Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Poezenmeisje
23-09-2025 om 11:05
PensioNada schreef op 23-09-2025 om 10:49:
[..]
Ook dat is weer een generalisatie.
Onder welke steen leef jij? Je zult maar leraar zijn tegenwoordig.
Dit gaat bijvoorbeeld over de bedreigingen aan het adres van een leraar in Nederland.
Dankzij een verwend, liegend wicht is de Franse leraar Samuel Paty onthoofd op straat.

felija
23-09-2025 om 11:09
Loeki72 schreef op 23-09-2025 om 09:08:
[..]
Als ik het verkiezingsprogramma van de SGP zie, vind ik die ook botsen met de individuele vrijheid. Hoe het nu in Amerika gaat botst ook met individuele vrijheid. Maar Trumpiaanse praktijken waaien snel deze kant op. We hebben nu alk een regering die wetten indient die in strijd zijn met onze grondwet. Saus die individuele vrijheid hier? Neem, die neemt af, alleen niet door de gevreesde islam of asielzoeker.
Dit. Door alleen met argusogen te kijken naar moslims vwb gelijke rechten, zie je niet wat er zich vlak onder je neus aan het afspelen is en oa door de opkomst van radicaalrechtse partijen stilletjes onze maatschappij binnen sijpelt: veel Nederlandse jonge mannen die beïnvloed raken door de manosphere, gefrustreerd raken dat ze geen vrouw kunnen krijgen. Femicide, elke twee weken wordt er in Nederland een vrouw vermoord. Nog steeds is het moeilijk om als vrouw zijnde serieus genomen te worden, wanneer je aangifte doet van grensoverschrijdend gedrag. Bizar!
Kirk die aanbeden werd in Amerika. Het is heel griezelig. Zeer rechtse mensen die ageren tegen de islam vanwege oa gelijke rechten en niet zien dat het gevaar zich in een andere vorm al lang binnen hun eigen gelederen heeft aangediend.
PensioNada
23-09-2025 om 11:12
Poezenmeisje schreef op 23-09-2025 om 11:05:
[..]
Onder welke steen leef jij? Je zult maar leraar zijn tegenwoordig.
Ik ken het geweld door groepen extreme moslims en keur dit af. Er werd gesproken over een groot aantal Islam aanhangers.
Luchtpost
23-09-2025 om 11:14
majorette2005 schreef op 23-09-2025 om 10:44:
[..]
Heel groot verschil is dat SGP (aanhangers) het niet promoot dat anders denkende mensen dood moeten, wat door een groot aantal Islam aanhangers wel als eerste geroepen wordt over anders denkende. Probeer maar een cartoon te tekenen over wat dan ook vwb de Islam en zie de reacties.
Ik vond het opvallend dat allerlei nieuwsberichten onlangs zo uitgebreid meenden te moeten melden dat er geen vrouwen op de kieslijst stonden van de SGP. Het had allemaal een heel hoog 'foei' gehalte en er werd bij heel veel mensen een microfoon onder hun neus geduwd om e.e.a. "uit te leggen/verantwoording af te leggen".
Bijzonder dat zij daar wel op hoge toon iets van men te moeten vinden, maar een dergelijke reportage over besnijdenissen van kinderen binnen een ander geloof dan weer niet aandurven?
Poezenmeisje
23-09-2025 om 11:16
Aangezien scholieren van 13 jaar (!!!) hun omgeving al genoeg kunnen opstoken om een leraar te onthoofden naar aanleiding van leugens...
Er zijn wel héél veel 'lone wolves' buiten.
Poezenmeisje
23-09-2025 om 11:21
Volgens mij laten veel Amerikanen hun zoons besnijden als baby, zonder dat ze joods of islamitisch zijn.
Een hygiënedingetje, begreep ik.
In een woestijn, waar een beetje stofzand voor vervelende situaties onder de voorhuid kan zorgen, kan ik mij daar nog iets van voorstellen, maar ik sta absoluut niet achter deze verminking.
PensioNada
23-09-2025 om 11:36
Luchtpost schreef op 23-09-2025 om 11:14:
[..]
Bijzonder dat zij daar wel op hoge toon iets van men te moeten vinden, maar een dergelijke reportage over besnijdenissen van kinderen binnen een ander geloof dan weer niet aandurven?
Ik neem aan dat je het over vrouwenbesnijdenis hebt. In februari zijn hier nog vragen over gesteld door Sarah Dobbe (SP). Vlak voor het kamerreces is ze hier nog eens op teruggekomen samen met wat andere vrouwelijke Kamerleden van o.a. D66, VVD, NSC en GL/PvdA en misschien vergeet ik nog wel iemand. Ik weet wel wie hier niet bij aansloten: PVV, FvD, BBB en SGP.
Poezenmeisje
23-09-2025 om 11:49
Assita Kanko heeft interessante (meertalige) podcasts gemaakt over vrouwenbesnijdenis.
https://www.facebook.com/share/r/1F55wQiRPb/
Luchtpost
23-09-2025 om 12:10
PensioNada schreef op 23-09-2025 om 11:36:
[..]
Ik neem aan dat je het over vrouwenbesnijdenis hebt. In februari zijn hier nog vragen over gesteld door Sarah Dobbe (SP). Vlak voor het kamerreces is ze hier nog eens op teruggekomen samen met wat andere vrouwelijke Kamerleden van o.a. D66, VVD, NSC en GL/PvdA en misschien vergeet ik nog wel iemand. Ik weet wel wie hier niet bij aansloten: PVV, FvD, BBB en SGP.
Maar ik had het over de media: bij een bijeenkomst van de bewuste doelgroep naar binnen gaan en dan alle aanwezigen (géén politici) zeer kritisch bevragen over een onderwerp waar binnen die bewuste gemeenschap de norm/idee "afwijkt van de standaard". Dat doen journalisten niet zo "onafhankelijk" als zij m.i. zouden moeten zijn.
Fleurtje_5
23-09-2025 om 12:33
Alice12 schreef op 22-09-2025 om 17:00:
[..]
En wat dacht je van steeds meer Islam invloed? Ik weet dat ik dit niet mag schrijven, maar voor mij is dat een enorm schrikbeeld. Voor vrouwen gaat dit een stap achteruit worden. En dat is nu al bezig. En ja, ik weet van Andrew Tate en Trump enz. Dat is ook waar, maar wat ik zeg over de Islam zeker ook en we halen ze met bosjes per dag binnen.
Voor mij ook.
Fleurtje_5
23-09-2025 om 12:36
Nighttripper schreef op 22-09-2025 om 17:00:
Lijkt me voor de ouders van (jonge) kinderen of opgroeiende dochters, partners van.. in de woonwijk in Amersfoort waar ze een AZC willen plaatsen, nou niet echt een geruststellende gedachte
. Want dat betekent dus dat er op ieder moment van de dag, iemand uit het azc gestuurd kan worden die zich niet kan gedragen. Om dus 'maar even af te koelen'. Maar hoe dat 'afkoelen' dan zal verlopen ,blijft gissen
.
Quote : "Tijdens een informatieavond voor bewoners in Amersfoort deed Eelco Knops, waarnemend adjunct regiomanager Utrecht van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA), een opmerkelijke uitspraak.
Hij gaf aan dat asielzoekers die zich misdragen, tijdelijk het asielzoekerscentrum (azc) moeten verlaten. Ze krijgen dan een verbod van vier uur en mogen in die tijd ‘afkoelen in de wijk’. Toen een bewoner hierover doorvroeg, antwoordde Knops:'Ja dat is correct." https://nieuwrechts.nl/106572-coa-bevestigt-asielzoekers-mogen-afkoelen-in-de-wijk-na-wangedrag
Hier de bevestiging ervan tijdens een bijeenkomst , https://x.com/sepp10000/status/1969153262604464611
Klopt, ik hoorde het op tv. Afkoelen (of toch meer afreageren) in de wijk? Iemand die zich misdraagt kan men beter in een gesloten kamer met ventilator laten afkoelen.
Fleurtje_5
23-09-2025 om 12:38
Weronika schreef op 22-09-2025 om 22:09:
[..]
Het zal helemaal gezellig worden als de sharia wetgeving wordt ingevoerd, dan kun je kiezen om ook moslim te worden en zo niet dan moet je extra belasting (djizya) betalen voor je niet moslim zijn. Dan word je een tweederangs burger in eigen land.
Vreselijk
PensioNada
23-09-2025 om 12:45
Luchtpost schreef op 23-09-2025 om 12:10:
[..]
Maar ik had het over de media: bij een bijeenkomst van de bewuste doelgroep naar binnen gaan en dan alle aanwezigen (géén politici) zeer kritisch bevragen over een onderwerp waar binnen die bewuste gemeenschap de norm/idee "afwijkt van de standaard". Dat doen journalisten niet zo "onafhankelijk" als zij m.i. zouden moeten zijn.
Er wordt in kranten wel regelmatig over bericht, maar als een cultureel bepaald gebruik en niet als typisch iets van de islam. Al zit er wel een grote overlap, bijvoorbeeld Somalië is islamitisch en daar komt veel vrouwenbesnijdenis voor. Er is overigrns 1 stroming (van 4) die vrouwenbesnijdenis verplicht stelt, bron: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Vrouwelijke_genitale_verminking. Volgens mij was er ook een Haagse moskee waar predikers opriepen tot vrouwenbesnijdenis. Dat wil je niet in Nederland, dat aanpakken betekent echter iets voor de godsdienstvrijheid in Nederland, ook voor niet-moslims.
Mick87
23-09-2025 om 12:49
misschien moeten er ook eens mensen aan het woord komen die in de buurt van een azc komen waar het goed gaat. Want op de meeste locaties is geen overlast. Zelf ook 1 in dorp waar ik werk. Letterlijk nul verhalen erover of iets.
Het lijkt nu door de berichtgeving dat er alleeen maar problemen zijn. Maar in werkelijkheid valt dat reuze mee op de meeste plekken.