Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Muurbloem1985
03-05-2025 om 13:22
Als ik naar de efteling wil moet ik ook gewoon betalen wat een nonsens dit, Faber heeft gelijk.
Fleurtje_5
03-05-2025 om 13:28
Muurbloem1985 schreef op 03-05-2025 om 13:22:
Als ik naar de efteling wil moet ik ook gewoon betalen wat een nonsens dit, Faber heeft gelijk.
En die kaartjes zijn best duur. Het is een aanslag op je beurs als je drie kindjes hebt én een smalle beurs.
Mick87
03-05-2025 om 13:47
Muurbloem1985 schreef op 03-05-2025 om 13:22:
Jezus hou eens op zeg. Op wat tuig na gaat het nog steeds om minderjarige kinderen uit een oorlog. Als ze dan een keertje een uitje hebben.... de kinderen in de instelling waar ik woon gaan ook wel eens op kosten overheid naar de Efteling. Hoor je niemand over.
ik ben ook kritisch en realistisch op asielbeleid. Maar het onmenselijken en misgunnen neemt nu wel steeds ernstigere vormen aan
Yumi
03-05-2025 om 13:54
Gebruikersnaaminvullen schreef op 03-05-2025 om 12:26:
[..]
Ik hoop echt dat ze door beelden achter de identiteit kunnen komen en flink straffen. Wat social media allemaal kan veroorzaken.............
Dat hoop ik ook, kijk naar Koningsdag toen liep het ook totaal uit de hand. Of deze jongeren uit het filmpje aangepakt worden hoor je ook niks meer van.
(Ik beweer niet dat de jongeren in het filmpje uit het azc komen, maar zie wel een migratieachtergrond)
Relschoppers dansen op auto gemeentemedewerkers Amsterdam
Luchtpost
03-05-2025 om 14:05
Fleurtje_5 schreef op 03-05-2025 om 13:28:
[..]
En die kaartjes zijn best duur. Het is een aanslag op je beurs als je drie kindjes hebt én een smalle beurs.
En het vervoer, de parkeerkosten en het eten en drinken is in dat geval ook niet op kosten van de belastingbetaler.
Maar goed, als mensen vrijwillig geld doneren om kleine kinderen een uitje naar de Efteling te geven, is daar natuurlijk helemaal niets mis mee. De Efteling is voor ieder kind leuk. De kritiek richt zich voornamelijk op het idee achter dit uitje: geweld voorkomen en 'dus' een risicogroep een uitje naar de Efteling aanbieden. Dat gaat dus niet uitsluitend over peuters en kleuters.
Fleurtje_5
03-05-2025 om 14:22
Poezenmeisje schreef op 01-05-2025 om 20:08:
Als je weet dat je pupillen zich gaan misdragen ga je ze gewoon belonen met een dagje Efteling...
https://lc.nl/friesland/waadhoeke/amv-46247676.html
Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) grijpt in om nieuwe ongeregeldheden tijdens de kermis van Sint Annaparochie te voorkomen. Op zaterdag 17 mei organiseert het COA een dagje uit naar de Efteling voor de alleenstaande minderjarige vreemdelingen (amv’ers) uit het lokale asielzoekerscentrum.
...
De aanleiding voor dit besluit ligt bij eerdere incidenten. Tijdens de kermis in 2024 liep een confrontatie tussen dorpsjeugd en azc-jongeren volledig uit de hand. Bij een steekpartij raakten drie jonge mannen uit Sint Annaparochie gewond, waarvan één zelfs geopereerd moest worden. De verantwoordelijke asielzoekers werden daarna overgeplaatst naar een ander azc.De spanningen bleven echter oplopen. Begin dit jaar ontstond opnieuw een vechtpartij in een lijnbus, waarbij de chauffeur moest ingrijpen om andere passagiers te beschermen. Sindsdien is de sfeer in Sint Annaparochie en het nabijgelegen Sint Jacobiparochie gespannen. Inwoners uiten hun zorgen openlijk. Ouders meldden incidenten van aanranding en intimidatie door jonge mannelijke asielzoekers. Meisjes vermijden sindsdien de gebruikelijke routes naar school of sportclubs. Bij de lokale voetbalclub gaat de douche op slot om indringers buiten te houden.
...
Precies Luchtpost, je hebt gelijk, ik heb het artikel nog eens na gelezen, het COA greep in om NIEUW geweld te voorkomen. Daarom gingen ze naar de Efteling. De aanleiding voor het besluit ligt bij eerdere incidenten volgens bovenstaand artikel. Het uitstapje was bedoeld als zoethoudertje.
Het ging bij dit uitstapje niet om peuters en kleuters die graag naar de Efteling zouden willen, want een uitstapje naar de Efteling gun je ieder kind.
Je zou maar ouder zijn van een kind dat met aanranding en intimidatie te maken kreeg, of dat je kind gewond is geraakt, en dan lezen dat er een crowdfunding is opgezet zodat die jonge mannelijke asielzoekers naar de Efteling kunnen gaan.
Daglichtlamp
03-05-2025 om 15:20
Tot zover blijkbaar het niet elke mannelijke minderjarige asielzoeker over 1 kam scheren.
Ik ben dankbaar dat er in Nederland ook nog genoeg mensen zijn die dat niet doen, in totaal is er nu al een ton opgehaald door mensen die jonge asielzoekers, ook de jongens wel een uitje gunnen. https://www.ad.nl/binnenland/meer-dan-ton-opgehaald-voor-efteling-uitje-azc-kinderen-bestemming-nog-onduidelijk~ac8df70a/
felija
03-05-2025 om 15:33
Daglichtlamp schreef op 03-05-2025 om 15:20:
Tot zover blijkbaar het niet elke mannelijke minderjarige asielzoeker over 1 kam scheren.
Ik ben dankbaar dat er in Nederland ook nog genoeg mensen zijn die dat niet doen, in totaal is er nu al een ton opgehaald door mensen die jonge asielzoekers, ook de jongens wel een uitje gunnen. https://www.ad.nl/binnenland/meer-dan-ton-opgehaald-voor-efteling-uitje-azc-kinderen-bestemming-nog-onduidelijk~ac8df70a/
Mooi! Ik gun ze van harte een leuke dag!
felija
03-05-2025 om 15:34
Mick87 schreef op 03-05-2025 om 13:47:
[..]
Jezus hou eens op zeg. Op wat tuig na gaat het nog steeds om minderjarige kinderen uit een oorlog. Als ze dan een keertje een uitje hebben.... de kinderen in de instelling waar ik woon gaan ook wel eens op kosten overheid naar de Efteling. Hoor je niemand over.
ik ben ook kritisch en realistisch op asielbeleid. Maar het onmenselijken en misgunnen neemt nu wel steeds ernstigere vormen aan
Inderdaad, het lijkt wel jaloezie, hoe kun je nu andere mensen die het sowieso minder hebben dan wij zoiets misgunnen?
Muurbloem1985
03-05-2025 om 15:39
felija schreef op 03-05-2025 om 15:34:
[..]
Inderdaad, het lijkt wel jaloezie, hoe kun je nu andere mensen die het sowieso minder hebben dan wij zoiets misgunnen?
Niet als ik het moet betalen
Muurbloem1985
03-05-2025 om 15:40
felija schreef op 03-05-2025 om 15:33:
[..]
Mooi! Ik gun ze van harte een leuke dag!
Het gaat geen eens door dus sowieso verspeeld geld
FaithfulDuck87
03-05-2025 om 16:15
Muurbloem1985 schreef op 03-05-2025 om 15:40:
[..]
Het gaat geen eens door dus sowieso verspeeld geld
mss wel door de crowdfunding.
En het geemmer over dat het voor iedereen duur is, ben ik dan wel weer klaar mee. Genoeg die het niet kunnen betalen hun eigen financiën eens moeten bekijken en kijken waar ze het wel aan uitgeven.
Loeki72
03-05-2025 om 16:17
Muurbloem1985 schreef op 03-05-2025 om 15:39:
[..]
Niet als ik het moet betalen
We betalen allemaal voor dingen die we zelf niet niet nodig hebben of willen. En nu geven mensen met een goed hart zelf geld hiervoor. Daar hoeven de racistische onmensen dus niet wakker van te liggen.
Muurbloem1985
03-05-2025 om 17:02
Loeki72 schreef op 03-05-2025 om 16:17:
[..]
We betalen allemaal voor dingen die we zelf niet niet nodig hebben of willen. En nu geven mensen met een goed hart zelf geld hiervoor. Daar hoeven de racistische onmensen dus niet wakker van te liggen.
Ja erg leuk ook voor die mensen en hun familie die gestoken zijn bij dat dorpsfeest, een beetje belonen voor slecht gedrag.
Fleurtje_5
03-05-2025 om 17:06
Soheey wat veel geld op zo'n korte tijd. En dan gaat het niet door? Er zijn dan toch ook kinderen op een asielzoekerscentrum die geen narigheid uitgehaald hebben en evengoed naar de Efteling zouden kunnen gaan. Alleen de raddraaiers niet. Die twee crowdfunding-initiatiefnemers dachten zeker dat gebrek aan geld de reden was dat het uitstapje naar de Efteling niet door ging. Maar het geld word vast goed ergens anders voor gebruikt.
https://nos.nl/artikel/2565893-ton-opgehaald-voor-efteling-uitje-jonge-asielzoekers-maar-het-gaat-niet-door vandaag, 16:11
Er is meer dan 100.000 euro opgehaald voor de groep jonge asielzoekers uit het Friese Sint Annaparochie om een tripje te maken naar de Efteling. Desondanks ziet het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) af van de reis naar Kaatsheuvel
Afgelopen week kwam naar buiten dat het COA een uitje naar het pretpark organiseerde om onrust te voorkomen op de drukste dag van het jaarlijkse dorpsfeest. Vorig jaar ontstonden in Sint Annaparochie opstootjes tussen jongeren uit de omgeving en jonge asielzoekers.
Maar nadat asielminister Faber op X haar ongenoegen had geuit over het dagje uit en aankondigde dat ze met het COA wilde gaan praten, werd vrijdag besloten om de excursie "een andere invulling te geven", met andere woorden: de trip naar Kaatsheuvel werd afgeblazen. Daarop werden door verschillende initiatiefnemers vier inzamelingsacties opgezet.
Niet naar de Efteling
Maar het bezoek aan de Efteling gaat dus niet door, zegt het COA. Het is wel hartverwarmend dat mensen geld willen geven aan een uitje voor jongeren, zegt een woordvoerder. "Ze hebben veel meegemaakt in hun korte leven en een dagje uit laat hen weer kind zijn."
Het COA zegt dat ze samen met stichtingen als De Vrolijkheid, TeamUp, VluchtelingenWerk, het Wolkentheater en Stichting Vluchtelingenkind het geld zullen besteden. Die organiseren ook activiteiten voor kinderen en jongeren. "Hun werk is ontzettend waardevol. We zullen samen met deze organisaties zorgen dat het ingezamelde geld goed terechtkomt."