Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Nicole123
27-03-2025 om 16:19
Alice12 schreef op 27-03-2025 om 16:06:
[..]
De problemen in de scholen zijn niet door asielzoekers, maar door moslimjongeren die hier geboren zijn.
Kortom, off topic hier dus. Misschien kun je er een ander topic over aanmaken?
Yumi
27-03-2025 om 16:22
Fleurtje_5 schreef op 27-03-2025 om 16:11:
[..]
Klopt, Maar grote kans dat andere docenten er nog steeds mee te maken hebben. Die toestanden kunnen echt niet.
Grote kans? Lees het artikel dat Alice hier plaatste dan weet je hoeveel er prijs hebben... 
Fleurtje_5
27-03-2025 om 16:29
Yumi schreef op 27-03-2025 om 13:54:
[..]
Bedankt!
Nou daar is geen samenvatting van te maken. Of wel, door te melden dat het een aaneenschakeling is van zaken die onder de mat geveegd worden. Niemand die het lef heeft om in te grijpen, want dan krijg je nog meer ellende. En de vrouwen, die moeten weer terug naar het aanrecht....
Vrouwen voor de klas krijgen het meeste voor hun kiezen, blijkt uit wat de docenten vertellen. Toen José wat jonger was, droeg ze soms een korte rok. Jongens van een jaar of zestien maakten haar hardop uit voor hoer. “Ze de klas uit sturen kon ik vergeten, ze lachten me vierkant uit en zeiden: ‘Ik hoef niet naar een vrouw te luisteren.’ Nu ik wat ouder ben, lezen ze me de les dat ik als moeder van kinderen thuis moet blijven in plaats van voor de klas staan.”
Annemiek laat weten: “Ik ben een vrouw, geen moslima, en ik ben sowieso niet gelovig, dus ik sta met 10-0 achter bij de islamitische leerlingen. Ze leren dat kafirs minderwaardig zijn. Ze kijken me niet aan en geven gewoon geen antwoord. Ik heb het jarenlang geprobeerd, maar tegenwoordig haal ik er al snel een mannelijke teamleider bij. Helaas blijft er zo weinig over van de lange emancipatiestrijd die vrouwen in het Westen hebben gevoerd.”Annemiek: “We hebben veel te veel geaccepteerd. We vonden en vinden dat iedereen erbij hoort, leerlingen en ouders, dus geven we gehoor aan al hun wensen. Dat is doorgeslagen, want de andere kinderen in je groep zijn daar de dupe van. Die zijn vaak bang voor hun intimiderende klasgenoten. Dan komen ze huilend naar me toe, omdat hun verteld wordt dat ze geen varkensvlees mogen eten, en dat ze naar de hel gaan omdat ze geen moslim zijn. Moslimkinderen ‘overhoren’ andere moslimkinderen door ze te vragen naar bepaalde Koranverzen; die zijn bang als ze het antwoord niet weten. Ook wordt er geëist een bepaalde kant te kiezen in conflicten, bijvoorbeeld die van Hamas.”
Dieptriest, Ik ken ook een lerares die zich jaren geleden al grote zorgen maakte over de toekomst. Zij zag het veranderen op haar school. Nu is ze met pensioen. Maar haar collega's niet.
Fleurtje_5
27-03-2025 om 16:37
Yumi schreef op 27-03-2025 om 12:56:
[..]
Kan het artikel niet helemaal lezen, alleen onderstaand deel. Heb je een samenvatting?
Het gemuilkorfde onderwijs
Leraren hebben last van bemoeizuchtige ouders, die klagen over het curriculum of zelfs dreigementen uiten. Ook leerlingen stellen zich veeleisend op en zetten soms klasgenoten onder druk. Scholen hebben daar niet altijd een antwoord op. ‘De groepsdruk om een hoofddoek te dragen is sterk toegenomen.’26/03 | 2025doorMarieke SjerpsLeestijd 14 minuten Het gemuilkorfde onderwijs - HP/De Tijd
Vreselijk.
Doet me denken aan die school waar de directeur ook alleen maar 'ja en amen' zei, "ze krijgen gewoon weg nog een kans" want, zo zegt de directeur: 'schorsing is een heel stevig middel in het onderwijs'.
https://youtu.be/3DR8j365HKM?si=5phJfiu7pAVBRcF6 19 nov 2014Er word hen geen halt toegeroepen van hoger af. En dan krijg je dit:
https://www.rtl.nl/nieuws/nederland/artikel/4746271/doodschopper-grensrechter-richard-nieuwenhuizen-yassine-d 14 juni 2019 De inmiddels 22-jarige Yassine D. staat nu voor de rechtbank in Den Haag terecht voor betrokkenheid bij het neersteken van een advocate in Zoetermeer in september 2017.
Nicole123
27-03-2025 om 18:18
Alice12 schreef op 27-03-2025 om 16:06:
[..]
De problemen in de scholen zijn niet door asielzoekers, maar door moslimjongeren die hier geboren zijn.
Nogmaals.
Daglichtlamp
27-03-2025 om 21:13
Fleurtje_5 schreef op 27-03-2025 om 15:46:
[..]
Het gaat hier NIET over Faber en haar bezuinigingen maar om de problemen die mensen ondervinden. Nu lijkt het dat je Faber gebruikt om af te leiden van dit onderwerp, namelijk de problemen die mensen ondervinden in oa Ter Apel, Maarheeze, Budel etc..
Volgens de eerlijke verdeling die zou volgen uit de spreidingswet zou de gemeente waarin Budel ligt 125 asielzoekers moeten opvangen. Maar volgens Fabers verdeelbesluit moeten ze er 1500 opvangen. Aangezien Faber nogal creatief omgaat met de spreidingswet.
Gebruikersnaaminvullen
30-03-2025 om 21:08
krulliebollie schreef op 30-03-2025 om 18:42:
https://nos.nl/l/2561674
jeetje wat ontzettend kleinzielig!
Het is ook een vreemd argument, asielzoekers zul je toch wel blijven houden, en de mensen die ermee werken ook.
Faber wil haar handtekening niet zetten onder de voordrachten van de vijf, die als vrijwilligers bij het COA meehielpen bij de opvang. "Hun werk staat haaks op mijn beleid, ik sta voor een streng asielbeleid, want ik wil de instroom drastisch verlagen en het aantal verblijfsvergunningen ook", laat Faber weten.
krulliebollie
30-03-2025 om 22:07
juist die vrijwilligers helpen asielzoekers met inburgeren. Leren fietsen, leren Nederlands, leren over onze gebruiken. Zo dom om juist deze mensen zo weg te zetten die hard nodig zijn.
Beterhier
30-03-2025 om 22:29
Gebruikersnaaminvullen schreef op 30-03-2025 om 21:08:
[..]
Het is ook een vreemd argument, asielzoekers zul je toch wel blijven houden, en de mensen die ermee werken ook.
Faber wil haar handtekening niet zetten onder de voordrachten van de vijf, die als vrijwilligers bij het COA meehielpen bij de opvang. "Hun werk staat haaks op mijn beleid, ik sta voor een streng asielbeleid, want ik wil de instroom drastisch verlagen en het aantal verblijfsvergunningen ook", laat Faber weten.
De verklaring wordt toch door Geert gegeven?
Citaat uit bericht van NOS:
PVV-leider Wilders steunt zijn minister volledig. "Waarom zouden we mensen die meewerken aan het pamperen van asielzoekers belonen met een koninklijk lintje?", schrijft hij op X.
Zoveel mogelijk tegenwerken dus want dat lost problemen op man man.
Nicole123
30-03-2025 om 22:39
krulliebollie schreef op 30-03-2025 om 22:07:
juist die vrijwilligers helpen asielzoekers met inburgeren. Leren fietsen, leren Nederlands, leren over onze gebruiken. Zo dom om juist deze mensen zo weg te zetten die hard nodig zijn.
De PVV wil helemaal niet dat asielzoekers inburgeren. Uit deze actie van Faber blijkt dat opnieuw heel duidelijk, net als uit eigenlijk alles wat ze aan asielbeleid willen en uitvoeren. Wilders en Faber willen niet dat asielzoekers Nederlands leren, gaan fietsen, de Nederlandse normen en gebruiken overnemen, zich nuttig maken. Dan zijn ze hun zondebok kwijt die ze zwart willen maken. Dan klopt hun 'die overlastgevende gewelddadige uitvreters met hun verachtelijke cultuur en religie maken ons mooie landje kapot en moeten weg!' boodschap niet meer, terwijl die boodschap hun bestaansrecht is.
felija
30-03-2025 om 22:45
Nicole123 schreef op 30-03-2025 om 22:39:
[..]
De PVV wil helemaal niet dat asielzoekers inburgeren. Uit deze actie van Faber blijkt dat opnieuw heel duidelijk, net als uit eigenlijk alles wat ze aan asielbeleid willen en uitvoeren. Wilders en Faber willen niet dat asielzoekers Nederlands leren, gaan fietsen, de Nederlandse normen en gebruiken overnemen, zich nuttig maken. Dan zijn ze hun zondebok kwijt die ze zwart willen maken. Dan klopt hun 'die overlastgevende gewelddadige uitvreters met hun verachtelijke cultuur en religie maken ons mooie landje kapot en moeten weg!' boodschap niet meer, terwijl die boodschap hun bestaansrecht is.
Precies, dat is het enige waarin ze zijn geïnteresseerd, niet in het welzijn van welke autochtone of allochtone burger ook.
Ik hoop dat mensen dat nu eindelijk eens gaan inzien.
krulliebollie
31-03-2025 om 13:26
felija schreef op 30-03-2025 om 22:45:
[..]
Precies, dat is het enige waarin ze zijn geïnteresseerd, niet in het welzijn van welke autochtone of allochtone burger ook.
Ik hoop dat mensen dat nu eindelijk eens gaan inzien.
Ik vrees dat de mensen die juiste deze opinie van de PVV belangrijk vinden hun mening niet gaan bijstellen. Als je reacties op SM las bij artikelen hierover was het echt weer afschuwelijk.