Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Nicole123
19-03-2025 om 16:29
Alice12 schreef op 19-03-2025 om 15:37:
[..]
Dat krijgen ze ook allemaal en daarna komt de gehele familie en krijgen ze een huis en uitkering. Faber wil , denk ik, een heleboel regelen maar wordt continu tegengewerkt. In Oostenrijk is het nareizen van familie aan banden gelegd. In Scandinavië zijn door de strenge regels de inloop van asielzoekers drastisch verminderd. Maar in Nederland krijgen we echt helemaal niks voor elkaar.
Dat krijgen ze ook allemaal? Volgens anderen hier niet, klopt het dan volgens jou niet wat zij zeggen? Volgens jou krijgt elke minderjarige asielzoeker (of asielzoeker die beweert minderjarig te zijn maar in feite 20 is) scholing, een fiets en een fatbike, zijn familie over en een huis en uitkering?
En Faber heeft volgend jou zeker wel geprobeerd om die fatbikes eraf te krijgen en om een leeftijdscheck in te voeren, maar krijgt dat niet voor elkaar omdat ze zo wordt tegengewerkt?
Is dat jouw eigen idee hierover of kun je een linkje geven naar de bronnen en feiten hierover?
Ik kom zelf vooral berichten tegen over van noodopvang naar noodopvang en officieel wel naar school moeten, maar dat dat door die noodopvang in de praktijk vaak helemaal niet gebeurt. Dat is waarom ik altijd zo hamer op een vaste woonplek; dat is de basis om naar school te kunnen of te kunnen werken. Voor het zich nuttig maken, niet gaan rondhangen, geen overlast veroorzaken en goed integreren van asielzoekers.
https://www.nji.nl/nieuws/opvang-jonge-asielzoekers-schrijnend
https://nos.nl/artikel/2528610-aantal-kinderen-in-noodopvang-weer-gestegen-situatie-verslechterd
https://nos.nl/artikel/2480426-mensonwaardig-weer-een-kritisch-rapport-over-opvang-asielkinderen
Maar oh oh wat worden ze enorm gepamperd...
Nicole123
19-03-2025 om 16:34
Alice12 schreef op 19-03-2025 om 15:37:
[..]
Dat krijgen ze ook allemaal en daarna komt de gehele familie en krijgen ze een huis en uitkering. Faber wil , denk ik, een heleboel regelen maar wordt continu tegengewerkt. In Oostenrijk is het nareizen van familie aan banden gelegd. In Scandinavië zijn door de strenge regels de inloop van asielzoekers drastisch verminderd. Maar in Nederland krijgen we echt helemaal niks voor elkaar.
Ik lees hier overigens nog altijd geen oplossing in, alleen maar algemeen boos gefoeter en in de slachtofferrol kruipen. Je haalt er opeens ook andere dingen bij, want het ging over scholing/dagbesteding van AMVs en het volgens jou gratis verstrekken van fatbikes aan al die AMVs, maar als ik je daarop bevraag verleg je de aandacht naar het nareizigersbeleid. Dus nogmaals: wat is jouw concrete en haalbare oplossing tegen het veroorzaken van overlast van AMVs?
Alice12
19-03-2025 om 16:36
In mijn gemeente staan 2 grote huizen waar minderjarige asielzoekers worden gehuisvest. Ze gaan allemaal naar school, ze hebben een fiets en dure telefoons in de hand. Dus huisvesting, eten en een uitkering is geregeld. Ook hebben ze begeleiding van psychologen en is er een advocaat voor ze, zitten ze op een sport en hebben veel vrijheid. (Ik zie ze in ieder geval heel veel in het winkelcentrum). De procedure om de familie te laten komen is gestart ( ook daar veel begeleiding in) en als die er zijn krijgen ze sneller dan de gemiddelde Nederlander een huis.
Alice12
19-03-2025 om 16:38
Nicole123 schreef op 19-03-2025 om 16:34:
[..]
Ik lees hier overigens nog altijd geen oplossing in, alleen maar algemeen boos gefoeter en in de slachtofferrol kruipen. Je haalt er opeens ook andere dingen bij, want het ging over scholing/dagbesteding van AMVs en het volgens jou gratis verstrekken van fatbikes aan al die AMVs, maar als ik je daarop bevraag verleg je de aandacht naar het nareizigersbeleid. Dus nogmaals: wat is jouw concrete en haalbare oplossing tegen het veroorzaken van overlast van AMVs?
Ik zou graag zien dat we in navolging van Oostenrijk de gezinsherenig flink aan banden leggen. Vervolgens zou ik graag zien dat we het beleid van Scandinavië gaan volgen. En zo de asielzoekersstroom flink gaan beperken.
Ik ben trouwens niet boos, wel erg bezorgd en voel me al helemaal geen slachtoffer m
Alice12
19-03-2025 om 16:41
Alice12 schreef op 19-03-2025 om 16:38:
[..]
Ik zou graag zien dat we in navolging van Oostenrijk de gezinsherenig flink aan banden leggen. Vervolgens zou ik graag zien dat we het beleid van Scandinavië gaan volgen. En zo de asielzoekersstroom flink gaan beperken. Ik zou ook opvang in de regio zeer waarderen .
Ik ben trouwens niet boos, wel erg bezorgd en voel me al helemaal geen slachtoffer m
Nicole123
19-03-2025 om 16:43
Alice12 schreef op 19-03-2025 om 16:36:
In mijn gemeente staan 2 grote huizen waar minderjarige asielzoekers worden gehuisvest. Ze gaan allemaal naar school, ze hebben een fiets en dure telefoons in de hand. Dus huisvesting, eten en een uitkering is geregeld. Ook hebben ze begeleiding van psychologen en is er een advocaat voor ze, zitten ze op een sport en hebben veel vrijheid. (Ik zie ze in ieder geval heel veel in het winkelcentrum). De procedure om de familie te laten komen is gestart ( ook daar veel begeleiding in) en als die er zijn krijgen ze sneller dan de gemiddelde Nederlander een huis.
Oh, dan klopt het dus niet wat anderen hier zeggen, dat dat niet mogelijk zou zijn. In jouw omgeving kan het dus blijkbaar wel, hoog tijd om het voor alle AMVs zo te regelen, vooral voor degenen die in de omstandigheden leven zoals in mijn linkje, met alle gevolgen voor zowel hen zelf als voor de samenleving als geheel. Wat fijn dat die minderjarige asielzoekers in jouw omgeving een plek hebben om te wonen, begeleiding, sport en school. Net zoals autochtone kinderen een plek hebben om te wonen, begeleiding van hun ouders, sport en school. Nogal fundamentele mensenrechten, de basis voor een goede integratie en het niet de hele dag alleen maar doelloos rond hoeven te hangen. De gemiddelde Nederlander woont overigens al in een huis of bij zijn ouders, niet als 15-jarige in een groot huis met 8 andere jongeren. Jaloers hoef je er denk ik niet op te zijn.
Nicole123
19-03-2025 om 16:45
Alice12 schreef op 19-03-2025 om 16:38:
[..]
Ik zou graag zien dat we in navolging van Oostenrijk de gezinsherenig flink aan banden leggen. Vervolgens zou ik graag zien dat we het beleid van Scandinavië gaan volgen. En zo de asielzoekersstroom flink gaan beperken.
Dat doet niks met de AMVs die hier momenteel in Nederland zijn. Je komt in je berichten wel boos en verongelijkt over en zet Faber neer als een slachtoffer van anderen die haar zouden tegenwerken. Zonder dat overigens concreet te maken.
Alice12
19-03-2025 om 16:54
Nicole123 schreef op 19-03-2025 om 16:45:
[..]
Dat doet niks met de AMVs die hier momenteel in Nederland zijn. Je komt in je berichten wel boos en verongelijkt over en zet Faber neer als een slachtoffer van anderen die haar zouden tegenwerken. Zonder dat overigens concreet te maken.
Dat ik boos en verongelijkt over kom is jouw aanname. Ik vertel je dat ik dat niet ben.
Alice12
19-03-2025 om 17:05
Nicole123 schreef op 19-03-2025 om 16:43:
[..]
Oh, dan klopt het dus niet wat anderen hier zeggen, dat dat niet mogelijk zou zijn. In jouw omgeving kan het dus blijkbaar wel, hoog tijd om het voor alle AMVs zo te regelen, vooral voor degenen die in de omstandigheden leven zoals in mijn linkje, met alle gevolgen voor zowel hen zelf als voor de samenleving als geheel. Wat fijn dat die minderjarige asielzoekers in jouw omgeving een plek hebben om te wonen, begeleiding, sport en school. Net zoals autochtone kinderen een plek hebben om te wonen, begeleiding van hun ouders, sport en school. Nogal fundamentele mensenrechten, de basis voor een goede integratie en het niet de hele dag alleen maar doelloos rond hoeven te hangen. De gemiddelde Nederlander woont overigens al in een huis of bij zijn ouders, niet als 15-jarige in een groot huis met 8 andere jongeren. Jaloers hoef je er denk ik niet op te zijn.
En zo rooskleurig als jij het schetst voor autochtone kinderen is het in Nederland zeker niet. Veel kinderen die niet in een huis wonen, die op een ellenlange wachtlijst staan voor een vorm van begeleiding en waar geen geld is voor sportclubs.
Nicole123
19-03-2025 om 17:07
Alice12 schreef op 19-03-2025 om 16:54:
[..]
Dat ik boos en verongelijkt over kom is jouw aanname. Ik vertel je dat ik dat niet ben.
Hoe je berichten op mij overkomen is mijn subjectieve mening en interpretatie inderdaad. Ik zeg nergens dat je boos bent, wel dat het in mijn ogen nogal van je berichten afstraalt.
Was dat over Faber een losse ongefundeerde stelling, dat je niet meer ingaat op mijn vraag naar de concrete info daarover? Waar had je nou vandaan gehaald dat alle AMVs een fatbike krijgen, dat Faber zo hard heeft geprobeerd dat tegen te gaan, maar dat ze daarin zo wordt tegengewerkt? Of is het meer: ik zie in in het lokale winkelcentrum een jongere die wel eens een asielzoeker zou kunnen zijn met een telefoon in de hand of een nieuwsbericht over een fatbike en ik maak daar zelf een heel eigen veel groter verhaal omheen?
Nicole123
19-03-2025 om 17:12
Alice12 schreef op 19-03-2025 om 17:05:
[..]
En zo rooskleurig als jij het schetst voor autochtone kinderen is het in Nederland zeker niet. Veel kinderen die niet in een huis wonen, die op een ellenlange wachtlijst staan voor een vorm van begeleiding en waar geen geld is voor sportclubs.
Ik dacht dat we het hadden over de gemiddeldeautochtone kinderen. Daarvoor geldt dat wel. En het zou zeker voor alle kinderen die in Nederland wonen moeten gelden, dat ben ik helemaal met je eens. Onafhankelijk van hun afkomst. Ik ben daarom ook helemaal voor initiatieven zoals deze: https://jeugdfondssportencultuur.nl/. Vinden dat AMVs wel in een sporthal met kartonnen wandjes kunnen slapen zonder onderwijs omdat een heel klein deel van de autochtone kinderen geen vast huis heeft dat zou heel vreemd zijn. Je wil het toch niet voor de ene groep slecht maken omdat het voor de andere groep ook slecht is? Het streven zou moeten zijn om het voor allemaal beter te maken, elk kind in Nederland heeft recht op basisvoorzieningen.
Alice12
19-03-2025 om 17:15
Nicole123 schreef op 19-03-2025 om 17:07:
[..]
Hoe je berichten op mij overkomen is mijn subjectieve mening en interpretatie inderdaad. Ik zeg nergens dat je boos bent, wel dat het in mijn ogen nogal van je berichten afstraalt.
Was dat over Faber een losse ongefundeerde stelling, dat je niet meer ingaat op mijn vraag naar de concrete info daarover? Waar had je nou vandaan gehaald dat alle AMVs een fatbike krijgen, dat Faber zo hard heeft geprobeerd dat tegen te gaan, maar dat ze daarin zo wordt tegengewerkt? Of is het meer: ik zie in in het lokale winkelcentrum een jongere die wel eens een asielzoeker zou kunnen zijn met een telefoon in de hand of een nieuwsbericht over een fatbike en ik maak daar zelf een heel eigen veel groter verhaal omheen?
Ik heb nergens gezegd dat alle amvs een fatbike hebben. Ik heb ook nergens gezegd dat Faber iets aan die fatbikes wil doen. Ik heb gezegd dat er gedoe was dat mensen fatbikes gestolen hadden van asielzoekers. Over Faber heb ik gezegd dat ze graag wat meer zou regelen , maar behoorlijk wordt tegengewerkt.
Alice12
19-03-2025 om 17:18
Nicole123 schreef op 19-03-2025 om 17:12:
[..]
Ik dacht dat we het hadden over de gemiddeldeautochtone kinderen. Daarvoor geldt dat wel. En het zou zeker voor alle kinderen die in Nederland wonen moeten gelden, dat ben ik helemaal met je eens. Onafhankelijk van hun afkomst. Ik ben daarom ook helemaal voor initiatieven zoals deze: https://jeugdfondssportencultuur.nl/. Vinden dat AMVs wel in een sporthal met kartonnen wandjes kunnen slapen zonder onderwijs omdat een heel klein deel van de autochtone kinderen geen vast huis heeft dat zou heel vreemd zijn. Je wil het toch niet voor de ene groep slecht maken omdat het voor de andere groep ook slecht is? Het streven zou moeten zijn om het voor allemaal beter te maken, elk kind in Nederland heeft recht op basisvoorzieningen.
Het streven zou wat mij betreft vooral moeten zijn dat er veel minder binnenkomen. De kinderen die nu binnen zijn verdienen zeker de basisvoorzieningen die nodig zijn voor een menswaardig bestaan.
Miraval
19-03-2025 om 17:22
Nou ja, even advocaat van de duivel, de kinderen in Nederland die het moeilijk hebben door ofwel een arm gezin ofwel psychische klachten vallen voor mij niet onder de gemiddelde autochtone Nederlander. Want als je daar de gemiddelde van pakt, dan zijn het er maar een paar. Maar voor die paar, moet dus de hulp er wel zijn, en die is er onvoldoende. En die paar autochtone Nederlanders moeten die hulp dan ook nog "delen" met al dan niet minderjarige asielzoekers die psychische klachten hebben, begeleiding nodig hebben, extra scholing. En dan drukke die extra getallen wel op wat er aan zorg beschikbaar is in Nederland voor autochtone jongeren.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat die zorh er voor iedereen zou moeten zijn, maar ik leef niet in LaLaland. Het is er gewoonweg niet. De GGZ is zwaar overbelast en de wachttijden zijn gewoon om te huilen, zeker voor een welvarend land als Nederland.
Een combinatie van maatregelen zou het beste zijn. Enerzijds dus de spreidingswet, direct mogelijk maken om te werken, gepaste begeleiding en scholing. En anderzijds strengere maatregelen omtrent gezinshereniging, permanente verblijfsvergunning, bezwaarprocedures verkorten, en een 2 statenstelsel. Dus zowel aan de voorkant als aan de achterkant maatregelen nemen.
Daglichtlamp
19-03-2025 om 17:32
Maar allereerst we hadden het niet over jeugd GGZ, maar over normale begeleiding en school voor minderjarige asielzoekers.
(en voor Alice: minderjarige asielzoekers krijgen net als andere asielzoekers pas recht op gezinshereniging als ze statushouder geworden zijn, gemiddelde tijd voor de procedure om statushouder te worden is al meer dan een jaar, wachttijd voordat de aanvraag gezinshereniging in behandeling wordt genomen is meer dan anderhalf jaar).