Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Zilver_gray schreef op 09-06-2025 om 08:11:

[..]

Wilders is verre van gek, maar juist slim en geslepen. Deze mensen hebben geen enkele bevoegdheid om daar te gaan patrouilleren. Vraag me serieus af wat ze willen gaan doen als er echt “asielzoekers” de grens oversteken?

Nee, deze mensen hebben de bevoegdheid niet, maar ja hele gebouwen worden in Nederland gesloopt tijdens demonstraties, mensen plakken zich aan snelwegen vast in naam van het klimaat. Die mensen hebben geen bevoegdheid, het mag niet, maar wordt allemaal getolereerd. Dus dan lijkt me dat we dit ook maar toestaan. 

Blijkbaar ligt de kern van dit protest in Duitse politieagenten die een persoon zelf teruggebracht hebben van Duitsland naar Nederland.
https://www.hartvannederland.nl/politiek/beleid/artikelen/limburg-venlo-bloemist-migranten-uit-busje-duitsland
Ik snapte gister niet zo goed waarom deze 'demonstranten' eergister juist ook een duidelijk herkenbaar Duits politiebusje aanhielden.

Alice12 schreef op 09-06-2025 om 09:13:

[..]

Nee, deze mensen hebben de bevoegdheid niet, maar ja hele gebouwen worden in Nederland gesloopt tijdens demonstraties, mensen plakken zich aan snelwegen vast in naam van het klimaat. Die mensen hebben geen bevoegdheid, het mag niet, maar wordt allemaal getolereerd. Dus dan lijkt me dat we dit ook maar toestaan.

Gaan we in dit topic nu alle random protesten erbij slepen die werkelijk niets van doen hebben met asielzoekers?

Zullie doen het, dus als hullie het ook doen moet het maar kunnen? 

Rare beredenering hoor en totaal off topic.

Daglichtlamp schreef op 08-06-2025 om 18:22:

Interessant interview met de burgemeesters van de gemeenten waar de grootste AZC's in het land liggen, Ter Apel en Budel.
https://archive.is/y2Hfy
Van Kessel: „Hij komt wel over, maar wat doe je er vervolgens aan? We krijgen het in dit land niet voor elkaar om de kleine groep die het voor iedereen verpest keihard aan te pakken.”
-------------------------
Velema: „Ze heeft gezegd dat ze ‘niet de minister is van de mensen in Verweggistan’. Dat is een bijzondere taakopvatting en dat vond ik ingewikkeld. 70 tot 80 procent van de mensen in de asielopvang komt nog altijd uit een land waar oorlog is. Eric van der Burg voelde zich wel de staatssecretaris van deze mensen. Dat deden we met elkaar. Dat verschil is met dit kabinet gemaakt. Ik verheug me erop om dat met de volgende bewindspersoon weer op te pakken. Het kabinet, de provincies en gemeenten zijn uiteindelijk met z’n drieën de gezamenlijke overheid.”
------------
Velema: Ik mis de betekenis van de maatregelen. Neem het schrappen van de voorrang voor statushouders bij sociale huurwoningen. Ik begrijp inwoners die lang op een huurwoning wachten. Maar wat is dan het alternatief? Wat is het beleid op de lange termijn? Ik mis samenwerking en dialoog. Het is makkelijk om iets te roepen. De bevolking denkt dan dat het geregeld is en uitvoeringsorganisaties en lokale overheden komen in de problemen.”
-----------
„Ik heb de voorzichtige inschatting dat we nu het kabinet gevallen is voortvarend verder kunnen. Door de strijd en ruzies in het kabinet was de aandacht naar binnen gekeerd. Een deel van het kabinet gaat nu door en er komen nieuwe bewindslieden. Ik wil met de minister aan de slag gaan met de dubbele opgave die we hebben: het aanpakken van overlastgevende asielzoekers en de crisis in de opvang goed organiseren. Dat valt of staat met de bewindspersoon die daarin vooruit wil lopen.”

Ik ben zeer verbaasd. Aangezien jij altijd kritisch bent op bij elkaar geraapte stukjes. Aangezien je altijd kritisch bent als een fragment op een youtubekanaal word getoond, want het kon wel eens een onbetrouwbaar youtubekananaal zijn, en er kon wel eens in geknipt en geplakt zijn. Vandaar dat ik nu alleen het Maarten van Rossum kanaal 'vertrouw' en ook dat kanaal benoem als ik dat op dit forum zet. Want anders krijg ik weer commentaar dat het niet betrouwbaar is.

Maar dit?...wat is dit? Is dit reclame voor de mensen die het maar allemaal toelieten en er niets tegen deden?

"Eric van der Burg voelde zich wel de staatssecretaris van deze mensen", klopt hij glunderde van oor tot oor. Met glimmende rode wangen. In tegenstelling tot de burgers die er grote last ondervonden en de meisjes die niet alleen over straat durfden. Was hij voor hen ook een staatssecretaris?

Dan zagen we de beelden op tv van radeloze burgers in Ter Apel en even later een glunderende Eric van de Burg die pleitte voor nog meer, en dat moest dan verspreid worden door de rest van het land.

Ben je wel eens in Heeze geweest? Misschien een bezoek aan een afscheidsplechtigheid bezocht, en daarom richting Heeze reed? Het gevoel hé. Je waant je in een rumoerig moslimland. 

Je mag nu eenmaal niet een heel artikel waar copyright op zit citeren. Dus ik citeer een paar stukjes die ik relevant vindt, en ik geef de link zodat iedereen alles in de context kan lezen. Wat vond je van dit interview met twee burgemeesters? 

Anfisa schreef op 06-06-2025 om 19:56:

[..]

Rara, wie belde Lale Gul toen ze midden in de nacht moest vluchtten voor haar conservatieve familie en niks en niemand meer had? Wie zorgde voor een veilig onderkomen op korte en lange termijn? Met wie heeft zij erna kunnen praten? Lale Gul belde midden in de nacht Femke Halsema die onmiddellijk voor een veilig onderkomen voor haar heeft gezorgd. Bron: Lale Guls boek
Femke Halsema nuanceert, staat soms voor zeer moeilijke keuzes maar ze is betrokken, bij Joden, moslims, de witte Nederlander etc. Volg haar maar op Instagram. Nee, het is makkelijker om haar te bashen. Als er een politicus is die haar hart op de goede plek heeft is het Femke. Iemand die ook toegeeft dat ze fouten maakt.

Toevoeging: mijn Joodse Amsterdamse vrienden zijn blij met Femke, ik ook. Wat zij probeert te doen is dat de boel niet verder wordt opgehitst zodat het nog meer escaleert maar ze weet absoluut wat er speelt.

Dat is heel mooi van Femke, dat is een taak van burgemeesters. Het zou schandalig zijn geweest als ze dat niet had gedaan.

Fleurtje_5 schreef op 09-06-2025 om 11:05:

[..]

Ik ben zeer verbaasd. Aangezien jij altijd kritisch bent op bij elkaar geraapte stukjes. Aangezien je altijd kritisch bent als een fragment op een youtubekanaal word getoond, want het kon wel eens een onbetrouwbaar youtubekananaal zijn, en er kon wel eens in geknipt en geplakt zijn. Vandaar dat ik nu alleen het Maarten van Rossum kanaal 'vertrouw' en ook dat kanaal benoem als ik dat op dit forum zet. Want anders krijg ik weer commentaar dat het niet betrouwbaar is.

Maar dit?...wat is dit? Is dit reclame voor de mensen die het maar allemaal toelieten en er niets tegen deden?

"Eric van der Burg voelde zich wel de staatssecretaris van deze mensen", klopt hij glunderde van oor tot oor. Met glimmende rode wangen. In tegenstelling tot de burgers die er grote last ondervonden en de meisjes die niet alleen over straat durfden. Was hij voor hen ook een staatssecretaris?

Dan zagen we de beelden op tv van radeloze burgers in Ter Apel en even later een glunderende Eric van de Burg die pleitte voor nog meer, en dat moest dan verspreid worden door de rest van het land.

Ben je wel eens in Heeze geweest? Misschien een bezoek aan een afscheidsplechtigheid bezocht, en daarom richting Heeze reed? Het gevoel hé. Je waant je in een rumoerig moslimland.

Jammer hè? Dat de echte werkelijkheid zo vaak niet overeenkomt met die van jou. 

De burgemeesters van deze plaatsen geven duidelijk te kennen veel meer gebaat te zijn bij de aanpak van voor Faber haar intrede deed, die überhaupt geen contact zocht met de eerst verantwoordelijken van Budel en Ter Apel: de burgemeesters.

Zilver_gray schreef op 09-06-2025 om 09:42:

[..]

Gaan we in dit topic nu alle random protesten erbij slepen die werkelijk niets van doen hebben met asielzoekers?

Zullie doen het, dus als hullie het ook doen moet het maar kunnen?

Rare beredenering hoor en totaal off topic.

Ten aanzien van dit specifieke voorval vind ik deze uitleg er wel toe doen. Want ik denk ook dat dit er aan ten grondslag ligt. Deze mensen willen een punt maken. 
Elke gek mag demonstreren en met spandoeken en leuzen door de straten trekken of op wegen zitten/liggen/plakken…waarom zou dat in dit geval ineens niet mogen?

En daarom wordt het hier benoemd denk ik.

Anfisa schreef op 06-06-2025 om 20:01:

[..]

Hier ben ik het dan wel weer mee eens.

Hierin zit ik in een spagaat. Ik ben (uiteraard) voor een humane opvang (en dus voor de spreidingswet) voor mensen die hier hulp nodig hebben met goede bedoelingen. Ik zit echter niet te wachten op nog meer mannen met conservatieve denkbeelden richting vrouwen (eigendomsrecht die sommige figuren denken te hebben). Daar zijn er al genoeg van, ook onder de witte Nederlandse mannen. Beiden. Straatintimidatie herken ik meer van mannen met Noord-Afrikaanse afkomst maar ergere ervaringen waren allemaal witte mannen. Beiden ongewenst. Het is complex, ik weet niet hoe je dit kan voorkomen maar zie het wel als een groeiend probleem. Los van alle mannen die hier naartoe zijn gevlucht en een fatsoenlijk bestaan willen of hebben opgebouwd en waar niemand last van heeft. Dat is de overgrote meerderheid. Gelukkig maar.

Strenge consequenties voor daders zoals bij die groepsverkrachting vind ik niet meer dan logisch. Als het aan mij zou liggen krijgt zo iemand dus zeker geen verblijfsvergunning en al helemaal geen strafvermindering, integendeel.
En ik begrijp heel goed dat het intimiderend is als je in een flat woont en de lift liever niet pakt omdat er steeds pakweg 20 Syrische mannen op en neer naar dezelfde woning gaan. Dat doet wat met je beeldvorming. Of een collega die ik van de week sprak die helaas wel in de buurt van een asielzoekerscentrum woont waar vrouwen ‘s avonds liever niet meer de deur uit gaan. Dat vind ik van de zotte. Dat is ontwrichtend en ik kan me voorstellen dat frustratie en boosheid dan hoog zitten.

Ik ben tegen de spreidingswet. Ter Apel, Budel, Weert Maarheeze, Cranendonck, Utrecht Arnhem etc zie ik als voorbeeld daarvan. De spreidingswet is een middel om de toestroom 'te verdunnen' zodat het niet zoveel lijkt, Maar de onrustzaaiers worden daar niet minder door. Het is ook geen verveling. Als ik naar Utrecht zou afreizen om daar landgenoten op te zoeken dan is dat voor mij een hele trip. Dat noem ik een uitstapje wat me veel energie zou kosten. Die mannen reizen vanuit tig andere steden (dan zijn ze toch al verspreid) naar Utrecht en gaan daar rellen en onrust stoken en doen dat elke avond.

In mijn jeugd waren er ook overal oorlogen, en vrijheid van geloof was er in andere landen al helemaal niet. En toch kan ik me niet herinneren dat er ooit één azc was. Maar hee ons land was zelf pas een paar jaren aan het opkrabbelen van een oorlog. Mijn ouders hadden in hun jeugd een zware tijd gehad toen er oorlog was.

Hoe kan het dan dat nu van alle kanten vluchtelingen én veilige-landers door heel Europa aankomen?

En hoe kan het dat je voor de spreidingswet bent maar ik je nooit heb gehoord toen 800 verzorgingstehuizen de deuren moesten sluiten voor hulpbehoevende ouderen? En klopt er zullen vast mensen zijn geweest die nooit naar een verzorgingstehuis zouden willen. Die komen er dan ook niet in, want de wachtlijst was lang genoeg met mensen wel graag naar het verzorgingstehuis met lotgenoten wilden, die anders thuis zaten te vereenzamen in het veel te grote huis dat ze niet meer zelf konden onderhouden.

felija schreef op 09-06-2025 om 11:20:

[..]

Jammer hè? Dat de echte werkelijkheid zo vaak niet overeenkomt met die van jou.

De burgemeesters van deze plaatsen geven duidelijk te kennen veel meer gebaat te zijn bij de aanpak van voor Faber haar intrede deed, die überhaupt geen contact zocht met de eerst verantwoordelijken van Budel en Ter Apel: de burgemeesters.

https://www.ad.nl/utrecht/jerry-houdt-zijn-hart-vast-nu-in-utrecht-stad-en-provincie-urgente-problemen-ontstaan-door-de-val-van-het-kabinet~aceff8fd/

Nog geen twee weken nadat burgemeester Dijksma de hulp van inmiddels ex-minister Faber inriep bij het beteugelen van de overlast die jonge Syrische asielzoekers veroorzaken.

............

Dit gebeurt met de spreidingswet nog veeeeel meer.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2568102-burgemeester-utrecht-zadel-gemeenten-niet-op-met-overlast-jonge-syrische-asielzoekers

Burgemeester Utrecht: 'Zadel gemeenten niet op met overlast jonge Syrische asielzoekers'

Fleurtje_5 schreef op 09-06-2025 om 11:05:

[..]

Eric van der Burg wordt telkens maar beoordeeld op de spreidingswet. Maar hij was veel effectiever dan Faber in het aanpakken van overlast. Ook hij zocht daarbij de grenzen van de wet op (en soms erover heen). Bij het aanpakken van overlastgevende asielzoekers bedacht hij de heel effectieve PBL. https://decorrespondent.nl/15945/zelfs-de-strengste-asielminister-ooit-kan-een-paar-overlastgevers-niet-aanpakken-rara-hoe-kan-dat/05b06328-81cf-0c25-36f9-a04bf297b68b 
De belangrijkste reden dat het Van der Burg niet gelukt is om na de uitspraak van de rechter de PBL te heropenen was dat Ter Apel in deze periode veel te vol zat.  (en dat geen enkele andere gemeente vrijwillig een PBL op hun grondgebied wilde).
Faber is het niet gelukt, ook al was tijdens haar ministerschap de bezetting in Ter Apel al in november genoeg gedaald om de  PBL te heropenen. (die vijf plekken die begin juni wel gerealiseerd zijn, zijn meer een grap, dan echt effectief wat mij betreft).

Fleurtje_5 schreef op 07-06-2025 om 13:18:

https://youtu.be/oiB-0gRAP24?si=a9aFZY9e_ugF3ekg De Telegraaf 4 juni 2025

Wilders aan het woord : elke week komen er 800 asielzoekers ons land binnen

Nog meer naar Utrecht en de andere steden. De aantallen spreiden door het piepkleine landje zodat het aantal (vaak overlastgevende mannen) niet zo opvalt.

Poezenmeisje schreef op 06-06-2025 om 17:41:

[..]

TimmerFrans denkt overigens dat de islam al meer dan 2000 jaar bestaat.

https://youtu.be/yzuBJzc3cv0?si=r_qZ00iAbN5QbtHJ

PvdA/GL zien daar kiezers die hopelijk op hen gaat stemmen.

Nogmaals mijn vraag: Heeft Timmermans wel een vliegbrevet?

Daglichtlamp schreef op 09-06-2025 om 11:12:

Je mag nu eenmaal niet een heel artikel waar copyright op zit citeren. Dus ik citeer een paar stukjes die ik relevant vindt, en ik geef de link zodat iedereen alles in de context kan lezen. Wat vond je van dit interview met twee burgemeesters?

Die link heb ik niet geopend want die vertrouw ik niet. 

Ow, maar ik zou dan wel een heel compleet debat moeten plaatsen waar tig saaie stukken in kunnen zitten? Die stukjes die ik dan plaatste vond ik ook relevant.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.