Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Nicole123
25-09-2025 om 22:57
Alice12 schreef op 25-09-2025 om 22:44:
[..]
Wat ern ontzettend domme post.
Waarom is dat een domme post? Het laat volgens mij zien dat er helaas mensen van allerlei religies, van allerlei afkomsten, zijn die heel nare dingen doen. En gelukkig van al die groepen ook het allergrootste gedeelte niet. Als je hier post na post na post met berichten komt over asielzoekers of moslims (of Antillianen of hier geboren Nederlanders met Marokkaanse grootouders die ermee op één hoop gegooid worden als het zo uitkomt) dan wordt er een heel eenzijdig plaatje geschetst. We moeten strijden tegen geweld, criminaliteit en zedendelicten, niet tegen asielzoekers of moslims.
Poezenmeisje
25-09-2025 om 23:00
Mona Keijzer vindt Ter Apel te ver weg, dus die kan niet even langs komen. Genadig wil ze nog wel even videobellen.
Er zijn keurige hotels waar ze prima naartoe kan. Die zijn er óók in Ter Apel. Aankomen om 21:00 uur, gesprek in het restaurant. Daarna naar bedje toe.
De volgende dag op tijd opstaan, eventueel je ontbijtje meenemen naar de dienstauto en klaar voor de rest van de dag.
https://www.rtvnoord.nl/politiek/1347322/ondernemer-ter-apel-voelt-zich-afgescheept-met-online-gesprek-minister-keijzer-dan-ben-je-de-realiteit-kwijt
...
Eigenaar Petra Niemeijer van de Hema in Ter Apel heeft besloten niet aan te schuiven. ‘Ik wil best praten als ik serieus word genomen. Heel Nederland komt in opstand. Ze scheept ons af met een drie kwartier durend online gesprek. Dan ben je de realiteit kwijt. Dat geldt niet alleen voor Keijzer, maar voor heel politiek Den Haag.’Niemeijer was nog wel in april in Den Haag bij een gesprek tussen Ter Apeler ondernemers en voormalig PVV-minister Marjolein Faber. ‘Dat heeft ons een dag gekost, maar dat heeft niets opgeleverd.’
...
Midden in de Hema schoot op 18 juni vorig jaar de politie een verwarde asielzoeker in zijn benen. De agenten voelden zich bedreigd. De rondvliegende kogels hebben een enorme impact gehad op het personeel. Ze worden meer dan een jaar later nog steeds dagelijks geconfronteerd met agressie en winkeldiefstallen. Daar komt bij dat de schade, ondanks vele beloftes, nog steeds niet volledig is afgewikkeld.
Nicole123
25-09-2025 om 23:03
Poezenmeisje schreef op 25-09-2025 om 22:51:
Nu graag ook linkjes plaatsen van het afgelopen jaar waarin christenen of joden hun dochter of zus hebben vermoord omdat ze de familie-eer zou hebben geschonden.
Want alleen dat is erg en incest niet? En is het alleen erg als het Nederland gebeurt maar niet als het in een ander land plaatsvindt?
Luchtpost
26-09-2025 om 02:04
Loeki72 schreef op 25-09-2025 om 22:47:
[..]
Dat vind jij. Maar elk bericht wat maar over een moslim of asielzoeker wordt hier neer geplempt met de boodschap dat die weg moeten en er dan geen problemen meer zijn. Nou, Nederlanders zijn net zo slecht.
Ieder land heeft mensen met problemen. Die hoef je dus niet binnen te halen onder het mom dat dit een "verrijking" zou zijn voor dit land.
Andersom: alleen een land waar helemaal niemand woont met problemen, heeft volgens jou recht op het weigeren van mensen van buitenaf als dat tot problemen zou kunnen leiden?
Broadway
26-09-2025 om 06:27
Yumi schreef op 25-09-2025 om 18:36:
[..]
Het protest is tegen migranten er worden toch niet alleen asielzoekers genoemd?
Mensen die gaan scheiden krijgen geen grotere woning omdat ze parttime de kinderen hebben. Krijgen geen voorrang en staan net als alle andere op de wachtlijst. Er gaan genoeg ouderen dood, en er komen veel oudere migranten bij. Daarnaast willen de ouderen wel verhuizen, kleiner gaan wonen maar dat is niet zo eenvoudig, Tekort aan woningen, de huur voor een kleinere woning is veel hoger en het bejaardenhuis bestaat niet meer.
mijn overbuurvrouw kreeg wel degelijk urgentie omdat ze ging scheiden en kinderen heeft. eind 30, lekker aan het werk, niet ziek of iets anders. gewoon scheiden en 2 kinderen in co-ouderschap.
geen idee of de gemeente of de woningbouw dat afgeeft, maar de woningbouw hier zit in de hele regio en dus ook jouw woonplaats.
ik vind het belachelijk. ze heeft nog steeds geen huis ondanks de urgentie want er is niets, maar de urgentie blijft.
alleenstaanden na scheiding, ouderen langer zelfstandig, gebrek aan bouwen door stikstofgedoe, bezwaren van nimby-burgers en arbeidsmigranten zijn de grootste redenen voor het woningtekort. niet die "paar" statushouders. maar die krijgen voorrang en dus zijn ze een makkelijke bal om tegen te schoppen.
en logisch ook want er is al tekort en dan voelt het onrechtvaardig als "een vreemde" dan voorrang krijgt. ik snap dat wel. aan de andere kant moet er ook wat gebeuren met het dichtgeslibde asielsysteem, dus moeilijk is het
Helpdesk
26-09-2025 om 06:39
En weer werd er ‘Sieg Heil’ geroepen. Het wordt een patroon. Politieagenten bekogeld met zwaar vuurwerk. Tuig.
https://www.nu.nl/binnenland/6370326/me-ingezet-en-zeven-aanhoudingen-in-doetinchem-bij-betoging-tegen-azc.html
PensioNada
26-09-2025 om 08:21
En onderwijl in den Haag..
https://x.com/geertwilderspvv/status/1971245727432204393/photo/1
En ja, ik kan lezen, er staat geweldloos. Waarom dan die motie? Het demonstratierecht bestaat toch immers al.
Het gaan om mensen opzetten tegen gemeentes die beleid van het rijk proberen uit te voeren.
Hoezo ondermijnend?
Daglichtlamp
26-09-2025 om 08:37
PensioNada schreef op 26-09-2025 om 08:21:
En onderwijl in den Haag..
https://x.com/geertwilderspvv/status/1971245727432204393/photo/1
En ja, ik kan lezen, er staat geweldloos. Waarom dan die motie? Het demonstratierecht bestaat toch immers al.
Het gaan om mensen opzetten tegen gemeentes die beleid van het rijk proberen uit te voeren.
Hoezo ondermijnend?
Dat is bijvoorbeeld ook precies de reden waarom het CDA het niet steunt. Dit is typisch een wappermotie, die vraagt om iets uit te spreken dat altijd al zo geweest is.
En het geweldadige protest stopt niet: https://nos.nl/artikel/2584048-politie-grijpt-in-bij-demonstratie-tegen-azc-in-doetinchem
Die hebben gister alleen maar gehoord dat Wilders en Van der Plas achter hun protest staan (en niet dat ze ook het geweld veroordelen).
Yumi
26-09-2025 om 09:39
Mick87 schreef op 25-09-2025 om 20:24:
[..]
[..]
Het gaat er bij dat protest weer op neer komen dat het vooral over asielzoekers zal gaan. Ik snap de sentimenten. Ik deel ze. Het is van de zotte dat gemeenten statushouders moeten huisvesten, dat niet kunnen, en daarom bijvoorbeeld huizen kopen om aan de doelstelling te komen (vandaag nog gelezen) en statushouders voorrang krijgen. Dat is erg zuur als je woningzoekende bent in dit segment. Er zijn op dit moment meer urgenten dan dat er woningen vrij komen. Dus als werkende hier geboren Nederlander heb je het nakijken.
Maar ik begin te vrezen dat straks de statushouders overal de schuld van krijgen. Zie je nu al gebeuren. Het geroeptoeter van oa. Wilders. Terwijl de woningnood vooral veroorzaakt is door jarenlang wanbeleid en demografische e sociologische factoren.
Mick we zijn het eens
Thora
26-09-2025 om 10:11
Loeki72 schreef op 25-09-2025 om 22:42:
Even een bericht over vreselijke christelijke Nederlanders.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/2081341/incest-en-mishandeling-door-vader-en-broers-in-verstikkend-en-giftig-christelijk-milieu.
Of is het dan ineens niet meer erg omdat ze geen moslim zijn?
Nee hoor dan is het extra lekker voor de "Weg met ons" figuren om te melden.
krulliebollie
26-09-2025 om 10:29
Poezenmeisje schreef op 25-09-2025 om 22:51:
Nu graag ook linkjes plaatsen van het afgelopen jaar waarin christenen of joden hun dochter of zus hebben vermoord omdat ze de familie-eer zou hebben geschonden.
Er zijn genoeg femicide zaken waarin het ‘gewoon’ Nederlandse of westerse mannen waren die de dader zijn.
felija
26-09-2025 om 10:46
krulliebollie schreef op 26-09-2025 om 10:29:
[..]
Er zijn genoeg femicide zaken waarin het ‘gewoon’ Nederlandse of westerse mannen waren die de dader zijn.
Meer dan genoeg
"Elke 8 dagen wordt in Nederland een vrouw gedood. Vaak door haar partner of ex. In veel gevallen gaat er een langere periode van dwingende controle aan vooraf. In ons land worden naar schatting 200.000 mensen jaarlijks slachtoffer van dwingende controle. Vaak beseffen mensen uit de directe omgeving van het slachtoffer, en ook slachtoffers zelf, niet dat hiervan sprake is. Toch kunnen we signalen herkennen. Wie de signalen herkent, kan ingrijpen en femicide mogelijk voorkomen. Daarom start het ministerie van Justitie en Veiligheid (JenV) vandaag de campagne ‘Waar ben je?’."
Thora
26-09-2025 om 11:15
Het verschil met moord uit nijd of jaloezie en eerwraak en eerwraak is dat eerwraak georganiseerd wordt door de familie. Vaak wordt de jongste man in de familie hiervoor aangewezen omdat deze met een beetje mazzel minderjarig is.
Eerwraak komt over het algemeen niet voor bij niet moslims.
Dan wil ik ook graag toevoegen dat er ook legio moslimmannen zijn die gewoon lief en respectvol zijn naar hun vrouw en gezinnen waar juist de vader aandringt dat de dochters gaan studeren. Echter vrees ik dat deze instelling niet gebruikelijk is bij degenen die nu de boel onveilig maken rond de asielzoekerscentra.
Fleurtje_5
26-09-2025 om 13:33
Thora schreef op 26-09-2025 om 11:15:
Het verschil met moord uit nijd of jaloezie en eerwraak en eerwraak is dat eerwraak georganiseerd wordt door de familie. Vaak wordt de jongste man in de familie hiervoor aangewezen omdat deze met een beetje mazzel minderjarig is.
Eerwraak komt over het algemeen niet voor bij niet moslims.
Dan wil ik ook graag toevoegen dat er ook legio moslimmannen zijn die gewoon lief en respectvol zijn naar hun vrouw en gezinnen waar juist de vader aandringt dat de dochters gaan studeren. Echter vrees ik dat deze instelling niet gebruikelijk is bij degenen die nu de boel onveilig maken rond de asielzoekerscentra.
Precies dit.