Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Nicole123
05-10-2025 om 22:24
Miraval schreef op 05-10-2025 om 16:50:
Want met een groter aandeel inwoners met migratieachtergrond veranderd ook de cultuur in Nederland. Dat moet je ook niet ontkennen.
Je dicht in mijn ogen veel teveel toe aan mensen met een migratie-achtergrond, ten onrechte. Ja, de cultuur in Nederland verandert. Continu. Maar dat staat voor een heel groot deel los van migranten. Bijvoorbeeld juist die Pasen en Kerst die jij aanhaalt, dat vind ik een mooi voorbeeld. Je doet alsof dat zo enorm traditioneel bij onze cultuur hoort, dat dat nu door migranten op de tocht staat en dat dat heel erg is. Maar juist Pasen en Kerst zijn door de secularisatie in Nederland enorm veranderd in de afgelopen eeuw. Voor de gemiddelde Nederlander draait Kerst om met familie samenzijn, eten, cadeaus, een kerstboom en lichtjes en Pasen om luxe ontbijten, paaseieren, kuikentjes en geel/groene versiering. Het draait voor de meesten niet meer om de kerk en religieuze vieringen waar we denken aan de geboorte en opstanding van Jezus. En daar zijn de migranten echt niet de schuld van, dat hebben we als oorspronkelijke Nederlanders helemaal zelf gedaan. Of dat erg is daar kun je over van mening verschillen, maar Pasen en Kerst zijn door de oorspronkelijke Nederlanders zelf gemaakt tot een lentefeest en winterfeest, niet door migranten. Sommige rechts-populisten maken er wel graag gebruik van om de migranten daar als zondebok aan te hangen. Die gillen moord en brand als de Hema een keer in haar folder komt met 'vier de lente!' in plaats van 'vier Pasen' (omdat de folder al een week voor Pasen uitkomt, blijkt de reden), om maar weer angst aan te jagen tegen buitenlanders of 'links'. Maar een lentefeest en winterfeest waren het in feite al lang voor het gros van de Nederlanders.
Verder vind ik het ook vreemd om te doen alsof mensen met een migratie-achtergrond altijd hun oorspronkelijke cultuur zouden aanhouden en niet zouden integreren in de Nederlandse cultuur. Alsof Humberto Tan geen oliebollen zou lusten, Yesilgoz geen kerst viert en Maxima haar kinderen nooit hun schoen heeft laten zetten (NB dat deed ze wel, daar zijn heel schattige filmpjes van ook). En dat zijn zelfs nog eerste generatie migranten. Hoe meer generaties in Nederland, hoe meer mensen integreren, als het goed is. Tenzij we ze zelf wegzetten als 'niet zoals wij', niks met ze te maken willen hebben, vinden dat ze maar met hun eigen volk moeten omgaan en liefst oprotten. Als je wil dat mensen met buitenlandse wortels de Nederlandse cultuur omarmen, help ze dan vooral met integreren in die cultuur en duw ze niet van je weg.
Yumi
05-10-2025 om 23:11
Miraval schreef op 05-10-2025 om 20:16:
[..]
Ik ben tegen verplichte uitkoop van wie dan ook, maar kan me wel vinden in het plan om grond van boeren te kopen die willen stoppen, als het natuurlijk gewoon tegen verkoopwaarde van alles is.
Die boer verliest niets want was al van plan te stoppen, en er komt voor de gemeente grond vrij om te bouwen of anders in te richten. Wel vind ik dan dat een gemeente het hele project in handen dient te houden om de prijzen betaalbaar te houden. Dus de Gemeente is de opdrachtgever en eigenaar, niet de projectontwikkelaar, die krijgt alleen betaald voor de diensten van ontwikkeling tot oplevering. Daarmee hoeft die ontwikkelaar weer niet eerst miljoenen uit te geven voor het aankopen van de grond, kosten architectuur, aanvragen van vergunningen, kosten voor verbruik en aansluiten bouwstroom, en bouwklaar maken van het terrein. Die ontwikkelaar krijgt een coordinerende rol hierin.
Het plan van de gemeente Zwolle, dat is mij te onduidelijk vanuit het artikel. Want als de gemeente de marktwaarde betaald wanneer je je huis wil verkopen, dan is er toch geen sprake van iets verliezen? Je beslist immers zelf dat je wil verkopen, alleen nu is de gemeente de koper. Het enige wat ik erop tegen zou hebben is dat er minder betaald zou worden dan bij een particuliere verkoop of commerciele partij. Dat is wel een dingetje.
Verder lees ik dat verplichte uitkoop mogelijk moet zijn. Dat vind ik dan weer bijzonder, begin over uitkoop van Groningers en het hele land staat op zijn kop want wonen daar hun hele leven enz., maar voor boeren gelden dan andere normen. Niet helemaal eerlijk, want in Groningen had men dit al veel eerder kunnen doen zodat het gas nog winbaar was geweest.
Dat er grond wordt gekocht van boeren die willen stoppen, daar ben ik ook niet op tegen. Maar ik wil niet dat alles volgebouwd word, het was immers de bedoeling dat we de stikstofcrisis aanpakken? Als we boerderijen opkopen, plempen het vol woningen, wegen en voorzieningen, wat schieten we daar mee op?
Die verplichte uitkoop van boeren wil GL/PvdA direct mee beginnen, behalve dat ik af wil van die verplichting, vraag ik me af of we niet eerst de verkiezingen moeten afwachten, dan kunnen we zien of ze iets te willen krijgen.
De Gemeente Zwolle, heeft bouwplannen in bepaalde gebieden. Je beslist zelf of je wilt verkopen, maar het is mogelijk dat jou woning, bedrijf, grond nodig is om alle plannen uit te voeren. Wij hebben hier zo'n gebied liggen, dat is echt mooi geworden maar er moesten veel woningen voor verdwijnen.
Zwolle zet in op regie op grond en zorgvuldige participatie voor Vechtrand en Zwolle-Zuid | Gemeente Zwolle
Veelgestelde vragen voorkeursrecht | Gemeente Zwolle
Nicole123
05-10-2025 om 23:30
Yumi schreef op 05-10-2025 om 23:11:
[..]
Dat er grond wordt gekocht van boeren die willen stoppen, daar ben ik ook niet op tegen. Maar ik wil niet dat alles volgebouwd word, het was immers de bedoeling dat we de stikstofcrisis aanpakken? Als we boerderijen opkopen, plempen het vol woningen, wegen en voorzieningen, wat schieten we daar mee op?
Maar dat wil toch ook geen enkele partij, alles volbouwen? Ik snap nooit zo goed als dat ervan gemaakt wordt. Het is helemaal niet nodig dat alles volgebouwd wordt en een partij als PvdA/GL zegt juist ook dat ze meer natuur willen.
felija
05-10-2025 om 23:48
Nicole123 schreef op 05-10-2025 om 23:30:
[..]
Maar dat wil toch ook geen enkele partij, alles volbouwen? Ik snap nooit zo goed als dat ervan gemaakt wordt. Het is helemaal niet nodig dat alles volgebouwd wordt en een partij als PvdA/GL zegt juist ook dat ze meer natuur willen.
Inderdaad, weer dat alles of niets.
Miraval
06-10-2025 om 08:33
Nicole123 schreef op 05-10-2025 om 22:24:
[..]
Je dicht in mijn ogen veel teveel toe aan mensen met een migratie-achtergrond, ten onrechte. Ja, de cultuur in Nederland verandert. Continu. Maar dat staat voor een heel groot deel los van migranten. Bijvoorbeeld juist die Pasen en Kerst die jij aanhaalt, dat vind ik een mooi voorbeeld. Je doet alsof dat zo enorm traditioneel bij onze cultuur hoort, dat dat nu door migranten op de tocht staat en dat dat heel erg is. Maar juist Pasen en Kerst zijn door de secularisatie in Nederland enorm veranderd in de afgelopen eeuw. Voor de gemiddelde Nederlander draait Kerst om met familie samenzijn, eten, cadeaus, een kerstboom en lichtjes en Pasen om luxe ontbijten, paaseieren, kuikentjes en geel/groene versiering. Het draait voor de meesten niet meer om de kerk en religieuze vieringen waar we denken aan de geboorte en opstanding van Jezus. En daar zijn de migranten echt niet de schuld van, dat hebben we als oorspronkelijke Nederlanders helemaal zelf gedaan. Of dat erg is daar kun je over van mening verschillen, maar Pasen en Kerst zijn door de oorspronkelijke Nederlanders zelf gemaakt tot een lentefeest en winterfeest, niet door migranten. Sommige rechts-populisten maken er wel graag gebruik van om de migranten daar als zondebok aan te hangen. Die gillen moord en brand als de Hema een keer in haar folder komt met 'vier de lente!' in plaats van 'vier Pasen' (omdat de folder al een week voor Pasen uitkomt, blijkt de reden), om maar weer angst aan te jagen tegen buitenlanders of 'links'. Maar een lentefeest en winterfeest waren het in feite al lang voor het gros van de Nederlanders.
Verder vind ik het ook vreemd om te doen alsof mensen met een migratie-achtergrond altijd hun oorspronkelijke cultuur zouden aanhouden en niet zouden integreren in de Nederlandse cultuur. Alsof Humberto Tan geen oliebollen zou lusten, Yesilgoz geen kerst viert en Maxima haar kinderen nooit hun schoen heeft laten zetten (NB dat deed ze wel, daar zijn heel schattige filmpjes van ook). En dat zijn zelfs nog eerste generatie migranten. Hoe meer generaties in Nederland, hoe meer mensen integreren, als het goed is. Tenzij we ze zelf wegzetten als 'niet zoals wij', niks met ze te maken willen hebben, vinden dat ze maar met hun eigen volk moeten omgaan en liefst oprotten. Als je wil dat mensen met buitenlandse wortels de Nederlandse cultuur omarmen, help ze dan vooral met integreren in die cultuur en duw ze niet van je weg.
Uhm ja? Dat schreef ik toch ook precies? Dat Kerst en Pasen al lang niet meer exclusief voor de Katholieken is, maar onderdeel is geworden van onze cultuur? En nee, migranten zelf roepen niet op tot naamsverandering, maar de Hogeschool Utrecht heeft "signalen" ontvangen dat veel leerlingen zich niet konden vinden met de geldende feestdagen op de kalender, waarna ze hebben besloten de namen Kerst en Pasen en zelfs Hemelvaart te veranderen in feestdagen. Lekker inclusief hoor!
https://trajectum.hu.nl/kerstmis-wordt-feestdag-hu-kiest-voor-inclusiever-taalgebruik/
Lees even dit artikel. Dan zie je precies wat ik bedoel. En ik vind het van de zotte, dat een school in Nederland zijn oren laat hangen nav een enquete onder Moslims, omdat die zich niet vertegenwoordigt zouden voelen? Wat ze hadden MOETEN doen is Suikerfeest opnemen als vrije dag. Maar niet dit. Hiermee haal je dus zelf vrijwillig je eigen culturele waarden weg om tegemoet te komen aan anderen, omdat het zo lekker "inclusief" is. Wat een dikke onzin.
En leuk die 3 voorbeelden die je benoemt maar jij weet ook wel dat het gros van de nieuwkomers in Nederlad dus wel veel waarde hecht aan hun eigen cultuur en tradities. Was dat niet zo geweest dan had bovenstaand voorbeeld ook niet bestaan. En waren er geen 400/500 moskeeën gebouwd, geen Turkse bakker, Poolse supermarkt, Marokkaanse slager, en liepen vrouwen met een migratieachtergrond veel meer westers gekleed, en was er geen gedoe over feestdagen aanpassen zoals Keti Koti, was er geen Zomercarnaval in Rotterdam, en was er niet zoveel vraag naar Islamitische scholen. De 1e generatie nieuwkomers is veel beter geïntegreerd juist omdat ze zich moesten conformeren aan de Nederlandse cultuur, er was gewoonweg niets vanuit hun cultuur in Nederland. En langzaam hebben de volgende generaties hun cultuur meegenomen naar Nederland en spreken we nu toch wel over integratieproblemen onder sommige 3e of 4e generatie migranten. Ook dat is een feit, is ook al vaak genoeg benoemd hier.
En als je mijn post goed had gelezen, dan had je op meer dingen kunnen reageren die ik aan heb gehaald, en had je geweten dat ik niet roep dat het allemaal zo vreselijk is, maar dat ik de "angst" van mensen die hun wijk of land niet meer herkennen als Nederland, serieus neem en ook begrijp. Maar dat ik denk dat hier niets (meer) aan te doen is.
Broadway
06-10-2025 om 08:56
Nicole123 schreef op 03-10-2025 om 23:15:
[..]
Goed idee, dit zou een enorme win-win-win-win-win zijn. Beter voor de gezondheid, minder arbeidsmigranten nodig, minder dierenleed, er komt oppervlakte vrij voor natuur en wonen en het is beter voor milieu en klimaat. Ik vind het 'kom niet aan mijn hamburger' gesteiger daarom erg jammer, egocentrisch en kortzichtig. Wat mij betreft voeren ze morgen een vleestaks in, want met 'ach mensen, doe eens een dagje vega alsjeblieft' ga je dit niet bereiken.
die vleestaks gaat niets doen, het aantal rokers dat jaren lang daalde groeit langzaam weer, o.a. door het vapen van jongeren. juist nu de prijzen van roken sky high zijn.
en ik ben gek op vlees... ik ben bewust minder vlees aan het eten, maar de principiëlen zijn in de minderheid
Fleurtje_5
06-10-2025 om 09:28
felija schreef op 05-10-2025 om 17:26:
Het gaat er toch constant over? Voortdurend die angst voor de islam, asielzoekers? Wat is dat toch dat geroep dat men niet wordt gehoord? Sterker nog: het afgelopen kabinet was erg rechts. Er was wel degelijk geluisterd naar een deel van de bevolking. Wat wil men dan nog meer? Waarom is deze angst voor een vreemde cultuur/religie heel reëel en wat een linkse partij zegt krampachtig?
Hoe vaak wordt er niet iets wat een linkse politicus zegt, volledig uit zijn verband gerukt? Wil men het er alleen over hebben, over klagen? Of wil men ook echte realistische oplossingen? Staat men open voor echte cijfers en feiten, of is het alleen de angst die regeert?Was men ook zo panisch toen de Turkse gastarbeiders hier kwamen om ons werk te doen? Toen de Chinees haar intrede deed? Waarom zouden zoveel Chinezen de patattent overnemen, omdat Chinezen er vanuit hun cultuur goed in zijn? Willen we af van alle sushi toko's? Of is het daarvoor te lekker?
We halen zelf het overgrote deel van de migranten op eigen initiatief binnen: arbeidsmigratie.
Hoeven we niet meer de volgende dag ons pakje of een kwartier later onze maaltijd thuisbezorgd te krijgen? Ladingen vlees naar binnen schuiven? Alleen als het allemaal vanuit ons wat minder mag, kan de migratie worden teruggedrongen.
Maar daar heeft men vast NOOIT een greintje last van gehad. Die haalden niet elke dag de krant of het nieuwsbericht met wantoestanden. Ook niet van oa Polen die nog eerder dan de Turkse gastarbeiders hier kwamen werken.
oa Mensen uit Polen die vaak nu nog als arbeidsmigranten bij de boer op het land werken. En uitgerekend die arbeidsmigranten wil Timmermans aanpakken.
Daglichtlamp
06-10-2025 om 09:31
De arbeidsmigranten die in de kassen in het Westland werken, wonen in erbarmelijke omstandigheden in de steden rondom het Westland. Vaak met veel te veel mensen in een appartement in toch al zwakke wijken. En ja dat veroorzaakt overlast, ook juist die arbeidsmigranten die in de agrarische sector werken. Je moet eens afstappen van dat romantische beeld dat deze mensen alleen voor de oogst komen en dan tijdelijk op het erf van de boer wonen.
Fleurtje_5
06-10-2025 om 09:37
Yumi schreef op 05-10-2025 om 17:16:
Nog maar een deel uit het artikel;
Arthur van Amerongen stelt dat GroenLinks-PvdA krampachtig vasthoudt aan idealistische migratiedogma’s, terwijl ze in de peilingen zakken en de echte zorgen van Nederland—zoals asiel, woningnood en cultuur—negeren, waardoor ze hun kiezers verliezen.
Het blijft bizar hoe krampachtig GroenLinks-PvdA zich vastklampt aan de heilige dogma’s van migratie en islam, die volgens het politbureau van die club beide een verrijking zouden moeten zijn voor de Nederlandse samenleving. Inmiddels staat Frans Timmermans in de peilingen op 23 zetels en is hij ingehaald door Henri Bontenbal van het CDA. Het partijcongres in Ahoy afgelopen weekeinde had de energie van een TENA-presentatie in een bejaardentehuis in de Flevopolder en het was potsierlijk om te zien hoe Frans Timmermans opkwam in die enorme, halflege en kille hal, een opkomst die geheel gejat was van de entree van Frank Sinatra op The Main Event in Madison Square Garden in 1974.Nog lulliger is de website van GroenLinks-Pvda waar met allerlei sneue verkiezingsprullaria wordt gesjacherd. Wat te denken van een rompertje? Een ideaal cadeautje voor een groene babyshower. Geschikt voor 0-3 maanden. Dit rompertje is klimaatneutraal, gedrukt met milieuvriendelijke waterinkt, gemaakt van biologisch katoen (200 g) en geproduceerd m.b.v. zonne- en windenergie. Met de aankoop van dit rompertje steun je onze beweging en draag je bij aan onze campagne om Nederland te veranderen! Zouden er ook incontinentierompertjes voor de gestaalde kaders zijn?
Vorige week schreef ik mijn preek: “Als je de systeemmedia mag geloven, laat de helft van het electoraat de stem bepalen door het Gaza-standpunt van de politieke partijen. Het is interessant dat in een recente peiling van IPSOS het thema Gaza pas op de twaalfde plek stond bij de kiezers en immigratie en asiel op de eerste plek. NRC citeerde gretig een peiling van het mij onbekende Amsterdamse clubje Motivaction (u vraagt, wij draaien) en daaruit bleek dat maar liefst de helft van de kiezers Gaza meeneemt in het stemhokje. Als je Trouw, Het Parool, de Volkskrant, NRC, het Journaal en RTL Tonight mag geloven, ligt het Nederlandse volk ‘s nachts wakker van de oorlog in Gaza en daar geloof ik geen barst van.”
Kennelijk leest het politbureau van Groep Timmermans mijn preken niet, want Frenske, Piri, Bromet en andere Einsteins uit zijn entourage blijven erop hameren dat de islam, de AZC’s, de spreidingswet en jonge asielzoekers uit Somalië, Syrië en Afghanistan en uit andere landen en culturen waar wij veel van kunnen leren, een verrijking voor de samenleving zijn en dat die gasten dus helemaal niets te maken hebben met woningnood en onveiligheid (“die zit, net als slecht weer en dure supermarkten, tussen uw oren”).
De kamikazecampagne van Groep Timmermans, het Ajax van het Binnenhof - HP/De Tijd
Over woningnood gesproken. Maar hee, als een asielzoeker in een tent op het grasveld moet slapen is heel Holland in nood. Want waar je wieg ook stond iedereen is welkom.
Er zijn zoveel daklozen in Nederland, van mensen wiens wieg er ooit stond. Geen protesten of demonstratie met spandoeken 'iedereen een dak boven het hoofd, ook als je wieg hier heeft gestaan'.
Vandaag een artikel in onze krant 'De Limburger' met de titel:
Daklozenopvang loopt vast door woningnood, Tamara (48) en Patrick (41) al anderhalf jaar op straat: ‘Zonder veilig thuis kun je niks opbouwen’ 06-10-2025
...............
Voor sommigen heeft de woningnood de meest ultieme consequentie: ze zijn dak- of thuisloos. „Al achttien maanden lang is het overleven.”
...............
De rest van de week publiceren we meer verhalen over dit thema.
Fleurtje_5
06-10-2025 om 09:41
Daglichtlamp schreef op 06-10-2025 om 09:31:
De arbeidsmigranten die in de kassen in het Westland werken, wonen in erbarmelijke omstandigheden in de steden rondom het Westland. Vaak met veel te veel mensen in een appartement in toch al zwakke wijken. En ja dat veroorzaakt overlast, ook juist die arbeidsmigranten die in de agrarische sector werken. Je moet eens afstappen van dat romantische beeld dat deze mensen alleen voor de oogst komen en dan tijdelijk op het erf van de boer wonen.
Nee ik moet niet afstappen van dat romantisch beeld. Want in mijn regio zie ik chalets op het terrein van de boer. Of grote schuren die omgebouwd zijn tot meerdere appartementen voor de arbeidsmigranten. En om de zoveel tijd zie ik op vrijdag een grote bus wachten op de mensen die nog gauw wat boodschappen hebben gedaan voordat ze de bus in stappen richting huiswaarts.
Jij en GL/PvdA kunnen beter naar die boeren in Westland stappen in plaats van die arbeidsmigranten schrappen.
Mick87
06-10-2025 om 10:03
Fleurtje_5 schreef op 06-10-2025 om 09:28:
[..]
Maar daar heeft men vast NOOIT een greintje last van gehad. Die haalden niet elke dag de krant of het nieuwsbericht met wantoestanden. Ook niet van oa Polen die nog eerder dan de Turkse gastarbeiders hier kwamen werken.
oa Mensen uit Polen die vaak nu nog als arbeidsmigranten bij de boer op het land werken. En uitgerekend die arbeidsmigranten wil Timmermans aanpakken.
Oh jawel hoor. Ik woonde ooit in de gemeente met procentueel gezien de meeste Poolse arbeidsmigranten van Nederland. Daarover werd bij ons in de gemeente net zo xenofoob gepraat als nu over de asielzoekers. Vriendinnen mochten van hun ouders niet alleen door het donker fietsen, want met al die Polen en Roemenen die rondhangen. Meisje uit het dorp is destijds ook aangerand door een Pool. Daar was toen een hoop heisa over. Polen wilde je ook niet als buren. Veelal veel jonge mannen met zijn allen in een te klein huis. Op hun vrije dag met harde muziek aan, alle ramen open volop lopen zuipen. Daar was wel degelijk overlast van. En nog steeds. Mijn moeder heeft daar vorig jaar nog gedoe mee gehad in blok achter haar en heeft er mede voor gezorgd dat zij elders werden ondergebracht. Dan heb je nog de pleinen vol met drinkende oostblokkers. Daadwerkelijk een probleem. Of een uitspraak in het dorp was vroeger: "eerst had je alleen de noord- en de zuidpool tegenwoordig zijn die Polen overal".
Of er was een plan voor een meldpunt voor overlastgevende Polen. Volgens mij wilde de PVV dat invoeren. Zij gingen toen al erg goed op polarisering en stigmatisering. Of er was zo'n feestnummer. Ipv een Bossie rode rozen. Was het : een bussie vol met Polen.
Mick87
06-10-2025 om 10:08
Daglichtlamp schreef op 06-10-2025 om 09:31:
Mee eens. Zoals ik al eerder schreef. Ik kom uit een gemeente met echt heel veel Oost Europese arbeidsmigranten. Situatie is voor velen echt schrijnend. Slechte huisvesting. En velen worden echt uitgebuit. In zekere zin echt een vorm van moderne slavernij. Heb bij een bijbaantje zelfs meegemaakt dat de autochtone medewerkers pauze en koffie kregen en de Polen niet. Te ziek voor woorden. Gelukkig op veel plekken niet zo. Maar er zitten echt vreselijke situaties tussen
Miraval
06-10-2025 om 10:29
Mick87 schreef op 06-10-2025 om 10:08:
[..]
Mee eens. Zoals ik al eerder schreef. Ik kom uit een gemeente met echt heel veel Oost Europese arbeidsmigranten. Situatie is voor velen echt schrijnend. Slechte huisvesting. En velen worden echt uitgebuit. In zekere zin echt een vorm van moderne slavernij. Heb bij een bijbaantje zelfs meegemaakt dat de autochtone medewerkers pauze en koffie kregen en de Polen niet. Te ziek voor woorden. Gelukkig op veel plekken niet zo. Maar er zitten echt vreselijke situaties tussen
Ik heb het idee (ook door andere posts) dat wij bij elkaar in de buurt wonen, en wat je zegt klopt.
De arbeidsmigranten zijn hier veelel ondergebracht in vakantieparken en campings. En de overlast in de omringende dorpen is behoorlijk. Veel diefstallen, dronken mannen, drugsgebruik (flakka), de vakantieparken zijn voor een familie met kinderen gewoon niet te doen, compleet overgenomen door arbeidsmigranten.
Winkeliers hebben ook te maken met diefstallen en idd meisjes zijn niet veilig, worden met de auto nagereden en 1 meisje aangerand toen ze de hond uitliet.
Dus er is zeker wel overlast van arbeidsmigranten.
Fleurtje_5
06-10-2025 om 10:33
Miraval schreef op 06-10-2025 om 10:29:
[..]
Ik heb het idee (ook door andere posts) dat wij bij elkaar in de buurt wonen, en wat je zegt klopt.
De arbeidsmigranten zijn hier veelel ondergebracht in vakantieparken en campings. En de overlast in de omringende dorpen is behoorlijk. Veel diefstallen, dronken mannen, drugsgebruik (flakka), de vakantieparken zijn voor een familie met kinderen gewoon niet te doen, compleet overgenomen door arbeidsmigranten.
Winkeliers hebben ook te maken met diefstallen en idd meisjes zijn niet veilig, worden met de auto nagereden en 1 meisje aangerand toen ze de hond uitliet.
Dus er is zeker wel overlast van arbeidsmigranten.
Dat is erg vervelend.