Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Fleurtje_5
26-09-2025 om 13:36
krulliebollie schreef op 26-09-2025 om 10:29:
[..]
Er zijn genoeg femicide zaken waarin het ‘gewoon’ Nederlandse of westerse mannen waren die de dader zijn.
En dan ook veroordeelt worden mag ik hopen. En niet opgehemeld worden door familie en vrienden.
PensioNada
26-09-2025 om 17:26
https://www.nu.nl/binnenland/6370425/meerdere-azcs-schrappen-open-dag-schoof-veroordeelt-gewelddadige-protesten.html#nujij
Het is wat Roxanne van Iperen zegt, wij normaliseren haat zaaien en nu kunnen we op sommige plekken zelfs geen opendag meer houden bij een AZC.
Daglichtlamp
26-09-2025 om 18:04
Geweld is steeds meer normaal:
https://www.omroepwest.nl/politiek/5016066/politie-veegt-plein-leeg-tijdens-azc-bijeenkomst
Na verloop van tijd werden rode rookbommen afgestoken en voor de toegangsdeur gegooid, ook werd er knalvuurwerk bij de deuren afgestoken. Nadat ook eieren op twee journalisten en een politieauto waren gegooid en de ingang opnieuw werd bestookt, greep de politie in.
Luchtpost
26-09-2025 om 22:32
Ik lees steeds, ook hier, dat er "iedere 8 dagen een vrouw wordt vermoord in NL omdat zij vrouw is".
Nu is iedere vrouw (of man) die wordt vermoord er één te veel, maar ik krijg de indruk dat iedereen de uitspraak van "iedere 8 dagen" van elkaar overneemt zónder dat daar een bron van te vinden is. Weet iemand hier waar die cijfers te vinden zijn?
Als je 365 dagen per jaar deelt door 8, kom je op 45 vrouwen per jaar die "zijn vermoord omdat zij vrouw zijn".
CBS cijfers 2014 t/m 2023 Moord en doodslag: in die 10 jaren totaal 412 vrouwen vermoord. In 95,6 % van de gevallen is een dader in beeld. Aantal: 394 daders in beeld, waarvan:
224 gevallen - de (ex)partner.
31 gevallen - ouders van het slachtoffer
52 - overige familie
46 - kennis
2 - criminelen onderling
26 - geen connectie
13 - overig/onbekend
18 - geen verdachte/dader
Nu hoeft het één het ander niet uit te sluiten natuurlijk (een kennis kan een vrouw vermoorden "omdat zij vrouw is") maar ik kan mij dan weer niet voorstellen dat ouders hun kind vermoorden "omdat het een vrouw is".
Als je alléén zou kijken naar die 224 moorden waarbij de (ex)partner als dader in beeld is, dan kom je uit op (over een periode van 10 jaar) gemiddeld 1 vrouw per 16 dagen. Uiteraard nog steeds te veel, al zou het maar 1 vrouw per 160 dagen zijn, maar waar komen de cijfers vandaan. Iemand?
felija
26-09-2025 om 23:27
Die bron had ik gedeeld, maar wellicht had je er overheen gelezen:
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2025/09/25/ministerie-van-justitie-en-veiligheid-lanceert-campagne-tegen-femicide-waar-ben-je
Miraval
26-09-2025 om 23:37
felija schreef op 26-09-2025 om 23:27:
Die bron had ik gedeeld, maar wellicht had je er overheen gelezen:
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2025/09/25/ministerie-van-justitie-en-veiligheid-lanceert-campagne-tegen-femicide-waar-ben-je
Ik heb een filmpje gezien ik meen op Tiktok over hoe het begint en hoe snel het kan lopen. Ik vond het filmpje (met idd berichten op een telefoon "waar ben je") erg aangrijpend en zeer zeker bereikt dit filmpje zijn doel. Heel goed dat dit gebeurd.
felija
26-09-2025 om 23:51
Miraval schreef op 26-09-2025 om 23:37:
[..]
Ik heb een filmpje gezien ik meen op Tiktok over hoe het begint en hoe snel het kan lopen. Ik vond het filmpje (met idd berichten op een telefoon "waar ben je") erg aangrijpend en zeer zeker bereikt dit filmpje zijn doel. Heel goed dat dit gebeurd.
Absoluut!
Poezenmeisje
27-09-2025 om 10:01
Joden cancellen.
Druzen cancellen.
What's next?
https://www.oost.nl/nieuws/3567902/streep-door-optreden-syrische-zangeres-in-zwolle-situatie-kan-onveilig-worden
Alice12
27-09-2025 om 13:59
Poezenmeisje schreef op 27-09-2025 om 10:01:
Joden cancellen.
Druzen cancellen.
What's next?
https://www.oost.nl/nieuws/3567902/streep-door-optreden-syrische-zangeres-in-zwolle-situatie-kan-onveilig-worden
In mijn woonplaats werd laatst een Syrische homo uit het asielzoekerscentrum gehaald omdat hij compleet in elkaar gerost is door jonge Syrische mannen. Die mannen hoefden niet weg. Hij moest weg naar een ander centrum. Die Syrische idioten zitten daar nog steeds en hebben een heuse reprimande gekregen. Ze hebben spijt betuigd en nu is het klaar. Dat zijn dus jonge kerels waarvan de bedoeling is dat die straks in onze maatschappij gaan leven. Onze kansparels.
Mick87
27-09-2025 om 16:13
Alice12 schreef op 27-09-2025 om 13:59:
[..]
In mijn woonplaats werd laatst een Syrische homo uit het asielzoekerscentrum gehaald omdat hij compleet in elkaar gerost is door jonge Syrische mannen. Die mannen hoefden niet weg. Hij moest weg naar een ander centrum. Die Syrische idioten zitten daar nog steeds en hebben een heuse reprimande gekregen. Ze hebben spijt betuigd en nu is het klaar. Dat zijn dus jonge kerels waarvan de bedoeling is dat die straks in onze maatschappij gaan leven. Onze kansparels.
Dit is precies waar ik me zorgen om maak. Decennialang hier gesteden voor homo- en vrouwenrechten. En we zijn er nog niet. En dan nu komt er met de instroom met name mannen uit het Midden Oosten die hierover andere denkbeelden hebben. Vergelijkbaar met hoe het hier ooit ook was. Ben toch ba dat we straks weer stappen achteruit gaan doen. Ik hoor het nu al van een homokoppel met wie ik bevriend ben.
Daglichtlamp
27-09-2025 om 16:28
Eigenlijk zocht ik filmpje ervan, maar de tekst is denk ik ook wel duidelijk genoeg. Afkeer van homo's is ook al niet typisch islamitisch.
https://nos.nl/artikel/2578229-in-het-duitse-bautzen-protesteert-extreemrechts-tegen-pride-we-pakken-jullie-allemaal
"Wit, normaal en hetero! Zonder politiebescherming zouden jullie hier niet meer zijn! We pakken jullie allemaal!" Hekken en tientallen agenten zorgen ervoor dat de naar schatting paar honderd tegendemonstranten niet dichterbij kunnen komen.
Een kleine groep die staat voor een grotere trend in Duitsland, denkt een vrouw die meeloopt in de optocht. "We moeten oppassen." Het is een zorg die vaker te horen is.
"Er is in Duitsland een toenemende radicalisering van rechts, en dat bedreigt ons allemaal", zegt een oudere man in een gestreept poloshirt. Vertrouwen dat de landelijke regering daar daadkrachtig tegen optreedt, heeft hij niet. "Dat hebben we gezien met de vlag op het parlement."
Miraval
27-09-2025 om 16:29
Mick87 schreef op 27-09-2025 om 16:13:
[..]
Dit is precies waar ik me zorgen om maak. Decennialang hier gesteden voor homo- en vrouwenrechten. En we zijn er nog niet. En dan nu komt er met de instroom met name mannen uit het Midden Oosten die hierover andere denkbeelden hebben. Vergelijkbaar met hoe het hier ooit ook was. Ben toch ba dat we straks weer stappen achteruit gaan doen. Ik hoor het nu al van een homokoppel met wie ik bevriend ben.
Eens. En daarmee zeg ik absoluut niet dat het merendeel van mensen uit een andere cultuur allemaal hetzelfde denken, maar het aantal ligt wel een stuk hoger binnen die culturen/geloof.
En het is allemaal niet ondenkbaar he? Kijk naar hoe Iran en Afghanistan waren in de jaren 70, en hoe die landen er nu voor staan. Dat zal natuurlijk niet binnen 20 of zelfs 30 jaar gebeuren in Europa of zelfs Nederland, maar "we" moeten ook weer niet zo naief zijn dat het nooit kan gebeuren. Als je maar genoeg gekken vindt met dezelfde gedachten (dat kan extreem rechts zijn, oerconservatieve moslims, communisme) dan kan een land van een democratie zomaar veranderen in iets heel anders.
Als je kijkt hoe de situatie in Afghanistan momenteel is, en hoe die alleen maar verslechterd in de naam van de Islam en het kalifaat, maar ook in andere moslimlanden, dan is dat niet iets wat ik met een gerust hart met grote aantallen binnen Europa wil ontvangen, met de bijbehorende vrijheden en zonder enige restricties. Dat is best iets waar je al op voor moet sorteren om te voorkomen dat extremisme voet krijgt binnen Europa en/of Nederland.
Daglichtlamp
27-09-2025 om 16:38
Volgens mij groeit rechtsradicaal in ons land veel sneller dan het aantal moslims. Ik denk dat de LHBTI-gemeenschap daar dan ook veel meer van heeft te duchten.
Daglichtlamp
27-09-2025 om 17:07
In Nederland wordt je te vaak beoordeeld op waar je vandaan komt in plaats van op wat je doet.
https://www.ad.nl/mezza/aboutaleb-zon-minister-die-trots-twee-miljard-op-de-allerarmsten-bezuinigt-wekt-ergernis-op~aad5b600/
Uit een interview met Aboutaleb:
‘Zo is het, ja. Toen ik solliciteerde, dacht ik: de stad van de haven, daar woont de hele wereld, daar zul je niet zo snel worden afgerekend op waar je wieg heeft gestaan. Maar ik heb zestien jaar lang bijna wekelijks mogen ondervinden dat waar ik geboren was, politiek afrekenbaar was. Dat was een grote tegenvaller. En het bleef zo.’
Alice12
27-09-2025 om 17:20
Daglichtlamp schreef op 27-09-2025 om 17:07:
In Nederland wordt je te vaak beoordeeld op waar je vandaan komt in plaats van op wat je doet.
https://www.ad.nl/mezza/aboutaleb-zon-minister-die-trots-twee-miljard-op-de-allerarmsten-bezuinigt-wekt-ergernis-op~aad5b600/
Uit een interview met Aboutaleb:
‘Zo is het, ja. Toen ik solliciteerde, dacht ik: de stad van de haven, daar woont de hele wereld, daar zul je niet zo snel worden afgerekend op waar je wieg heeft gestaan. Maar ik heb zestien jaar lang bijna wekelijks mogen ondervinden dat waar ik geboren was, politiek afrekenbaar was. Dat was een grote tegenvaller. En het bleef zo.’
Nou zijn moslims ( bijna) zonder uitzondering ook wel erg slachtoffer altijd. Volgens Lale gul zit dat slachtofferschap er al jong in. Al jong word je geleerd dat alles, echt alles altijd de schuld van een ander is.