Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Zilver_gray
10-06-2025 om 22:37
Alice12 schreef op 10-06-2025 om 22:30:
[..]
Met een keppeltje rondlopen beginnen de meeste Joden al niet meer aan. Heel gevaarlijk in Nederland tegenwoordig.
Wat vind je van iemand die aanstoot neemt aan iemand die een keppel draagt?
Ies
10-06-2025 om 22:58
Alice12 schreef op 10-06-2025 om 22:32:
[..]
Het liefst zie ik geloof in een kerk of moskee. Ik heb er geen behoefte aan om het aan te moeten horen. Maar dan liever een stel christenen waar ik ook vrouwen zie rondlopen als honderden kerels met baarden. Daarbij hoort de islam inderdaad niet bij onze cultuur en hen ik er helemaal geen zin in om dat te moeten aanschouwen.
Tsja er is zoveel waar ik lang niet altijd zin in heb. De dronken studenten, als ik door de stad fiets. De vele festivals waar ik ‘s nachts in mijn bed van mag mee genieten. Het muziekje dat de aso in het bos met zich meedraagt. Ik kan nog flink even doorgaan.
Maar hee, ik woon hier niet alleen.
Nicole123
10-06-2025 om 22:59
Alice12 schreef op 10-06-2025 om 22:30:
[..]
Met een keppeltje rondlopen beginnen de meeste Joden al niet meer aan. Heel gevaarlijk in Nederland tegenwoordig.
Ik vind dat heel erg. Juist daarom vind ik dat voor álle godsdiensten zou moeten gelden dat men het geloof in het openbaar mag belijden en tonen, zonder dat anderen daar negatief op reageren. Van wie naar wie toe dan ook.
Nicole123
10-06-2025 om 23:03
Alice12 schreef op 10-06-2025 om 22:32:
[..]
Het liefst zie ik geloof in een kerk of moskee. Ik heb er geen behoefte aan om het aan te moeten horen. Maar dan liever een stel christenen waar ik ook vrouwen zie rondlopen als honderden kerels met baarden. Daarbij hoort de islam inderdaad niet bij onze cultuur en hen ik er helemaal geen zin in om dat te moeten aanschouwen.
Dus liever geen uitingen van geloof in het openbaar en als het in het openbaar moet dan wel van christenen en joden maar niet van moslims? Ik vind dat je dan tornt aan een van de pijlers van onze maatschappij. Wat betekent vrijheid van godsdienst en levensovertuiging voor jou?
Verder vind ik 'geen zin om te aanschouwen' een heel zwak argument. Misschien aanschouwt Piet wel liever geen mensen met obesitas, Ria geen bloempotkapsels, Kees geen tattoos. Maar dat valt toch in het niet bij de vrijheid van iedereen om te zijn wie hij of zij is? Leven en laten leven, zou ik zeggen.
Ies
10-06-2025 om 23:07
Alice12 schreef op 10-06-2025 om 22:06:
[..]
Ik jammer en klaag niet. Ik schrijf wat ik vind, net als jij dat doet.
Hoofddoeken zijn wat mij betreft een besmet symbool. Vrouwen in bv. Afghanistan vechten op hele dappere wijze om deze vorm van onderdrukking van zich af te kunnen werpen.
Er zijn wel meer geloven behoorlijk besmet, als je het zo wil zien. Ik ben zelf niet gelovig maar kan bijv enorm genieten van allerlei katholieke gebruiken, rituelen en symbolen. Met een net wat andere blik kun je die symbolen ook als besmet beschouwen.
felija
10-06-2025 om 23:19
Alice12 schreef op 10-06-2025 om 22:19:
[..]
Jij zeurt.
Sterke inhoudelijke reactie!
Alice12
10-06-2025 om 23:24
felija schreef op 10-06-2025 om 23:19:
[..]
Sterke inhoudelijke reactie!
Dank je
felija
10-06-2025 om 23:25
Zilver_gray schreef op 10-06-2025 om 22:37:
[..]
Wat vind je van iemand die aanstoot neemt aan iemand die een keppel draagt?
Goede vraag
Alice12
10-06-2025 om 23:25
Ies schreef op 10-06-2025 om 23:07:
[..]
Er zijn wel meer geloven behoorlijk besmet, als je het zo wil zien. Ik ben zelf niet gelovig maar kan bijv enorm genieten van allerlei katholieke gebruiken, rituelen en symbolen. Met een net wat andere blik kun je die symbolen ook als besmet beschouwen.
Kun je eens voorbeelden noemen?
Alice12
10-06-2025 om 23:28
Nicole123 schreef op 10-06-2025 om 23:03:
[..]
Dus liever geen uitingen van geloof in het openbaar en als het in het openbaar moet dan wel van christenen en joden maar niet van moslims? Ik vind dat je dan tornt aan een van de pijlers van onze maatschappij. Wat betekent vrijheid van godsdienst en levensovertuiging voor jou?
Verder vind ik 'geen zin om te aanschouwen' een heel zwak argument. Misschien aanschouwt Piet wel liever geen mensen met obesitas, Ria geen bloempotkapsels, Kees geen tattoos. Maar dat valt toch in het niet bij de vrijheid van iedereen om te zijn wie hij of zij is? Leven en laten leven, zou ik zeggen.
Vrijheid van godsdienst betekent voor mij dat ik de vrijheid heb om geen enkel geloof aan te hangen. Honderden luide kerels met baarden op een plein aanschouwen vind ik niet fijn om te zien en intimiderend. Een stel vrouwen en een enkele man die christelijke liedjes zingt hoeft van mij ook niet zo, maar ziet er niet agressief uit.
felija
10-06-2025 om 23:30
Alice12 schreef op 10-06-2025 om 23:24:
[..]
Dank je
Hoe gedraag je je als je door een moslimvrouw met hoofddoek wordt geholpen bij de supermarkt/apotheek of ze is juf van je kind/verpleegster/mondhygiëniste of collega, buurvrouw, noem maar op?
Alice12
10-06-2025 om 23:31
felija schreef op 10-06-2025 om 23:25:
[..]
Goede vraag
Nee, geen goede vraag.
Iemand die een kruisje draagt of een keppeltje is wat mij betreft prima. Dit zijn geen symbolen die uitdragen dat je dit moet dragen omdat je een vrouw bent en je je dus zedig moet gedragen. Een keppeltje of kruisje dragen is alleen maar een uiting van je geloof. Een hoofddoek is iets anders. Het beschermt je tegen mannen die hitsig worden van je haar. Het betekent dat je je zedig kleedt en gedraagt. Omdat je vrouw bent.
Alice12
10-06-2025 om 23:32
felija schreef op 10-06-2025 om 23:30:
[..]
Hoe gedraag je je als je door een moslimvrouw met hoofddoek wordt geholpen bij de supermarkt/apotheek/juf van je kind/verpleegster/mondhygiëniste, noem maar op?
Hoezo? Denk je dat ik dan ga flippen ofzo?
felija
10-06-2025 om 23:35
Alice12 schreef op 10-06-2025 om 23:31:
[..]
Nee, geen goede vraag.
Iemand die een kruisje draagt of een keppeltje is wat mij betreft prima. Dit zijn geen symbolen die uitdragen dat je dit moet dragen omdat je een vrouw bent en je je dus zedig moet gedragen. Een keppeltje of kruisje dragen is alleen maar een uiting van je geloof. Een hoofddoek is iets anders. Het beschermt je tegen mannen die hitsig worden van je haar. Het betekent dat je je zedig kleedt en gedraagt. Omdat je vrouw bent.
Is er voor jou nog onderscheid tussen moslims en radicale moslims? Voelen alle vrouwen die er hier voor kiezen om een hoofddoek te dragen zich onderdrukt?
felija
10-06-2025 om 23:37
Alice12 schreef op 10-06-2025 om 23:32:
[..]
Hoezo? Denk je dat ik dan ga flippen ofzo?
Zo erg zal het vast niet zijn, maar je afkeer spat hier van het scherm af, dus ik ben benieuwd hoe je je in het 'echte leven' jegens hen opstelt.