Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Miraval
22-09-2025 om 09:39
Inderdaad heel erg goed! Ik hoop dat alle gemeenten dit voorbeeld gaan volgen.
Loeki72
22-09-2025 om 09:44
Mick87 schreef op 22-09-2025 om 09:09:
[..]
Ik vind dat wel logisch. Zeker aangezien uit statistieken blijkt dat migranten met niet westerse afkomst statistisch vaker betrokken zijn bij zedenzaken.
Ik vind het erg fijn dat je ter relativering meeschrijft in dit topic. Maar ik begrijp niet dat je niet begrijpt dat er weerstand is tegen asielzoekers. Dit soort excessen zijn niet helpend.
Als ik zie hoe de Nederlandse, zogenaamde, bezorgde mannen in Den Haag tekeer gaan, denk ik dat Nederlandse mannen geen haar beter zijn. En als voor asielzoekers geld dat een klein percentage ervoor zorgt dat die mensen weg moeten, dan geldt er ook voor Nederlandse mannen dat ze allemaal zo zijn. Weg met alle Nederlandse mannen.
Yumi
22-09-2025 om 09:51
Loeki72 schreef op 22-09-2025 om 09:44:
[..]
Als ik zie hoe de Nederlandse, zogenaamde, bezorgde mannen in Den Haag tekeer gaan, denk ik dat Nederlandse mannen geen haar beter zijn. En als voor asielzoekers geld dat een klein percentage ervoor zorgt dat die mensen weg moeten, dan geldt er ook voor Nederlandse mannen dat ze allemaal zo zijn. Weg met alle Nederlandse mannen.
Ook goedemorgen
Miraval
22-09-2025 om 10:20
Loeki72 schreef op 22-09-2025 om 09:44:
[..]
Dit is ook weer zo'n dooddoener. Dat je begrijpt dat mensen weerstand hebben tegen de komst van een AZC in hun buurt staat niet gelijk aan zeggen dat alle asielzoekers het land uit moeten. Maar ik vind wel dat alle asielzoekers die een ernstig misdrijf plegen hier niet welkom zijn. Dat is niet zo'n heel extreem standpunt toch?
En die witte asociale klootzakken afgelopen zaterdag, moeten gewoon zwaar bestraft worden en liefst de schade betalen. Ik heb daar geen woorden voor, ze hebben eigenhandig een demonstratie die in principe vreedzaam was, gekaapt en de boel nog verder op scherp gezet. Het hele doel van de demonstratie is nu een middel geworden om mee te slaan voor zowel linkse als rechtse partijen.
Ik vind dat alle geweldplegers en slopers bij welke demonstratie dan ook, opgepakt en bestraft moeten worden. En laat ze ook allemaal maar opdraaien voor de schade. Of dat nu bij de UvA was, XR of afgelopen zaterdag. En of het nou voetbalrellen, Scheveningen of Beverwijk is.
En als ik die witte Nederlandse mannen het land uit zou kunnen zetten, dan mogen ze wat mij betreft oppleuren.
Broadway
22-09-2025 om 10:32
Alice12 schreef op 22-09-2025 om 09:16:
[..]
Wat een vervelende poging om sarcastisch te doen. Dit topic is levendig juist omdat er hier mensen schrijven met heel verschillende meningen. Ik heb ook mijn mening, maar leer wel van andere meningen. Dit soort reacties zie ik liever niet in dit topic.
Dat mag. ik zie liever mensen met verschillende meningen schrijven die willen leren van andere meningen of dat nu lukt of niet.
Alice12
22-09-2025 om 10:39
Broadway schreef op 22-09-2025 om 10:32:
[..]
Dat mag. ik zie liever mensen met verschillende meningen schrijven die willen leren van andere meningen of dat nu lukt of niet.
Ja, dat schrijf ik dus.
Loeki72
22-09-2025 om 10:40
Miraval schreef op 22-09-2025 om 10:20:
[..]
Dit is ook weer zo'n dooddoener. Dat je begrijpt dat mensen weerstand hebben tegen de komst van een AZC in hun buurt staat niet gelijk aan zeggen dat alle asielzoekers het land uit moeten. Maar ik vind wel dat alle asielzoekers die een ernstig misdrijf plegen hier niet welkom zijn. Dat is niet zo'n heel extreem standpunt toch?
En die witte asociale klootzakken afgelopen zaterdag, moeten gewoon zwaar bestraft worden en liefst de schade betalen. Ik heb daar geen woorden voor, ze hebben eigenhandig een demonstratie die in principe vreedzaam was, gekaapt en de boel nog verder op scherp gezet. Het hele doel van de demonstratie is nu een middel geworden om mee te slaan voor zowel linkse als rechtse partijen.
Ik vind dat alle geweldplegers en slopers bij welke demonstratie dan ook, opgepakt en bestraft moeten worden. En laat ze ook allemaal maar opdraaien voor de schade. Of dat nu bij de UvA was, XR of afgelopen zaterdag. En of het nou voetbalrellen, Scheveningen of Beverwijk is.
En als ik die witte Nederlandse mannen het land uit zou kunnen zetten, dan mogen ze wat mij betreft oppleuren.
Andersom lees ik deze dooddoener heel vaak. En ik vind dat je rechts extremistische witte mannen niet kan vergelijken met mensen die muziek maken op de A12. Het aantal arrestaties is ook heel scheef. 30 versus honderden.
En vreedzame demonstratie? Het was al lang duidelijk wie eropaf zouden komen. Els had van te voren contact met de hooligans en defens Nederland groepen. Nou kan ze wel het onschuldige christelijke brave meisje gaan uithangen. Maar ze wist dondersgoed wat er zou gebeuren. En nu zogenaamd de schuld aan linkse antifa willen geven.
Broadway
22-09-2025 om 10:49
Loeki72 schreef op 22-09-2025 om 10:40:
[..]
Andersom lees ik deze dooddoener heel vaak. En ik vind dat je rechts extremistische witte mannen niet kan vergelijken met mensen die muziek maken op de A12. Het aantal arrestaties is ook heel scheef. 30 versus honderden.
En vreedzame demonstratie? Het was al lang duidelijk wie eropaf zouden komen. Els had van te voren contact met de hooligans en defens Nederland groepen. Nou kan ze wel het onschuldige christelijke brave meisje gaan uithangen. Maar ze wist dondersgoed wat er zou gebeuren. En nu zogenaamd de schuld aan linkse antifa willen geven.
ik vind eigenlijk dat daar geen verschil in zit. snelweg is nogo area ivm veiligheid dus wat het plan ook is: rellen/slopen of madeliefkransjes maken, je moet weg op de snelst mogelijke manier. dan gaat het dus niet om waarom je daar bent, maar dát je op die plek bent.
Broadway
22-09-2025 om 10:50
Alice12 schreef op 22-09-2025 om 10:39:
[..]
Ja, dat schrijf ik dus.
precies, dus vind ik dat we ons heel duidelijk uit mogen spreken die dat actief traineren
Alice12
22-09-2025 om 10:51
Broadway schreef op 22-09-2025 om 10:50:
[..]
precies, dus vind ik dat we ons heel duidelijk uit mogen spreken die dat actief traineren
Traineren? ze heeft een andere mening en jij bedient je van sarcasme. Ik lees liever argumenten van jou waarom zij ongelijk heeft.
Broadway
22-09-2025 om 10:58
Alice12 schreef op 22-09-2025 om 10:51:
[..]
Traineren? ze heeft een andere mening en jij bedient je van sarcasme. Ik lees liever argumenten van jou waarom zij ongelijk heeft.
het staat nog volledig open dus er is geen enkele reden je zo stellig te bedienen van "een ander is schuld"
Fleurtje_5
22-09-2025 om 11:21
krulliebollie schreef op 21-09-2025 om 20:35:
[..]
Die laatste zin slaat nergens op. Ik denk werkelijk dat er geen mens is die links denkt of stemt denkt dat het verkrachten van een 7 jarige jongetje door een andere jongen een goed idee is. Niemand zal de monarchie belangrijker vinden.
Nee, tuurlijk niet.
Die laatste zin slaat nergens op als je het niet gevolgd hebt op het koningshuistopic. Daar werd het koningshuis neer gezet alsof ze de belastingbetaler een schandalige poot uittrekken.
Ik schreef toen 'wat kost geen geld?' en toen twee linkjes van een nieuwsbericht waarin stond waarnaar toe vele miljoenen van de belastingbetaler uit de schatkist vliegen. Dat was tegen het zere been. Want...heee... ze beledigen het koningshuis, doen denigrerend over 'die poppenkast', ze kosten teveel geld. Daar zou men huizen van kunnen bouwen etc. Maar noemen dat andere zaken nog veeeeeeeel meer geld kosten mag dan weer niet. Dan word je zo'n beetje racist genoemd.
Hebben we niet een zwaarwegend woord voor mensen die de koning beledigen? Ik bedoel niet het woord majesteitschennis.
Ik heb nergens gezegd dat ze zo'n naar bericht niet erg zouden vinden, wel dat ze druk zijn met protesteren tegen de monarchie of tegen een koeienvlaai of tegen een Johan Derksen dat het lijkt alsof sommigen maar weinig mee krijgen van wat er nóg meer de volle aandacht nodig heeft zonder telkens weer die beschuldigde vinger op te steken.
Dan zitten ze op een nat wegdek, met een arafatsjaal voor hun gezicht te roeptoeteren 'not my king, not my leader' en houden het verkeer op zodat mensen niet naar hun werk kunnen. Ga dan naar het land van jou koning, van jou leader, koop er zoveel arafatsjaals als je wil, en blijf vooral daar om gelukkig te zijn, want blijkbaar ben je dan in het verkeerde land want dit is wel onze koning.
Ik schreef: maar 'sommige linksen' hebben het vast te druk om te protesteren dat ze de monarchie te duur vinden
Daglichtlamp
22-09-2025 om 11:24
Miraval schreef op 22-09-2025 om 10:20:
[..]
Ik heb daar geen woorden voor, ze hebben eigenhandig een demonstratie die in principe vreedzaam was, gekaapt en de boel nog verder op scherp gezet.
Van te voren was al bekend bij de organisator dat deze groep zou komen.
https://www.nrc.nl/nieuws/2025/09/21/er-waren-in-den-haag-twee-demonstraties-een-van-els-rechts-en-een-van-extreem-rechtse-clubjes-en-hooligans-maar-er-blijken-ook-dwarsverbanden-a4906919
Het is niet het enige dwarsverband tussen Els Noort en de harde kernen van voetbalsupporters. Zo zegt Els een dag voor de demonstratie „Tot morgen!!” met vier hartjes erachter op de Facebookpagina van ‘Dutch Hooligan Scene’. Dat is een pagina met 25.000 volgers, waar acties van voetbalhooligans met foto's en bewegende beelden worden gevierd. Els plaatst haar reactie onder een foto van een spandoek van Haagse hooligans met daarop de tekst ‘Genoeg is genoeg. Niet te laat, niet te vroeg. 20-09-2025 12:30”. „Morgen Malieveld!” staat boven de foto.
Fleurtje_5
22-09-2025 om 11:27
Ies schreef op 21-09-2025 om 20:35:
[..]
Wat een akelige toon.
Niet dat ik de inhoud kan volgen, snap er echt niks van, maar dat de toon agressief is lijkt me wel duidelijk. Bah!
Duidelijk.