Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Prima datum voor de voetbalhooligans, kunnen ze gelijk ook de wedstrijd tussen Nederland en Finland verpesten. 

Yumi schreef op 25-09-2025 om 09:08:

[..]

Het is afschuwelijk, steeds meer mensen die zich niet meer veilig voelen. Het zal druk worden op 12 oktober in Amsterdam, er komt een protest, tegen massa-immigratie voor een veilig Nederland en tegen het woningtekort.

Nieuw protest tegen massa-immigratie op 12 oktober op de Dam in Amsterdam | Binnenland | De Gelderlander.nl

Huurmoordenaar (17) veranderde uiterlijk en vluchtte naar Nederland na doodschieten Jasin (25) in Spanje | Binnenland | De Gelderlander.nl

Verstandelijk beperkte man bedreigd, mishandeld, beroofd en vastgehouden

Woningtekort wordt erger door migranten. En meer specifiek arbeidsmigranten. Want zij zijn de grootste groep  woningtekort ook door vergrijzing. Er gaan niet genoeg mensen dood. Zo simpel is het. En wat te denken van al die mensen die gaan scheiden en ook weer een woning nodig hebben om parttime de kinderen in te hebben. Dus weer twee rijtjeswoningen per persoon. 

Ik maak me ook zorgen om migratie hoor. Maar vind het niet helemaal fair dat asielzoekers als DE oorzaak worde  gezien  terwijl dat gewoon  niet zo is.

en dat van die huurmoordenaar... ik vermoed drugsgerelateerde afrekening. Wij worden als land zo'n beetje het Mexico van Europa. Heeft niks met migratie te maken. Maar met drugsproblemen. Veroorzaakt doordat we het veel normaler vinden drugs te gebruiken. Ga naar een festival en meer dan de helft zit aan de shit. Met criminaliteit als gevolg. 
Open daar maar een topic over.

GL-PVDA heeft als enige in hun programma staan om MDMA op te nemen als legale drugs. Ik kan me daarin vinden. Reguleren, controleren en beheren. En ja, op een festival zijn 9 van de 10 wellicht onder invloed van drugs, maar degenen met XTC zijn niet degenen die problemen veroorzaken, dat zijn de alcohol- en cocaïne/speed gebruikers. XTC zorgt voor een heel ander gevoel dan opgefokt zijn. Dus, ik zou dit punt zeker wel willen steunen.

De echte drugscriminaliteit gaat echter niet om een XTC pilletje van 3 euro maar on cocaïne, wat wereldwijd een groot probleem is. 

Poezenmeisje

Poezenmeisje

25-09-2025 om 12:40 Topicstarter

Elke gebruiker zal  het eigen gebruik van middel X goedkeuren. 

Stropdassen en mantelpakjes, voetbalsupporters, festivalgangers, hippies... 

Allemaal hun eigen voorkeur en vervolgens afgeven op de ander.

Mick87 schreef op 25-09-2025 om 11:46:

[..]

Woningtekort wordt erger door migranten. En meer specifiek arbeidsmigranten. Want zij zijn de grootste groep woningtekort ook door vergrijzing. Er gaan niet genoeg mensen dood. Zo simpel is het. En wat te denken van al die mensen die gaan scheiden en ook weer een woning nodig hebben om parttime de kinderen in te hebben. Dus weer twee rijtjeswoningen per persoon.

Ik maak me ook zorgen om migratie hoor. Maar vind het niet helemaal fair dat asielzoekers als DE oorzaak worde gezien terwijl dat gewoon niet zo is.

Precies

Mick87 schreef op 25-09-2025 om 11:46:

[..]

Woningtekort wordt erger door migranten. En meer specifiek arbeidsmigranten. Want zij zijn de grootste groep woningtekort ook door vergrijzing. Er gaan niet genoeg mensen dood. Zo simpel is het. En wat te denken van al die mensen die gaan scheiden en ook weer een woning nodig hebben om parttime de kinderen in te hebben. Dus weer twee rijtjeswoningen per persoon.

Ik maak me ook zorgen om migratie hoor. Maar vind het niet helemaal fair dat asielzoekers als DE oorzaak worde gezien terwijl dat gewoon niet zo is.

Het protest is tegen migranten er worden toch niet alleen asielzoekers genoemd?

Mensen die gaan scheiden krijgen geen grotere woning omdat ze parttime de kinderen hebben. Krijgen geen voorrang en staan net als alle andere op de wachtlijst. Er gaan genoeg ouderen dood, en er komen veel oudere migranten bij. Daarnaast willen de ouderen wel verhuizen, kleiner gaan wonen maar dat is niet zo eenvoudig, Tekort aan woningen, de huur voor een kleinere woning is veel hoger en het bejaardenhuis bestaat niet meer.

Mick87 schreef op 25-09-2025 om 12:00:

en dat van die huurmoordenaar... ik vermoed drugsgerelateerde afrekening. Wij worden als land zo'n beetje het Mexico van Europa. Heeft niks met migratie te maken. Maar met drugsproblemen. Veroorzaakt doordat we het veel normaler vinden drugs te gebruiken. Ga naar een festival en meer dan de helft zit aan de shit. Met criminaliteit als gevolg.
Open daar maar een topic over.

Die huurmoordenaar heeft een migranten achtergrond en het was inderdaad drugs gerelateerd. Ik vind het niet normaal en ga niet naar een festival omdat ik een bloedhekel heb aan drugsverslaafden/dealers en alles wat ermee te maken heeft. Hoef er ook niet voor naar een festival, er lopen er hier genoeg rond.  Als jij er een topic over wilt openen dan doe je dat toch? 

Yumi schreef op 25-09-2025 om 18:46:

[..]

Die huurmoordenaar heeft een migranten achtergrond en het was inderdaad drugs gerelateerd. Ik vind het niet normaal en ga niet naar een festival omdat ik een bloedhekel heb aan drugsverslaafden/dealers en alles wat ermee te maken heeft. Hoef er ook niet voor naar een festival, er lopen er hier genoeg rond. Als jij er een topic over wilt openen dan doe je dat toch?

Het ging mij er vooral om dat die afrekening er in dit topic bij werd gehaald. Want het leek me niet heel relevant.

Yumi schreef op 25-09-2025 om 18:36:

[..]

Mensen die gaan scheiden krijgen geen grotere woning omdat ze parttime de kinderen hebben. Krijgen geen voorrang en staan net als alle andere op de wachtlijst. Er gaan genoeg ouderen dood, en er komen veel oudere migranten bij. Daarnaast willen de ouderen wel verhuizen, kleiner gaan wonen maar dat is niet zo eenvoudig, Tekort aan woningen, de huur voor een kleinere woning is veel hoger en het bejaardenhuis bestaat niet meer.

Yumi schreef op 25-09-2025 om 18:36:

[..]

Het gaat er bij dat protest weer op neer komen dat het vooral over asielzoekers zal gaan. Ik snap de sentimenten. Ik deel ze. Het is van de zotte dat gemeenten statushouders moeten huisvesten, dat niet kunnen, en daarom bijvoorbeeld huizen kopen om aan de doelstelling te komen (vandaag nog gelezen) en statushouders voorrang krijgen. Dat is erg zuur als je woningzoekende bent in dit segment. Er zijn op dit moment meer urgenten dan dat er woningen vrij komen. Dus als werkende hier geboren Nederlander heb je het nakijken. 

Maar ik begin te vrezen dat straks de statushouders overal de schuld van krijgen. Zie je nu al gebeuren. Het geroeptoeter van oa. Wilders. Terwijl de woningnood vooral veroorzaakt is door jarenlang wanbeleid en demografische e  sociologische factoren.

Één van de oorzaken van de problemen met nieuwbouw is de stikstofcrisis. De uitspraak daarover van de Raad van State is van mei 2019, dus al meer dan 6 jaar oud. Het vorige kabinet heeft een poging gedaan om tot goed beleid te komen met het uitkoopfonds, dit kabinet heeft niets gebracht en het fonds laten verdampen. Het zou me niet verbazen als we straks tien jaar verder zijn (gerekend vanaf 2019) en we nog steeds met een stikstofcrisis zitten.

Even een bericht over vreselijke christelijke Nederlanders. 
https://www.rijnmond.nl/nieuws/2081341/incest-en-mishandeling-door-vader-en-broers-in-verstikkend-en-giftig-christelijk-milieu.
Of is het dan ineens niet meer erg omdat ze geen moslim zijn? 

Loeki72 schreef op 25-09-2025 om 22:42:

Even een bericht over vreselijke christelijke Nederlanders.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/2081341/incest-en-mishandeling-door-vader-en-broers-in-verstikkend-en-giftig-christelijk-milieu.
Of is het dan ineens niet meer erg omdat ze geen moslim zijn?

Wat ern ontzettend domme post.

Alice12 schreef op 25-09-2025 om 22:44:

[..]

Wat ern ontzettend domme post.

Dat vind jij. Maar elk bericht wat maar over een moslim of asielzoeker wordt hier neer geplempt met de boodschap dat die weg moeten en er dan geen problemen meer zijn. Nou, Nederlanders zijn net zo slecht. 

Poezenmeisje

Poezenmeisje

25-09-2025 om 22:51 Topicstarter

Nu graag ook linkjes plaatsen van het afgelopen jaar waarin christenen of joden hun dochter of zus hebben vermoord omdat ze de familie-eer zou hebben geschonden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.