Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Daglichtlamp schreef op 18-03-2025 om 21:00:

Als je nu eens begint met normaal omgaan met minderjarige asielzoekers dan is er wellicht veel minder toekomstige jeugdzorg of ggz voor hun nodig.

Sorry, kun je die redenatie uitleggen? In mijn beleving zijn er nog altijd meer autochtone minderjarige dan minderjarige asielzoekers. Zoals ik het lees denk je dat de de minderjarige asielzoekers een onevenredig grote druk uitoefenen op jeugdzorg?

Gebruikersnaaminvullen schreef op 19-03-2025 om 12:52:

[..]

Sorry, kun je die redenatie uitleggen? In mijn beleving zijn er nog altijd meer autochtone minderjarige dan minderjarige asielzoekers. Zoals ik het lees denk je dat de de minderjarige asielzoekers een onevenredig grote druk uitoefenen op jeugdzorg?

Tja ik was überhaupt niet degene die begon over jeugdzorg. Ik denk dat je moet zorgen voor een dagprogramma en scholing voor minderjarigen.

Daglichtlamp schreef op 19-03-2025 om 12:58:

[..]

Tja ik was überhaupt niet degene die begon over jeugdzorg. Ik denk dat je moet zorgen voor een dagprogramma en scholing voor minderjarigen.

Als je met wat voor groep jongeren ook omgaat zoals nu wordt omgegaan met de groep minderjarige asielzoekers krijg je overlast. Dat heeft denk ik heel weinig te maken met de herkomst van deze groep jongeren.

Daglichtlamp schreef op 19-03-2025 om 09:29:

[..]

Die is er gewoon. Bij twijfel over de leeftijd van een minderjarige asielzoeker gebeurt er een leeftijdsonderzoek.

Nou, dat is wat naïef gedacht. Op de school waar ik 6 jaar heb gewerkt, waren er meer dan regelmatig jongeren die zogenaamd 14 of 15 waren. En allemaal jarig op 1 januari. Dat ze rond de 19 a 20 waren was voor iedereen duidelijk.

Daglichtlamp schreef op 19-03-2025 om 13:12:

Als je met wat voor groep jongeren ook omgaat zoals nu wordt omgegaan met de groep minderjarige asielzoekers krijg je overlast. Dat heeft denk ik heel weinig te maken met de herkomst van deze groep jongeren.

Er was een paar dagen geleden gedoe in zo'n centrum omdat de fatbikes! Gestolen waren van de jonge asielzoekers.  Ik denk dat het omgaan met die jongens wel mee valt.

Alice12 schreef op 19-03-2025 om 14:06:

[..]

Er was een paar dagen geleden gedoe in zo'n centrum omdat de fatbikes! Gestolen waren van de jonge asielzoekers. Ik denk dat het omgaan met die jongens wel mee valt.

Wie hadden die fatbikes eigenlijk gestolen?

Ik probeer te bedenken wat het er überhaupt mee te maken heeft, als je jongeren een fatbike geeft veroorzaken ze geen overlast? Kun jij dat dan even komen vertellen aan de groep fatbikers die op de school hier in de buurt zit?

Daglichtlamp schreef op 19-03-2025 om 14:35:

[..]

Wie hadden die fatbikes eigenlijk gestolen?

Ik probeer te bedenken wat het er überhaupt mee te maken heeft, als je jongeren een fatbike geeft veroorzaken ze geen overlast? Kun jij dat dan even komen vertellen aan de groep fatbikers die op de school hier in de buurt zit?

Ik bedoel dat er dus behoorlijk wat geld tegenaan gegooid wordt om die asielzoekers tevreden te houden. Maar je wist natuurlijk al wel wat ik bedoelde.

Alice12 schreef op 19-03-2025 om 14:49:

[..]

Ik bedoel dat er dus behoorlijk wat geld tegenaan gegooid wordt om die asielzoekers tevreden te houden. Maar je wist natuurlijk al wel wat ik bedoelde.

Aangezien jij geen idee hebt hoe deze jongeren aan deze fatbikes kwamen, weet jij ook wel dat wat jij beweert niet klopt. Bij de verstrekkingen vanuit het COA zitten in elk geval geen fatbikes.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

19-03-2025 om 14:59 Topicstarter

Er zit hier een 'leverancier' van fatbikes. Die dingen worden blijkbaar niet in echte fietsenwinkels verkocht.

Het is er altijd donker als ik er langs loop en er zit inmiddels een kogelgat in het glas.

Fatbikes vind ik een bijzonder verschijnsel...

Daglichtlamp schreef op 19-03-2025 om 14:53:

[..]

Aangezien jij geen idee hebt hoe deze jongeren aan deze fatbikes kwamen, weet jij ook wel dat wat jij beweert niet klopt. Bij de verstrekkingen vanuit het COA zitten in elk geval geen fatbikes.

Daan ben ik toch echt heel nieuwsgierig hoe die asielzoekers aan zo'n fiets komen. Echt goedkoop zijn ze niet. Wat denk jij? Hard gespaard met hun bijbaantje?

Alice12 schreef op 19-03-2025 om 13:51:

[..]

Nou, dat is wat naïef gedacht. Op de school waar ik 6 jaar heb gewerkt, waren er meer dan regelmatig jongeren die zogenaamd 14 of 15 waren. En allemaal jarig op 1 januari. Dat ze rond de 19 a 20 waren was voor iedereen duidelijk.

Je reageert trouwens alleen op die fatbikes. Wat vind je van deze reactie?

Daglichtlamp schreef op 19-03-2025 om 09:29:

[..]

Die is er gewoon. Bij twijfel over de leeftijd van een minderjarige asielzoeker gebeurt er een leeftijdsonderzoek.

Dan herhaal ik gewoon nog wel een keer wat ik daar eerder over heb gezegd. Ik denk dat dat medisch onderzoek betrouwbaar is dan een mening van Alice.

Alice12 schreef op 19-03-2025 om 14:49:

[..]

Dan hebben we een mooie oplossing, toch? Als jouw stelling klopt dat minderjarige asielzoekers een fatbike cadeau krijgen om ze tevreden te houden dan stoppen we daarmee en in plaats daarvan krijgen ze een vaste woonplaats, goedkope tweedehands (leen)fiets en een plekje in een schoolklas. Wat betreft die leeftijden: als het nu al zo is dat er regelmatig een leeftijdscheck is en dat dat kan en mag dan moeten ze dat gewoon structureel invoeren voor alle asielzoekers van 12 tot 18. Kan Faber dit soort dingen niet regelen of wil ze het niet?

Of heb jij een betere oplossing? De oplossing 'helemaal niet binnenlaten' is geen optie, tenzij je een Nexit en een hek a la VS-Mexico met scherpschutters zou willen.

Nicole123 schreef op 19-03-2025 om 15:26:

[..]

Dan hebben we een mooie oplossing, toch? Als jouw stelling klopt dat minderjarige asielzoekers een fatbike cadeau krijgen om ze tevreden te houden dan stoppen we daarmee en in plaats daarvan krijgen ze een vaste woonplaats, goedkope tweedehands (leen)fiets en een plekje in een schoolklas. Wat betreft die leeftijden: als het nu al zo is dat er regelmatig een leeftijdscheck is en dat dat kan en mag dan moeten ze dat gewoon structureel invoeren voor alle asielzoekers van 12 tot 18. Kan Faber dit soort dingen niet regelen of wil ze het niet?

Of heb jij een betere oplossing? De oplossing 'helemaal niet binnenlaten' is geen optie, tenzij je een Nexit en een hek a la VS-Mexico met scherpschutters zou willen.

Dat krijgen ze ook allemaal en daarna komt de gehele familie en krijgen ze een huis en uitkering. Faber wil , denk ik, een heleboel regelen maar wordt continu tegengewerkt.  In Oostenrijk is het nareizen van familie aan banden gelegd.  In Scandinavië zijn door de strenge regels de inloop van asielzoekers drastisch verminderd. Maar in Nederland krijgen we echt helemaal niks voor elkaar. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.