Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Handschoenvrouw
02-10-2026 om 16:16
@Miraval, de Israëlische verkiezingen gaan geen of amper verschil maken voor de Palestijnen. De belangrijkste oppositiepartijen zijn ook voor een aanhoudende bezetting van Gaza, tegen een Palestijnse staat en voor verdere bezetting en nederzettingen op de Westbank.
Wat uitstapjes naar Iran, Afghanistan, Indonesië en Bangladesh ermee te maken hebben weet ik even niet zo goed. Volgens mij hadden we het over bedreigingen voor de Nederlandse democratie en rechtsstaat en religie wordt op dit moment niet als een belangrijke factor daarvoor gezien.
Alice12
02-10-2026 om 16:32
Handschoenvrouw schreef op 02-10-2026 om 16:16:
@Miraval, de Israëlische verkiezingen gaan geen of amper verschil maken voor de Palestijnen. De belangrijkste oppositiepartijen zijn ook voor een aanhoudende bezetting van Gaza, tegen een Palestijnse staat en voor verdere bezetting en nederzettingen op de Westbank.
Wat uitstapjes naar Iran, Afghanistan, Indonesië en Bangladesh ermee te maken hebben weet ik even niet zo goed. Volgens mij hadden we het over bedreigingen voor de Nederlandse democratie en rechtsstaat en religie wordt op dit moment niet als een belangrijke factor daarvoor gezien.
Je ziet dat in deze landen waar de islam een steeds grotere stempel krijgt, dat niet veel goeds betekent voor de rechten van de mens ( vrouwenrechten, homorechten enz.) Iran was ooit een prachtig land , maar nu helaas door de islam een verschrikkelijk oord. Dat gaat hier in het westen ook stukje bij stukje gebeuren. Waar islam een land steeds meer overneemt groeit de ellende. Of ken jij een moslimland waar het redelijk gesteld is met bv. vrouwen of homorechten?
Miraval
02-10-2026 om 17:15
Handschoenvrouw schreef op 02-10-2026 om 16:16:
Wat het ermee te maken heeft? Het ging toch over een veranderende situatie in een land? En dat ik zei dat ik niet 100% met zekerheid kan zeggen dat dat in Nederland nooit zal gebeuren, zie genoemde landen.
Waar ik overigens ook bij kan zeggen dat dit niet alleen religie hoeft te zijn maar ook conservatisme, rechts-extremisme of communisme. Als een groep maar genoeg aanhangers krijgt om via een minderheid en daarmee gepaarde bescherming, wetten en regels aan kan laten passen in het kader X reden, een minderheid zo langzaam een grotere aanhang kan krijgen en dus een democratie omver kan werpen.
Nazi Duitsland is ook niet in 1 jaar ontstaan, dat ging langzaam met de grote fout dat het een minderheid was en men het gevaar daarvan niet zag (of wilde zien) en de rest is geschiedenis.
PensioNada
02-10-2026 om 17:34
Alice12 schreef op 02-10-2026 om 16:32:
[..]
Je ziet dat in deze landen waar de islam een steeds grotere stempel krijgt, dat niet veel goeds betekent voor de rechten van de mens ( vrouwenrechten, homorechten enz.) Iran was ooit een prachtig land , maar nu helaas door de islam een verschrikkelijk oord. Dat gaat hier in het westen ook stukje bij stukje gebeuren. Waar islam een land steeds meer overneemt groeit de ellende. Of ken jij een moslimland waar het redelijk gesteld is met bv. vrouwen of homorechten?
Onder de sjah had je inderdaad niet de terreur in naam van de islam die Iran nu kent, maar ook de sjah was een wrede dictator. Niet voor niets stond bijna iedereen te juichen toen hij verjaagd werd.
Alice12
02-10-2026 om 21:25
PensioNada schreef op 02-10-2026 om 17:34:
[..]
Onder de sjah had je inderdaad niet de terreur in naam van de islam die Iran nu kent, maar ook de sjah was een wrede dictator. Niet voor niets stond bijna iedereen te juichen toen hij verjaagd werd.
Hij werd vooral verjaagd omdat hij erg pro westers was. En in Iran zat er een diepgewortelde haat naar alles wat westers was. De sjah was geen frisse, maar voor de bevolking duizend keer beter dan wat er nu allemaal in dat land gebeurd in naam van allah
PensioNada
02-10-2026 om 22:23
Alice12 schreef op 02-10-2026 om 21:25:
[..]
Hij werd vooral verjaagd omdat hij erg pro westers was. En in Iran zat er een diepgewortelde haat naar alles wat westers was. De sjah was geen frisse, maar voor de bevolking duizend keer beter dan wat er nu allemaal in dat land gebeurd in naam van allah
Alice, ik heb hier geen mening over. Ik weet dat de Savak (geheime dienst Sjah) erg wreed was en dat de Iraanse Revolutionaire Garde daar van geleend en geleerd heeft en ook erg wreed is. Toen ik jong was vond ik de discussie over linkse en rechtse dictaturen al bull-shit. En dat vind ik nu nog steeds al zijn de pionnen gewijzigd.
Handschoenvrouw
02-10-2026 om 22:39
Miraval schreef op 02-10-2026 om 17:15:
[..]
Wat het ermee te maken heeft? Het ging toch over een veranderende situatie in een land? En dat ik zei dat ik niet 100% met zekerheid kan zeggen dat dat in Nederland nooit zal gebeuren, zie genoemde landen.
Waar ik overigens ook bij kan zeggen dat dit niet alleen religie hoeft te zijn maar ook conservatisme, rechts-extremisme of communisme. Als een groep maar genoeg aanhangers krijgt om via een minderheid en daarmee gepaarde bescherming, wetten en regels aan kan laten passen in het kader X reden, een minderheid zo langzaam een grotere aanhang kan krijgen en dus een democratie omver kan werpen.
Nazi Duitsland is ook niet in 1 jaar ontstaan, dat ging langzaam met de grote fout dat het een minderheid was en men het gevaar daarvan niet zag (of wilde zien) en de rest is geschiedenis.
Het ging over revoluties en het feit dat extremisten uiteindelijk vaak de touwtjes in handen krijgen. Jij hebt het over landen waar het (over)grote deel van de bevolking moslim is. Ja, die kiezen niet zelden voor wetgeving die daar bij aansluit maar met een revolutie of omverwerping van een regime heeft het weinig te maken. Dat had Nederland ook voor de scheiding van kerk en staat, en eigenlijk zijn we dat pas kwijt sinds de jaren '90.
Overigens ben ik van mening dat Nazi-Duitsland wel degelijk in een enkel onbewaakt moment ontstaan is (een Machtigingswet doorgevoerd op basis van een onduidelijke grondwet) en dat het makkelijk anders had kunnen lopen.
Alice12
02-10-2026 om 23:21
PensioNada schreef op 02-10-2026 om 22:23:
[..]
Alice, ik heb hier geen mening over. Ik weet dat de Savak (geheime dienst Sjah) erg wreed was en dat de Iraanse Revolutionaire Garde daar van geleend en geleerd heeft en ook erg wreed is. Toen ik jong was vond ik de discussie over linkse en rechtse dictaturen al bull-shit. En dat vind ik nu nog steeds al zijn de pionnen gewijzigd.
Die discussie vind ik ook bullshit, ben ik met je eens.
Mick87
03-10-2026 om 09:42
Yumi schreef op 30-09-2026 om 20:38:
Ik begrijp dat het angstzweet bij de linkse partijen ervanaf druipt... Na jarenlang wegkijken, de problemen ontkennen, vooral niet benoemen, kan men er niet meer onderuit. De foto's en video's liegen niet, dit tuig maakt ons land onveilig. Het maakt mij niet uit welk kabinet ervoor zorgt dat hier een einde aankomt, als het maar gebeurt!
Kunnen we allemaal aub stoppen met dat gelinks en gerechts. Merk het in de hele samenleving. Zo gepolariseerd allemaal. Iedereen maar in het hokje links en rechts stoppen en daar op afgeven. Komt de sfeer in het land niet ten goede.
Handschoenvrouw
03-10-2026 om 10:02
Mick87 schreef op 03-10-2026 om 09:42:
[..]
Kunnen we allemaal aub stoppen met dat gelinks en gerechts. Merk het in de hele samenleving. Zo gepolariseerd allemaal. Iedereen maar in het hokje links en rechts stoppen en daar op afgeven. Komt de sfeer in het land niet ten goede.
Een onderscheid tussen gematigde en radicale/extremistische partijen zou ik nuttiger vinden.
Yumi
03-10-2026 om 11:42
Mick87 schreef op 03-10-2026 om 09:42:
[..]
Ik ben het met je eens Mick, dat moet ook stoppen.
Maar heb je ook gezien dat ik reageerde op een bericht boven mij, waarin iemand met dezelfde woorden haar bericht begon, over het angstzweet van rechts? Misschien niet goed om de bal terug te kaatsen, maar ik was het gezwam over rechts even helemaal zat.
Handschoenvrouw
03-10-2026 om 11:52
Yumi schreef op 03-10-2026 om 11:42:
[..]
Ik ben het met je eens Mick, dat moet ook stoppen.
Maar heb je ook gezien dat ik reageerde op een bericht boven mij, waarin iemand met dezelfde woorden haar bericht begon, over het angstzweet van rechts? Misschien niet goed om de bal terug te kaatsen, maar ik was het gezwam over rechts even helemaal zat.
Correctie: ik bedoelde het angstzweet van de radicalen en extremisten.
Sparkle
03-10-2026 om 11:55
Maar het punt is, wie zijn dan deze radicalen en extremisten. De Extinction Rebellion sympathisanten, de kiezers op Geert Wilders, FvD of BBB, zijn dit allemaal dan extremisten?
Handschoenvrouw
03-10-2026 om 14:11
Sparkle schreef op 03-10-2026 om 11:55:
Maar het punt is, wie zijn dan deze radicalen en extremisten. De Extinction Rebellion sympathisanten, de kiezers op Geert Wilders, FvD of BBB, zijn dit allemaal dan extremisten?
Mijn bericht betrof in ieder geval PVV, FvD, Markuszower en in mindere mate populisten als BBB en Keijzer.