Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

28-09-2025 om 10:54 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 28-09-2025 om 10:49:

[..]

Wel eens van Wim Sonneveld gehoord? Gestorven in 1974.

Hij was homo, maar hield dit in zijn tijd geheim voor het grote publiek vanwege de angst dat het zijn carrière zou schaden. Zijn homoseksualiteit was wel bekend bij vrienden en collega's. Maar iedereen wist het, en hij had evengoed heel veel fans. Ik denk niet dat het zijn carrière geschaad heeft.

Lag dat niet aan de minister-zelf dat hij het pas later heeft genoemd? We hadden Jos Brink en nog veel meer bekenden waar het volk gewoon mee omging.

Jos Brink was zelfs predikant.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Jos_Brink

...

Brink sprak zich openlijk uit over zijn homoseksuele geaardheid en heeft zich altijd sterk gemaakt voor de acceptatie ervan. Brink was jarenlang buddy bij de oecumenische gemeenschap De Duif in Amsterdam. Hij schreef regelmatig bijdragen voor de Gay Krant en werkte een toneelstuk uit rond de ziekte aids, genoemd Een nieuwe dood. Verder was Brink actief als pastor-predikant (de bevoegdheden hiervoor ontleende hij aan de remonstrantse Kerk)[2] en hij was verbonden als voorganger aan de oecumenische basisgemeente De Duif in Amsterdam.

...

Daglichtlamp schreef op 28-09-2025 om 10:40:

[..]

Nee, maar je doet wel alsof jouw ervaring de norm was in de jaren tachtig en de mijne en die van anderen de uitzondering. Ik denk dat dat niet waar is. In de jaren tachtig waren er ongetwijfeld omgevingen in Nederland waar je jezelf kon zijn als homoseksueel, maar nog veel meer omgevingen waar dat juist niet zo was. Dat zie je bijvoorbeeld in het voetbalwaar in de jaren tachtig en negentig geen openlijk homoseksuele voetballers waren tijdens hun carrière. Je ziet het in onze regering waar de eerste openlijk homoseksuele minister ook pas na die tijd werd benoemd.

En jij doet alsof je gestoken bent en alleen jou wereld (bubbel) over wat voor onderwerp dan ook de norm is. Ondanks dat je me iets in de schoenen schuift waar ik het niet over gehad heb, blijf je ook nu op mij inhakken ipv toegeven dat je, je vergist hebt.

Nogmaals jammer dat je mijn goedbedoelde post omzet in iets negatiefs. Iedereen weet dat de voetbalwereld achterliep, en niet bepaald tot de norm behoort en dat geldt ook voor de regering, NL uit meer bestaat....

Je noemde niet de zwarte kousenkerk maar een 'streng gelovige gemeenschap'. Voor mij zijn dat synoniemen, voor jou blijkbaar niet. 
Maar dan nogmaals, lang niet alleen in streng gelovige gemeenschappen werd homoseksualiteit niet echt geaccepteerd en was ervoor uitkomen lastig. 
Dat was echt breder. 
(En nee ik kom niet uit een streng gelovige gemeenschap, wij hadden bijvoorbeeld gewoon vrouwelijke ouderlingen in onze kerk). Er werd ook niet echt negatief gesproken over homoseksualiteit, maar nu ik terugkijk kan het gewoon niet zo geweest zijn dat in mijn omgeving geen homoseksualiteit voorkwam.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

28-09-2025 om 11:28 Topicstarter

Mafklapper...
Een willekeurige vrouw moet eventjes aan zijn behoeften tegemoet komen omdat hij anders heel erg zielig is.

https://x.com/markdehollander/status/1971618314276462989?t=ARbE5Yatc8tvdwo9o5oJBA&s=19

Poezenmeisje schreef op 28-09-2025 om 11:28:

Mafklapper...
Een willekeurige vrouw moet eventjes aan zijn behoeften tegemoet komen omdat hij anders heel erg zielig is.

https://x.com/markdehollander/status/1971618314276462989?t=ARbE5Yatc8tvdwo9o5oJBA&s=19

Een flink knietje tegen zijn kokosnoten

Poezenmeisje

Poezenmeisje

28-09-2025 om 11:56 Topicstarter

Eerder walnoten of hazelnoten...

Als je googelt op extreem links geweld: sporadisch geweld:

https://www.nctv.nl/onderwerpen/d/dtn/links-extremisme

"Het georganiseerde links-extremisme is in Nederland gefragmenteerd, klein qua aantal personen en divers qua ideologieën. Er is sinds een aantal jaar wel sprake van een groei van de links-extremistische scene, onder andere door de aansluiting van buitenlandse extremisten die in Nederland verblijven. Het links-extremisme vormt op dit moment een beperkte geweldsdreiging.

Sporadisch geweld, wel disruptieve acties en intimidatie

De links-extremistische scene in Nederland bestaat voornamelijk uit anarchisten, communisten en antifascisten. Belangrijke thema’s binnen de scene zijn onder andere antiracisme, migratie en wonen. Daarnaast is er het afgelopen half jaar sprake van groeiend antimilitarisme en is de Gaza-oorlog een belangrijk onderwerp. Links-extremisten in Nederland zetten doorgaans ter ondersteuning van hun acties niet-gewelddadige middelen in. Wel hebben sommige activiteiten een intimiderend karakter.

Hoewel onder links-extremisten diverse subgroepen bestaan met elk een voorkeursonderwerp, weten zij elkaar goed te vinden. Daardoor kunnen zij samenwerken in steeds wisselende verbanden. Naast het organiseren van eigen acties en protesten, sluiten links-extremisten aan bij breder gedragen activistische protesten, zoals bijvoorbeeld demonstraties vanuit de klimaatbeweging of pro-Palestina protesten. De internationalisering van de links-extremistische scene in Nederland die al enkele jaren aan de gang is heeft vooralsnog niet geleid tot een waarneembare groei van verbaal of fysiek gewelddadige vormen van links-extremistische activiteiten in Nederland."

Als je googelt op extreem rechts geweld, zie je op dezelfde site van de overheid over terrorismebestrijding dit:

https://www.nctv.nl/onderwerpen/d/dtn/rechts-terrorisme-en--extremisme

"Er bestaan onverminderd grote zorgen over de snelle online radicalisering en mogelijke geweldsdreiging van met name jongeren in rechts-terroristische online netwerken. Door lastige detectie kunnen individuen buiten het zicht van instanties verder radicaliseren.

De Nederlandse rechts-extremistische scene wordt voornamelijk geïnspireerd door het
identitarisme, nazisme en ultranationalisme. Ze streven naar de normalisering van rechts-extremistisch gedachtegoed en de bescherming van het ‘blanke ras’. Dit gebeurt zowel in georganiseerd verband als door invloedrijke individuen. Steeds vaker zoeken ze hierbij de samenwerking met andere rechts-extremisten in binnen- en buitenland. Wereldwijd hebben rechts-extremisten het gevoel het tij mee te hebben en op weg naar meer maatschappelijke acceptatie zweren de meesten geweld in ieder geval naar buiten toe af. Toch is in westerse democratieën, waaronder Nederland, sprake van geweldsincidenten die samenhangen met rechts-extremisme.

Rechts-terrorisme

De geweldsdreiging vanuit het rechts-terroristische online milieu is in Nederland grotendeels ongewijzigd. Het is mogelijk dat individuen of kleine groepjes die actief zijn binnen dit milieu overgaan tot terroristisch geweld. In deze periode vonden ook meerdere arrestaties plaats voor het aanzetten tot haat, opruiing en voorbereiding tot een terroristisch misdrijf.

In Nederland en andere westerse landen leven grote zorgen om met name het aandeel jongeren dat actief is binnen rechts-terroristische online netwerken en de snelheid waarmee sommigen radicaliseren. Vaak gaat het om jongeren, meestal jongens, die nog op zoek zijn naar een identiteit en betekenisgeving in hun leven. Hoewel dit zeker niet geldt voor alle jongeren die actief zijn binnen het rechts-terroristische milieu, is – net zoals bij jongeren in het jihadistische milieu – in veel gevallen sprake van psychiatrische en/of psychosociale problemen, weinig zelfbeheersing en een zoektocht naar spanning en provocatief gedrag. Dit maakt deze jongeren makkelijker beïnvloedbaar en vatbaar voor geweld en extremisme."

Nogal een verschil qua dreiging van geweld en risico's.

Krampachtig willen dat links hetzelfde gevaar vormt qua geweld als rechts, kan hierbij weer naar het rijk der fabelen worden verwezen.

felija schreef op 28-09-2025 om 12:02:

Nogal een verschil qua dreiging van geweld en risico's.

Krampachtig willen dat links hetzelfde gevaar vormt qua geweld als rechts, kan hierbij weer naar het rijk der fabelen worden verwezen.

Verhelderend weer!

Poezenmeisje

Poezenmeisje

28-09-2025 om 12:21 Topicstarter

Ligt het aan mij, of vind ik bij de website van de NOS niets terug over de bekladding van de gebouwen van de NOS?

O.a. door Trees die ook het CIDI gebouw bekladde. 

Waarom worden die mensen niet gearresteerd? De politie support ze...

Ik vind het heel bijzonder dat hier mensen zijn die de ophef rond de doodgeschoten jongen is ontgaan. Facebook staat er vol mee. De NOS heeft er een week lang aandacht aan besteed. Ook kwam het iedere dag voorbij op het radionieuws. 

Van "het was zo'n lieve jongen" tot het grote verdriet van de moede, tot een stille tocht. En uiteraard werd overal de racismekaart erbij gehaald. Ook wil men een verbod op gaspistolen omdat die omgebouwd kunnen worden. En dan zoek ik het dus niet op. Sterker nog, ik wil er liever niets over horen maar ik luister radio op mijn werk en gebruik internet.

En dan zijn hier dus mensen, met daartussen ook nog mensen die graag Nederland en de Nederlanders afzeiken, die hier niets of weinig over gezien, gelezen of gehoord hebben? Waarschijnlijk waren de oogkleppen in de aanbieding ofzo.

Poezenmeisje schreef op 28-09-2025 om 12:21:

Ligt het aan mij, of vind ik bij de website van de NOS niets terug over de bekladding van de gebouwen van de NOS?

O.a. door Trees die ook het CIDI gebouw bekladde.

Waarom worden die mensen niet gearresteerd? De politie support ze...

Ik vermoed dat ze wel gearresteerd worden, maar vernieling is niet een delict waarvoor je in voorarrest wordt gezet. Dus Trees wordt opgepakt, er wordt een PV opgemaakt en ze wordt weer vrijgelaten en afhankelijk van de hoeveelste keer het was, volgt een sepot, een strafbeschikking of moet ze voorkomen.

Als ze slim zijn voeren ze zo'n actie in hun eentje uit, want dan kan het nooit openlijke geweldpleging zijn, want dat doe je in een groep.

Thora schreef op 28-09-2025 om 12:55:

Ik vind het heel bijzonder dat hier mensen zijn die de ophef rond de doodgeschoten jongen is ontgaan. Facebook staat er vol mee. De NOS heeft er een week lang aandacht aan besteed. Ook kwam het iedere dag voorbij op het radionieuws.

Van "het was zo'n lieve jongen" tot het grote verdriet van de moede, tot een stille tocht. En uiteraard werd overal de racismekaart erbij gehaald. Ook wil men een verbod op gaspistolen omdat die omgebouwd kunnen worden. En dan zoek ik het dus niet op. Sterker nog, ik wil er liever niets over horen maar ik luister radio op mijn werk en gebruik internet.

En dan zijn hier dus mensen, met daartussen ook nog mensen die graag Nederland en de Nederlanders afzeiken, die hier niets of weinig over gezien, gelezen of gehoord hebben? Waarschijnlijk waren de oogkleppen in de aanbieding ofzo.

Bij mijn weten is er gewoon aandacht aan besteed, zoals ik had verwacht, was raar geweest als het niet zo was. Gewoon tussen andere nieuwsitems, zoals altijd? 

Poezenmeisje

Poezenmeisje

28-09-2025 om 14:41 Topicstarter

Dat zal aan jouw facebookbubbel liggen? Mijn facebookbubbel gaat voornamelijk over verschillende soorten dans, koken en knutselen.

Ik wens de politieagent veel sterkte. 🌹

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.