Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Poezenmeisje schreef op 28-09-2025 om 14:41:

Dat zal aan jouw facebookbubbel liggen? Mijn facebookbubbel gaat voornamelijk over verschillende soorten dans, koken en knutselen.

Ik wens de politieagent veel sterkte. 🌹

Ik heb geen Facebook 

Geweld van extreem rechts gericht tegen onze instituties, tegen onze democratie. Gelegitimeerd door radicaal rechtse politieke partijen in Den Haag. 
https://www.volkskrant.nl/binnenland/asielangst-gaat-brummen-2-6-miljoen-kosten-door-haagse-politici-staan-wij-steeds-vaker-tegenover-de-burger~b2c79414/

In Doetinchem hield de gemeenteraad donderdagavond uiteindelijk ‘wel de rug recht’, zoals burgemeester Boumans het zegt. ‘Complimenten, want wat hier gebeurt en eerder ook in Zwolle, is inmiddels tegen de trend in.’ Terwijl buiten de ME werd bekogeld met zwaar vuurwerk en de menigte een poging deed het hermetisch afgesloten gemeentehuis te bestormen, werd in de raadszaal een besluit genomen dat de opvang van honderd asielzoekers voor drie jaar mogelijk maakt.

‘Het is ridicuul en ook wel beangstigend dat we op deze manier ons werk moeten doen’, zegt Boumans. ‘Vorige week waren er raadsleden die uit angst geen vragen meer durfden te stellen. Dit moet echt stoppen.’

Daglichtlamp schreef op 28-09-2025 om 11:27:

Je noemde niet de zwarte kousenkerk maar een 'streng gelovige gemeenschap'. Voor mij zijn dat synoniemen, voor jou blijkbaar niet.
Maar dan nogmaals, lang niet alleen in streng gelovige gemeenschappen werd homoseksualiteit niet echt geaccepteerd en was ervoor uitkomen lastig.
Dat was echt breder.
(En nee ik kom niet uit een streng gelovige gemeenschap, wij hadden bijvoorbeeld gewoon vrouwelijke ouderlingen in onze kerk). Er werd ook niet echt negatief gesproken over homoseksualiteit, maar nu ik terugkijk kan het gewoon niet zo geweest zijn dat in mijn omgeving geen homoseksualiteit voorkwam.

Terwijl jij je nu pas bedenkt dat er ook in jou omgeving homoseksualiteit moet zijn voorgekomen. 

Schrijf je dat ik niet de norm ben en jij niet de uitzondering en beweert dat ik in een bubbel leef....

Poezenmeisje

Poezenmeisje

28-09-2025 om 16:36 Topicstarter

felija schreef op 28-09-2025 om 14:42:

[..]

Ik heb geen Facebook

Ik bedoelde Thora's Facebook, zij schrijft dat ze dat overal ziet langs komen.

Poezenmeisje schreef op 28-09-2025 om 16:36:

[..]

Ik bedoelde Thora's Facebook, zij schrijft dat ze dat overal ziet langs komen.

Ah! Sorry, verkeerd begrepen. 

Thora schreef op 28-09-2025 om 12:55:

Ik vind het heel bijzonder dat hier mensen zijn die de ophef rond de doodgeschoten jongen is ontgaan. Facebook staat er vol mee. De NOS heeft er een week lang aandacht aan besteed. Ook kwam het iedere dag voorbij op het radionieuws.

Van "het was zo'n lieve jongen" tot het grote verdriet van de moede, tot een stille tocht. En uiteraard werd overal de racismekaart erbij gehaald. Ook wil men een verbod op gaspistolen omdat die omgebouwd kunnen worden. En dan zoek ik het dus niet op. Sterker nog, ik wil er liever niets over horen maar ik luister radio op mijn werk en gebruik internet.

En dan zijn hier dus mensen, met daartussen ook nog mensen die graag Nederland en de Nederlanders afzeiken, die hier niets of weinig over gezien, gelezen of gehoord hebben? Waarschijnlijk waren de oogkleppen in de aanbieding ofzo.

Ik heb gereageerd op die post van jou, dus bedoel je mij hiermee? Ik zeik helemaal niet Nederland of de Nederlanders af, hoe kom je erbij? Ik ben wel heel kritisch op uitspraken die neerkomen op 'eigen volk eerst / alle grote problemen komen door de buitenlanders / asielzoekers zijn crimineel / moslims zijn vrouwenhatende gevaren'. Juist omdat ik de Nederlandse samenleving met haar tolerantie, sterke rechtsstaat en met elkaar samen leven zo hoog in het vaandel heb. Ik begrijp werkelijk niet hoe je dat in een 'weg met ons' verhaal kunt omzetten. Ik vind dat een zeer onterechte verdraaiing, waarmee je me aanvalt op iets wat ik helemaal niet zeg.

Over die 15-jarige jongen: er is een verschil tussen in het nieuws komen en ophef. Ik heb hier duidelijk geschreven dat ik het logisch vindt dat het doodschieten van een 15-jarige door de politie in het nieuws komt, het is immers extreem uitzonderlijk. De laatste keer dat een minderjarige doodgeschoten werd door de politie was 13 jaar geleden (en een 17-jarige, dus al een paar jaar ouder dan deze jongen) en ook toen was het vrij uitgebreid in het nieuws kan ik me herinneren. In de nieuwsberichten die ik heb gezien was de teneur absoluut niet 'ach wat zielig' of 'racisme', meer 'hij was heel duidelijk gewaarschuwd en dit was het gevolg'. Bij de stille tocht waren zo'n 100 mensen of in die ordegrootte, dat was echt geen massaal gebeuren. Ik ken vrij veel mensen uit de regio waarin het gebeurde en waar de jongen vandaan kwam en bij hen was het niet echt het gesprek van de dag. 

Maar als jij Facebook aanhoudt als bron voor waar wel/geen ophef over is dan snap ik wel dat jij het anders ziet. Mijn mening is dat waar Facebook mee vol staat totaal niet representatief is voor de gemiddelde Nederlander. Het toont eerder een combinatie van het afvoerputje van Nederland qua meningen en manieren van die spuien en jouw algoritmes. Je informatie over wat Nederland denkt moet je nooit van Facebook halen. Daar word je alleen maar of heel verdrietig van door de bizarre drek die er rondgestrooid wordt en/of versterkt in radicale visies die je zelf hebt die los staan van de werkelijkheid.

Nicole123 schreef op 28-09-2025 om 21:36:

[..]

Ik heb gereageerd op die post van jou, dus bedoel je mij hiermee? Ik zeik helemaal niet Nederland of de Nederlanders af, hoe kom je erbij? Ik ben wel heel kritisch op uitspraken die neerkomen op 'eigen volk eerst / alle grote problemen komen door de buitenlanders / asielzoekers zijn crimineel / moslims zijn vrouwenhatende gevaren'. Juist omdat ik de Nederlandse samenleving met haar tolerantie, sterke rechtsstaat en met elkaar samen leven zo hoog in het vaandel heb. Ik begrijp werkelijk niet hoe je dat in een 'weg met ons' verhaal kunt omzetten. Ik vind dat een zeer onterechte verdraaiing, waarmee je me aanvalt op iets wat ik helemaal niet zeg.

Over die 15-jarige jongen: er is een verschil tussen in het nieuws komen en ophef. Ik heb hier duidelijk geschreven dat ik het logisch vindt dat het doodschieten van een 15-jarige door de politie in het nieuws komt, het is immers extreem uitzonderlijk. De laatste keer dat een minderjarige doodgeschoten werd door de politie was 13 jaar geleden (en een 17-jarige, dus al een paar jaar ouder dan deze jongen) en ook toen was het vrij uitgebreid in het nieuws kan ik me herinneren. In de nieuwsberichten die ik heb gezien was de teneur absoluut niet 'ach wat zielig' of 'racisme', meer 'hij was heel duidelijk gewaarschuwd en dit was het gevolg'. Bij de stille tocht waren zo'n 100 mensen of in die ordegrootte, dat was echt geen massaal gebeuren. Ik ken vrij veel mensen uit de regio waarin het gebeurde en waar de jongen vandaan kwam en bij hen was het niet echt het gesprek van de dag.

Maar als jij Facebook aanhoudt als bron voor waar wel/geen ophef over is dan snap ik wel dat jij het anders ziet. Mijn mening is dat waar Facebook mee vol staat totaal niet representatief is voor de gemiddelde Nederlander. Het toont eerder een combinatie van het afvoerputje van Nederland qua meningen en manieren van die spuien en jouw algoritmes. Je informatie over wat Nederland denkt moet je nooit van Facebook halen. Daar word je alleen maar of heel verdrietig van door de bizarre drek die er rondgestrooid wordt en/of versterkt in radicale visies die je zelf hebt die los staan van de werkelijkheid.

Helemaal mee eens.

Wat je leest op o.a. social media wil helemaal niet zeggen dat dat is Hoe men denkt of belangrijk is. Vaak gaat het o. Algoritmes etc. Heel gevaarlijk vind ik dat.

Mick87 schreef op 28-09-2025 om 22:10:

[..]

Helemaal mee eens.

Wat je leest op o.a. social media wil helemaal niet zeggen dat dat is Hoe men denkt of belangrijk is. Vaak gaat het o. Algoritmes etc. Heel gevaarlijk vind ik dat.

@Mick87 en Nicole. Even voor de duidelijkheid. Ik heb het niet alleen over Facebook. Ook over het nieuws op de radio en TV. Ja ik kijk TV af en toe en de radio staat dagelijks aan op mijn werk met tegenwoordig zelfs ieder half uur nieuws. Op TV komen er tussen de programma's door vaak voorstukjes van talkshows (die ik overigens mijdt als de pest). En in die voorstukjes kwam bijzonder vaak dit geval voorbij. 

Dat jullie je helemaal richten op Facebook zegt meer over jullie dan over mij. Heel gevaarlijk vind ik dat. 

Thora schreef op 28-09-2025 om 22:51:

[..]

@Mick87 en Nicole. Even voor de duidelijkheid. Ik heb het niet alleen over Facebook. Ook over het nieuws op de radio en TV. Ja ik kijk TV af en toe en de radio staat dagelijks aan op mijn werk met tegenwoordig zelfs ieder half uur nieuws. Op TV komen er tussen de programma's door vaak voorstukjes van talkshows (die ik overigens mijdt als de pest). En in die voorstukjes kwam bijzonder vaak dit geval voorbij.

Dat jullie je helemaal richten op Facebook zegt meer over jullie dan over mij. Heel gevaarlijk vind ik dat.

Nu val je me opnieuw aan op iets wat ik niet zeg. Ik richtte me helemaal niet alleen op Facebook. Ik heb in mijn post ook een heel stuk geschreven over hoe het in het nieuws is gekomen, waarom het logisch is dat het diverse keren in het nieuws kwam, dat die stille tocht vrij minimaal was en wat ik heb meegekregen over hoe er in de regio door de gemiddelde inwoner op gereageerd is.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

29-09-2025 om 00:35 Topicstarter

Ik begreep dat die stille tocht werd overgenomen door palliewappies?

Schandalig! 🤬

https://showblad.nl/nieuws/stille-tocht-voor-jerryson-verstoord-door-pro-palestina-betogers

Nadat pleegmoeder Marian en het nichtje van Jerryson hadden gesproken, werd de stille toch gekaapt door pro-Palestina betogers. Een van de demonstranten nam het woord en begon zes minuten te praten over de ongelijkheid in de wereld. ''Als je een baan hebt, kun je niet eens rondkomen. .'Een groep van een man of vijftig, veelal gemaskerd, greep de stille tocht voor Jerryson vervolgens aan om de boel te ontregelen. Zo waren er leuzen als 'no more racist police' en 'Shame on you policie' te horen. Ook volgde er een opstootje met cameramensen.

Poezenmeisje schreef op 29-09-2025 om 00:35:

Ik begreep dat die stille tocht werd overgenomen door palliewappies?

Schandalig! 🤬

https://showblad.nl/nieuws/stille-tocht-voor-jerryson-verstoord-door-pro-palestina-betogers

Nadat pleegmoeder Marian en het nichtje van Jerryson hadden gesproken, werd de stille toch gekaapt door pro-Palestina betogers. Een van de demonstranten nam het woord en begon zes minuten te praten over de ongelijkheid in de wereld. ''Als je een baan hebt, kun je niet eens rondkomen. .'Een groep van een man of vijftig, veelal gemaskerd, greep de stille tocht voor Jerryson vervolgens aan om de boel te ontregelen. Zo waren er leuzen als 'no more racist police' en 'Shame on you policie' te horen. Ook volgde er een opstootje met cameramensen.

Ik kan niet zeggen dat ik er verbaasd over ben. De gebruikelijke gang van zaken in Nederland tegenwoordig. Helaas.

Nicole123 schreef op 28-09-2025 om 21:36:

[..]

Over die 15-jarige jongen: er is een verschil tussen in het nieuws komen en ophef. Ik heb hier duidelijk geschreven dat ik het logisch vindt dat het doodschieten van een 15-jarige door de politie in het nieuws komt, het is immers extreem uitzonderlijk. De laatste keer dat een minderjarige doodgeschoten werd door de politie was 13 jaar geleden (en een 17-jarige, dus al een paar jaar ouder dan deze jongen) en ook toen was het vrij uitgebreid in het nieuws kan ik me herinneren. In de nieuwsberichten die ik heb gezien was de teneur absoluut niet 'ach wat zielig' of 'racisme', meer 'hij was heel duidelijk gewaarschuwd en dit was het gevolg'. Bij de stille tocht waren zo'n 100 mensen of in die ordegrootte, dat was echt geen massaal gebeuren. Ik ken vrij veel mensen uit de regio waarin het gebeurde en waar de jongen vandaan kwam en bij hen was het niet echt het gesprek van de dag.

Prachtig stuk hoor. Maar je sluit af met de mededeling dat ik Facebook aan zou houden als bron. En daar reageer ik op. Niets meer en niets minder. Dus niet zaniken aub.

Nicole123 schreef op 28-09-2025 om 23:06:

[..]

Nu val je me opnieuw aan op iets wat ik niet zeg. Ik richtte me helemaal niet alleen op Facebook. Ik heb in mijn post ook een heel stuk geschreven over hoe het in het nieuws is gekomen, waarom het logisch is dat het diverse keren in het nieuws kwam, dat die stille tocht vrij minimaal was en wat ik heb meegekregen over hoe er in de regio door de gemiddelde inwoner op gereageerd is.

je bedoelt hoe jij gezien hebt dat het in het nieuws kwam. 

hoe ik het gezien heb (en dan heb ik het over tv en kranten, niet social media) is dat wat jij zegt 1 á 1,5 dag gebeurde en daarna alleen nog maar achtergrondverhalen over dat het zo'n lieve jongen was die een kans verdiende, dat zijn moeder de politie aanklaagt, dat hij op de goede weg was nadat hij uit een diep dal kwam etc. beschamend vond ik het. 

Hoe dank ook het hele verhaal is hier offtopic. Deze jongen was geen asielzoeker.

Daglichtlamp schreef op 29-09-2025 om 12:25:

Hoe dank ook het hele verhaal is hier offtopic. Deze jongen was geen asielzoeker.

Misschien wel maar de hele discussie gaat al niet meer alleen nog over asielzoekers en Ter Apel. Ik heb het gepost als reactie op een kant noch wal rakende opmerking in de strekking van "als het een asielzoeker was geweest had iedereen er kwalijk over gedaan". De oorsprong is dus wel asielzoekers. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.