Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

felija schreef op 02-12-2025 om 17:08:

[..]

Zeker! Ik hoop eigenlijk stiekem dat er ergens nog wel helden rondlopen, helden zijn er gelukkig altijd, maar of ze met genoeg zijn?

Hmm als dit topic een afspiegeling zou zijn van de samenleving, en men zich zo zou gedragen als ze van een ander verwachten? Dan komt het vast goed!

Zilver_gray schreef op 02-12-2025 om 17:12:

[..]

Hmm als dit topic een afspiegeling zou zijn van de samenleving, en men zich zo zou gedragen als ze van een ander verwachten? Dan komt het vast goed!

Ik mag graag denken van mezelf dat ik blijf en op welke manier dan ook mijn steentje bijdraag aan de veiligheid van en in Nederland. Al is het maar door in een veldhospitaal te werken. Ik heb geen kleine kinderen waar ik voor zou moeten zorgen, alleen mijn ouders. Daar zou ik me het meeste zorgen om maken.

Maar dat weet je niet vantevoren. Net zoals in WO2 de meeste Nederlanders niet vantevoren wisten wat ze zouden doen. Of ze Joden zouden helpen, bij het Verzet aansluiten, of ze de Duitsers zouden helpen, of of ze zelf zouden vluchten tot aan proberen je leven zoveel mogelijk te blijven leiden. Alles is aan bod gekomen, en ik denk als je die mensen vantevoren had gevraagd wat ze gedaan zouden hebben, ze bijna allemaal hetzelfde hadden gezegd als wat ik hierboven zeg. 

Ik zeg niet dat vluchten de makkelijkste keuze is, maar het is wel een keuze die mensen die geld hebben iets makkelijker kunnen maken dan zonder geld. (Zie ook het bestaan van mensensmokkelaars, die moeten ook betaald worden.) Achterblijven is minstens zo zwaar, ook in onzekerheid en onveiligheid. En het blijft een feit dat de onderste laag van de bevolking degenen zijn die het meeste lijden onder oorlogen. 

Eens miraval, vluchten naar een (ver) land is zeker niet voor iedereen weggelegd, oorlogsellende is er met gradaties. 

Niemand weet zeker wat hij zou doen in een situatie die (nog) niet aan de orde is.

felija schreef op 02-12-2025 om 16:33:

Ik ben wel benieuwd hoe wij zouden reageren als hier een fysieke oorlog zou uitbreken, zouden wij ook krijgshaftig hier blijven om ons land weer op te bouwen, ook al is het nog oorlog? Zouden wij massaal de wapens oppakken om ten strijde te trekken tegen onze vijand?
Zouden wij zonder morren maandenlang op elkaar gepropt in een aanmeldcentrum verblijven overlopend van dankbaarheid jegens ons gastland, wat niet op ons zit te wachten?
Ik denk dat ik het antwoord al weet....ik ben in ieder geval geen held, zoveel is zeker.

Daar heb je gelijk in hoor.

ik weet echter ook heel erg zeker dat, wanneer wij naar een moslimland zouden vertrekken, we het heel erg moeilijk zouden gaan krijgen. Daar zou men onze vrijgevochtenheid, vrouwelijkheid en “blootheid” beslist niet waarderen en zelfs afstraffen. 

Ik noem maar wat voorbeelden.

Euphoria schreef op 02-12-2025 om 17:44:

[..]

Daar heb je gelijk in hoor.

ik weet echter ook heel erg zeker dat, wanneer wij naar een moslimland zouden vertrekken, we het heel erg moeilijk zouden gaan krijgen. Daar zou men onze vrijgevochtenheid, vrouwelijkheid en “blootheid” beslist niet waarderen en zelfs afstraffen.

Ik noem maar wat voorbeelden.

Ik weet niet wanneer je voor het laatst in Marokko en Turkije bent geweest? Maar daar liggen de (westerse) vrouwen gewoon in bikini op het strand. Net als in Indonesië, Maleisië, Egypte, de Malediven. Vaak ook met een alcoholische versnapering in de hand.  Zelfs in Saoedi Arabië hebben ze tegenwoordig binikizones. 

Libertine schreef op 02-12-2025 om 18:10:

[..]

Ik weet niet wanneer je voor het laatst in Marokko en Turkije bent geweest maar daar liggen de (westerse) vrouwen gewoon in bikini op het strand hoor. Net als in Indonesië, Maleisië, Egypte, de Malediven en zelfs tegenwoordig Saoedi Arabië. Vaak ook met een alcoholische versnapering in de hand.

Als toerist idd. Daar valt veel aan te verdienen.

Als nieuwe inwoner zou dat enigszins een ander verhaal zijn.

Daglichtlamp schreef op 02-12-2025 om 16:30:

[..]

Ik denk dat de situatie in Nederland echt niet vergeleken kan worden met dat van een land wat al jaren in een werkelijke oorlog zit.

Tuurlijk niet. Ik maak geen vergelijking met landen waar al jaren een oorlog gaande is. Maar jij schreef:Overal kan vandaag of morgen een Russische aanval plaatsvinden.

Als er ooit een burgeroorlog of WOII uitbreekt zal ook Nederland dat flink voelen.

https://dit.eo.nl/artikel/derde-wereldoorlog-oekraine-rusland-bauer

Fleurtje_5 schreef op 02-12-2025 om 19:39:

[..]

Maar jij schreef:Overal kan vandaag of morgen een Russische aanval plaatsvinden.

Ik schreef: "In dat hele grote land zijn geen plekken die veilig zijn. Overal kan vandaag of morgen een Russische aanval plaatsvinden."

Ik zou zeggen dat het duidelijk genoeg was dat ik het over Oekraïne had. (maar wellicht had ik de punt door een komma moeten vervangen, dat was taalkundig vast correcter geweest).

Poezenmeisje

Poezenmeisje

02-12-2025 om 19:43 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 02-12-2025 om 16:25:

[..]

Wij kregen afgelopen week een dikke brief van Rijksoverheid, met informatie om voorbereid te zijn op een noodsituatie.

Die folder heeft het alleen maar over 72 uur geen stroom en  tips zoals dat je je toilet dan niet door moet spoelen.

Man wil een goede huisbatterij kopen met twee flexibele zonnepanelen om de diepvries aan de gang te kunnen houden plus wat batterypacks opladen.

Libertine schreef op 02-12-2025 om 18:10:

[..]

Ik weet niet wanneer je voor het laatst in Marokko en Turkije bent geweest? Maar daar liggen de (westerse) vrouwen gewoon in bikini op het strand. Net als in Indonesië, Maleisië, Egypte, de Malediven. Vaak ook met een alcoholische versnapering in de hand. Zelfs in Saoedi Arabië hebben ze tegenwoordig binikizones.

Waar je  vervolgens lastig gevallen wordt door de plaatselijke inwoners omdat je bezien wordt als hoer, geknepen in je borsten, billen en verder lastig gevallen wordt. Fl..kker toch op

Chiquita schreef op 02-12-2025 om 19:58:

[..]

Waar je vervolgens lastig gevallen wordt door de plaatselijke inwoners omdat je bezien wordt als hoer, geknepen in je borsten, billen en verder lastig gevallen wordt. Fl..kker toch op

De Antillen of mss Suriname is dan wel een goede optie?

Chiquita schreef op 02-12-2025 om 19:58:

[..]

Waar je vervolgens lastig gevallen wordt door de plaatselijke inwoners omdat je bezien wordt als hoer, geknepen in je borsten, billen en verder lastig gevallen wordt. Fl..kker toch op

Canada wellicht ook.

Noglangnietjarig schreef op 02-12-2025 om 20:06:

[..]

Canada wellicht ook.

Als goede optie bedoel ik😊

Noglangnietjarig schreef op 02-12-2025 om 20:06:

[..]

Canada wellicht ook.

Vooral als je jong en hoogopgeleid bent. Anders is het lastiger binnenkomen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.