Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Nicole123 schreef op 09-05-2025 om 18:52:

[..]

Ik ga dit voor de leesbaarheid niet helemaal weer quoten. Je gaat ook helemaal een zijlijn op en niet waar we het over hadden. Ik heb herhaaldelijk geprobeerd uit te leggen wat ik bedoel, maar het lijkt niet binnen te komen. Voor de tigste keer: als je direct had geschreven waar je die stelling over kleine kinderen vandaan had in plaats van het zo op te schrijven dat het leek alsof je tegen mensen hier of een algemene mening in ging in plaats van een vrij extreme bron dan was de hele discussie niet nodig geweest. Maar ik zal voortaan dan wel vaker vragen waar je iets vandaan hebt, dat voorkomt wellicht ook dit soort onduidelijkheid en eigenlijk non-discussie.

Neeeeeheeeeee.....

Ik weet precies wat je bedoeld, maar ik snap niet dat jij zulke rare draaiing aan mijn berichten geeft. Wie begrijpt er hier wie niet?? Jij bent diegenen die rond blijft draaien in d'r eigen rondje. Het enige wat ik aan jouw berichten niet begrijp is 'waarom lijkt het zo alsof je met opzet mij niet wilt begrijpen'.

Die stelling is NIET van VandaagInside. Maar óók VandaagInside noemde op die éne avond ook 'kleine kinderen', terwijl het al die tijd over ama's gaat, en daarom vond ik dat na-papagaaien en onwetendheid.

Nicole123 schreef op 09-05-2025 om 19:13:

[..]

In dat linkje staat duidelijk bewijs dat er in Nederland veel moslimdiscriminatie is. De feiten naar de vergelijking tussen jodenhaat en moslimhaat staan in het rapport van de Anne Frank Stichting, waar ik gewoon eerlijk over zeg dat ik daar nu geen link naar heb. Heel wat meer dan helemaal een vraag omzeilen, zoals jij doet.

Ik vind het verder te bizar voor woorden dat nota bene jij het hebt over in de spiegel kijken. Kijk even naar op wat voor nare manier juist jij zelf mij aanvalt en bejegent hier, met je 'ach meisje', 'ik luister geen seconde naar je', 'ik had het niet tegen jou' en elke keer weer doen alsof ik jou aanval terwijl het omgekeerd is.

Ik vind juist dat jij denigrerend bent naar mensen die anders denken en niet met je eens zijn, in dat linkje stond niet dat er meer moslimhaat is dan jodenhaat wat ook niet waar is, dus je kunt nog 10x doorgaan of gewoon toegeven dat je geen bron hebt.

Fleurtje_5 schreef op 09-05-2025 om 19:13:

[..]

Neeeeeheeeeee.....

wie begrijpt er hier wie niet?? Jij bent diegenen die rond blijft draaien in d'r eigen rondje. Het enige wat ik aan jouw berichten niet begrijp is 'waarom het lijkt dat je met opzet mij niet wilt begrijpen'.

Die stelling is NIET van VandaagInside. Maar óók VandaagInside noemde op die éne avond ook 'kleine kinderen', terwijl het al die tijd over ama's gaat, en daarom vond ik dat na-papagaaien en onwetendheid.

Wie noemen het allemaal nog meer kleine kinderen dan? Hier op het forum niemand hoor, in nieuwsberichten ook niet. Toen ik doorvroeg over waar je het vandaan had dat mensen de AMAs als kleine kinderen afschilderen om maar medelijden op te wekken kwam je zelf toch met VI en Welingelichtekringen? Waarvandaan papegaaien die het na dan?

Muurbloem1985 schreef op 09-05-2025 om 19:15:

[..]

Ik vind juist dat jij denigrerend bent naar mensen die anders denken en niet met je eens zijn, in dat linkje stond niet dat er meer moslimhaat is dan jodenhaat wat ook niet waar is, dus je kunt nog 10x doorgaan of gewoon toegeven dat je geen bron hebt.

Je vindt het niet denigrerend hoe je zelf schrijft? Lees jezelf even terug dan.

Ik zeg ook helemaal niet dat dat in het linkje zou staan, dat maak jij er de hele tijd van om mij maar aan te kunnen vallen. In het linkje staat dat er veel moslimhaat is, daar vroeg Alice ook om. Ik heb aangegeven dat in het rapport van de Anne Frank Stichting wel een vergelijking staat en zeg eerlijk dat ik daar nu geen link van heb. Ik ben er nu inmiddels wel klaar mee, want deze hele discussie en continue aanval van jouw kant vervuilt het topic. Voor mij is het dus klaar. Van mij mag je ook best gelijk hebben hoor, als je door blijft gaan tot ik het zeg. De jodenhaat in Nederland is groter dan de moslimhaat, prima als jij wil dat ik dat zeg. Het is totaal niet relevant in een topic over asielzoekers, dus als je zo graag je gelijk wilt halen: hierbij. Kunnen we dan gewoon weer on topic gaan?

https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/17439515/geen-kermis-maar-efteling-voor-jonge-azc-bewoners-sint-annaparochie-uit-voorzorg 1 mei 2025, Geen kermis, maar Efteling voor jonge azc-bewoners Sint Annaparochie: "Uit voorzorg"

[foto]

Als er kermis is in Sint Annaparochie, maken minderjarige asielzoekers van het azc een uitstapje naar de Efteling. Het is een voorzorgsmaatregel. Want vorig jaar waren azc-bewoners betrokken bij een steekincident op de kermis.

"We willen graag dat de kermis goed en rustig verloopt voor iedereen", zegt Jolanda Bolt van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA).
"Zowel voor inwoners van Sint Annaparochie als voor de bewoners van onze locatie."

Drie gewonden
Vorig jaar waren er spanningen tussen groepen jongeren uit Sint Annaparochie. Het leidde uiteindelijk tot een steekincident.
Er raakten drie mensen gewond. Evenveel mensen werden aangehouden: twee van hen waren minderjarige bewoners van het azc.

[foto]

Om zulke excessen dit jaar te voorkomen, heeft het COA besloten om het jaarlijkse uitstapje dit jaar op de zaterdag van de kermis te doen.
"Wij hebben bedacht dat we dit jaar met de amv-jongeren (alleenstaande minderjarige vluchtelingen, red.) de dag doorbrengen in de Efteling."
Dat nieuws is bij de asielzoekers goed aangekomen. "Ze zijn er natuurlijk heel erg blij mee, want het is hartstikke leuk om daar met zijn allen naartoe te gaan", stelt Bolt.

Grote impact
De maatregel betekent echter niet per se dat er nu niets bij de kermis kan gebeuren. De kermis begint al op vrijdag en is dinsdag pas voorbij.

Het COA doet zijn best om ook op de andere dagen ongeregeldheden te voorkomen.

"We hebben begeleiding van de jongeren, we staan in nauw contact met de wijkagent, gemeente en politie om goed voorbereid te zijn", legt Bolt uit.

Bovenal hoopt het COA dat het dit jaar rustig blijft. "Het is ontzettend erg wat toen gebeurd is, voor alle betrokkenen. De impact op iedereen is enorm."

Nicole123 schreef op 09-05-2025 om 19:18:

[..]

Wie noemen het allemaal nog meer kleine kinderen dan? Hier op het forum niemand hoor, in nieuwsberichten ook niet. Toen ik doorvroeg over waar je het vandaan had dat mensen de AMAs als kleine kinderen afschilderen om maar medelijden op te wekken kwam je zelf toch met VI en Welingelichtekringen? Waarvandaan papegaaien die het na dan?

Dat stond helemaal bovenin het bericht. Zal een klein stukje quoten:

Fleurtje_5 schreef op 07-05-2025 om 18:56:

Ik heb er afgelopen weekend een foto van gezien. Volgens mij op tv. Vier jonge kinderen naast elkaar. Met de woorden dat deze kinderen niet naar de Efteling mochten van Faber.

Zodra ik die foto zie zal ik die zeker hier plaatsen.

Gisteravond bij VandaagInside had men het zelfs over kinderen die niet naar de Efteling mochten van Faber.............

Op dit forum maar ook in berichten over de crowdfunding viel geregeld het woord 'kinderen' die niet naar de Efteling mochten, ( want zo jong en al zoveel mee gemaakt in hun jonge leventje) terwijl het al die tijd over ama's gaat, dat zijn eerder grote pubers (15 tot 18 jarigen) tot jonge mannen met een vage leeftijd.

letterlijk

Forum Moderator

Moderator

09-05-2025 om 19:35

Dat jullie het niet met elkaar eens zijn mag,  maar blijf met respect op elkaar reageren!

Fleurtje_5 schreef op 09-05-2025 om 19:27:

[..]

Dat stond helemaal bovenin het bericht. Zal een klein stukje quoten:

Fleurtje_5 schreef op 07-05-2025 om 18:56:

Ik heb er afgelopen weekend een foto van gezien. Volgens mij op tv. Vier jonge kinderen naast elkaar. Met de woorden dat deze kinderen niet naar de Efteling mochten van Faber.

Zodra ik die foto zie zal ik die zeker hier plaatsen.

Gisteravond bij VandaagInside had men het zelfs over kinderen die niet naar de Efteling mochten van Faber.............

Maar dan begrijp ik toch niet wat voor foto en in welke context? Je weet het zelf niet eens waar je hem had gezien, hoe moet ik dat dan plaatsen? Hoe moet ik weten dat als jij roept 'maar het zijn helemaal geen kleine kinderen!' dat je dan doelt op een foto van tv? Je doet het vast niet expres, maar je schrijft soms nogal associatief. Als je beter begrepen wilt worden op een forum met geschreven tekst dan is het handig om als je ergens tegen ageert meteen te vermelden wáár je tegen ageert. Anders lijkt het alsof je tegen mensen hier op het forum ingaat en krijg je van die eindeloze 'maar dat zei ik toch helemaal niet' non-discussies.

Nicole123, waar haal je het geduld vandaan?! 

Maar inmiddels is het expliciet duidelijk dat Faber in het activiteitenbudget voor alle asielzoekers wil snijden. Ook dat voor kleinere kinderen. Ik had dat trouwens al begrepen na haar tweets van vorige week. Ik had dus geen moeite met de foto die bij de doneeractie gebruikt werd.

Laten we eerlijk zijn, qua bezuinigingen helpt het schrappen van het activiteiten budget nauwelijks, Faber kan op andere manieren veel effectiever bezuinigen (maar dat wil ze niet).
Qua leefbaarheid zijn juist de activiteiten voor minderjarige asielzoekers heel belangrijk.
Grote probleem is natuurlijk dat Faber alleen scoort voor de camera, bij de ministerraad vandaag is het niet eens besproken, ook niet bij de mondeling ingebrachte onderwerpen.

Daglichtlamp schreef op 09-05-2025 om 20:12:

Maar inmiddels is het expliciet duidelijk dat Faber in het activiteitenbudget voor alle asielzoekers wil snijden. Ook dat voor kleinere kinderen. Ik had dat trouwens al begrepen na haar tweets van vorige week. Ik had dus geen moeite met de foto die bij de doneeractie gebruikt werd.

Laten we eerlijk zijn, qua bezuinigingen helpt het schrappen van het activiteiten budget nauwelijks, Faber kan op andere manieren veel effectiever bezuinigen (maar dat wil ze niet).
Qua leefbaarheid zijn juist de activiteiten voor minderjarige asielzoekers heel belangrijk.
Grote probleem is natuurlijk dat Faber alleen scoort voor de camera, bij de ministerraad vandaag is het niet eens besproken, ook niet bij de mondeling ingebrachte onderwerpen.

Hoe bedoel je dat? (Serieuze vraag).

https://www.ad.nl/buitenland/duitsland-scherpt-beleid-aan-asielzoekers-al-aan-de-grens-teruggestuurd~ac4303c8/ 7 mei 2025 Duitsland scherpt beleid aan: asielzoekers al aan de grens teruggestuurd

De nieuwe Duitse regering heeft het asielbeleid aangescherpt.

Dit bericht stond eergisteren in onze krant. En wij maar klagen over minister Faber.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

10-05-2025 om 08:41 Topicstarter

Duitsland kan het blijkbaar wel. 

https://www.demorgen.be/snelnieuws/duitsland-gooit-plots-het-roer-om-en-weigert-asielzoekers-aan-grens-zonder-overleg-besloten~beeb032a/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F 8 mei 2025

Duitsland weert migranten zonder vereiste papieren met onmiddellijke ingang aan de grens, ook als die aangeven dat ze asiel willen aanvragen. Dat is een radicale ommezwaai in het migratiebeleid. Volgens critici schendt de nieuwe Duitse regering hiermee het Europees recht.
...........etc.etc.etc........

Volgens critici kan dit niet.

Dat is het dus, een signaal aan de wereld en Europa:

https://nos.nl/artikel/2566384-duitsland-gaat-voortaan-asielzoekers-weigeren-aan-de-grens-meer-grenspolitie

Duitsland gaat voortaan asielzoekers weigeren aan de grens, meer grenspolitie

De nieuwe Duitse binnenlandminister Dobrindt wil meer migranten tegenhouden aan de grens. Op een persconferentie maakte hij de nieuwe asielplannen bekend. Voortaan kunnen ook asielzoekers worden weggestuurd aan de Duitse grens.

Dobrindt spreekt van een signaal aan de wereld en Europa dat het Duitse asielbeleid is veranderd.
Onder eerdere regeringen was het beleid om asielzoekers niet tegen te houden aan de grens, maar dat wordt nu dus aangepast.

........etc.etc.etc.........

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.