Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Alice12
27-03-2025 om 13:04
Yumi schreef op 27-03-2025 om 12:56:
[..]
Kan het artikel niet helemaal lezen, alleen onderstaand deel. Heb je een samenvatting?
Het gemuilkorfde onderwijs
Leraren hebben last van bemoeizuchtige ouders, die klagen over het curriculum of zelfs dreigementen uiten. Ook leerlingen stellen zich veeleisend op en zetten soms klasgenoten onder druk. Scholen hebben daar niet altijd een antwoord op. ‘De groepsdruk om een hoofddoek te dragen is sterk toegenomen.’26/03 | 2025doorMarieke SjerpsLeestijd 14 minuten Het gemuilkorfde onderwijs - HP/De Tijd
Als je je mailadres invult mag je eenmalig een artikel gratis lezen. Zo heb ik het ook gedaan.
Daglichtlamp
27-03-2025 om 13:38
Wat mij betreft is het een prima idee om een draadje te openen over ongewenste invloed op het onderwijs, ik praat daar graag in mee. Hier lijkt het vooral bedoeld om af te leiden van de 1 miljard die Faber zou kunnen bezuinigen op de asielopvang als ze betere keuzes zou maken,
Alice12
27-03-2025 om 13:42
Daglichtlamp schreef op 27-03-2025 om 13:38:
Wat mij betreft is het een prima idee om een draadje te openen over ongewenste invloed op het onderwijs, ik praat daar graag in mee. Hier lijkt het vooral bedoeld om af te leiden van de 1 miljard die Faber zou kunnen bezuinigen op de asielopvang als ze betere keuzes zou maken,
Huh? Ik leid af omdat ik dit een heel herkenbaar en interessant artikel vind? Sjonge..
Yumi
27-03-2025 om 13:54
Alice12 schreef op 27-03-2025 om 13:04:
[..]
Als je je mailadres invult mag je eenmalig een artikel gratis lezen. Zo heb ik het ook gedaan.
Bedankt!
Nou daar is geen samenvatting van te maken. Of wel, door te melden dat het een aaneenschakeling is van zaken die onder de mat geveegd worden. Niemand die het lef heeft om in te grijpen, want dan krijg je nog meer ellende. En de vrouwen, die moeten weer terug naar het aanrecht....
Vrouwen voor de klas krijgen het meeste voor hun kiezen, blijkt uit wat de docenten vertellen. Toen José wat jonger was, droeg ze soms een korte rok. Jongens van een jaar of zestien maakten haar hardop uit voor hoer. “Ze de klas uit sturen kon ik vergeten, ze lachten me vierkant uit en zeiden: ‘Ik hoef niet naar een vrouw te luisteren.’ Nu ik wat ouder ben, lezen ze me de les dat ik als moeder van kinderen thuis moet blijven in plaats van voor de klas staan.”
Annemiek laat weten: “Ik ben een vrouw, geen moslima, en ik ben sowieso niet gelovig, dus ik sta met 10-0 achter bij de islamitische leerlingen. Ze leren dat kafirs minderwaardig zijn. Ze kijken me niet aan en geven gewoon geen antwoord. Ik heb het jarenlang geprobeerd, maar tegenwoordig haal ik er al snel een mannelijke teamleider bij. Helaas blijft er zo weinig over van de lange emancipatiestrijd die vrouwen in het Westen hebben gevoerd.”
Annemiek: “We hebben veel te veel geaccepteerd. We vonden en vinden dat iedereen erbij hoort, leerlingen en ouders, dus geven we gehoor aan al hun wensen. Dat is doorgeslagen, want de andere kinderen in je groep zijn daar de dupe van. Die zijn vaak bang voor hun intimiderende klasgenoten. Dan komen ze huilend naar me toe, omdat hun verteld wordt dat ze geen varkensvlees mogen eten, en dat ze naar de hel gaan omdat ze geen moslim zijn. Moslimkinderen ‘overhoren’ andere moslimkinderen door ze te vragen naar bepaalde Koranverzen; die zijn bang als ze het antwoord niet weten. Ook wordt er geëist een bepaalde kant te kiezen in conflicten, bijvoorbeeld die van Hamas.”
Yumi
27-03-2025 om 14:00
Ach nee, hoe kom je daar nou bij?
Dan zou je HP de Tijd hier ook van kunnen beschuldigen, die brengen immers nu dit artikel uit.
Daglichtlamp
27-03-2025 om 14:07
Het merendeel van de moslims in Nederland zijn geen asielzoekers of voormalige asielzoekers. Dus in dit draadje dat gaat over asielopvang is het offtopic.
Het is een een keus om dit hier neer te zetten. Maar het is echt een relevante discussie wat mij betreft.
Alice12
27-03-2025 om 14:58
Daglichtlamp schreef op 27-03-2025 om 14:07:
Het merendeel van de moslims in Nederland zijn geen asielzoekers of voormalige asielzoekers. Dus in dit draadje dat gaat over asielopvang is het offtopic.
Het is een een keus om dit hier neer te zetten. Maar het is echt een relevante discussie wat mij betreft.
Het merendeel van de asielzoekers zijn moslim. Dus ik had het gevoel dat dit relevant was in dit topic.
Fleurtje_5
27-03-2025 om 15:46
Het gaat hier NIET over Faber en haar bezuinigingen maar om de problemen die mensen ondervinden. Nu lijkt het dat je Faber gebruikt om af te leiden van dit onderwerp, namelijk de problemen die mensen ondervinden in oa Ter Apel, Maarheeze, Budel etc..
Daglichtlamp
27-03-2025 om 15:58
Fleurtje_5 schreef op 27-03-2025 om 15:46:
[..]
Het gaat hier NIET over Faber en haar bezuinigingen maar om de problemen die mensen ondervinden. Nu lijkt het dat je Faber gebruikt om af te leiden van dit onderwerp, namelijk de problemen die mensen ondervinden in oa Ter Apel, Maarheeze, Budel etc..
Door het beter te regelen neemt ook de overlast af, win-win zou je zeggen.
Fleurtje_5
27-03-2025 om 16:04
Daglichtlamp schreef op 27-03-2025 om 15:58:
[..]
win-win? Voor wie?
Ter Apel is een groot dorp. In menige volkswijk in Nederland zitten mensen dichter op elkaar.
Kijk dan eens naar die scholen waar het hier vanmorgen over ging, en Kijk eens naar de titel van dit topic. Gaat het hier over de bezuinigingen van Faber of over problemen die mensen dagelijks ondervinden?
Alice12
27-03-2025 om 16:04
Het artikel in HP/ de tijd was een en al herkenning. Zeker als vrouw is het echt heel zwaar en moeilijk om aan deze jongeren les te geven. Ook ik werd respectloos behandeld. Hoe goed ik het ook bedoelde, alles was racisme wat ik zei. Leerlingen liepen de klas uit als ik wat eiste, meisjes werden voor kech uitgescholden die geen hoofddoek droegen. Ouders kwamen niet opdraven als we een gesprek wilden en anders wilden ze alleen met een man praten. Enz. Enz. Ik kan er een boek over schrijven. Het afdelingshoofd deed zijn best, maar er werd steeds meer gepolderd, steeds meer toegestaan. Nederlandse meisjes liepen met gebogen hoofd langs groepen jongens in de kantine. Geen oogcontact maken was belangrijk, anders werd je uitgescholden.
Ik trok het niet meer en ben weg gegaan.
Alice12
27-03-2025 om 16:06
Daglichtlamp schreef op 27-03-2025 om 15:58:
[..]
De problemen in de scholen zijn niet door asielzoekers, maar door moslimjongeren die hier geboren zijn.
Fleurtje_5
27-03-2025 om 16:07
Alice12 schreef op 27-03-2025 om 16:04:
Het artikel in HP/ de tijd was een en al herkenning. Zeker als vrouw is het echt heel zwaar en moeilijk om aan deze jongeren les te geven. Ook ik werd respectloos behandeld. Hoe goed ik het ook bedoelde, alles was racisme wat ik zei. Leerlingen liepen de klas uit als ik wat eiste, meisjes werden voor kech uitgescholden die geen hoofddoek droegen. Ouders kwamen niet opdraven als we een gesprek wilden en anders wilden ze alleen met een man praten. Enz. Enz. Ik kan er een boek over schrijven. Het afdelingshoofd deed zijn best, maar er werd steeds meer gepolderd, steeds meer toegestaan. Nederlandse meisjes liepen met gebogen hoofd langs groepen jongens in de kantine. Geen oogcontact maken was belangrijk, anders werd je uitgescholden.
Ik trok het niet meer en ben weg gegaan.
Soheey, wat een nare tijd heb je gehad. Een beetje zo'n toestand als voor het personeel in dat Haagse zwembad.
Fleurtje_5
27-03-2025 om 16:11
Alice12 schreef op 27-03-2025 om 16:07:
Is al wat jaren geleden, ik ben heel blij dat ik op die school weg ben.
Klopt, Maar grote kans dat andere docenten er nog steeds mee te maken hebben. Die toestanden kunnen echt niet.