Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
felija
03-10-2026 om 16:21
Sparkle schreef op 03-10-2026 om 11:55:
Maar het punt is, wie zijn dan deze radicalen en extremisten. De Extinction Rebellion sympathisanten, de kiezers op Geert Wilders, FvD of BBB, zijn dit allemaal dan extremisten?
Het blijft een containerbegrip, voor mij valt XR onder radicaal links en FvD onder radicaal rechts. Tegelijkertijd vind ik niet alle kiezers die op de PVV of BBB stemmen radicaalrechts.
Wel vind ik de standpunten van Wilders radicaalrechts en schurken de BBB, JA21 en op sommige vlakken de VVD daar dicht tegenaan. De fascistische uitlatingen van extreemrechtse groeperingen en het daarbij behorende geweld vind ik dan weer heel verontrustend en vele malen erger dan XR.
Muurbloem1985
03-10-2026 om 17:12
felija schreef op 03-10-2026 om 16:21:
[..]
Het blijft een containerbegrip, voor mij valt XR onder radicaal links en FvD onder radicaal rechts. Tegelijkertijd vind ik niet alle kiezers die op de PVV of BBB stemmen radicaalrechts.
Wel vind ik de standpunten van Wilders radicaalrechts en schurken de BBB, JA21 en op sommige vlakken de VVD daar dicht tegenaan. De fascistische uitlatingen van extreemrechtse groeperingen en het daarbij behorende geweld vind ik dan weer heel verontrustend en vele malen erger dan XR.
Ik vind linkse mensen vaak net kleine kinderen die huilen als ze hun zin niet krijgen `Ja we zijn zo verdraagzaam blabla` Behalve als je een andere mening dan hen hebt, dan ben je ineens een fascist ect.
Handschoenvrouw
03-10-2026 om 17:18
Muurbloem1985 schreef op 03-10-2026 om 17:12:
[..]
Ik vind linkse mensen vaak net kleine kinderen die huilen als ze hun zin niet krijgen `Ja we zijn zo verdraagzaam blabla` Behalve als je een andere mening dan hen hebt, dan ben je ineens een fascist ect.
Mensen die ongezond nationalistisch zijn, de democratie willen inperken of inruilen voor een "sterke leider", die politieke tegenstanders, minderheden of buitenlanders als "minderwaardig" beschouwen en de onafhankelijkheid van de rechtspraak, media en de wetenschap aan willen tasten zijn in mijn ogen een aardig stukje daar naar op weg inderdaad.
Muurbloem1985
03-10-2026 om 17:21
Handschoenvrouw schreef op 03-10-2026 om 17:18:
[..]
Mensen die ongezond nationalistisch zijn, de democratie willen inperken of inruilen voor een "sterke leider", die politieke tegenstanders, minderheden of buitenlanders als "minderwaardig" beschouwen en de onafhankelijkheid van de rechtspraak, media en de wetenschap aan willen tasten zijn in mijn ogen een aardig stukje daar naar op weg inderdaad.
Mensen die Hamas steunen in mijn ogen nog veel meer
Handschoenvrouw
03-10-2026 om 17:28
Muurbloem1985 schreef op 03-10-2026 om 17:21:
[..]
Wat een rare reactie. Je schrijft zelf op nogal laatdunkende wijze over mensen die jij "links" vind en anderen voor "fascist" zouden uitmaken.
Ik geef vervolgens een aantal typische kenmerken van fascisme weer, en dan jij-bak jij iets over mensen-die-Hamas-steunen. Ben je ergens boos over?
Muurbloem1985
03-10-2026 om 17:31
Handschoenvrouw schreef op 03-10-2026 om 17:28:
[..]
Wat een rare reactie. Je schrijft zelf op nogal laatdunkende wijze over mensen die jij "links" vind en anderen voor "fascist" zouden uitmaken.
Ik geef vervolgens een aantal typische kenmerken van fascisme weer, en dan jij-bak jij iets over mensen-die-Hamas-steunen. Ben je ergens boos over?
Ja en je kunt ook niet overal het label fascisme opplakken zoals linkse mensen vaak doen als je niet denkt zoals hen en nee ik ben niey boos
Zilver_gray
03-10-2026 om 17:32
Muurbloem1985 schreef op 03-10-2026 om 17:21:
[..]
Jij kunt ongeacht in welk topic, nog geen 3 Posts plaatsen zonder Hamas weer van stal te halen. Zo ongepast!
Handschoenvrouw
03-10-2026 om 17:35
Muurbloem1985 schreef op 03-10-2026 om 17:31:
[..]
Ja en je kunt ook niet overal het label fascisme opplakken zoals linkse mensen vaak doen als je niet denkt zoals hen en nee ik ben niey boos
Maar welke "linkse" mensen doen dat dan?
Het klinkt me in de oren alsof je in een soort loopgravenoorlog op X bent beland waar iedereen "links" van de PVV een vijand is.
Muurbloem1985
03-10-2026 om 17:35
dit gaat uit de hand lopen je mag blijkbaar geen andere mening hebben ik ben weer weg hier.
felija
03-10-2026 om 17:52
Zilver_gray schreef op 03-10-2026 om 17:32:
[..]
Jij kunt ongeacht in welk topic, nog geen 3 Posts plaatsen zonder Hamas weer van stal te halen. Zo ongepast!
Inderdaad ....
Geheel offtopic: leuk je hier weer te zien!
Handschoenvrouw
03-10-2026 om 17:54
Zilver_gray schreef op 03-10-2026 om 17:32:
[..]
Welkom.
Yumi
03-10-2026 om 18:23
Ik schreef het al eerder ik ben het gezwam over rechts/links helemaal zat.
Blijkbaar is er behoefte om de verschillen in rechts en links negatief te benadrukken.
Ik stel voor om daar een apart topic over te maken.
Miraval
03-10-2026 om 18:42
Het is best lastig om elkaar te vinden wanneer je politieke standpunten zo uit elkaar liggen.
PRO en VVD/JA21 zullen elkaar nooit vinden, D66 en CDA kunnen eventueel met beiden samenwerken. En hoe linkser of rechtser van het midden je gaat hoe moeilijker samenwerken is. VOLT/SP/PvdD zullen nevernooit ook maar iets van een akkoord sluiten met FvD/BBB/PVV.
De oplossingen liggen bij de middenpartijen en niet helemaal links of helemaal rechts, dat is alleen maar ruis en brengt niks. Want laten we eerlijk zijn, een DENK of Groep Markusower, PvdD of SP, Mona Keijzer of BBB (Laatste peiling gewoon 2 zetels) dat brengt weinig, nemen zetels weg van partijen die veel meer invloed kunnen hebben en ze worden alleen ingeschakeld om een meerderheid te krijgen op links danwel rechts.
Maar zelfs met middenpartijen is het moeilijk onderhandelen wanneer 1 partij de hakken in het zand zet en niet mee wil bewegen. Soms is dat goed, soms kom je daardoor alleen tot polderen en geen echte veranderingen. En dat zie je nu eigenlijk precies gebeuren.
Thora
03-10-2026 om 18:48
PensioNada schreef op 02-10-2026 om 17:34:
[..]
Onder de sjah had je inderdaad niet de terreur in naam van de islam die Iran nu kent, maar ook de sjah was een wrede dictator. Niet voor niets stond bijna iedereen te juichen toen hij verjaagd werd.
Ja en de Ayatollah werd met bloemen bedekt de stad binnengedragen. Wisten die mensen veel. En precies die mensen zijn altijd weer de dupe.