Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Broadway
29-10-2025 om 12:49
Thora schreef op 29-10-2025 om 12:08:
[..]
Waar gaat dit precies over?
ik quote jouw bericht over luie uitkeringtrekkers aan het werk zetten waar nu arbeidsmigranten werken, zet daar deze reactie onder en je vraagt je af waar het over gaat?
Thora
29-10-2025 om 13:21
Broadway schreef op 29-10-2025 om 12:49:
[..]
ik quote jouw bericht over luie uitkeringtrekkers aan het werk zetten waar nu arbeidsmigranten werken, zet daar deze reactie onder en je vraagt je af waar het over gaat?
Dat begrijp ik. Maar wat moet er precies gemonitord worden?
Yumi
29-10-2025 om 17:36
Poezie schreef op 29-10-2025 om 10:50:
[..]
Hoezo parttime werken? De jongvolwassen die ik ken werken zich het schompes en kunnen zich nog steeds geen woning veroorloven. Het zijn juist de oudere vrouwen in mijn omgeving die parttime werken omdat ze zich dat kunnen veroorloven. (Partner die goed verdient, koophuis in de gunstige tijd gekocht)
De ondernemers in mijn omgeving denken daar heel anders over, het overgrote deel wil niet fulltime werken.
Thora
29-10-2025 om 18:26
Nicole123 schreef op 29-10-2025 om 09:35:
[..]
Met een vleestaks wordt alleen vlees duurder. Goed eten is zeker een basisbehoefte, maar veel vlees eten is helemaal niet nodig om goed te eten. Integendeel. Nederlanders eten gemiddeld nu 92 gram vlees per dag, wat veel meer is dan gezond voor ons is. Ik zou er verder voor zijn om de BTW op groente en fruit juist te verlagen, dus dat ongezond eten duurder wordt en gezond eten goedkoper.
Overigens is dat 'alles wordt duurder en voedselbanken kunnen het niet meer aan' plaatje niet helemaal juist. Ja, er is armoede. Juist overigens onder die groep arbeidsmigranten, die vaak uitgebuit worden voor onze goedkope frikadel. Heel nodig dat daar iets aan gedaan wordt, want in Nederland zou er helemaal geen armoede moeten zijn. Maar dat het allemaal alleen maar slechter wordt klopt ook niet. De koopkracht is gestegen (de salarissen stegen harder dan de prijzen), de tijd dat de voedselbanken het niet bij konden benen ligt jaren achter ons en gaat juist weer beter en de hoeveelheid mensen in armoede daalt.
Niet alleen het vlees. Als de goedkope krachten vervangen worden door Nederlandse krachten die wel een normaal salaris krijgen wordt alles duurder. Ook de komkommers, ook de tomaten en de paprika's. Dat idee over het verlagen van BTW op groente is prima. Dat zou gelijk die prijsverhoging compenseren mocht die er komen.
Poezie
29-10-2025 om 18:58
Yumi schreef op 29-10-2025 om 17:36:
[..]
De ondernemers in mijn omgeving denken daar heel anders over, het overgrote deel wil niet fulltime werken.
Lijkt me duidelijk dat jouw omgeving mijn omgeving dan niet is.
Alice12
29-10-2025 om 20:13
Yumi schreef op 29-10-2025 om 10:30:
[..]
Ik snap ze niet. Het helpt niet, om met een parttime baan te klagen dat ze geen huis kunnen kopen. Wie kon er tig jaar geleden wel een huis kopen of huren met een parttime baan? Liefst instap klaar en compleet ingericht.
Minder werken betekent ook minder pensioen opbouw, dus ook hierbij geldt het komt niet vanzelf....
Parttime? Mijn zoon, zijn vriendin, hun vrienden, ze werken allemaal fulltime time of meer.
Yumi
29-10-2025 om 22:23
Poezie schreef op 29-10-2025 om 18:58:
[..]
Lijkt me duidelijk dat jouw omgeving mijn omgeving dan niet is.
Daar heb ik geen probleem mee.
Maar misschien moet je 'n keer in de cijfers duiken, dan zie je dat het aantal parttimers onder de jongere sinds 2003 is verdubbeld.
Poezie
29-10-2025 om 22:58
Yumi schreef op 29-10-2025 om 22:23:
[..]
Daar heb ik geen probleem mee.
Maar misschien moet je 'n keer in de cijfers duiken, dan zie je dat het aantal parttimers onder de jongere sinds 2003 is verdubbeld.
Deze cijfers befoel je? Wie werken het vaakst in deeltijd? - Nederland in cijfers 2022 | CBS https://share.google/H5qpRjJmtfOiKexS4
Poezenmeisje
29-10-2025 om 23:05
Onze zoon mag echt wel part-time werken van ons.
Ik werk drie dagen en breng meer geld thuis dan mijn schoonzus die vijf dagen werkt.
Yumi
30-10-2025 om 08:04
Volgens de Rijksoverheid zijn de voorwaarden om asiel te krijgen;
Een asielzoeker krijgt een verblijfsvergunning als hij in zijn eigen land wordt vervolgd om:
- ras of sociale groep;
- godsdienst;
- nationaliteit;
- politieke overtuiging.
Mensen krijgen asiel wanneer ze risico lopen op marteling, onmenselijke of vernederende straf. Ook als de situatie in een land niet voldoende veilig is, kan een persoon asiel krijgen. Bijvoorbeeld als er oorlog is.
Het verbaast me dat dit Syrisch gezin in NL asiel krijgt terwijl ze al al tien jaar in Egypte woonden en een huis, inkomen en werk hadden. Ze kwamen hierheen omdat hun zoon geen recht had op onderwijs. Als ik het artikel lees dan is het een gezin dat hier meteen aan de slag gaat, de taal wil leren en aan het werk gaat. Heel vervelend en dat meen ik ,dat hun zoon daar geen recht heeft op onderwijs, maar dat zijn niet de voorwaarden om asiel te krijgen.
Syrisch gezin krijgt asiel na tien jaar veilig leven in Egypte - NieuwRechts.nl
PensioNada
30-10-2025 om 09:17
Yumi schreef op 30-10-2025 om 08:04:
Volgens de Rijksoverheid zijn de voorwaarden om asiel te krijgen;
Een asielzoeker krijgt een verblijfsvergunning als hij in zijn eigen land wordt vervolgd om:
- ras of sociale groep;
- godsdienst;
- nationaliteit;
- politieke overtuiging.
Mensen krijgen asiel wanneer ze risico lopen op marteling, onmenselijke of vernederende straf. Ook als de situatie in een land niet voldoende veilig is, kan een persoon asiel krijgen. Bijvoorbeeld als er oorlog is.
Het verbaast me dat dit Syrisch gezin in NL asiel krijgt terwijl ze al al tien jaar in Egypte woonden en een huis, inkomen en werk hadden. Ze kwamen hierheen omdat hun zoon geen recht had op onderwijs. Als ik het artikel lees dan is het een gezin dat hier meteen aan de slag gaat, de taal wil leren en aan het werk gaat. Heel vervelend en dat meen ik ,dat hun zoon daar geen recht heeft op onderwijs, maar dat zijn niet de voorwaarden om asiel te krijgen.
Syrisch gezin krijgt asiel na tien jaar veilig leven in Egypte - NieuwRechts.nl
Tsja, beleidsregels die zijn voor de feitelijke toekenning van de status veel belangrijker dan de in in beton gegoten asielwetten. Deze mensen hebben asiel gekregen tijdens Rutte-4. Geen links kabinet dus.
Daglichtlamp
30-10-2025 om 09:33
Ze waren hier vooral net op tijd. Waren ze een jaar later geweest, dan hadden ze eerst twee jaar kunnen wachten op een besluit, om dan vervolgens een afwijzing te krijgen. Momenteel krijgt maar 15 procent van de asielzoekers met een Syrische nationaliteit een status.
PensioNada
30-10-2025 om 11:05
Daglichtlamp schreef op 30-10-2025 om 09:33:
Ze waren hier vooral net op tijd. Waren ze een jaar later geweest, dan hadden ze eerst twee jaar kunnen wachten op een besluit, om dan vervolgens een afwijzing te krijgen. Momenteel krijgt maar 15 procent van de asielzoekers met een Syrische nationaliteit een status.
Ja, dat heeft met veranderde regels te maken (en de veranderde situatie in Syrië).
PensioNada
30-10-2025 om 11:29
Poezie schreef op 30-10-2025 om 11:16:
Gut nou, je zal een kind maar onderwijs gunnen! Superlinks en woke.
Iedereen die zijn mond vol heeft over opvang in de regio zou zich er eens in moeten verdiepen hoe je zo'n gezin in Egypte of Libanon of Turkije kan houden. Europa zou een goede stap zetten door de opvang, inclusief school en werk te helpen bekostigen. Zodat de mensen daar kansen krijgen. Alleen is Europa onvoldoende bereid om daarvoor te betalen en dus komen de mensen naar Europa. Bijvoorbeeld een PVV wil daar nul euro aan uit geven.