Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

PensioNada schreef op 02-10-2025 om 14:21:

[..]

En wat wil je aan het probleem van de radicale islam in Europa doen? Abutaleb heeft weleens gezegd: als het je hier niet bevalt, hoepel je maar op. Maar als mensen Nederlander zijn, dan levert dat wat juridische complicaties op.

Nee dat hoeft geen juridische complicaties op te leveren, als je hierheen kunt komen, kan je ook weer gaan....

Dat heeft hij inderdaad gezegd, hij noemde het een daad van achterlijkheid. Dat ze hun koffer kunnen pakken en verdwijnen naar een plek op de wereld, waar ze denken beter tot hun recht te komen, pak je paspoort en rot op.

De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb (PvdA) heeft met harde taal gereageerd op de aanslag op Charlie Hebdo. Hij heeft een duidelijke boodschap voor jihadisten die onze vrije samenleving verwerpen. ‘Als het je hier niet bevalt, dan rot je toch op’.

Aboutaleb: als je het hier niet ziet zitten, rot je maar op
De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb reageerde woensdagavond op de aanslag in Parijs. Mensen die vrijheid niet zien zitten kunnen hun koffers pakken, zei hij in Nieuwsuur.

Aboutaleb herhaalt 'rot op als het je hier niet bevalt'
Burgemeester Ahmed Aboutaleb heeft in de Essalam Moskee in Rotterdam herhaald dat extremisten die zich niet thuisvoelen in de Nederlandse samenleving maar beter kunnen gaan.

Aboutaleb herhaalt 'rot op als het je hier niet bevalt'

Aboutaleb: als je het hier niet ziet zitten, rot je maar op

Burgemeester Rotterdam: ‘Als het je hier niet bevalt, dan rot je toch op’ | HBVL

Yumi schreef op 02-10-2025 om 18:02:

[..]

Nee dat hoeft geen juridische complicaties op te leveren, als je hierheen kunt komen, kan je ook weer gaan....

Als mensen Nederlander zijn, bijvoorbeeld sommige Syriëgangers waren zelfs in Nederland geboren, dan is het heel lastig om hun Nederlandse paspoort af te pakken, ook als ze een dubbele nationaliteit hebben.

PensioNada schreef op 02-10-2025 om 18:31:

[..]

Als mensen Nederlander zijn, bijvoorbeeld sommige Syriëgangers waren zelfs in Nederland geboren, dan is het heel lastig om hun Nederlandse paspoort af te pakken, ook als ze een dubbele nationaliteit hebben.

Ik denk dat je de rest van wat Aboutaleb hierover zegt ook moet lezen/bekijken. Dan begrijp je op welke manier hij wil dat ze oprotten.

Alice12 schreef op 02-10-2025 om 14:46:

[..]

Tja, het zijn niet alle moslims, maar wel altijd moslims.

Dat is onwaar en jouw eigen hyperfocus. Geweld komt zowel uit de geradicaliseerde moslimhoek als uit extreemrechtse hoek als van nog weer heel andere kanten. Als jij je blindstaart op maar één stukje daarvan heb je een kokervisie.

Waren de mensen in Den Haag die de politie aanvielen moslims?

Waren de bestormers van het Capitool moslims?

Is Anders Breivik moslim?

Is Holleeder moslim?

Zijn de soevereinen die een aanslag wilden plegen tijdens de NAVO top moslim?

Zijn Heinrich Reuss en zijn Staatsburger Beweging die een staatsgreep wilden plegen moslims?

Waren de mensen die vorig jaar AZCs bestormden in Groot-Brittannië moslims?

Was degene die een aanslag op een AZC in Senftenberg in Duitsland wilde plegen moslim?

Was de heer Pelicot die zijn vrouw door tig mannen liet verkrachten moslim?

https://nos.nl/artikel/2583764-inlichtingendiensten-waarschuwen-al-langer-voor-extreemrechts-geweld

https://www.hln.be/buitenland/duitse-autoriteiten-verijdelen-aanslag-op-asielzoekerscentrum~a4e90301/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Daglichtlamp schreef op 02-10-2025 om 17:04:

Dat klinkt als typisch Nederlands tienergedrag, prima geïntegreerd blijkbaar.

Met lange hoofddoeken op fatbikes en de ander 'bro' noemen? Dacht het niet dat dat typisch Nederlands tienergedrag is.

felija schreef op 02-10-2025 om 17:27:

[..]

Laatst ook een Duitse vrouw die mensen had neergestoken, iemand hier was er heilig van overtuigd dat het een Syriër/moslim was, toen dat niet zo bleek te zijn, werd het snel stil.

Dat was een vrouw met psychische problemen

https://www.ad.nl/buitenland/vrouw-39-met-psychische-problemen-aangehouden-voor-steekpartij-in-hamburg-achttien-gewonden~a748fc84/

.............

Volgens de Duitse krant is de vrouw van Duitse komaf en heeft ze psychische problemen. Ze zou bekend zijn bij de politie en enige tijd in een psychiatrische inrichting hebben doorgebracht. ‘Op basis van de huidige bevindingen gaan we ervan uit dat ze alleen handelde. Het onderzoek is in volle gang’, aldus de politie op X.

..............

felija schreef op 02-10-2025 om 17:27:

[..]

Laatst ook een Duitse vrouw die mensen had neergestoken, iemand hier was er heilig van overtuigd dat het een Syriër/moslim was, toen dat niet zo bleek te zijn, werd het snel stil.

Tjonge jonge, Hoe komen ze daar toch bij? Dat gebeurd normaal nooit. Ow wacht, in juni was er ook een steekpartij....

https://www.volkskrant.nl/buitenland/vrouw-steekt-meerdere-mensen-neer-in-munchen-politie-doodt-dader~b9414416/ 7 juni 2025,

.....................

De dader zou een Bulgaarse vrouw zijn die in de buurt woonde en mentale problemen zou hebben
. De Beierse minister van Binnenlandse Zaken Joachim Herrmann zegt tegen de krant Bild de politie zeer dankbaar te zijn voor het snelle handelen. ‘Haar dood is betreurenswaardig, maar was helaas waarschijnlijk onvermijdelijk.’

De afgelopen maanden waren in Duitsland meerdere dodelijke mesaanvallen, evenals jihadistische aanvallen en extreemrechts geweld
. Twee weken geleden stak een 39-jarige vrouw achttien mensen neer in het centraal station van het Noord-Duitse Hamburg. Ze was pas één dag voor de steekpartij ontslagen uit een psychiatrisch ziekenhuis.

.................

Fleurtje_5 schreef op 02-10-2025 om 19:24:

[..]

Dat was een vrouw met psychische problemen

https://www.ad.nl/buitenland/vrouw-39-met-psychische-problemen-aangehouden-voor-steekpartij-in-hamburg-achttien-gewonden~a748fc84/

.............

Volgens de Duitse krant is de vrouw van Duitse komaf en heeft ze psychische problemen. Ze zou bekend zijn bij de politie en enige tijd in een psychiatrische inrichting hebben doorgebracht. ‘Op basis van de huidige bevindingen gaan we ervan uit dat ze alleen handelde. Het onderzoek is in volle gang’, aldus de politie op X.

..............

Ja, dus? Maakt dat het minder erg of anders? Wanneer een Syrier het heeft gedaan, is er automatisch geen sprake van psychische problematiek? 

Fleurtje_5 schreef op 02-10-2025 om 19:15:

[..]

Met lange hoofddoeken op fatbikes en de ander 'bro' noemen? Dacht het niet dat dat typisch Nederlands tienergedrag is.

Bro zeggen heel veel tieners tegenwoordig. Ook mijn blondje buurmeisje.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

02-10-2025 om 20:25 Topicstarter

Mijn zoon functioneert als mijn woordenboek in de tegenwoordige tijd...

Nicole123 schreef op 02-10-2025 om 19:02:

[..]

Dat is onwaar en jouw eigen hyperfocus. Geweld komt zowel uit de geradicaliseerde moslimhoek als uit extreemrechtse hoek als van nog weer heel andere kanten. Als jij je blindstaart op maar één stukje daarvan heb je een kokervisie.

Waren de mensen in Den Haag die de politie aanvielen moslims?

Waren de bestormers van het Capitool moslims?

Is Anders Breivik moslim?

Is Holleeder moslim?

Zijn de soevereinen die een aanslag wilden plegen tijdens de NAVO top moslim?

Zijn Heinrich Reuss en zijn Staatsburger Beweging die een staatsgreep wilden plegen moslims?

Waren de mensen die vorig jaar AZCs bestormden in Groot-Brittannië moslims?

Was degene die een aanslag op een AZC in Senftenberg in Duitsland wilde plegen moslim?

Was de heer Pelicot die zijn vrouw door tig mannen liet verkrachten moslim?

https://nos.nl/artikel/2583764-inlichtingendiensten-waarschuwen-al-langer-voor-extreemrechts-geweld

https://www.hln.be/buitenland/duitse-autoriteiten-verijdelen-aanslag-op-asielzoekerscentrum~a4e90301/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Je hebt goed gegoogled, maar ik had het over aanslagen. Niet over verkrachtingen of vernielingen.

Alice12 schreef op 02-10-2025 om 21:26:

[..]

Je hebt goed gegoogled, maar ik had het over aanslagen. Niet over verkrachtingen of vernielingen.

Er staan ook aanslagen in mijn opsomming, plus dat ik elk geweld erg vind: een bestorming of de politie belagen is niet beter dan een explosief plaatsen, het is allemaal misdadig. Vanuit alle culturen, nationaliteiten en geloven is er gelukkig slechts een heel kleine minderheid die dit soort dingen doet. En dit soort geweld behoort dus ook echt niet toe aan een van dit soort groepen. Je moet geweld veroordelen, niet een cultuur of religie. 

Nicole123 schreef op 02-10-2025 om 21:34:

[..]

Er staan ook aanslagen in mijn opsomming, plus dat ik elk geweld erg vind: een bestorming of de politie belagen is niet beter dan een explosief plaatsen, het is allemaal misdadig. Vanuit alle culturen, nationaliteiten en geloven is er gelukkig slechts een heel kleine minderheid die dit soort dingen doet. En dit soort geweld behoort dus ook echt niet toe aan een van dit soort groepen. Je moet geweld veroordelen, niet een cultuur of religie.

Ik veroordeel alle geweld. En ik zie het geweld van radicaal rechts zeker wel. Maar nu ging het over aanslagen. En dat zijn eigenlijk altijd ( nou vooruit, bijna altijd) moslims.

Daglichtlamp schreef op 02-10-2025 om 17:04:

Dat klinkt als typisch Nederlands tienergedrag, prima geïntegreerd blijkbaar.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier best vrolijk van kan worden. Maar Fleur heeft wel gelijk dat het fietstechnisch niet veilig is. 

Fleurtje_5 schreef op 02-10-2025 om 16:49:

[..]

Maar als? Dan mogen ze evengoed ophoepelen als het westerse leven in het westerse Nederland hen niet bevalt. Toch? Er zijn vast landen met witte stranden en palmbomen waar ze het meer naar hun zin hebben.

Maar dat doen ze niet en hun eigen land wil ze niet terug. Criminelen uit stinkende landen zijn nu ons probleem.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.