Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 01-12-2025 om 22:34:

[..]

Natuurlijk superioriteitsdenken en afkeuring, had niet anders van je verwacht. Wat je had kunnen doen is vragen hoe die meisjes/vrouwen er zelf over dachten, ik heb er dik 20 jaar mee gewerkt. Maar nee, je vult zelf alles in, voor mij en voor hen. Chapeau.

Wat leuk om te horen dat je me zo goed kent en weet waar ik m’n (gebrek aan) kennis vandaan heb ❤️

Libertine schreef op 01-12-2025 om 23:28:

[..]

Wat leuk om te horen dat je me zo goed kent en weet waar ik m’n (gebrek aan) kennis vandaan heb ❤️

In dit geval inderdaad je gebrek aan kennis. Voor iemand die beweert dat men niet alle asielzoekers over een kam te scheren heb je zelf totaal geen moeite om het zelf te doen zodra echte ervaringen anders zijn dan de jouwe. You're welcome. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 02-12-2025 om 07:26:

[..]

In dit geval inderdaad je gebrek aan kennis. Voor iemand die beweert dat men niet alle asielzoekers over een kam te scheren heb je zelf totaal geen moeite om het zelf te doen zodra echte ervaringen anders zijn dan de jouwe. You're welcome.

Het is een soort patroon om, als er geen inhoudelijke argumenten meer zijn of men geen gelijk krijgt, als een gek om je heen te gaan meppen en op de man te spelen lijkt wel. Dat gebeurt hier zo vaak. Tegen nicole, tegen mij, tegen zilver gray, zelfs tegen daglichtlamp. Eigenlijk iedereen die een links geluid laat horen.  Ondanks dat het mij meestal vrij weinig doet -al ervaar ik dat incasseren soms ook als onprettig- doet het de sfeer op het forum, én in de samenleving, geen goed. 

Want laten we eerlijk zijn. Je weet niets van m’n kennis. Hooguit dat het anders is dan die van jou. 

als jullie nou eens zouden stoppen met elkaar vliegen af te vangen of oneindig aan elkaar proberen uit te leggen dat je echt beter bent dan de ander en zouden starten alleen nog inhoudelijk te reageren zou dit topic een stuk fijner leesbaar zijn. 

een keer op iemand persoonlijk reageren is geen probleem en moet zeker kunnen, maar dat op en neer gehakketak is echt irritant. 

Broadway schreef op 02-12-2025 om 08:02:

als jullie nou eens zouden stoppen met elkaar vliegen af te vangen of oneindig aan elkaar proberen uit te leggen dat je echt beter bent dan de ander en zouden starten alleen nog inhoudelijk te reageren zou dit topic een stuk fijner leesbaar zijn.

een keer op iemand persoonlijk reageren is geen probleem en moet zeker kunnen, maar dat op en neer gehakketak is echt irritant.

Ik vind een tegengeluid geen vliegen afvangen of je beter voordoen dan iemand anders. Daarnaast is het scherp en komt het soms drammerig over maar het niet op de man. 

Libertine schreef op 02-12-2025 om 08:30:

[..]

Ik vind een tegengeluid geen vliegen afvangen of je beter voordoen dan iemand anders. Daarnaast is het scherp en komt het soms drammerig over maar het niet op de man.

zoals ik vroeg: inhoudelijk. een inhoudelijk tegengeluid zal niemand kritiek op hebben.

ik begrijp je reactie op mijn verzoek dus niet.

Libertine schreef op 02-12-2025 om 07:36:

[..]

Het is een soort patroon om, als er geen inhoudelijke argumenten meer zijn of men geen gelijk krijgt, als een gek om je heen te gaan meppen en op de man te spelen lijkt wel. Dat gebeurt hier zo vaak. Tegen nicole, tegen mij, tegen zilver gray, zelfs tegen daglichtlamp. Eigenlijk iedereen die een links geluid laat horen. Ondanks dat het mij meestal vrij weinig doet -al ervaar ik dat incasseren soms ook als onprettig- doet het de sfeer op het forum, én in de samenleving, geen goed.

Want laten we eerlijk zijn. Je weet niets van m’n kennis. Hooguit dat het anders is dan die van jou.

Jij serveert een ervaring, inclusief wat die vrouwen zelf ervaren, af als superioriteitsdenken. Alsof die vrouwen en wat ze voelen er niet toe doen. En vervolgens zeg je dat ik hun gewoonten negatief inkleur. Heb je er wel eens aan gedacht dat die vrouwen het een negatieve gewoonte vinden? Als iemand hier superioriteit toont ben jij het wel. 

Voor Oekraïners moeten er vanaf maart nieuwe regels komen. Ze vallen nu onder een tijdelijke Europese richtlijn die niet verlengd gaat worden. Omdat Nederland niet wil dat ook deze vluchtelingen door het asielsysteem moeten worden er nu Nederlandse tijdelijke regels voor deze groep gemaakt. Er komt voor deze groep een tijdelijke status van drie jaar. Gelukkig kunnen straks jonge Oekraïners onder dezelfde  voorwaarden als andere vluchtelingen een opleiding volgen.
https://www.rijksoverheid.nl/ministeries/ministerie-van-asiel-en-migratie/nieuws/2025/11/28/transitiedocument-beschikbaar-na-afloop-rtb-voor-vluchtelingen-uit-oekraine
Het transitiedocument is alleen beschikbaar voor vluchtelingen uit Oekraïne die tijdelijke bescherming hebben onder de RTB. Daarnaast moeten zij een openbare-ordetoets succesvol doorlopen en hun lopende asielaanvraag intrekken. De IND verleent het transitiedocument ambsthalve, dit betekent dat vluchtelingen die eerder bescherming kregen niet zelf een aanvraag hoeven te doen voor een transitiedocument. Het transitiedocument geeft vluchtelingen uit Oekraïne tijd om zich te oriënteren op vrijwillige terugkeer en gemeenten een meerjarig perspectief rondom de opvang.
Rechten en plichten
Bij het transitiedocument horen verschillende rechten, plichten en voorzieningen. Deze worden op termijn beschikbaar gesteld, zodat vluchtelingen uit Oekraïne zoveel mogelijk kunnen meedoen en bijdragen aan de Nederlandse samenleving. Zo kunnen zij met een transitiedocument werken zonder tewerkstellingsvergunning, een zorgverzekering afsluiten en studeren tegen een laag tarief. Ook wordt de opvang omgezet naar huisvesting waar dat kan, zodat ze zelf huur kunnen betalen. In het voorjaar van 2026 geeft het kabinet meer informatie over de rechten, plichten en voorzieningen die bij het transitiedocument horen.

Overigens is deze status dus alleen voor Oekraïense vluchtelingen die al onder de huidige richtlijn vallen. Vluchtelingen van na die datum moeten dus alsnog eerst asiel aanvragen (en komen dus wèl terecht in AZC's).

Doemijdieglazenbol schreef op 01-12-2025 om 21:37:

[..]

Wat bedoel je met “het zijn altijd moslims”?

Ik zat het me af te vragen, omdat het lang niet altijd moslims zijn. In sommige dingen die je opwerpt, zijn er heel veel andere culturen die hetzelfde doen (en is het cultureel, niet religieus). En in andere dingen die je noemt is het zelfs een minderheid.

Is allemaal te vinden bij bijvoorbeeld interpol-verslagen. 

Ik vind dan weer het belerende vingertje richting andersdenkenden, andere culturen irritant: "moslim/asielzoekers doen en denken dat en dat en dat is hun ingegeven vanuit hun slechte cultuur en tast onze geweldige cultuur aan."
Dat is een beetje in een notendop wat hier voortdurend in diverse gradaties voorbijkomt, dat is én een belerend vingertje én superioriteitsdenken.
Vervolgens worden mensen die dat proberen te relativeren verweten een belerend vingertje te hebben, tja...

Wilders twittert nu dat Oekraïners teruggestuurd moeten worden. Hoe zat het ook al weer met vluchtelingen opvangen in de eigen regio? Of geldt dat alleen als wij die regio niet zijn? 

[..]

Het is een soort patroon om, als er geen inhoudelijke argumenten meer zijn of men geen gelijk krijgt, als een gek om je heen te gaan meppen en op de man te spelen lijkt wel. Dat gebeurt hier zo vaak. Tegen nicole, tegen mij, tegen zilver gray, zelfs tegen daglichtlamp. Eigenlijk iedereen die een links geluid laat horen. Ondanks dat het mij meestal vrij weinig doet -al ervaar ik dat incasseren soms ook als onprettig- doet het de sfeer op het forum, én in de samenleving, geen goed.

Want laten we eerlijk zijn. Je weet niets van m’n kennis. Hooguit dat het anders is dan die van jou

[..] Het is een soort patroon om, als er geen inhoudelijke argumenten meer zijn of men geen gelijk krijgt, als een gek om je heen te gaan meppen en op de man te spelen lijkt wel. Dat gebeurt hier zo vaak. Tegen nicole, tegen mij, tegen zilver gray, zelfs tegen daglichtlamp. Eigenlijk iedereen die een links geluid laat horen. Ondanks dat het mij meestal vrij weinig doet -al ervaar ik dat incasseren soms ook als onprettig- doet het de sfeer op het forum, én in de samenleving, geen goed.

heel vervelend is dit, andere forummers betrekken bij jouw standpunt over iets.

ik zou er niet zo blij van worden.

felija schreef op 02-12-2025 om 10:36:

Ik vind dan weer het belerende vingertje richting andersdenkenden, andere culturen irritant: "moslim/asielzoekers doen en denken dat en dat en dat is hun ingegeven vanuit hun slechte cultuur en tast onze geweldige cultuur aan."
Dat is een beetje in een notendop wat hier voortdurend in diverse gradaties voorbijkomt, dat is én een belerend vingertje én superioriteitsdenken.
Vervolgens worden mensen die dat proberen te relativeren verweten een belerend vingertje te hebben, tja...

Ik begrijp dat je dat irritant vindt. Het is nooit leuk om tegengesproken te worden, om een andere mening te horen van iemand die daarin verhard (mede door de stelligheid die hier soms te lezen is).

En ik heb het nu echt over beide meningen, de voors en de tegens. Dus mijn bericht is niet bedoeld als kritiek op jou. Meer als algemene beschouwing.

Daglichtlamp schreef op 02-12-2025 om 10:49:

Wilders twittert nu dat Oekraïners teruggestuurd moeten worden. Hoe zat het ook al weer met vluchtelingen opvangen in de eigen regio? Of geldt dat alleen als wij die regio niet zijn?

Wilders en zijn Twitteraccount.

Hij zal dat account vast opnemen en uitwerken in zijn Noodplan nav de campagne: Denk Vooruit.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

02-12-2025 om 11:38 Topicstarter

Oekraïne is heel erg groot en er zijn genoeg rustiger plekken waar Oekraïners naar terug kunnen. Ga je land weer opbouwen.

Nederland: 
Oppervlakte: 41.543 km2
Bevolkingsdichtheid: 433 km2

Oekraïne: 
Oppervlakte: 603.500 km2
Bevolkingsdichtheid: 72,8 km2

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.