Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Fleurtje_5
04-05-2025 om 22:48
Friezinnetje schreef op 04-05-2025 om 18:36:
[..]
want jij werkt er?
Als iemand schrijft:
deels speelt ook mee is mijn indruk dat ook gepast gedrag richting 'onze' meisjes afgekeurd wordt.
Dan zegt diegene zelf al 'is mijn indruk'. Een eigen invulling dus. Aangezien ik daar verder in al die artikelen niets over heb gelezen, durf ik er wel mijn indruk over te geven dat het een eigen invulling was die mijns inziens niet klopt met de werkelijke situatie.
Fleurtje_5
04-05-2025 om 22:52
Daglichtlamp schreef op 04-05-2025 om 15:32:
[..]
Nee het ging in dit geval om twee groepen jongeren die ruzie hebben, daarom wil men de ene groep weghouden van de kermis.
Er is dan vier dagen kermis. En dan gaat men één dagje Efteling en kunnen de raddraaiers die andere drie dagen gewoon naar de kermis.
Yumi
04-05-2025 om 23:02
Daglichtlamp schreef op 04-05-2025 om 14:19:
[..]
En als ze al in het AZC zitten gaan ze door de speciale snelle procedure voor veilige landers. Dat deel heeft Faber inmiddels goed op orde.
Ik denk overigens dat er nog iets anders speelt bij het ongepaste gedrag van sommige asielzoekers richting meisjes. Deels gaat het hier inderdaad om ongepast gedrag, deels speelt ook mee is mijn indruk dat ook gepast gedrag richting 'onze' meisjes afgekeurd wordt.
Daar waar sprake is van bedreiging, aanranding of wat voor strafbaar gedrag ook moet er gewoon aangepakt en gestraft worden. Niemand hier vindt dat dat niet nodig is.
Ohh dat vind ik nogal een uitspraak, daarmee zeg je eigenlijk dat ze onterecht begeleiding krijgen? Bah wat naar, ik schrik hier echt van!
Je zal maar met een aantal meisjes in die bus hebben gezeten en je bent ongepast benaderd. Daar kan je flink last van hebben en angstig worden. Als je dan ook nog niet gelooft wordt dan doet dat pijn.
felija
04-05-2025 om 23:22
Niks whatsaboutism, staat letterlijk in de link van de NOS:
"Vorig jaar ontstonden in Sint Annaparochie opstootjes tussen jongeren uit de omgeving en jonge asielzoekers."
Twee groepen dus, plaatselijke jongeren en asieljongeren. Alleen de asieljongeren worden raddraaiers genoemd, (diegenen die zijn opgepakt mochten uiteraard niet mee met het uitje.)
https://nos.nl/artikel/2565893-ruim-150-000-euro-opgehaald-voor-efteling-uitje-jonge-asielzoekers
Goed om te lezen dat er zoveel geld is opgehaald. Naast de Efteling zijn er nog talloze andere leuke uitjes in Nederland.
Luchtpost
05-05-2025 om 00:24
Wat een contrast is het eigenlijk: voor potentiële raddraaiers een leuk uitje en de autochtone bevolking moet straks naar het miljoenen kostende Slavernij museum, "want allemaal racisten".
"Het museum, dat naar verwachting 270.000 bezoekers per jaar zal trekken en in 2030 af moet zijn, gaat bijna 110 miljoen euro kosten, exclusief de kosten voor de aanleg van een park.30 mei 2024".
Men verwacht nogal wat bezoekers (als dat museum 6 dagen per week geopend is, dan komt 270.000 bezoekers neer op 865 mensen per dag!)
Het mag wat kosten om de autochtone bevolking een schuldgevoel aan te (proberen te) praten. Maar ik denk dat die bezoekersaantallen wat te positief worden ingeschat; ik ben benieuwd of er, naast de (gratis) schoolklassen, veel -betalende- bezoekers zullen komen. Autochtonen gaan ook liever naar het sprookjesbos ; - )
Zilver_gray
05-05-2025 om 06:38
felija schreef op 04-05-2025 om 23:22:
"Vorig jaar ontstonden in Sint Annaparochie opstootjes tussen jongeren uit de omgeving en jonge asielzoekers."
Twee groepen dus, plaatselijke jongeren en asieljongeren. Alleen de asieljongeren worden raddraaiers genoemd, (diegenen die zijn opgepakt mochten uiteraard niet mee met het uitje.)
https://nos.nl/artikel/2565893-ruim-150-000-euro-opgehaald-voor-efteling-uitje-jonge-asielzoekers
Goed om te lezen dat er zoveel geld is opgehaald. Naast de Efteling zijn er nog talloze andere leuke uitjes in Nederland.
Wat een mooi initiatief!
Dit topic had beter “het zure zeik topic” genoemd kunnen worden.
Ongelooflijk wat een aantal verschrikkelijke verzuurde reacties! Een ander zal het eens een extraatje krijgen.
Respect voor degenen die de nuance proberen te (blijven) brengen!
Fleurtje_5
05-05-2025 om 10:00
felija schreef op 04-05-2025 om 23:22:
Je haalt een artikel omhoog dat over de crowdfundingsactie gaat en waar toevallig een regeltje word genoemd over de rellen vorig jaar. Het gaat hier al dagen over die rellen, en er zijn tig nieuwsberichten over geplaatst, en je doet nou net alsof niemand weet dat er vorig jaar incidenten plaatsvonden waarbij drie gewonden zijn gevallen onder de plaatselijke jongeren, waarvan eentje zelfs geopereerd moest worden.
Rellen tussen jonge asielzoekers en plaatselijke jongeren.
Ik schreef al eerder dat die plaatselijke jongeren het vast meer dan zat zijn als jonge meisjes van 12, 13 of 14 jaar lastig gevallen worden of bang hun fiets keren en een andere weg nemen. Of dat hun zusje niet eens de gebruikelijke weg naar haar sport durft te nemen. Dat sportlokalen de deuren sluiten zodat geen indringers de douches binnen kunnen komen. Gisteravond hoorde ik zelfs dat vrouwelijke bus chauffeurs niet eens meer durven te stoppen bij het AZC omdat ze lastig gevallen worden.
Die crowdfunding vind ik het tegenovergestelde van hartverwarmend. Zeker in deze tijd van 'Me Too'. Ik zou me kapot schamen als ik daar een cent aan had uitgegeven. Dat is alsof je Eppstein sponsort met zijn feestjes.
Hartverwarmend zou ik het vinden als men zou opstaan tegen de aanrandingen van jonge meisjes en vrouwen.
In Ter Apel is een burgerwacht opgericht omdat de politie niet veel kan of niet veel mag. Burgers staan op tegen wantoestanden. En terecht. Ik vind het laf als iedereen weg kijkt en stil blijft toekijken en de mond niet open trekt 'want ojee die jonge mannen hebben het al zo zwaar gehad in hun leven'. Bullshit, het zijn vaak overlast gevende veilige landers die in het land van herkomst al problemen maakten.
Er is hier niemand die jonge kinderen een uitstapje naar de Efteling niet gunt. Het zou mooi zijn als kinderen naar de Efteling mogen. Maar die crowfunding doet 'alsof het uitstapje voor de kleine kinderen van het AZC is' en dat is misleidend. Dat uitstapje was bedoeld om de relschoppers van de kermis weg te houden vanwege oplopende spanningen, waar onlangs zelfs een chauffeur van de lijnbus moest inspringen om zijn passagiers te beschermen.
En dáár hebben mensen geld aan uitgegeven met die crowdfunding.
Gelukkig dat het COA heeft beslist dat het geld een andere bestemming krijgt, want ook het COA weet dat het 'hun jongens' waren die ongepast gedrag hebben vertoond. Wat in de Efteling met gemak herhaalt kan worden.
Want op de bussen moet al extra begeleiding mee om passagiers te beschermen. Wie gaat er mee naar de Efteling om bezoekers te beschermen?
Als extra maatregel rijden er nu begeleiders mee in de bussen. "Wat wij gehoord hebben is dat er ongewenst of ongepast gedrag door onze jongens is geuit in de bus. Dat willen wij ook niet. Dus besloten is om medewerkers mee te laten reizen", geeft Bakker aan. (COA locatiemanager Bakker)
Fleurtje_5
05-05-2025 om 10:29
Zilver_gray schreef op 05-05-2025 om 06:38:
[..]
Wat een mooi initiatief!
Ongelooflijk wat een aantal verschrikkelijke verzuurde reacties! Een ander zal het eens een extraatje krijgen.
Nare reactie zeg. Heb je liever dat mensen blijven zwijgen op een openbaar discussietopic over wantoestanden, zodat de problemen elk jaar groter worden?
Daglichtlamp
05-05-2025 om 10:37
Blijf maar iedereen over 1 kam scheren. Wie strafbaar gedrag vertoont moet gestraft worden, daar is iedereen het over eens.
Omdat een deel van de groep strafbaar gedrag vertoont, iedereen straffen, doen we gelukkig niet in een democratie.
Zilver_gray
05-05-2025 om 10:40
Fleurtje_5 schreef op 05-05-2025 om 10:29:
[..]
Nare reactie zeg. Heb je liever dat mensen blijven zwijgen op een openbaar discussietopic over wantoestanden, zodat de problemen elk jaar groter worden?
Mijn reactie op het bericht van Felija heeft geen ene moer met jouw geplaatste linkjes en die overlastgevers te maken. Maar dat weet jij best. Ik zou het erg op prijs stellen als je niet op deze manier met mijn posts aan de haal gaat Fleurtje.
Mick87
05-05-2025 om 10:47
Luchtpost schreef op 05-05-2025 om 00:24:
Wat een contrast is het eigenlijk: voor potentiële raddraaiers een leuk uitje en de autochtone bevolking moet straks naar het miljoenen kostende Slavernij museum, "want allemaal racisten".
"Het museum, dat naar verwachting 270.000 bezoekers per jaar zal trekken en in 2030 af moet zijn, gaat bijna 110 miljoen euro kosten, exclusief de kosten voor de aanleg van een park.30 mei 2024".
Men verwacht nogal wat bezoekers (als dat museum 6 dagen per week geopend is, dan komt 270.000 bezoekers neer op 865 mensen per dag!)
Het mag wat kosten om de autochtone bevolking een schuldgevoel aan te (proberen te) praten. Maar ik denk dat die bezoekersaantallen wat te positief worden ingeschat; ik ben benieuwd of er, naast de (gratis) schoolklassen, veel -betalende- bezoekers zullen komen. Autochtonen gaan ook liever naar het sprookjesbos ; - )
Slavernij is onderdeel van de Nederlandse geschiedenis. Een deel van onze bevolking stamt af van deze tot slaaf gemaakten. Goed dat daar aandacht voor is. Maar dat heeft toch niets met schuldgevoel aanpraten te maken ?
Toch hoop ik wel dat er in dat museum dan wel aandacht is voor moderne vormen van slavernij. Want het is nog steeds een probleem. Denk aan veel van onze producten die door kinderen geproduceerd worden. Of onze accu's voor elektrisch rijden. Daar gaat heel veel menselijk leed achter schuil
felija
05-05-2025 om 10:55
En onder die relschoppers bevindt zich ook de plaatselijke jeugd, Fleurtje, dat wil alleen niet beklijven. Dat past niet in het plaatje van de schuld onmiddellijk in zijn geheel bij de groep 'vreemden' leggen, terwijl het een wisselwerking is.
Fleurtje_5
05-05-2025 om 11:07
Daglichtlamp schreef op 05-05-2025 om 10:37:
Blijf maar iedereen over 1 kam scheren. Wie strafbaar gedrag vertoont moet gestraft worden, daar is iedereen het over eens.
Omdat een deel van de groep strafbaar gedrag vertoont, iedereen straffen, doen we gelukkig niet in een democratie.
Wat begrijp je niet van deze woorden die ik schreef:
Er is hier niemand die jonge kinderen een uitstapje naar de Efteling niet gunt. Het zou mooi zijn als kinderen naar de Efteling mogen. Maar die crowfunding doet 'alsof het uitstapje voor de kleine kinderen van het AZC is' en dat is misleidend. Dat uitstapje was bedoeld om de relschoppers van de kermis weg te houden vanwege oplopende spanningen, waar onlangs zelfs een chauffeur van de lijnbus moest inspringen om zijn passagiers te beschermen.
Ik noem de relschoppers en overlastgevende jonge mannen. Echt NIET alle asielzoekers en al zeker geen onschuldige kinderen.
Fleurtje_5
05-05-2025 om 11:13
Zilver_gray schreef op 05-05-2025 om 10:40:
[..]
Mijn reactie op het bericht van Felija heeft geen ene moer met jouw geplaatste linkjes en die overlastgevers te maken. Maar dat weet jij best. Ik zou het erg op prijs stellen als je niet op deze manier met mijn posts aan de haal gaat Fleurtje.
Ga dan ook niet 'aan de haal' met berichten van mensen die een andere menen delen dan de jouwe. Het is een serieus topic. Ik kan er niet echt blij van worden. Iedereen kan zijn mening geven. Ook over jouw bericht. Met die twee linkjes wilde ik aantonen dat het onderwerp nou eenmaal ook niet langlevedelol is en daarom zijn de reacties ook niet langlevedelol:
Wat een mooi initiatief!
Zilver_gray
05-05-2025 om 11:23
Fleurtje_5 schreef op 05-05-2025 om 11:13:
[..]
Ga dan ook niet 'aan de haal' met berichten van mensen die een andere menen delen dan de jouwe. Het is een serieus topic. Ik kan er niet echt blij van worden. Iedereen kan zijn mening geven. Ook over jouw bericht. Met die twee linkjes wilde ik aantonen dat het onderwerp nou eenmaal ook niet langlevedelol is en daarom zijn de reacties ook niet langlevedelol:
Wat een mooi initiatief!
Die linkjes van jouw slaan als een tang op een varken bij het door jouw aangehaalde bericht van mij.
Ik vind het onvoorstelbaar kleinzielig dat sommigen hier vinden dat wanneer (vluchtelingen) kinderen een dagje Efteling aangeboden krijgen (en nee natuurlijk niet die raddraaiers) meteen beginnen te janken “maar wij dan”!?