Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Muurbloem1985 schreef op 08-05-2025 om 16:59:

Weet je wat het is, natuurlijk komt vrouwenhaat/jodenhaat ook voor in de westerse wereld, dat ontkent bijna niemand toch? Alleen dat betekent niet dat het bij andere culturen niet voorkomt, of dat het bij andere culture minder voorkomt, het leven onder veel strenge moslim landen is gewoon voor een vrouw een minder fijn leven, dat durf ik te beweren, en soms worden deze denkbeelden helaas ook naar de westerse wereld meegenomen of verheerlijkt door sommige mensen/culturen.

Ik zeg toch helemaal niet dat het in de Arabische cultuur niet of minder voorkomt? Wat een rare omdraaiing. Ik zeg dat het in álle culturen voorkomt en dat je tegen vrouwenhaat en jodenhaat moet strijden en niet tegen een cultuur of religie. Ik ga in tegen de denkbeelden hier dat mensen uit buitenlandse culturen vol van vrouwenhaat en jodenhaat zouden zitten en de westerse cultuur tegen hen beschermd zou moeten worden.

Te bizar voor woorden vind ik het zelfs, haat tegen de ene religie bestrijden door zelf een andere religie te bestrijden. Hoe krom wil je het hebben? 

Nicole123 schreef op 08-05-2025 om 20:11:

[..]

Ik zeg toch helemaal niet dat het in de Arabische cultuur niet of minder voorkomt? Wat een rare omdraaiing. Ik zeg dat het in álle culturen voorkomt en dat je tegen vrouwenhaat en jodenhaat moet strijden en niet tegen een cultuur of religie. Ik ga in tegen de denkbeelden hier dat mensen uit buitenlandse culturen vol van vrouwenhaat en jodenhaat zouden zitten en de westerse cultuur tegen hen beschermd zou moeten worden.

Te bizar voor woorden vind ik het zelfs, haat tegen de ene religie bestrijden door zelf een andere religie te bestrijden. Hoe krom wil je het hebben?

Maar ondertussen noem je de meest vreselijke misdadigers uit het westen om je punt te maken(?) EN je kunt wel tegenstribbelen en ontkennen nogmaals in sommige moslim culturen komt joden en vrouwenhaat eenmaal meer voor dan in de westerse cultuur, dat kun je bijvoorbeeld zien aan de denkbeelden die veel van die mensen hebben uit hun geboorteland en maar niet kunnen loslaten waardoor de integratie in mijn ogen is mislukt. Ik bestrijd helemaal niks, ik geef alleen conclusies.

Alice12 schreef op 08-05-2025 om 17:20:

[..]

Ik durf met zekerheid te zeggen dat zelfs Nicole in een westers land wil wonen en niet als vrouw in een willekeurig moslimland.

Wat geef je er nou een vreemde draai aan? Ik zeg helemaal nergens dat dat fijne landen zijn, ik heb herhaaldelijk hier gezegd dat mensen er niet voor niets vandaan vluchten. Ik zou dus niet onder die dictator in Eritrea willen wonen, dat klopt. Ook niet in Rusland of in China. Maar dat betekent niet dat ik problemen heb met de mensen uit die landen. Ik koppel dat juist los van elkaar, ze zijn hun regime namlijk niet. Ik heb geen enkel probleem met mijn buren die uit Turkije komen, met mijn kennissen uit Syrië, met mijn collega's uit Rusland, Marokko, China en Iran. Opgroeien in een land onder het regime van Assad maakt een mens nog geen Assad2.0. 

Muurbloem1985 schreef op 08-05-2025 om 20:17:

[..]

Maar ondertussen noem je de meest vreselijke misdadigers uit het westen om je punt te maken(?) EN je kunt wel tegenstribbelen en ontkennen nogmaals in sommige moslim culturen komt joden en vrouwenhaat eenmaal meer voor dan in de westerse cultuur, dat kun je bijvoorbeeld zien aan de denkbeelden die veel van die mensen hebben uit hun geboorteland en maar niet kunnen loslaten waardoor de integratie in mijn ogen is mislukt. Ik bestrijd helemaal niks, ik geef alleen conclusies.

Als je mijn post goed leest dan betoog ik daarmee helemaal niet dat westerse landen slechter zouden zijn dan moslimlanden. De boodschap die ik duidelijk in die post vermeld is dat je mensen moet beoordelen op hun eigen gedrag, niet op dat van volksgenoten. Dus een Syriër is niet gelijk aan Assad, ik ben niet gelijk aan Joran van der Sloot, etc etc.  

Het zou heel goed kunnen dat Jodenhaat meer voorkomt onder Syriërs dan in Nederland inderdaad. Moslimhaat komt hier dan weer meer voor. Of is jodenhaat erger dan moslimhaat?

Verder is 'het komt er meer voor' geen enkele reden om dus maar een hele groep erop aan te kijken. We kijken toch ook niet alle mannen erop aan dat een deel van hen zich misdraagt? Of alle jongeren? Dat is het enige punt dat ik hier keer op keer maak: kijk een individu niet aan op de groep en scheer mensen niet over één kam.

Nicole123 schreef op 08-05-2025 om 20:26:

[..]

Als je mijn post goed leest dan betoog ik daarmee helemaal niet dat westerse landen slechter zouden zijn dan moslimlanden. De boodschap die ik duidelijk in die post vermeld is dat je mensen moet beoordelen op hun eigen gedrag, niet op dat van volksgenoten. Dus een Syriër is niet gelijk aan Assad, ik ben niet gelijk aan Joran van der Sloot, etc etc.

Het zou heel goed kunnen dat Jodenhaat meer voorkomt onder Syriërs dan in Nederland inderdaad. Moslimhaat komt hier dan weer meer voor. Of is jodenhaat erger dan moslimhaat?

Verder is 'het komt er meer voor' geen enkele reden om dus maar een hele groep erop aan te kijken. We kijken toch ook niet alle mannen erop aan dat een deel van hen zich misdraagt? Of alle jongeren? Dat is het enige punt dat ik hier keer op keer maak: kijk een individu niet aan op de groep en scheer mensen niet over één kam.

Zucht niemand vergelijkt jou met vd sloot, waar het natuurlijk om gaat is dat hele groepen hier in Nederland en in het westen op een bepaald manier denken die niet bij de westerse waarde en normen past, daardoor is de hele integratie in mijn ogen mislukt. De jodenhaat is inderdaad erger dan moslimhaat in Europa op dit moment, dat durf ik ook te beweren. Met jou denkwijze moeten we onze mond maar houden en alles nat en paphouden want sommige individuen zijn wel ok.

Fleurtje_5 schreef op 08-05-2025 om 18:39:

[..]

Maar de hoofddoekdragende jonge vrouwen doen soms wel alsof de westerse vrouw niet deugd. Dat iemand vind dat hij zijn zus kan vermoorden omdat ze te westers word, zegt wel weer heel veel over de gedachten die men heeft over westerse Nederlanders

Je vindt moslims helemáál niet minderwaardig, maar praat wel op deze manier over ze. Geloof je het zelf nog?

Heb je het bij die hoofddoekdragende vrouwen nog steeds over dat voorbeeld van die ene vrouw waar je veel vaker mee komt en die jij blijkbaar als een soort standaard blijft zien hierin? Praat je ook wel eens met vrouwen die een hoofddoek dragen, ken je ze? Over het algemeen denken moslima's met een hoofddoek net zoals reformatorische vrouwen die altijd een rok of jurk dragen: ze willen dat graag zelf vanuit hun geloof. De meesten van hen vinden er niet zoveel van als anderen dat niet doen (vaak zelfs hun eigen - volwassen - kinderen) of lopen daar in ieder geval niet mee te koop. Al zijn er zeker bij beide groepen ook vrouwen die neerbuigend denken over degenen die hun normen en geloof niet delen. Vraag een reformatorisch christen eens wat er met mensen gebeurt die niet in God geloven of dat niet in de juiste - reformatorische - vorm gieten en je wordt er ook niet vrolijk van hoor. 

Nicole123 schreef op 08-05-2025 om 20:37:

[..]

Vraag een reformatorisch christen eens wat er met mensen gebeurt die niet in God geloven of dat niet in de juiste - reformatorische - vorm gieten en je wordt er ook niet vrolijk van hoor.

Doe je het weer wijzen, vermoeiend

Poezenmeisje

Poezenmeisje

08-05-2025 om 20:43 Topicstarter

Vertel me even welke christelijke vrouw dat nog maar was die zich met een bomgordel opblies op een drukbezochte lokatie. 

Ik ben de naam even kwijt.

Muurbloem1985 schreef op 08-05-2025 om 20:34:

[..]

Zucht niemand vergelijkt jou met vd sloot, waar het natuurlijk om gaat is dat hele groepen hier in Nederland en in het westen op een bepaald manier denken die niet bij de westerse waarde en normen past, daardoor is de hele integratie in mijn ogen mislukt. De jodenhaat is inderdaad erger dan moslimhaat in Europa op dit moment, dat durf ik ook te beweren. Met jou denkwijze moeten we onze mond maar houden en alles nat en paphouden want sommige individuen zijn wel ok.

Zucht, léés je wel wat ik schrijf? 

Ik zeg helemaal niet dat iemand mij vergelijkt met van der Sloot, ik zeg dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen gedrag en niet voor dat van degenen met dezelfde afkomst. We zijn het eens dat ik niet te vergelijken ben met van der Sloot, waarom vergelijken we een Syriër dan wel met Assad? Dat is toch met 2 maten meten?

Ik heb het helemaal niet over of jodenhaat of moslimhaat meer voorkomt in Europa*, ik heb het erover dat een jood haten of een moslim haten voor mij even erg is. Niemand moet gehaat worden of aangekeken worden op zijn of haar religie, want een mens is zichzelf en veel meer dan zijn religie. Voor jou lijkt een jood haten heel erg te zijn, maar kwaadspreken over moslims lijk je prima te vinden. 

Verder moeten we helemaal onze mond niet houden tegen vrouwenhaat en geweld. Daar moeten we zeker wat aan doen. We moeten alleen niet vrouwenhaat en geweld bestrijden door mensen uit andere culturen te bestrijden, of ze nou wel of geen vrouwenhater of geweldpleger zijn. Het over-over-overgrote deel van de asielzoekers doet geen vlieg kwaad. Je gaat toch ook niet alle mannen maar bij voorbaat gevangen zetten of de omgang met vrouwen ontzeggen omdat vrouwenhaat voor komt in 'mannenculturen'?

* Al is volgens mij in een ander topic al wel eens gedeeld dat de feiten laten zien dat moslimhaat veel meer voorkomt dan jodenhaat en steeds meer genormaliseerd wordt. Dat zie je hier ook, jullie zien niet eens dat je moslims aan de lopende band negatief afschildert of praten moslimhaat goed van jezelf en elkaar.

Nicole123 schreef op 08-05-2025 om 20:49:

[..]

Zucht, léés je wel wat ik schrijf?

Ik zeg helemaal niet dat iemand mij vergelijkt met van der Sloot, ik zeg dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen gedrag en niet voor dat van degenen met dezelfde afkomst. We zijn het eens dat ik niet te vergelijken ben met van der Sloot, waarom vergelijken we een Syriër dan wel met Assad? Dat is toch met 2 maten meten?

Ik heb het helemaal niet over of jodenhaat of moslimhaat meer voorkomt in Europa*, ik heb het erover dat een jood haten of een moslim haten voor mij even erg is. Niemand moet gehaat worden of aangekeken worden op zijn of haar religie, want een mens is zichzelf en veel meer dan zijn religie. Voor jou lijkt een jood haten heel erg te zijn, maar kwaadspreken over moslims lijk je prima te vinden.

Verder moeten we helemaal onze mond niet houden tegen vrouwenhaat en geweld. Daar moeten we zeker wat aan doen. We moeten alleen niet vrouwenhaat en geweld bestrijden door mensen uit andere culturen te bestrijden, of ze nou wel of geen vrouwenhater of geweldpleger zijn. Het over-over-overgrote deel van de asielzoekers doet geen vlieg kwaad. Je gaat toch ook niet alle mannen maar bij voorbaat gevangen zetten of de omgang met vrouwen ontzeggen omdat vrouwenhaat voor komt in 'mannenculturen'?

* Al is volgens mij in een ander topic al wel eens gedeeld dat de feiten laten zien dat moslimhaat veel meer voorkomt dan jodenhaat en steeds meer genormaliseerd wordt. Dat zie je hier ook, jullie zien niet eens dat je moslims aan de lopende band negatief afschildert of praten moslimhaat goed van jezelf en elkaar.

Wie vergelijkt hier een Syriër met Assad?

[..]

Aha daarom moeten joodse scholen e.d. beveiligd worden, duidelijk.

Muurbloem1985 schreef op 08-05-2025 om 20:39:

[..]

Doe je het weer wijzen, vermoeiend

Nee, ik wijs niet. Ik stel dat zowel onder moslims als onder christenen, zowel onder Syriërs als onder Nederlanders, bepaald gedrag wel en niet voorkomt. Dat je moet kijken naar individuen ipv volkeren. Vermoeiend dat jij dat de hele tijd op een andere manier probeert uit te leggen. Mijn boodschap is echt niet zo moeilijk hoor: of je nou moslim, christen, Syriër of Nederlander bent: beoordeel mensen op hun eigen gedrag, niet op dat van anderen.

[..]

Weer die simpele aannames, ik durf wel te beweren dat joodse mensen minder problemen veroorzaken dan moslims, maar zelfs dat mag ik blijkbaar niet zeggen.

Muurbloem1985 schreef op 08-05-2025 om 20:51:

[..]

Aha daarom moeten joodse scholen e.d. beveiligd worden, duidelijk.

Tel op dit forum eens de posts waarin een moslim of persoon uit een moslimland negatief neergezet of geframed wordt en de posts waarin dat met joden gebeurt. Als je het zo belangrijk vindt dat mensen niet gehaat worden om hun geloof, begin dan bij jezelf.

Nicole123 schreef op 08-05-2025 om 20:53:

[..]

Nee, ik wijs niet. Ik stel dat zowel onder moslims als onder christenen, zowel onder Syriërs als onder Nederlanders, bepaald gedrag wel en niet voorkomt. Dat je moet kijken naar individuen ipv volkeren. Vermoeiend dat jij dat de hele tijd op een andere manier probeert uit te leggen. Mijn boodschap is echt niet zo moeilijk hoor: of je nou moslim, christen, Syriër of Nederlander bent: beoordeel mensen op hun eigen gedrag, niet op dat van anderen.

Maar daar gaat het nu niet om, het gaat wel om groepen, je kunt wel hameren op individuen, veel individuen vormen een groep die problemen kunnen veroorzaken met bepaalde gedachtes.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.