Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Fleurtje_5 schreef op 06-10-2025 om 09:28:

[..]

Maar daar heeft men vast NOOIT een greintje last van gehad. Die haalden niet elke dag de krant of het nieuwsbericht met wantoestanden. Ook niet van oa Polen die nog eerder dan de Turkse gastarbeiders hier kwamen werken.

oa Mensen uit Polen die vaak nu nog als arbeidsmigranten bij de boer op het land werken. En uitgerekend die arbeidsmigranten wil Timmermans aanpakken.

Hou toch eens op over arbeidsmigranten die bij de boer op het land werken, dat is een gedeelte van de hele groep. Lees je eens in, over de omstandigheden waarin een groep arbeidsmigranten moet leven, doordat ze door louche uitzendbureaus binnen zijn gehaald. Arbeidsmigranten die dakloos op straat belanden. Probeer eens verder te kijken dan je eigen beperkte blikveld. 

Fleurtje_5 schreef op 06-10-2025 om 09:41:

[..]

Nee ik moet niet afstappen van dat romantisch beeld. Want in mijn regio zie ik chalets op het terrein van de boer. Of grote schuren die omgebouwd zijn tot meerdere appartementen voor de arbeidsmigranten. En om de zoveel tijd zie ik op vrijdag een grote bus wachten op de mensen die nog gauw wat boodschappen hebben gedaan voordat ze de bus in stappen richting huiswaarts.

Jij en GL/PvdA kunnen beter naar die boeren in Westland stappen in plaats van die arbeidsmigranten schrappen.

Dat is jouw eigen beperkte blik, je neemt een klein gedeelte waar. Nederland is groter dan jouw blik, hè? Alleen jouw eigen waarneming is onvoldoende om iets algemeens zinnigs te kunnen zeggen over de groep arbeidsmigranten in zijn totaliteit in Nederland.

Mick87 schreef op 06-10-2025 om 10:08:

[..]

Mee eens. Zoals ik al eerder schreef. Ik kom uit een gemeente met echt heel veel Oost Europese arbeidsmigranten. Situatie is voor velen echt schrijnend. Slechte huisvesting. En velen worden echt uitgebuit. In zekere zin echt een vorm van moderne slavernij. Heb bij een bijbaantje zelfs meegemaakt dat de autochtone medewerkers pauze en koffie kregen en de Polen niet. Te ziek voor woorden. Gelukkig op veel plekken niet zo. Maar er zitten echt vreselijke situaties tussen

Inderdaad. 

Miraval schreef op 06-10-2025 om 10:29:

[..]

Ik heb het idee (ook door andere posts) dat wij bij elkaar in de buurt wonen, en wat je zegt klopt.

De arbeidsmigranten zijn hier veelel ondergebracht in vakantieparken en campings. En de overlast in de omringende dorpen is behoorlijk. Veel diefstallen, dronken mannen, drugsgebruik (flakka), de vakantieparken zijn voor een familie met kinderen gewoon niet te doen, compleet overgenomen door arbeidsmigranten.

Winkeliers hebben ook te maken met diefstallen en idd meisjes zijn niet veilig, worden met de auto nagereden en 1 meisje aangerand toen ze de hond uitliet.

Dus er is zeker wel overlast van arbeidsmigranten.

Ik kom uit West  Brabant

ik denk eigenlijk door overlast Oost Europeanen, asielzoekers, studentenverenigingen en hooligans, Dat te veel jonge alleenstaande mannen bij elkaad een probleem is...

Mick87 schreef op 06-10-2025 om 11:14:

ik denk eigenlijk door overlast Oost Europeanen, asielzoekers, studentenverenigingen en hooligans, Dat te veel jonge alleenstaande mannen bij elkaad een probleem is...

En in veel gevallen ook de uitzichtloosheid van een situatie. Werken tot je er bij neer valt. Teveel geld betalen voor een bedje in een grote loods, uitgekotst worden omdat je asielzoeker bent. Alleen de studenten zijn van een ander kaliber. Die hebben vaak, zeker niet allemaal, een veel betere uitgangspositie en achtergrond en gaan puur voor eigen plezier en genot. 

krulliebollie schreef op 06-10-2025 om 11:17:

[..]

En in veel gevallen ook de uitzichtloosheid van een situatie. Werken tot je er bij neer valt. Teveel geld betalen voor een bedje in een grote loods, uitgekotst worden omdat je asielzoeker bent. Alleen de studenten zijn van een ander kaliber. Die hebben vaak, zeker niet allemaal, een veel betere uitgangspositie en achtergrond en gaan puur voor eigen plezier en genot.

die combinatie is "dodelijk". hier kun je net zo makkelijk de hangjeugd aan toevoegen. 

Mick87 schreef op 06-10-2025 om 11:14:

Eens 

Mick87 schreef op 06-10-2025 om 11:06:

[..]

Ik kom uit West Brabant

Ik ook 😁

Miraval schreef op 06-10-2025 om 11:26:

[..]

Ik ook 😁

Ik stuur je even een PB

Mick87 schreef op 06-10-2025 om 11:45:

[..]

Ik stuur je even een PB

Pb terug!

Ik lees regelmatig de agressie en onrust op de bus in Ter apel. Paar weken geleden zijn er (weer) extra toezichthouders ingezet. Is het misschien een idee om asielzoekers op die bussen te zetten als toezichthouders? Zou het helpen als er een paar meerijden, die de taal spreken van de grootse groep(en) die er aanwezig zijn? Dacht dat dit wel al wordt gedaan op stations, maar misschien ook op bussen?

Het loopt opnieuw uit de hand op buslijn rond Ter Apel: 'Hij ging als een dolle tekeer'
Weer gaat het mis op een van de zo langzamerhand beruchte buslijnen rond Ter Apel. In dit geval bij halte Centrum in het dorp zelf op lijn 73.Het is donderdagavond rond half negen. Qbuzz-chauffeur Roelof Eerenstein heeft één passagier in zijn bus als hij stopt in hartje Ter Apel. Daar stapt een man binnen, die direct begint te roepen dat hij geen geld heeft.
'Van de pinautomaat bleef weinig over'
Daarna loopt het heel rap uit de hand. ‘De man ging echt als een dolle tekeer. Hij schreeuwde en schopte keihard tegen de incheckpaal, die afknapte. Daarna was de pinautomaat aan de beurt. Daar bleef ook weinig van over. Door op een prullenmand te gaan staan probeerde hij ook nog via het dashboard bij me te komen, maar dat lukte gelukkig niet. Dat was wel heel bedreigend. Daarna ging hij de bus uit en rukte de ruitenwissers eraf.’

En er komen twee agenten in volle vaart naar de bus: ‘De halte is vlak bij het politiebureau van Ter Apel. Daar waren nog twee politiemensen. Een van de agenten stond buiten en hoorde al het tumult. Ze waren hier heel snel met de taser in de aanslag. Ze hebben hem op de grond gewerkt en in de boeien geslagen.’De voormalig beroepsmilitair stapte anderhalf jaar geleden over op de bus. ‘Gewoon omdat ik het leuk vind om te doen. Ik heb er plezier in, maar dan moet je niet te vaak zoiets meemaken.’
Het loopt opnieuw uit de hand op buslijn rond Ter Apel: 'Hij ging als een dolle tekeer' - RTV Noord

Poezenmeisje

Poezenmeisje

06-10-2025 om 15:09 Topicstarter

"Hoi, ik ben EppieDeBuswachter en ik ga jou vertellen dat je geen stoute dingen mag doen in Nederland, want anders krijg je een foeigesprek en een kopje slappe thee".

In welke talen wil je Eppie inschakelen? 

Ben je dan niet aan het profileren op basis van etniciteit XXXXX?  En loopt Eppie als 'nestvervuiler' zelf geen gevaar?

Wat mij betreft is het heel gemakkelijk. 
Eén keer misdragen = ophoepelen. 

Poezenmeisje schreef op 06-10-2025 om 15:09:

"Hoi, ik ben EppieDeBuswachter en ik ga jou vertellen dat je geen stoute dingen mag doen in Nederland, want anders krijg je een foeigesprek en een kopje slappe thee".

In welke talen wil je Eppie inschakelen?

Ben je dan niet aan het profileren op basis van etniciteit XXXXX? En loopt Eppie als 'nestvervuiler' zelf geen gevaar?

Wat mij betreft is het heel gemakkelijk.
Eén keer misdragen = ophoepelen.

Klopt, ik ben dat helemaal met je eens.Ik denk dat het dan zo afgelopen is met dat gedrag als het eenmaal algemeen bekend is dat het na 1 keer misdragen game over is en ze dan echt het land worden uitgezet.

Yumi schreef op 06-10-2025 om 15:00:

Ik lees regelmatig de agressie en onrust op de bus in Ter apel. Paar weken geleden zijn er (weer) extra toezichthouders ingezet. Is het misschien een idee om asielzoekers op die bussen te zetten als toezichthouders? Zou het helpen als er een paar meerijden, die de taal spreken van de grootse groep(en) die er aanwezig zijn? Dacht dat dit wel al wordt gedaan op stations, maar misschien ook op bussen?

Het loopt opnieuw uit de hand op buslijn rond Ter Apel: 'Hij ging als een dolle tekeer'
Weer gaat het mis op een van de zo langzamerhand beruchte buslijnen rond Ter Apel. In dit geval bij halte Centrum in het dorp zelf op lijn 73.Het is donderdagavond rond half negen. Qbuzz-chauffeur Roelof Eerenstein heeft één passagier in zijn bus als hij stopt in hartje Ter Apel. Daar stapt een man binnen, die direct begint te roepen dat hij geen geld heeft.
'Van de pinautomaat bleef weinig over'
Daarna loopt het heel rap uit de hand. ‘De man ging echt als een dolle tekeer. Hij schreeuwde en schopte keihard tegen de incheckpaal, die afknapte. Daarna was de pinautomaat aan de beurt. Daar bleef ook weinig van over. Door op een prullenmand te gaan staan probeerde hij ook nog via het dashboard bij me te komen, maar dat lukte gelukkig niet. Dat was wel heel bedreigend. Daarna ging hij de bus uit en rukte de ruitenwissers eraf.’

En er komen twee agenten in volle vaart naar de bus: ‘De halte is vlak bij het politiebureau van Ter Apel. Daar waren nog twee politiemensen. Een van de agenten stond buiten en hoorde al het tumult. Ze waren hier heel snel met de taser in de aanslag. Ze hebben hem op de grond gewerkt en in de boeien geslagen.’De voormalig beroepsmilitair stapte anderhalf jaar geleden over op de bus. ‘Gewoon omdat ik het leuk vind om te doen. Ik heb er plezier in, maar dan moet je niet te vaak zoiets meemaken.’
Het loopt opnieuw uit de hand op buslijn rond Ter Apel: 'Hij ging als een dolle tekeer' - RTV Noord

Met een flinke schop  terug naar waar hij vandaan komt. Maar helaas zal het weer met koediekoedie ach en wee zo zielig verleden, afgedaan worden

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.