Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Poezenmeisje
14-04-2025 om 13:08
Maar die 60.000 bouwvakkers zijn er toch al? Heel veel asielzoekers beweren bouwvakker te zijn geweest. Er ligt een gouden carrière voor ze open.
Broadway
14-04-2025 om 14:51
Jorni schreef op 14-04-2025 om 11:05:
[..]
Dat denk ik dus niet. Zolang ze de relschoppers er niet direct uitgooien en de instroom een halt toeroepen levert dit alleen maar een verspreiding op van het probleem uiteindelijk. Zou dat wel gaan gebeuren dan zou ik het inderdaad wel een onderdeel van de oplossing vinden.
een, maar dat moet óók gebeuren. het staat los van elkaar.
Jorni
14-04-2025 om 15:51
Broadway schreef op 14-04-2025 om 14:51:
[..]
een, maar dat moet óók gebeuren. het staat los van elkaar.
Ik vind dat wel cruciale dingen omdat als die dingen niet gebeuren we het probleem juist gaan verspreiden en uiteindelijk dus gaan verergeren in ons land. Ik verwacht overigens niet dat de instroom in voldoende mate beperkt gaat worden en dat ze die relschoppers er direct uit zullen gaan gooien, zeker niet met dit kabinet naast dat dat jammer genoeg niet eenvoudig is om dat allemaal te bewerkstelligen.
Gebeurt het allemaal wel in voldoende mate pas dan is verspreiden prima.
Fleurtje_5
14-04-2025 om 16:02
Jorni schreef op 14-04-2025 om 15:51:
[..]
Ik vind dat wel cruciale dingen omdat als die dingen niet gebeuren we het probleem juist gaan verspreiden en uiteindelijk dus gaan verergeren in ons land. Ik verwacht overigens niet dat de instroom in voldoende mate beperkt gaat worden en dat ze die relschoppers er direct uit zullen gaan gooien, zeker niet met dit kabinet naast dat dat jammer genoeg niet eenvoudig is om dat allemaal te bewerkstelligen.
Gebeurt het allemaal wel in voldoende mate pas dan is verspreiden prima.
Als het aan dit kabinet lag was dat allangggggg gebeurt. Maar ze mogen niet en kunnen het niet.
Dat er landen zijn die 'HUN raddraaiende burgers' niet terug willen, moet niet ons probleem zijn en daar moet Nederland zich niets van aantrekken. Gewoon in de bus stoppen, deur dicht, en hop de grens over.
Thora
14-04-2025 om 18:28
Poezenmeisje schreef op 14-04-2025 om 13:08:
Maar die 60.000 bouwvakkers zijn er toch al? Heel veel asielzoekers beweren bouwvakker te zijn geweest. Er ligt een gouden carrière voor ze open.
Nee joh. Dat zijn natuurlijk allemaal tolken.
Loeki72
14-04-2025 om 19:23
Broadway schreef op 14-04-2025 om 09:25:
[..]
Jammer dat dit zo stemming-makend opgeschreven is. als het een neutraal stuk zou zijn zonder oordeel zou het veel breder blijven plakken denk ik.
Het is een lijst wat iemand bij houdt, geen stuk of artikel. Maar toch wel duidelijk dat de PVV heel anders doet dan roept.
Nicole123
14-04-2025 om 22:06
Fleurtje_5 schreef op 14-04-2025 om 16:02:
[..]
Als het aan dit kabinet lag was dat allangggggg gebeurt. Maar ze mogen niet en kunnen het niet.
Dat er landen zijn die 'HUN raddraaiende burgers' niet terug willen, moet niet ons probleem zijn en daar moet Nederland zich niets van aantrekken. Gewoon in de bus stoppen, deur dicht, en hop de grens over.
Klopt, als het aan dit kabinet lag dan hadden ze ze allemaal hoppa weggetoverd met een magisch toverstokje. Dat heeft Wilders zelf beloofd, met zijn immigratie naar nul. Toch jammer dat dat toverstokje er niet blijkt te zijn en de 'hoppa in de bus en terug' truc ook niet werkt. Als je weet dat dit niet kan en mag dan zijn er twee opties: 1) a la Wilders heel boos blijven doen en gewoon met onrealistische beloftes blijven strooien, of 2) kijken naar wat er wél haalbaar is en problemen die er zijn - al is het maar deels of in stapjes - kan oplossen.
Yumi
15-04-2025 om 09:38
Vier op tien statushouders hebben na 9 jaar werk als belangrijkste inkomstenbron
Statushouders vinden sneller een baan, blijkt dinsdag uit cijfers van het CBS. Vier op de tien statushouders hebben negen jaar na het krijgen van een verblijfsvergunning werk als belangrijkste inkomensbron. "Vanuit het integratievraagstuk gezien is dat een positieve ontwikkeling."
Vier op de tien heeft na 9 jaar werk, het wordt gebracht als positieve ontwikkeling, ik denk daar anders over.
Vier op tien statushouders hebben na 9 jaar werk als belangrijkste inkomstenbron | Werk | NU.nl
Poezie
15-04-2025 om 10:12
Yumi schreef op 15-04-2025 om 09:38:
Vier op tien statushouders hebben na 9 jaar werk als belangrijkste inkomstenbron
Statushouders vinden sneller een baan, blijkt dinsdag uit cijfers van het CBS. Vier op de tien statushouders hebben negen jaar na het krijgen van een verblijfsvergunning werk als belangrijkste inkomensbron. "Vanuit het integratievraagstuk gezien is dat een positieve ontwikkeling."
Vier op de tien heeft na 9 jaar werk, het wordt gebracht als positieve ontwikkeling, ik denk daar anders over.
Vier op tien statushouders hebben na 9 jaar werk als belangrijkste inkomstenbron | Werk | NU.nl
In 9 jaar tijd heeft 40% een baan. Is dat niet wat weinig, gezien de tekorten aan personeel en de (lange) periode van 9 jaar tijd?
Daglichtlamp
15-04-2025 om 10:14
Volgens mij zijn we het hier over eens. Werken moet vanzelfsprekend zijn. Dus we moeten niet blijven doen wat we deden, want die resultaten zijn verschrikkelijk voor het doel wat we beogen. Er is echt een andere benadering nodig, waarbij zelf inkomen verdienen vanuit werk en bijdragen aan je opvangkosten vrijwel vanaf het begin vanzelfsprekend is.
Yumi
15-04-2025 om 10:19
Poezie schreef op 15-04-2025 om 10:12:
[..]
In 9 jaar tijd heeft 40% een baan. Is dat niet wat weinig, gezien de tekorten aan personeel en de (lange) periode van 9 jaar tijd?
Absoluut, vandaar mijn opmerking dat het gebracht wordt als positief maar ik daar anders over denk.
Nicole123
15-04-2025 om 10:31
Ik vind 40% ook niet heel hoog. Wel is het niet zo heel veel lager dan het algehele percentage werkenden onder laagopgeleiden in Nederland, zie https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/dashboard-arbeidsmarkt/werkenden/arbeidsparticipatie-naar-onderwijsniveau#:~:text=Arbeidsparticipatie%20laagst%20bij%20uitsluitend%20basisonderwijs,hoogst%20met%2085%2C8%20procent.
Verder toont juist dit ook weer aan dat er zaken beter geregeld moeten worden. Meteen toestaan en stimuleren tot werk en (om/bij)scholing in plaats van ze na binnenkomst eerst jaren op de wachtbank te zetten. Want daar wordt echt niemand actiever en werklustiger van. Hoe het is gegaan met Oekraïners, die wel meteen aan de slag mochten, bewijst dat dat vruchten afwerpt. De enorme stijging in werkende asielzoekers na het loslaten van de beperking dat ze maar 24 weken per jaar mochtn werken bewijst dat het vruchten afwerpt.
Broadway
15-04-2025 om 10:49
Loeki72 schreef op 14-04-2025 om 19:23:
[..]
Het is een lijst wat iemand bij houdt, geen stuk of artikel. Maar toch wel duidelijk dat de PVV heel anders doet dan roept.
Lees aub wat ik schrijf. Ja, het is duidelijk, maar zó veroordelend dat niemand het als argument kan gebruiken en dat vind ik jammer. het wordt meteen onterecht neergeslagen door de toon van het overzicht.
Poezie
15-04-2025 om 10:52
Nicole123 schreef op 15-04-2025 om 10:31:
Ik vind 40% ook niet heel hoog. Wel is het niet zo heel veel lager dan het algehele percentage werkenden onder laagopgeleiden in Nederland, zie https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/dashboard-arbeidsmarkt/werkenden/arbeidsparticipatie-naar-onderwijsniveau#:~:text=Arbeidsparticipatie%20laagst%20bij%20uitsluitend%20basisonderwijs,hoogst%20met%2085%2C8%20procent.
Verder toont juist dit ook weer aan dat er zaken beter geregeld moeten worden. Meteen toestaan en stimuleren tot werk en (om/bij)scholing in plaats van ze na binnenkomst eerst jaren op de wachtbank te zetten. Want daar wordt echt niemand actiever en werklustiger van. Hoe het is gegaan met Oekraïners, die wel meteen aan de slag mochten, bewijst dat dat vruchten afwerpt. De enorme stijging in werkende asielzoekers na het loslaten van de beperking dat ze maar 24 weken per jaar mochtn werken bewijst dat het vruchten afwerpt.
In vergelijking met algehele percentage hoogopgeleiden in Nederland is het megalaag. Onder statushouders zitten ook veel hoogopgeleiden.
Thora
15-04-2025 om 10:59
Wel weer apart dat nu ineens van dit kabinet en vooral de PVV moet worden benadrukt wat er beloofd is en wat er van waargemaakt is. Alsof dit hiervoor nooit is gebeurd. We schijnen bijvoorbeeld Rutte vergeten te zijn die luid riep......we gaan nooit meer terug naar 100 km per uur. Het kwartje van Kok dat nooit is teruggekomen en als dieptepunt Hugo de Jonge met zijn vaccinaties die zouden zorgen dat je geen COVID 19 meer zou krijgen en niet meer besmettelijk zou zijn. En dit zijn nog maar een paar dingen.
Marjolein Faber was bij voorbaat al kansloos bij de goegemeente vanwege haar uiterlijk. Daarbij wordt zij gehinderd door de Europese richtlijnen en wetgeving.
Fleur Agema heeft bij WNL zitten vertellen wat zij al voor elkaar heeft gekregen wat de zorg betreft. Niets daarvan was terug te vinden in de mainstream media. Alleen wat er niet is gelukt.
Over stemmingmakerij gesproken.................
Als dit bij een ander kabinet gebeurd was had ik overigens net zo gereageerd.