Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Muurbloem1985
08-05-2025 om 20:56
Nicole123 schreef op 08-05-2025 om 20:55:
[..]
Tel op dit forum eens de posts waarin een moslim of persoon uit een moslimland negatief neergezet of geframed wordt en de posts waarin dat met joden gebeurt. Als je het zo belangrijk vindt dat mensen niet gehaat worden om hun geloof, begin dan bij jezelf.
Ja en hoe zou dat komen denk je?
Muurbloem1985
08-05-2025 om 20:58
Ik stop met deze discussie als je alleen maar je gelijk probeert te halen en niet wilt luisteren houdt het op.
Nicole123
08-05-2025 om 21:00
Muurbloem1985 schreef op 08-05-2025 om 20:53:
[..]
Weer die simpele aannames, ik durf wel te beweren dat joodse mensen minder problemen veroorzaken dan moslims, maar zelfs dat mag ik blijkbaar niet zeggen.
Ach, mag dat tegenwoordig óók al niet meer, alle mensen van één geloof over één kam scheren... Het ergste vind ik nog dat je het van jezelf niet eens ziet blijkbaar, zo genormaliseerd is het blijkbaar om negatief over moslims te praten. Vul eens 'jood' of 'christen' in in de posts die jij zelf schrijft of oké vindt over moslims of Syriërs. Vind je het dan nog steeds prima of zou je er dan heel erg over vallen? Pas als je het dan nog steeds helemaal oké vindt dan is het geen moslimhaat, anders wel. 'Wat gij wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander.'
Muurbloem1985
08-05-2025 om 21:01
Nicole123 schreef op 08-05-2025 om 21:00:
[..]
Ach, mag dat tegenwoordig óók al niet meer, alle mensen van één geloof over één kam scheren... Het ergste vind ik nog dat je het van jezelf niet eens ziet blijkbaar, zo genormaliseerd is het blijkbaar om negatief over moslims te praten. Vul eens 'jood' of 'christen' in in de posts die jij zelf schrijft of oké vindt over moslims of Syriërs. Vind je het dan nog steeds prima of zou je er dan heel erg over vallen? Pas als je het dan nog steeds helemaal oké vindt dan is het geen moslimhaat, anders wel. 'Wat gij wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander.'
Ja en jij vult lekker dingen in hoe mensen denken, maar blijkbaar mag je niet discussiëren over een bepaalde groep waar het over zou moeten gaan zonder "en hunnie" te schreeuwen.
Muurbloem1985
08-05-2025 om 21:03
Heeft hier al iemand alle Syriërs met Assad vergeleken of zegt alleen Nicole dat? Vertel nicole waarom denk jij dat joodse scholen beveiligd moeten worden?
Nicole123
08-05-2025 om 21:06
Muurbloem1985 schreef op 08-05-2025 om 20:58:
Ik stop met deze discussie als je alleen maar je gelijk probeert te halen en niet wilt luisteren houdt het op.
Ik luister prima, maar dat betekent niet dat ik het eens ben in jouw mening dat moslims slecht(er) zouden zijn. Ik vind het vrij bizar wat hier gebeurt, dat er zo haatdragend en negatief gesproken wordt over hele bevolkingsgroepen en religies onder het mom dat die groepen zo haatdragend en negatief zouden zijn. Ben je dan zelf een haar beter? Ik ken diverse mensen uit moslimlanden en die gaan niet op deze manier tekeer over anderen.
Luister jij ook naar mij of komt die boodschap totaal niet binnen?
Muurbloem1985
08-05-2025 om 21:09
Nicole123 schreef op 08-05-2025 om 21:06:
[..]
Ik luister prima, maar dat betekent niet dat ik het eens ben in jouw mening dat moslims slecht(er) zouden zijn. Ik vind het vrij bizar wat hier gebeurt, dat er zo haatdragend en negatief gesproken wordt over hele bevolkingsgroepen en religies onder het mom dat die groepen zo haatdragend en negatief zouden zijn. Ben je dan zelf een haar beter? Ik ken diverse mensen uit moslimlanden en die gaan niet op deze manier tekeer over anderen.
Luister jij ook naar mij of komt die boodschap totaal niet binnen?
Ik luister geen seconde naar jou omdat ik het niet met je eens ben, er zijn onder bepaalde groepen nou eenmaal meer en andere problemen dan andere, dat kun je ontkennen of erkennen, het is gewoon de waarheid, en dat mag benoemd worden.
Nicole123
08-05-2025 om 21:21
Muurbloem1985 schreef op 08-05-2025 om 21:09:
[..]
Ik luister geen seconde naar jou omdat ik het niet met je eens ben, er zijn onder bepaalde groepen nou eenmaal meer en andere problemen dan andere, dat kun je ontkennen of erkennen, het is gewoon de waarheid, en dat mag benoemd worden.
Oké, duidelijk. We zijn het niet met elkaar eens, dat blijkt uit alles. Maar ik moet dus van jou wel naar jou luisteren en jij luistert geen seconde naar mij? Lekkere discussie is dat dan.
Nicole123
08-05-2025 om 21:23
Muurbloem1985 schreef op 08-05-2025 om 21:01:
[..]
Ja en jij vult lekker dingen in hoe mensen denken, maar blijkbaar mag je niet discussiëren over een bepaalde groep waar het over zou moeten gaan zonder "en hunnie" te schreeuwen.
Voor de tigste keer, ik schreeuw niet 'en hunnie', ik zeg dat je iedereen moet beoordelen op zijn eigen gedrag, of het nou een Nederlander, Syriër, christen of moslim is. Het blijkt wel heel erg dat je totaal niet luistert naar wat ik hier schrijf, dat je er nog steeds iets compleet anders van maakt dan wat ik herhaaldelijk aangeef.
Nicole123
08-05-2025 om 21:33
Muurbloem1985 schreef op 08-05-2025 om 21:03:
Heeft hier al iemand alle Syriërs met Assad vergeleken of zegt alleen Nicole dat? Vertel nicole waarom denk jij dat joodse scholen beveiligd moeten worden?
Er wordt hier herhaaldelijk gesteld dat die landen zo erg zijn en dat daarom Syriërs als groep vrouwenhatend en gewelddadig zijn. Als ik daar tegenin ga wordt gevraagd of ik daar dan zo graag zou willen wonen. Mijn antwoord is nee, omdat ik niet onder zo'n soort regime zou willen wonen. Maar een inwoner van het land is niet het regime. Syrië was een vreselijk land onder Assad (en of het nu veel beter is valt nog te bezien), maar dat betekent niet dat de Syriërs zelf massaal zo vreselijk zijn. Degenen die vluchten vinden juist zelf vaak hun regime en land ook vreselijk, daarom vluchten ze juist.
Ik beweer nergens dat jodenhaat niet zou voorkomen, dus ik vind het een vrij vreemde vraag over die joodse scholen. Wil je erop horen dat moslims zo slecht zijn, dat we allemaal slechte dingen importeren met het binnenhalen van vluchtelingen* of dat jodenhaat in Nederland überhaupt voorkomt, of wat?
*Dan zou je misschien ook verwachten dat het aantal vermoorde vrouwen zou toenemen hier, met al die 'vrouwonvriendelijke femicide toejuichende moslimlanders'. Misschien heb je erover heen gelezen, maar het tegendeel is waar schreef Daglichtlamp hier een paar pagina's terug:
Overigens neemt ondanks het veel grotere aandeel van de bevolking van niet westerse afkomst het totaal aantal vermoorde vrouwen af in plaats van toe. https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dataset/84726NED/table?dl=C02FA
Muurbloem1985
08-05-2025 om 21:52
Nicole123 schreef op 08-05-2025 om 21:23:
[..]
Voor de tigste keer, ik schreeuw niet 'en hunnie', ik zeg dat je iedereen moet beoordelen op zijn eigen gedrag, of het nou een Nederlander, Syriër, christen of moslim is. Het blijkt wel heel erg dat je totaal niet luistert naar wat ik hier schrijf, dat je er nog steeds iets compleet anders van maakt dan wat ik herhaaldelijk aangeef.
En ondertussen beweer jij dat mensen hier Syriërs vergelijken met assad terwijl dat helemaal niet gedaan wordt, jij doet beweringen over wat mensen gezegd zouden hebben die niet kloppen. En verder nogmaals heel schattig dat je blijft herhalen dat je mensen op hun eigen gedrag moet beoordelen ik heb ook al vaker gezegd dat als mensen als groep bepaalde gedachtes en gedrag hebben je deze best mag bevragen, zo zijn er groepen die eenmaal vaker ouderwetse niet bij de tijdse gedachtes hebben, die de Sharia wet boven de Nederlandse wet zien, en dat zijn er best een aantal en dat is het hele probleem en die mag je best aanspreken daar is niks mis mee.
Muurbloem1985
08-05-2025 om 21:56
Nicole123 schreef op 08-05-2025 om 21:33:
[..]
Er wordt hier herhaaldelijk gesteld dat die landen zo erg zijn en dat daarom Syriërs als groep vrouwenhatend en gewelddadig zijn. Als ik daar tegenin ga wordt gevraagd of ik daar dan zo graag zou willen wonen. Mijn antwoord is nee, omdat ik niet onder zo'n soort regime zou willen wonen. Maar een inwoner van het land is niet het regime. Syrië was een vreselijk land onder Assad (en of het nu veel beter is valt nog te bezien), maar dat betekent niet dat de Syriërs zelf massaal zo vreselijk zijn. Degenen die vluchten vinden juist zelf vaak hun regime en land ook vreselijk, daarom vluchten ze juist.
Ik beweer nergens dat jodenhaat niet zou voorkomen, dus ik vind het een vrij vreemde vraag over die joodse scholen. Wil je erop horen dat moslims zo slecht zijn, dat we allemaal slechte dingen importeren met het binnenhalen van vluchtelingen* of dat jodenhaat in Nederland überhaupt voorkomt, of wat?
Nee jij beweerde net dat moslimhaat hier erger is dan jodenhaat toch vandaar mijn vraag hoe komt het dat joodse scholen hier beveiliging nodig hebben dan, simpele vraag toch?
Nicole123
08-05-2025 om 22:14
Muurbloem1985 schreef op 08-05-2025 om 21:52:
[..]
En ondertussen beweer jij dat mensen hier Syriërs vergelijken met assad terwijl dat helemaal niet gedaan wordt, jij doet beweringen over wat mensen gezegd zouden hebben die niet kloppen. En verder nogmaals heel schattig dat je blijft herhalen dat je mensen op hun eigen gedrag moet beoordelen ik heb ook al vaker gezegd dat als mensen als groep bepaalde gedachtes en gedrag hebben je deze best mag bevragen, zo zijn er groepen die eenmaal vaker ouderwetse niet bij de tijdse gedachtes hebben, die de Sharia wet boven de Nederlandse wet zien, en dat zijn er best een aantal en dat is het hele probleem en die mag je best aanspreken daar is niks mis mee.
Wat ik stel is dat een individu uit een bevolking heel iets anders is dan het regime van een land, als reactie op de stellingen hier dat ik toch ook niet in Syrië zou willen wonen en dat Syrië geen prettig land is en dat de regimes in die landen vreselijk zijn. Ik betwist de relatie die sommigen hier leggen tussen dat een land/leider vreselijk is en dat dus de bevolking van dat land ook wel vreselijk zou zijn. Ik doe dus geen beweringen die niet kloppen, jij maakt van mijn posts iets wat ik niet zeg. Misschien toch wel een seconde langer ernaar luisteren.
Ik denk dat mensen uit moslimlanden helemaal niet als groep maar één gedachte en gedrag hebben. Jij en ik zijn Nederlanders en hebben ook niet maar één gedachte. Een nonbinaire kunstzinnige hippie uit Amsterdam en een huisvrouw met 8 kinderen uit Urk hebben ook niet maar één gedachte. Waarom zouden in vredesnaam mensen met dezelfde nationaliteit of religie allemaal dezelfde gedachten en gedrag hebben? We zijn allemaal anders. Je kunt het schattig vinden dat we alle mensen op hun eigen gedrag moeten beoordelen, maar er is niets tegenin te brengen, tenzij je een soort samenleving zou willen met collectieve straffen en beloningen.
Meer dan 95% van de asielzoekers gedraagt zich prima, mijn Iraanse collega is totaal niet vrouwonvriendelijk, mijn Marokkaanse moslimcollega en Turkse buurman evenmin. Het zijn allemaal mensen met hun eigen ideeën. Als mensen de Sharia boven de Nederlandse wet plaatsen dan vind ik dat zeer verwerpelijk. Dat is zeker een probleem en daar mag je mensen zeker op aanspreken. Ik vind het alleen niet oké als je doet alsof iemand vast en zeker de Sharia wel boven de wet zal plaatsen omdat hij uit Syrië komt. Lekker dan, als je als christen vlucht uit Syrië en je wordt op die manier aangekeken.
Alice12
08-05-2025 om 22:16
Moslimhaat? Serieus? We hebben hier meer dan 450 moskeeën, koranscholen, een moslimburgemeester, een moslimpartij , politie die iftar viert met moslims. Waar bestaat die moslimhaat uit?
Nicole123
08-05-2025 om 22:18
Muurbloem1985 schreef op 08-05-2025 om 21:56:
[..]
Nee jij beweerde net dat moslimhaat hier erger is dan jodenhaat toch vandaar mijn vraag hoe komt het dat joodse scholen hier beveiliging nodig hebben dan, simpele vraag toch?
Mijn bewering was dat het net zo erg is om een moslim te haten dan om een jood te haten. Ben je dat met me eens? Jij maakt er zelf iets heel anders van en gaat een zijpad op met je retorische vraag. Dat Joodse scholen hier beveiliging nodig hebben is omdat er helaas heel veel jodenhaat is hier in Nederland. Dat komt niet van alle moslims en ook niet alleen van moslims. En het domste wat je kunt doen is jodenhaat gaan bestrijden met moslimhaat / negatief spuien over moslims als hele groep, want dat maakt je zelf net zo kwalijk bezig.