Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Ies
04-05-2025 om 01:34
Daglichtlamp schreef op 03-05-2025 om 15:20:
Tot zover blijkbaar het niet elke mannelijke minderjarige asielzoeker over 1 kam scheren.
Ik ben dankbaar dat er in Nederland ook nog genoeg mensen zijn die dat niet doen, in totaal is er nu al een ton opgehaald door mensen die jonge asielzoekers, ook de jongens wel een uitje gunnen. https://www.ad.nl/binnenland/meer-dan-ton-opgehaald-voor-efteling-uitje-azc-kinderen-bestemming-nog-onduidelijk~ac8df70a/
Mooi!
Een hartverwarmend antwoord op het sneue, zure en achterbakse gedrag van Faber.
FaithfulDuck87
04-05-2025 om 08:41
Luchtpost schreef op 03-05-2025 om 23:43:
@Friezinnetje: Gaat het in de zorg ook om mensen die vanuit een hele andere cultuur komen en die ooit geacht worden te gaan integreren c.q.. goed in de NL maatschappij te gaan functioneren en waaraan dus duidelijk gemaakt zal moeten worden wat wel/niet als acceptabel gedrag geldt qua houding tegen vrouwen en het plegen van geweld?
En worden die uitjes ook precies georganiseerd op dagen waarop de leiding van die zorginstelling, gebaseerd op eerdere ervaringen, weet dat de betreffende zorg-patiënten 'beter niet' met de lokale bevolking geconfronteerd kunnen worden?
Er wordt door mensen gezegd: Niet van mijn centen, dus zou het niet uitmaken wie of wat imo. En ja ik werk ook met patiënten die weer de maatschappij inmoeten omdat ze een delict gepleegd hebben. (GGZ)
Fleurtje_5
04-05-2025 om 10:13
Friezinnetje schreef op 03-05-2025 om 22:42:
nog even een vraagje aan degene die zeggen dat zij niet willen dat er van hun belastingcenten uitstapjes worden georganiseerd: Ik werk in de zorg, en bij ons worden er ook uitstapjes georganiseerd voor onze patiënten, die zij zelf niet betalen en dus worden betaald door de belastingcenten van iedere Nederlander. Dan mag dat dus ook niet meer? Zal het volgende week even melden bij hen.
En als je dat dan roept, hoeveel denk je dat je werkelijk daar aan bijdraagt? 1 euro ws of nog minder. Nounou, dat zou toch wel heel erg zijn.
Ik heb maar ééntje gelezen die over de belastingcenten schreef. Maar ik denk dat ze dit niet schreef vanwege die belastingcenten (want dat zal ze zelf niet merken) Maar ik vermoed dat ze dit schreef vanwege het principe. Iemand die een ander verwond met een mes hoort bestraft te worden, niet alleen overgeplaatst naar een ander AZC. En diegene die erbij waren, en nóg steeds voor oplopende spanningen zorgen, horen niet beloond te worden met een uitstapje naar een pretpark. Geef hen een prikstok en laat hen troep opruimen. Geef daarmee een signaal af dat we in Nederland dit gedrag niet tolereren. Ongeacht welke kleur, achtergrond of godsdienst men heeft.
Wat een onzin vergelijking. Hebben die patiënten zich dan dan ook schuldig gemaakt aan heftige incidenten waardoor een aantal is overgeplaatst? En waardoor drie jeugdigen gewond zijn geraakt? Hebben zij zich ook schuldig gemaakt aan aanrandingen en intimidaties? Moeten begeleiders met de bus mee om te zorgen dat jonge meisjes niet lastig gevallen worden? Ga deze discussie vooral melden op je werkplek, dan weet men meteen dat jij zieke patiënten vergelijkt met raddraaiers.
Gebruikersnaaminvullen
04-05-2025 om 10:14
Yumi schreef op 03-05-2025 om 19:22:
[..]
Het Coa wil het aantal alleenstaande jonge asielzoekers die meisjes lastig vallen verlagen. Moeten we die overplaatsen, zodat ze ergens anders meisjes kunnen lastig vallen? Dat kan en mag niet gebeuren! Aangezien ze een andere bestemming zoeken voor het opgehaalde bedrag, lijkt mij het land van herkomst een prima bestemming.
Begeleiders rijden in Sint Annaparochie mee in de bus om te voorkomen dat meisjes worden lastiggevallen door jonge asielzoekers. Ook wordt gekeken of het aantal alleenstaande minderjarige asielzoekers (amv's) in het dorp kan worden verlaagd.
Daarom ben ik voor meer educatieve uitstapjes over de Nederlandse cultuur en de vrijheid die niet zo vanzelfsprekend is, en zeker niet inhoudt dat je meisjes/vrouwen "mag" lastigvallen.
Fleurtje_5
04-05-2025 om 10:16
Luchtpost schreef op 03-05-2025 om 23:43:
@Friezinnetje: Gaat het in de zorg ook om mensen die vanuit een hele andere cultuur komen en die ooit geacht worden te gaan integreren c.q.. goed in de NL maatschappij te gaan functioneren en waaraan dus duidelijk gemaakt zal moeten worden wat wel/niet als acceptabel gedrag geldt qua houding tegen vrouwen en het plegen van geweld?
En worden die uitjes ook precies georganiseerd op dagen waarop de leiding van die zorginstelling, gebaseerd op eerdere ervaringen, weet dat de betreffende zorg-patiënten 'beter niet' met de lokale bevolking geconfronteerd kunnen worden?
Goeie vragen.
Fleurtje_5
04-05-2025 om 10:18
Friezinnetje schreef op 04-05-2025 om 08:41:
[..]
Er wordt door mensen gezegd: Niet van mijn centen, dus zou het niet uitmaken wie of wat imo. En ja ik werk ook met patiënten die weer de maatschappij inmoeten omdat ze een delict gepleegd hebben. (GGZ)
Zijn dat dan patiënten, bewoners of cliënten?
Je schrijft het zelf al 'die weer de maatschappij inmoeten'. Ze zijn er dus even uitgehaald neem ik aan. En ze hebben nog een weg te gaan eer het zover is dat ze weer de maatschappij inmogen. Toch?
ps. Je schrijft: patiënten die de maatschappij weer inmoeten "omdat ze een delict gepleegd hebben". Ik denk dat je dit moet omdraaien. Want 'Ze zijn even uit de maatschappij gehaald omdat ze een delict gepleegd hebben, en zodra ze weer verantwoordelijk zijn, dan pas moeten ze weer de maatschappij in.
Poezenmeisje
04-05-2025 om 10:33
Dus omdat er belastinggeld wordt uitgegeven aan een uitstapje met hulpbehoevende bejaarden moet er ook maar geld uitgegeven worden aan raddraaiers?
Poezenmeisje
04-05-2025 om 10:34
Ik geef dat geld liever aan een verzorgingstehuis om een tweede koekje bij de thee te mogen serveren.
Fleurtje_5
04-05-2025 om 10:40
Ies schreef op 04-05-2025 om 01:34:
[..]
Mooi!
Een hartverwarmend antwoord op het sneue, zure en achterbakse gedrag van Faber.
Dat Faber word afgestraft ondanks dat ze 'in deze' gewoon een punt heeft vind ik dan weer zuur en achterbaks. Het was niet alleen Faber die geschokt heeft gereageerd op het bericht. Zelfs het COA heeft besloten het uitstapje niet te laten doorgaan vanwege de politieke en maatschappelijke ophef wat er was ontstaan.
En als het Faber niet was geweest was er wel een andere minister die dit ook onterecht had gevonden.
Ik geef geregeld aan goede doelen, sterker nog, elke maand stort ik een bedrag, maar ik zou me kapot schamen als ik geld had gestort om die jongelui in die Sint Annaparochie,.......( waar de meisjes van 12, 13, 14 jaar niet meer hun weg durven te gaan, die begeleiding nodig hebben in de bus, zo erg dat zelfs de chauffeur onlangs moest ingrijpen, omdat die jonge ama's zich schuldig maken aan aanrandingen en intimidaties), ......zodat desbetreffende jongemannen naar een pretpark kunnen gaan, en zich misschien ook daar in de Efteling kunnen misdragen.
Niemand heeft het hier over kleine kinderen die nu niet naar de Efteling zouden mogen van Faber. Ieder kind gun je zo'n uitstapje. Maar die raddraaiende ama's zijn meestal veilige landers die in het land van herkomst al problemen hadden. Tenminste in Weert was er ook zo'n grote groep die voor veel overlast zorgden. En die zijn overgeplaatst naar andere AZC's in Nederland.
Hartverwarmend had ik het gevonden als men zou opkomen voor die jonge meisjes. Dat men daar met toeters en bellen voor de bus of bij het sportlokaal zou staan en zou zeggen 'handen thuis'.
felija
04-05-2025 om 11:33
Nicole123 schreef op 04-05-2025 om 00:20:
[..]
Tekenend dit, als reactie op een post waar nota bene in staat: 'Van beide kanten is het niet goed, voordat ik er weer van word beticht, dingen goed te praten.'
Als je hier ook maar enige nuance aanbrengt in het 'spui hier al je negatieve drek over asielzoekers en veralgemeniseer het vooral lekker naar de hele groep en schilder alle vluchtelingen af als luie luxepaarden die hier lekker alles in komen pikken en kapotmaken' dan wordt er door diversen hier van gemaakt dat je alles maar goedpraat en doet alsof er geen enkel probleem is. Zelfs als je heel duidelijk aangeeft die problemen juist wel te zien. Jammer hoe hier mensen continu als een stel hyena's op kwetsbare medemensen duiken.
Inderdaad, dat de dorpsjeugd ook geen lieverdjes zijn en met messen rondlopen, daar wordt hier weer vakkundig omheen gepraat. Het is actie/reactie van beide groepen. De dynamiek is niet goed, vanuit beide kanten.
Hier onlangs ook gedoe tussen Nederlandse kinderen en Marokkaanse. De Marokkaanse kinderen werden uiteindelijk fysiek, nadat ze eeuwig werden uitgedaagd op een vervelende manier door de Nederlandse afdeling. Vervolgens was de triomfantelijke conclusie: "Zie je wel? Die Marokkanen deugen niet!"
Yumi
04-05-2025 om 11:44
Poezenmeisje schreef op 04-05-2025 om 10:33:
Dus omdat er belastinggeld wordt uitgegeven aan een uitstapje met hulpbehoevende bejaarden moet er ook maar geld uitgegeven worden aan raddraaiers?
Dit
Het zijn raddraaiers, niks geen jaloezie op een uitje van de "kwetsbare medemens" zoals ze hier soms genoemd worden.
Die meisjes die met begeleiding de bus in moeten, zijn kwetsbaar. Het zal je dochter maar zijn, die onderweg naar school wordt lastig gevallen en niet veilig is....
Ik vind het prima om een uitje te organiseren, maar niet omdat ze anders de boel verzieken.... dan blijven ze maar op hun kamer.
Luchtpost
04-05-2025 om 11:46
Dat "blind" verdedigen is eigenlijk nog het ergste. Los van de zgn. veiligelanders die misbruik maken van het asielsysteem, zijn er ook asielzoekers die wellicht blijven en die zullen moeten en willen integreren in de NL maatschappij. Hoe kan je verwachten dat zij iets meekrijgen van de zeden/gewoonten, van onze normen en waarden, als je nooit duidelijk maakt wat c.q. welk gedrag er van hun wordt verwacht en zij overal mee weg komen?
En telkens maar weer de discussie omdraaien, alsof er iemand is die een onschuldig kind (uit een AZC) een uitje naar de Efteling zou willen onthouden, of doen alsof er voor mensen die op de één of andere manier onder de zorg van de overheid vallen geen euro of geen koekje teveel zouden mogen ontvangen.
Of "ja maar, de plaatselijke jeugd".... Maar je hebt in een gemeenschap nou eenmaal altijd een groep (de grootste groep) mensen nodig die maatgevend is voor het vertonen van het gewenste gedrag.
Maar waarom zou jij je wél aan regels en fatsoen houden, als je ziet dat anderen overal straffeloos mee weg komen. En zij zelfs 'preventief' een leuk uitje aangeboden krijgen?
En die 'plaatselijke jeugd' is al voorzichtiger, want die lopen altijd het risico dat de pers/NOS er bovenop duikt als zij een keer een misstap maken: dan schrijft heel links journalistiek Nederland meteen, bijna enthousiast, over de blanke daders (die zij 'wit' noemen), compleet met vermelding van hun woonplaats en dat dit niet de plek van de betreffende rel was en zo.
Terwijl die veiligelander toch echt nog veel verder van huis stond te rellen....
Het pijnlijke eraan is dat die goedpraters lijken te denken dat dit blind verdedigen 'helpend' is. Maar het effect voor de samenleving is op langere termijn desastreus en inmiddels zelfs al voor veel mensen reden om geen kinderen te willen.
Speciaal voor deze 4 mei: onze (overgroot)ouders hebben 80 jaar geleden gestreden voor vrijheid. Wat is er tegen om nieuwkomers te leren daar goed mee om te gaan?
Luchtpost
04-05-2025 om 12:24
Yumi schreef op 04-05-2025 om 11:44:
[..]
Dit
Het zijn raddraaiers, niks geen jaloezie op een uitje van de "kwetsbare medemens" zoals ze hier soms genoemd worden.
Die meisjes die met begeleiding de bus in moeten, zijn kwetsbaar. Het zal je dochter maar zijn, die onderweg naar school wordt lastig gevallen en niet veilig is....
Ik vind het prima om een uitje te organiseren, maar niet omdat ze anders de boel verzieken.... dan blijven ze maar op hun kamer.
Zou mooi zijn als er ook een crowdfunding komt om die meisjes veilig te vervoeren. De overheid is daar kennelijk niet meer toe in staat en vindt het belangrijker dat ieder incident of wandaad door niet-Nederlanders onder het tapijt geschoffeld wordt.
felija
04-05-2025 om 12:34
ja, want dat is ook echt wat er gebeurt
, onder het tapijt schoffelen, not.
Wees gerust, er zijn genoeg mensen die alles wat 'vreemden' al dan niet verkeerd doen, onder een vergrootglas leggen en het onmiddellijk verontwaardigt melden, itt wangedrag van mensen behorend tot ons eigen volkje.
Kennelijk heeft men een hele hoge pet op van de eigen bevolking en alles wat daar niet onder valt wordt met achterdocht en wantrouwen bekeken.
Ik schaam me juist meer en meer voor mijn 'eigen' volk, steeds meer ikke, ikke, ikke.
Vindt het een onwenselijke tendens, gelukkig zakt PVV steeds meer in de peilingen, we gaan het zien. Er is nog hoop!
Poezie
04-05-2025 om 12:43
felija schreef op 04-05-2025 om 11:33:
[..]
Inderdaad, dat de dorpsjeugd ook geen lieverdjes zijn en met messen rondlopen, daar wordt hier weer vakkundig omheen gepraat. Het is actie/reactie van beide groepen. De dynamiek is niet goed, vanuit beide kanten.
Hier onlangs ook gedoe tussen Nederlandse kinderen en Marokkaanse. De Marokkaanse kinderen werden uiteindelijk fysiek, nadat ze eeuwig werden uitgedaagd op een vervelende manier door de Nederlandse afdeling. Vervolgens was de triomfantelijke conclusie: "Zie je wel? Die Marokkanen deugen niet!"
Ik heb mijn kinderen altijd geleerd om weg te lopen van conflicten die uit de hand dreigen te lopen. Fysiek worden vind ik altijd fout als de ander niet daarmee begonnen is.