Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Euphoria schreef op 02-12-2025 om 11:06:

[..]

heel vervelend is dit, andere forummers betrekken bij jouw standpunt over iets.

ik zou er niet zo blij van worden.

Huh? Sinds wanneer is dit niet okay? Is dit een forum regel?

Ik leg een patroon bloot. Iets dat ík zie gebeuren. Het lijkt me toch nuttig als zaken geen incident blijken maar een patroon om die ook te benoemen. Bovendien benoemde ik jou niet en heb ik de andere er niet over gehoord, noch een moderator. Vervelend dat jij er niet blij van wordt maar het betreft jou in m’n reactie ook niet? 

Libertine schreef op 02-12-2025 om 14:01:

[..]

Ik leg een patroon bloot. Iets dat ík zie gebeuren. Het lijkt me toch nuttig als zaken geen incident blijken maar een patroon om die ook te benoemen. Bovendien benoemde ik jou niet en heb ik de andere er niet over gehoord, noch een moderator. Vervelend dat jij er niet blij van wordt maar het betreft jou in m’n reactie ook niet?

Diegene waar jij over én tegen klaagt ziet waarschijnlijk ook iets gebeuren.

Poezenmeisje schreef op 02-12-2025 om 11:38:

Oekraïne is heel erg groot en er zijn genoeg rustiger plekken waar Oekraïners naar terug kunnen. Ga je land weer opbouwen.

Nederland:
Oppervlakte: 41.543 km2
Bevolkingsdichtheid: 433 km2

Oekraïne:
Oppervlakte: 603.500 km2
Bevolkingsdichtheid: 72,8 km2

Soheey, het verschil is nóg groter dan ik dacht. Dit mooie kleine stipje op de wereldbol moet het maar bol werken.

Ach en hoe ver kwamen de Russische aanvallen ook al weer? (Ik herinner jullie graag aan de afzwaaiers die zelfs Polen bereikten). In dat hele grote land zijn geen plekken die veilig zijn. Overal kan vandaag of morgen een Russische aanval plaatsvinden. 

Daglichtlamp schreef op 02-12-2025 om 16:22:

Ach en hoe ver kwamen de Russische aanvallen ook al weer? (Ik herinner jullie graag aan de afzwaaiers die zelfs Polen bereikten). In dat hele grote land zijn geen plekken die veilig zijn. Overal kan vandaag of morgen een Russische aanval plaatsvinden.

Wij kregen afgelopen week een dikke brief van Rijksoverheid, met informatie om voorbereid te zijn op een noodsituatie.

Fleurtje_5 schreef op 02-12-2025 om 16:25:

[..]

Wij kregen afgelopen week een dikke brief van Rijksoverheid, met informatie om voorbereid te zijn op een noodsituatie.

Ik denk dat we maar vast ergens anders asiel moeten aanvragen dan. 

Fleurtje_5 schreef op 02-12-2025 om 16:25:

[..]

Ik denk dat de situatie in Nederland echt niet vergeleken kan worden met dat van een land wat al jaren in een werkelijke oorlog zit. 

Ik ben wel benieuwd hoe wij zouden reageren als hier een fysieke oorlog zou uitbreken, zouden wij ook krijgshaftig hier blijven om ons land weer op te bouwen, ook al is het nog oorlog? Zouden wij massaal de wapens oppakken om ten strijde te trekken tegen onze vijand? 
Zouden wij zonder morren maandenlang op elkaar gepropt in een aanmeldcentrum verblijven overlopend van dankbaarheid jegens ons gastland, wat niet op ons zit te wachten?
Ik denk dat ik het antwoord al weet....ik ben in ieder geval geen held, zoveel is zeker.

felija schreef op 02-12-2025 om 16:33:

Ik ben wel benieuwd hoe wij zouden reageren als hier een fysieke oorlog zou uitbreken, zouden wij ook krijgshaftig hier blijven om ons land weer op te bouwen, ook al is het nog oorlog? Zouden wij massaal de wapens oppakken om ten strijde te trekken tegen onze vijand?
Zouden wij zonder morren maandenlang op elkaar gepropt in een aanmeldcentrum verblijven overlopend van dankbaarheid jegens ons gastland, wat niet op ons zit te wachten?
Ik denk dat ik het antwoord al weet....ik ben in ieder geval geen held, zoveel is zeker.

Ik mis de vraag hoe wij ontvangen gaan worden in de landen waar wij naartoe gaan vluchten. Ik ben ook geen held en als ik de kans zou krijgen ben ik weg. Maar waarnaartoe? Het liedje België van Het Goede Doel zou dan ineens bewaarheid worden. Al is het maar dat als Nederland aangevallen/bezet zou worden dit waarschijnlijk in heel Europa het geval is. Misschien een leuk idee voor een nieuwe topic. Wat doen we als het hier echt oorlog zou worden.

Thora schreef op 02-12-2025 om 16:43:

[..]

Ik mis de vraag hoe wij ontvangen gaan worden in de landen waar wij naartoe gaan vluchten. Ik ben ook geen held en als ik de kans zou krijgen ben ik weg. Maar waarnaartoe? Het liedje België van Het Goede Doel zou dan ineens bewaarheid worden. Al is het maar dat als Nederland aangevallen/bezet zou worden dit waarschijnlijk in heel Europa het geval is. Misschien een leuk idee voor een nieuwe topic. Wat doen we als het hier echt oorlog zou worden.

Hoe denk jij dat we ontvangen zouden worden door een land in Azië ofzo, als heel Europa op de vlucht is geslagen? Ik vermoed niet heel positief eigenlijk, maar misschien heb ik ongelijk.

Ter aanvulling op mijn vorige post: Als je al de paniek ziet bij mensen hier als het wc-papier dreigt op te raken en zelfs gaan plunderen..

Dan zeggen sommigen hier wel heel snel dat vluchtelingen gewoon weer terug kunnen naar hun land om het op te bouwen, ook al is het er nog oorlog.

Of  wat ik hier ook lees: dat je als vluchteling dagelijks heel dankbaar moet zijn jegens het ontvangende land, terwijl je hutejmutje op elkaar zit in een aanmeldcentrum ergens buitenaf. Ik geloof er niks van dat wij in die situatie dagelijks hardop onze dankbaarheid zouden uitspreken. Is ook wat overdreven. Je zit daar doorgaans niet voor je lol.
Ik denk dat de meeste mensen niet heldhaftig zijn, ik voorop, (ik zou trouwens wel mijn rol wc-papier delen ). 

offtopic: Thora, wat heb jij een mooie avatar!

Libertine schreef op 02-12-2025 om 14:01:

[..]

Onzin! 

Je zegt immers niets verkeerds? Integendeel zou ik willen zeggen.

Thora schreef op 02-12-2025 om 16:43:

[..]

Lijkt mij ook een leuk plan! Ik ben benieuwd naar de reacties!

felija schreef op 02-12-2025 om 16:55:

[..]

Hoe denk jij dat we ontvangen zouden worden door een land in Azië ofzo, als heel Europa op de vlucht is geslagen?

Ter aanvulling op mijn vorige post: Als je al de paniek ziet bij mensen hier als het wc-papier dreigt op te raken en zelfs gaan plunderen..

Dan zeggen sommigen hier wel heel snel dat vluchtelingen gewoon weer terug kunnen naar hun land om het op te bouwen, ook al is het er nog oorlog.

Of dat je als vluchteling dagelijks heel dankbaar moet zijn jegens het ontvangende land, terwijl je hutejmutje op elkaar zit in een aanmeldcentrum ergens buitenaf. Ik geloof er niks van dat wij in die situatie dagelijks hardop onze dankbaarheid zouden uitspreken. Als te weinig wc-papier voor ons in het alledaagse leven al leidt tot plunderingen en het daarmee gepaard gaande ellebogenwerk; ik eerst, dat jij dan niks hebt, boeit me niet.

Ik denk dat de meeste mensen niet heldhaftig zijn, ik voorop, (ik zou trouwens wel mijn rol wc-papier delen ). Flauw om dat wel te gebruiken richting vluchtelingen, zoals sommigen hier doen.

Ik ook niet!
En ik zou ook niet blijven en mijn wapen pakken om te gaan vechten.

Foutje

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.