby uit een reformatorisch gezin met 8 kinderen, waarvan pa werkt en ma voor de kinderen zorgt? Ja

De hardwerkende tomatenplukker die geboren is in Polen? Hangt af of die nu Nederlandse nationaliteit heeft en of echt vast in NL woont

Het stel van tweeverdieners zonder kinderen die als consultant en chirurg een flink vermogen hebben opgebouwd? Ja

Het kind dat 2 jaar geleden uit Oekraïne gevlucht is en inmiddels prima Nederlands spreekt? hangt ervan af of die hier vast woont of maar voor even.

Wie is daarvan een 'gewone man/vrouw' en wie niet?

Zie hierboven mijn antwoord. 

Nicole123 schreef op 21-04-2024 om 18:08:

[..]

Dan zij we het eens dat het oplossen van het asielprobleem (dat ik niet ontken) maar een heel klein beetje van de problemen in Nederland oplost. Er zijn andere vlakken waarop ingegrepen kan worden die een veel groter deel oplossen en er zijn ook problemen die zodanig van externe factoren afhangen dat ze niet of nauwelijks kunnen worden opgelost. Sommige mensen in dit topic en sommige partijen, zoals de PVV, doen alsof de problemen in Nederland wat betreft huisvesting, bestaanszekerheid en veiligheid massaal komen door asielzoekers. En dat een migratiestop de oplossing is voor zo'n beetje alles. Maar dat is dus onwaar.

Dat ben ik met je eens. De problemen komen niet daardoor en een migratiestop lost die problemen niet zomaar op. Daar zijn we het dan over eens. 

Dietloverzzz schreef op 21-04-2024 om 19:04:

[..]

Zie hierboven mijn antwoord.

Wat definieert dan die 'gewone man en/of gemiddelde persoon en/of belastingbetaler'? Degenen die in Nederland geboren zijn, plus degenen die niet in Nederland geboren zijn maar die wel positief bijdragen aan de samenleving? Dus eigenlijk iedereen behalve asielzoekers, mensen die hier tijdelijk zijn en mensen met de Nederlandse nationaliteit maar wortels elders die netto niks bijdragen? Vat ik dan jouw ja's en nee's goed samen? Of ligt de grens ergens anders?

Poezie schreef op 21-04-2024 om 13:03:

[..]

Zoals?

Mensen zijn de EU dictatuur zat. Weet je nog dat er een jaar of 10 geleden een referendum was over het associatieverdrag met Oekraïne was. Merendeel van de stemmers wilden GEEN associatieverdrag met Oekraïne. Maar hé, het werd er lekker toch doorgedrukt vanuit de EU. En hé men wil ze nu zelfs versneld toelaten tot de EU. 

Nou wat een ondemocratisch gedrocht is die EU toch. Dat soort dingen zijn mensen zat. En Wilders is kritisch op de EU. De mensen in mijn omgeving stemden oa daardoor op Wilders. En doordat andere partijen het de afgelopen tijd verkloot hebben.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.