Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Thora
22-05-2026 om 19:06
Handschoenvrouw schreef op 22-05-2026 om 13:46:
[..]
Dus het gaat je niet om arbeidsmigranten, maar om een zekere groep asielzoekers uit hoofdzakelijk veilige landen die problemen veroorzaken? Nou, daar ben ik inderdaad ook tegen.
Uhm. Jij begon over arbeidsmigranten als reactie op mijn bussen vol kostenposten. Als jij dan denkt dat ik daar arbeidsmigranten mee bedoel neem ik dat niet serieus en ga ik lullig reageren. Maar goed. We blijken het uiteindelijk eens te zijn. En dat is helemaal prima.
Thora
26-05-2026 om 15:53
Chiquita schreef op 26-05-2026 om 15:31:
En zo spontaan!!! Ineens kan het wel.
Handschoenvrouw
26-05-2026 om 16:09
Thora schreef op 26-05-2026 om 15:53:
[..]
En zo spontaan!!! Ineens kan het wel.
Ja, de PVV stemde eerder tegen zijn eigen asielmaatregelenpakket, maar als het vanuit de EU komt stemmen ze ineens voor..
Miraval
26-05-2026 om 16:50
Fijn dat deze maatregelen aangenomen zijn door de Kamer. Hopelijk gaan ze ook zorgen voor verandering. Jammer dat PRO niet heeft meegestemd... ik vraag me af wat hun beweegredenen zijn en op welke punten ze voor- of tegen waren?
Goed, als ik klaar ben met werken vanavond zal ik er eens beter induiken...
Alice12
26-05-2026 om 19:08
Thora schreef op 22-05-2026 om 12:15:
[..]
Oh dus dat is wat ze doen. En dan ook nog tijd om dorpen te terroriseren en buschauffeurste mishandelen? Ze hebben het er maar druk mee. Ook had ik de indruk dat ze kosteloos voor zorg verzekerd zijn. Maar niet dus.
En wat dacht je van Zandvoort compleet terroriseren. Ook allemaal “ jongeren” met migratie achtergrond. Jonge meiden in de bediening( die wel werken) uitschelden voor kankerhoer. Laten we er snel nog een boel binnenhalen.