Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Nicole123
11-05-2025 om 13:48
Thora schreef op 11-05-2025 om 11:11:
[..]
En dat zijn alleen de geregistreerde inwoners. Het werkelijke aantal is nog groter. Ik geloof niet in al die cijfertjes iedere keer. Waarom niet? Omdat ik in de randstad woon en zie wat er veranderd is in de afgelopen 30 jaar. Nog lang voor de PVV er was. In die tijd werden er weer andere mensen verketterd die het gore lef hadden er iets over te zeggen.
Welk werkelijke aantal is nog groter? Het ging om een vergelijking tussen Duitsland en Nederland, zijn er in Nederland volgens jou meer ongeregistreerde inwoners dan in Duitsland?
Ik denk dat het juist goed is om naar feiten en cijfers te kijken. (Wel naar de echte feiten en cijfers, niet naar cijfers die alle mensen met een migratieachtergrond op één hoop gooien om vervolgens te doen alsof het allemaal aan asielzoekers ligt.) Als we alleen maar op onze eigen waarneming af kunnen gaan dan kunnen we dit topic wel direct opdoeken, want volgens mij woont helemaal niemand van ons in Ter Apel. We baseren ons hierbij allemaal op cijfers, nieuwsberichten, napraten of onderbuikgevoel want de meesten hier zijn nog nooit in dat dorp geweest. Ik woon overigens ook in de Randstad en zie dat ik daar prima kan samenleven met mensen die uit andere landen afkomstig zijn en dat er geen enkel probleem is rondom het AZC in mijn woonplaats.
Wat betreft het verketteren van mensen die er iets over zeggen: ik vind je uitspraak een hoog gehalte verongelijkt 'je mag tegenwoordig ook niks meer' hebben. Vinden dat je alles maar moet kunnen zeggen, maar als je vervolgens zelf kritisch weerwoord krijgt, oh jee, dat mag dan weer niet! Het maakt nogal uit op wat voor manier je ergens iets over zegt. Dat kun je op een nette en feitelijke manier doen of op een gore, racistische, hele volken en religies over één kam scherende, manier. Als mensen het verschil niet meer zien of racisme normaliseren, bijv. het normaal vinden hoe mensen als Wilders en Faber over medemensen en religies spreken, dan vind ik dat dieptriest.
Nicole123
11-05-2025 om 14:06
Fleurtje_5 schreef op 10-05-2025 om 12:30:
[..]
Lekker met z'n allen Faber pesten omdat ze moeite had om de rellende ama's een uitstapje naar de Efteling te gunnen? Of omdat ze wil bezuinigen op de activiteiten van een AZC ? (in dit land word er heel veel bezuinigd, maar daar is nooit iemand voor weggestemd) Of omdat ze moeite had om een handtekening voor een lintje te zetten onder iets waar ze niet achter staat, maar die handtekening daarom wel liet zetten door de premier? Dat zegt mij wel dat ze nors is, en niet automatisch iets ondertekend of goed vind. En ook soms wat bot en onhandig is. Och en het kapsel, de kleding, de oren en het zure lachje ook nog.
Maar dit ook nog? Met z'n allen tegen die ene vrouw? Ben je dan niet veel erger dan dat wat minister Faber doet? De Tweede Kamer heeft Rita Verdonck destijds weg gestemd. De Tweede Kamer was er bij toen Jeanine H. vertrok, toen Fred Teeven en Ivo Opstelten het te bont hadden gemaakt, zelfs twee ministers van Veiligheid en Justitie konden het veld ruimen. De schredder-actie is voorbij gekomen en nog veel meer. Maar allen gingen wel op een fatsoenlijke manier zoals het hoort.
Denk je dat het voor het eerst is dat er een petitie is tegen een politicus? Tel eens hoeveel petities er waren tegen Rutte, Hugo de Jonge, Sigrid Kaag, etc etc. Was je toen ook zo boos over 'met z'n allen tegen die ene man/vrouw' of vond je het toen prima?
Die petitie is omdat veel mensen vinden dat ze disfunctioneert en de zaken alleen maar erger en inhumaner maakt. Omdat ze zowel nu als met die lintjes in plaats van aan echte problemen werken alleen maar aan symboolpolitiek en asielzoeker-pesten doet en dat luidkeels via social media verkondigt, enkel om politiek gewin dus. Het gaat helemaal niet om die rellende ama's of bezuinigen, je hebt zelf inmiddels ook gelezen dat ze álle uitjes van alle asielzoekers wil stoppen omdat ze het voor hen zo zwaar en onaantrekkelijk mogelijk wil maken. Ik dacht dat jij zo enorm die kleine kleutertjes onder de asielzoekers hun Efteling bezoekje gunde? Dat het jou ging om de relschoppers weren, maar vooral niet de kleine kinderen? Verder staat of Faber onhandig is of wat voor kapsel ze heeft hier helemaal los van, daar begin alleen jij steeds maar weer over om ervan te maken dat ze daarom weggepest zou worden. Dat is onzin, er zijn talloze politici die onhandig zijn of een apart kapsel hebben (denk eens terug aan Balkenende bijvoorbeeld). Het gaat puur om haar beleid en de dingen die ze doet en zegt.
Daglichtlamp
11-05-2025 om 16:37
Yumi schreef op 11-05-2025 om 09:22:
[..]
Het aantal asielaanvragen per aantal inwoners geeft een vertekend beeld. Als het zou gaan om het aantal inwoners per km², dan krijg je een heel anders verhaal. Duitsland is 8,7 keer zo groot als NL.
Duisland 356.970 km² 231 inwoners per km2
Nederland 41.543 km² 529 inwoners per km2
Cijfers 2023
Als het echt om bevolkingsdichtheid zou gaan dat een probleem is, waarom neemt de totale migratie dan nog steeds toe, terwijl de asielmigratie juist afgenomen is?
Waarom heeft dit kabinet de afbouw van belastingvoordelen voor expats dan teruggedraaid?
(Ik vermoed trouwens als je de draagkracht van een land om vluchtelingen op te vangen afzet tegenover het BBP, dat Nederland ook dan niet bepaald hoog scoort).
Yumi
11-05-2025 om 17:30
[..]
En dat zijn alleen de geregistreerde inwoners. Het werkelijke aantal is nog groter. Ik geloof niet in al die cijfertjes iedere keer. Waarom niet? Omdat ik in de randstad woon en zie wat er veranderd is in de afgelopen 30 jaar. Nog lang voor de PVV er was. In die tijd werden er weer andere mensen verketterd die het gore lef hadden er iets over te zeggen.
Vanuit de randstad 30 jaar geleden in het Oosten van het land terecht gekomen, ik zie ook wat er veranderd, 28% meer (geregisseerde) inwoners op dezelfde ruimte. Stikstof of te weinig personeel in de bouw lijkt geen probleem, we bouwen stug door en behoren tot de snelst groeiende steden.
Zilver_gray
11-05-2025 om 17:53
Nicole123 schreef op 11-05-2025 om 13:48:
[..]
Welk werkelijke aantal is nog groter? Het ging om een vergelijking tussen Duitsland en Nederland, zijn er in Nederland volgens jou meer ongeregistreerde inwoners dan in Duitsland?
Ik denk dat het juist goed is om naar feiten en cijfers te kijken. (Wel naar de echte feiten en cijfers, niet naar cijfers die alle mensen met een migratieachtergrond op één hoop gooien om vervolgens te doen alsof het allemaal aan asielzoekers ligt.) Als we alleen maar op onze eigen waarneming af kunnen gaan dan kunnen we dit topic wel direct opdoeken, want volgens mij woont helemaal niemand van ons in Ter Apel. We baseren ons hierbij allemaal op cijfers, nieuwsberichten, napraten of onderbuikgevoel want de meesten hier zijn nog nooit in dat dorp geweest. Ik woon overigens ook in de Randstad en zie dat ik daar prima kan samenleven met mensen die uit andere landen afkomstig zijn en dat er geen enkel probleem is rondom het AZC in mijn woonplaats.
Wat betreft het verketteren van mensen die er iets over zeggen: ik vind je uitspraak een hoog gehalte verongelijkt 'je mag tegenwoordig ook niks meer' hebben. Vinden dat je alles maar moet kunnen zeggen, maar als je vervolgens zelf kritisch weerwoord krijgt, oh jee, dat mag dan weer niet! Het maakt nogal uit op wat voor manier je ergens iets over zegt. Dat kun je op een nette en feitelijke manier doen of op een gore, racistische, hele volken en religies over één kam scherende, manier. Als mensen het verschil niet meer zien of racisme normaliseren, bijv. het normaal vinden hoe mensen als Wilders en Faber over medemensen en religies spreken, dan vind ik dat dieptriest.
Chapeau!
Wat weet jij het toch elke keer weer treffend te verwoorden Nicole, en respect voor je kalmte en geduld.
Daglichtlamp
11-05-2025 om 17:58
Hier offtopic, maar de registratie van arbeidsmigranten is inderdaad belabberd. De commissie Roemer heeft in 2020 al geadviseerd dat dat dringend aangepakt moet worden. Ook het nieuwe kabinet gaat dat helaas niet echt aanpakken. Want ja als je goed registreert wordt nog duidelijker dat dit kabinet niet echt arbeidsmigratie tegen gaat.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2559150-kritiek-op-nieuwe-wet-tegen-uitbuiting-arbeidsmigranten
Wat volgens de vakbond, gemeenten en Roemer ook ontbreekt aan de wet, is een deugdelijke registratie van arbeidsmigranten. Dit ging minister Van Hijum te ver. De wet stelt dat werkgevers moeten "bevorderen" dat arbeidsmigranten zich inschrijven bij de gemeente. Maar, zo liet Van Hijum al weten, dit wordt niet gecontroleerd.
"Ik ga ervan uit dat de Tweede Kamer dat gaat corrigeren, anders heeft het echt geen enkele zin", reageert Roemer. "Je moet vanaf dag één weten waar arbeidsmigranten wonen en werken, anders kun je niet controleren."
De Haagse wethouder Balster sluit zich daar bij aan. "Het begint bij weten waar mensen wonen en werken. Dan kunnen wij als overheid op zoek naar misstanden en ook handhavend optreden."
Minister Van Hijum wijst erop dat hij, als de situatie de komende jaren niet verbetert, alsnog zal optreden. Frustrerend, vindt Balster. "Voor we het weten staan we hier over een paar jaar weer met hetzelfde verhaal. Het feit dat die wegwerpbanen er nog steeds zijn en mensen op deze manier in Nederland worden behandeld, is echt onacceptabel."
Fleurtje_5
11-05-2025 om 18:11
[..]
Ow maar zelfs op het platte land, in ons dorp, is er echt veel veranderd. Ik vind het erg veel veranderd, (alsof ik in een land ben waar ik met vakantie nooit naar toe zou willen gaan) maar ik vind het vooral heel eng worden met al die gesluierde vrouwen die nu in huizen wonen waar voorheen westerse mensen woonden met hun kinderen. Waar zijn die mensen gebleven? Het lijkt wel alsof ze al die buitenlandse mensen in één straat gaan huisvesten. Met uitzondering van de bewoners die het huurhuis destijds gekocht hebben. Dat integreren gaat niet lukken zo, sommige vrouwen kijken me niet eens aan. Als ze dan zo 'uit de hoogte doen'....dan wapper ik gewoon mijn blote haartjes door de wind en denk dan 'fuk de duk'.
ps. En als er een man bij loopt dan loopt de vrouw een halve meter achter die man. Zó not-done.
Fleurtje_5
11-05-2025 om 18:22
[..]
Nog even terug komen op dit stukje.
Klopt....hoe heette hij ook alweer? Henk Janmaat is uitgekotst, maar als je vergelijkt met wat er nu geroepen word stelt het niet veel voor van wat hij riep. Vergeleken met Pim Fortuin, Bolkestein etc. viel dat flink mee.
Maar de manier hoe Janmaat en zijn echtgenote werden behandeld is heel beschamend. En van onderstaande KRO-documentaire laat zien hoe dieptriest het was. Ook hoe de andere Kamerleden deden, schandalig.
En dan die demonstrant (van Lieshout) die na zoveel jaren (een paar keer aan het woord in deze video) zegt geen spijt te hebben van hun actie (aanslag) waarbij de echtgenote van Janmaat levensgevaarlijk gewond raakte. En de demonstranten hielden de ambulance tegen. Dan ben je in mijn ogen veeeeeeeeel erger dan datgene wat ze Janmaat verweten. Van Lieshout heeft dan zijn mond vol over polarisatie. Maar hij is erger in mijn ogen.
Ik krijg wel tranen in de ogen bij het zien van deze video. Petje af voor de weduwe van Janmaat.
Podium voor mevrouw Janmaat
KRO-uitzending 30-03-2014
Achtentwintig jaar nadat ze bij een politieke aanslag haar been verloor en als moderne melaatse werd doodgezwegen, is er nu letterlijk een podium voor mevrouw Janmaat. Een theatervoorstelling die van Janmaat tot Wilders de Hollandse tijdgeest bloot legt. Wat we in de jaren tachtig massaal verafschuwden lijkt inmiddels gemeengoed in het politieke jargon. Het theaterstuk beziet dat kantelende klimaat ook vanuit het perspectief van Wil Schuurman, mevrouw Janmaat dus, op wie je in de jaren tachtig kennelijk gewoon een aanslag mocht plegen. 'Fons de Poel ontmoet de 'foute vrouw' van die 'verschrikkelijke Janmaat'. Ruim een kwart eeuw later vertelt ze uitvoerig over dertig jaar fantoompijn.
felija
11-05-2025 om 18:50
Fleurtje_5 schreef op 11-05-2025 om 18:11:
[..]
Ow maar zelfs op het platte land, in ons dorp, is er echt veel veranderd. Ik vind het erg veel veranderd, (alsof ik in een land ben waar ik met vakantie nooit naar toe zou willen gaan) maar ik vind het vooral heel eng worden met al die gesluierde vrouwen die nu in huizen wonen waar voorheen westerse mensen woonden met hun kinderen. Waar zijn die mensen gebleven? Het lijkt wel alsof ze al die buitenlandse mensen in één straat gaan huisvesten. Met uitzondering van de bewoners die het huurhuis destijds gekocht hebben. Dat integreren gaat niet lukken zo, sommige vrouwen kijken me niet eens aan. Als ze dan zo 'uit de hoogte doen'....dan wapper ik gewoon mijn blote haartjes door de wind en denk dan 'fuk de duk'.
ps. En als er een man bij loopt dan loopt de vrouw een halve meter achter die man. Zó not-done.
Met westerse mensen weet je tenminste zeker dat je goede buren hebt en een aanwinst voor je omgeving!
Al die vreselijk gesluierde vrouwen tegenwoordig die ieder Nederlands dorp zomaar durven bestormen...bah. daar kun je echt helemaal.niks mee, maar verder ben ik niet racistisch hoor, gelukkig.
Fleurtje_5
11-05-2025 om 19:16
felija schreef op 11-05-2025 om 18:50:
[..]
Met westerse mensen weet je tenminste zeker dat je goede buren hebt en een aanwinst voor je omgeving!
Al die vreselijk gesluierde vrouwen tegenwoordig die ieder Nederlands dorp zomaar durven bestormen...bah. daar kun je echt helemaal.niks mee, maar verder ben ik niet racistisch hoor, gelukkig.
Hou eens op om me iets aan te praten wat ik niet heb gezegd. Ik vind ze niet vreselijk, maar ik vind het niet prettig om door een wijk te fietsen waar ik me in een buitenland waan. Ons land is westers en ik hoop dat het westers blijft. Met de vrijheid voor iedereen.
Ik vind het eng als mensen me als 'de foute' westerse vrouw zien. Want het is meer dan duidelijk dat zij niet op een westerse vrouw willen lijken.
Ik ben blij dat ik in een westers landje woon en niet in een land waar het geloof overheersend is, en waar mensen niet vrij zijn om te zijn wie ze zijn.
Ik heb het niet over 'goede buren' of 'geen goede buren', maar over een hele buurt die steeds minder lijkt op de vertrouwde 'Hollandse' buurt die ik ken. Zal ik eens in hun vaderland zonder hoofddoek rond te lopen, of proberen een katholieke kerk of gebedsdienst te regelen? Zullen ze me dan met open armen ontvangen denk je?
Nicole123
11-05-2025 om 19:20
Dat vind ik dus het treurigste. Mensen die hun eigen racisme niet eens meer herkennen en denken dat hun uitspraken doodnormaal zijn.
Daglichtlamp
11-05-2025 om 19:27
Fleurtje_5 schreef op 11-05-2025 om 19:16:
[..]
Hou eens op om me iets aan te praten wat ik niet heb gezegd. Ik vind ze niet vreselijk, maar ik vind het niet prettig om door een wijk te fietsen waar ik me in een buitenland waan. Met mensen die me als 'de foute' westerse vrouw zien. Want het is meer dan duidelijk dat zij niet op een westerse vrouw willen lijken.
Ik ben blij dat ik in een westers landje woon en niet in een land waar het geloof overheersend is.
Ik heb het niet over 'goede buren' of 'geen goede buren', maar over een hele buurt die steeds minder lijkt op de 'Hollandse' buurt die ik ken. Zal ik eens in hun vaderland zonder hoofddoek rond te lopen, of proberen een katholieke kerk of gebedsdienst te regelen? Zullen ze me dan met open armen ontvangen denk je?
Ik heb stage gelopen in Bangladesh, een islamitisch land. Ik heb me nooit gedwongen gevoeld om daar een hoofdoek te dragen. Ik ging daar gewoon naar de kerk als ik in de buurt was van een kerk op vrijdag. (wat daar de vrije dag was, dus ook de dag dat ik gelegenheid had om naar de kerk te gaan).
Fleurtje_5
11-05-2025 om 19:33
Daglichtlamp schreef op 11-05-2025 om 19:27:
[..]
Ik heb stage gelopen in Bangladesh, een islamitisch land. Ik heb me nooit gedwongen gevoeld om daar een hoofdoek te dragen. Ik ging daar gewoon naar de kerk als ik in de buurt was van een kerk op vrijdag. (wat daar de vrije dag was, dus ook de dag dat ik gelegenheid had om naar de kerk te gaan).
Mooi. Echt dat meen ik.
Ik heb even gewikipediaad:
Religie
Vrijdaggebed in de Bait ul-Mokarram, de grootste moskee van het land
De belangrijkste religie is de islam die door 90 tot 95% van de bevolking beleden wordt. De meesten van hen zijn soennieten. Daarnaast komen enkele sji'itische groeperingen voor, met name onder de afstammelingen van immigranten uit Iran. In 1988 werd de islam tot staatsgodsdienst verklaard.
Het hindoeïsme is met 4 tot 8% de andere grote godsdienst (voor het merendeel bij de bevolking uit de onderste kasten). Er zijn ook kleine groepen boeddhisten, christenen en animisten. Het Theravada-boeddhisme in Bangladesh wordt voornamelijk beleden in het zuidelijke district Bandarban.
Volgens evangelisch-christelijke bron groeit het christendom in Bangladesh.[10] Anno 2019 telde Bangladesh ongeveer 600.000 christenen, waarvan iets meer dan de helft katholieken.[11]
In Bangladesh worden naast de islamitische ook heilige dagen uit het hindoeisme gevierd, zoals Janmashtami.
Chiquita
11-05-2025 om 19:36
Nicole123 schreef op 11-05-2025 om 19:20:
Dat vind ik dus het treurigste. Mensen die hun eigen racisme niet eens meer herkennen en denken dat hun uitspraken doodnormaal zijn.
Dat doe je zelf ook, maar dan richting diegenen die het niet met je eens zijn/PVV stemmers enz
Zilver_gray
11-05-2025 om 19:48
Chiquita schreef op 11-05-2025 om 19:36:
[..]
Dat doe je zelf ook, maar dan richting diegenen die het niet met je eens zijn/PVV stemmers enz
De posts van (o.a) Nicole zijn hier broodnodig. Gelukkig zijn er forummers als zij!