Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Fleurtje_5
16-02-2025 om 13:23
Yumi schreef op 15-02-2025 om 22:36:
Verdachte aangehouden
Tiener gedood en meerdere gewonden bij steekpartij Oostenrijk Een 14-jarige jongen is in het zuiden van Oostenrijk gedood bij een mesaanval. Vier anderen raakten gewond, meldt de politie. Een 23-jarige man met een Syrische achtergrond is aangehouden. Dat lukte volgens de politie dankzij de hulp van een eveneens Syrische automobilist.
De aanval vond aan het eind van de middag plaats op een plein in de stad Villach. Een man die het zag gebeuren, reed de vermoedelijke dader met zijn auto aan. De verdachte kon daarna worden aangehouden.Het motief voor de aanval is nog onduidelijk. Ook is niet bekend of de verdachte en de slachtoffers elkaar kennen. De politie zegt dat de mensen die werden neergestoken passanten waren.
De autoriteiten onderzoeken nog of er mogelijk meer mensen betrokken zijn bij de steekpartij. De verdachte was voor zover bekend een asielzoeker die legaal in Oostenrijk verbleef.
Tiener gedood en meerdere gewonden bij steekpartij Oostenrijk
Volgens de NOS zijn 5 mensen neergestoken, waarvan 2 ernstig, een 14 jarige jongen is daarbij om het leven gekomen.
Man steekt voorbijgangers neer in Oostenrijk, tiener komt om
Verschrikkelijk. Kan er wel om janken.
Daglichtlamp
16-02-2025 om 13:24
Fleurtje_5 schreef op 16-02-2025 om 13:14:
[..]
Dat zijn veel moties.
Vind je er inhoudelijk ook nog iets van?
Fleurtje_5
16-02-2025 om 13:30
Poezenmeisje schreef op 15-02-2025 om 23:50:
Verdrietig nieuws.
En koren op de molen voor AfD.
Of het nou koren is op de molen van AfD, het is gewoon verdrietig. Het zou goed zijn als andere partijen er zich ook over uitspreken.
Goed zou het ook zijn als demonstranten ook in actie zouden komen bij wantoestanden, en niet alleen als één Wilders naar Ter Apel gaat.
Waarom staan demonstranten dan niet met toeters en bellen bij de deur van de supermarkt in Ter Apel met spandoeken 'Geef haat geen stem', als er weer wantoestanden hebben plaats gevonden. Als er weer iemand is mishandelt of aangerand? Dan zou een Wilders of een AfD uiteindelijk en hopelijk niet nodig zijn. Maar als iedereen blijft zwijgen voelen de slachtoffers zich niet gehoord en niet gesteund. Onrecht moeten we gewoon met z'n allen niet pikken.
Miraval
16-02-2025 om 13:30
Het is vreselijk wanneer zulke lone wolves een random aanslag plegen op onschuldige mensen. Hoe kun je je hiertegen beschermen?
En ze bereiken precies dat wat ze willen bereiken... angst onder de mensen. En naast angst (nog meer) haat. Rechtse partijen spinnen hier garen bij, vooral in Duitsland en Oostenrijk waar dit heeft plaatsgevonden.
Het is bijna wachten tot zoiets in Nederland gebeurd. Maar wat kun je eraan doen? Helemaal niks helaas.
Nicole123
16-02-2025 om 13:37
Fleurtje_5 schreef op 16-02-2025 om 13:22:
[..]
Wat een bij elkaar geraapte onzin. Jij doelt altijd op één persoon in het bijzonder, ongeacht welk onderwerp.
Dit is een openbaar forum, zoveel mensen zoveel meningen. Ook als de mening jou niet aanstaat kan je beter zeggen 'dat geloof ik niet omdat...(en dan de reden)', want jou inmiddels kennende denk je echt niet "Yeah Right".
Je snapt duidelijk niet wat ik bedoelde. Het gaat mij helemaal niet om je mening, het gaat erom dat je met zo'n voorbeeld van jaren geleden komt om een bepaalde groep negatief weg te zetten (namelijk moslims die blijkbaar normen of gedragingen hebben die jij niet oké vindt) en vervolgens als dat benoemd wordt terug te krabbelen met 'het was alleen maar een ervaring hoor'. Maar als je er niks algemeens mee bedoelde dan slaat zo'n ervaring of voorbeeld helemaal nergens op in de discussie, dus trek je keutel dan niet zo laf in maar kom er gewoon voor uit, zoals anderen hier wel gewoon doen. Daarom vind ik dit gewoon een vervelende soort retoriek en daar mag ik iets van vinden en over schrijven. Ik kan er weinig aan doen als sommigen zich van zo'n type retoriek vaker bedienen dan anderen.
Fleurtje_5
16-02-2025 om 13:39
Poezenmeisje schreef op 16-02-2025 om 13:07:
[..]
Het motief is niet bekend?
Kijk naar het gebaar dat hij lachend met zijn hand maakt bij zijn arrestatie...
Alsof hij trots is op zijn moorddaad.
Fleurtje_5
16-02-2025 om 13:41
Nicole123 schreef op 16-02-2025 om 13:37:
[..]
Je snapt duidelijk niet wat ik bedoelde. Het gaat mij helemaal niet om je mening, het gaat erom dat je met zo'n voorbeeld van jaren geleden komt om een bepaalde groep negatief weg te zetten (namelijk moslims die blijkbaar normen of gedragingen hebben die jij niet oké vindt) en vervolgens als dat benoemd wordt terug te krabbelen met 'het was alleen maar een ervaring hoor'. Maar als je er niks algemeens mee bedoelde dan slaat zo'n ervaring of voorbeeld helemaal nergens op in de discussie, dus trek je keutel dan niet zo laf in maar kom er gewoon voor uit, zoals anderen hier wel gewoon doen. Daarom vind ik dit gewoon een vervelende soort retoriek en daar mag ik iets van vinden en over schrijven. Ik kan er weinig aan doen als sommigen zich van zo'n type retoriek vaker bedienen dan anderen.
Over welk voorbeeld van jaren geleden heb je het?
Over die collega van mijn man die alleen mijn man een hand gaf en wiens echtgenote achter haar echtgenoot stond en bleef staan? Als hij mijn man ook geen hand had gegeven had ik dat normaal gevonden. Want, ik heb ook normen of gedragingen die ik niet aan de kant moet zetten in een land waar deze normen en gedragingen normaal zijn.
Daarbij zet ik geen bepaalde groep negatief weg, alleen het handelen van deze ene man. Die het blijkbaar normaal vind dat zijn vrouw telkens een paar passen achter hem moet lopen. Ik weet ook dat NIET alle moslims dit doen.
Echt....waar heb je het over? Als ik werkelijk laf zou zijn zou ik jou naar de mond praten.
Nicole123
16-02-2025 om 13:42
Met welke van deze 3 moties zijn jullie het eens? Het is volgens mij duidelijk dat het aanmeldcentrum van Ter Apel is ontworpen op snelle doorstroom, maar mensen er nu heel veel langer verblijven, met veel negatieve gevolgen, ook voor de omgeving. Dus óf Ter Apel aanpassen op een langer verblijf, óf zorgen dat het verblijf daar weer zodanig wordt waar het voor ingericht is, door te snijden in het aantal mensen of in de duur van het verblijf (veiligelanders binnen 2 weken uitzetten). Wat zou jullie voorkeur hebben? Wat mij betreft alle 3.
De Kamer,
gehoord de beraadslaging, constaterende dat de Inspectie Justitie en Veiligheid ernstige zorgen heeft over de veiligheid van bewoners en medewerkers van het aanmeldcentrum in Ter Apel en enkele aanbevelingen doet om dit te verbeteren; overwegende dat zij constateren dat veel van de problemen voortkomen uit het feit dat het aanmeldcentrum niet geschikt is voor langdurig verblijf, maar mensen hier noodgedwongen voor langere tijd verblijven;
verzoekt het kabinet het advies van de Inspectie Justitie en Veiligheid op te volgen en voor de zomer van 2025 voorzieningen te realiseren die
geschikt zijn voor langdurig verblijf, inclusief betere voorzieningen voor kinderen, zoals formeel onderwijs en privacy, en gaat over tot de orde van de dag.
en
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
overwegende dat het aanmeldcentrum Ter Apel al jarenlang te vol en
overbelast is en het dorp Ter Apel al lang genoeg de last heeft gedragen
als grootste aanmeldcentrum in Nederland;
verzoekt de regering het aanmeldcentrum in Ter Apel zorgvuldig af te
bouwen tot een schaal die beter past bij de omgeving en het draagvlak,
bijvoorbeeld door twee kleinere aanmeldcentra op andere plaatsen te
openen, bij voorkeur in rijke gemeenten die nog geen bijdrage leveren
aan de opvang,
en gaat over tot de orde van de dag.
en
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat overlast en misdrijven in Ter Apel vooral worden
gepleegd door asielzoekers uit veilige landen;
constaterende dat het zaak is deze asielaanvragen zo snel mogelijk af te
handelen, zodat mensen na afwijzing kunnen worden uitgezet; constaterende dat het asielproces voor deze groep gemiddeld nog altijd
veertien weken bedraagt;
overwegende dat de ellende, criminaliteit en overlast die deze groep
veroorzaakt enorme schade veroorzaakt en het vertrouwen en draagvlak
voor opvang ondermijnt;
verzoekt de Minister:
• de asielprocedure voor asielzoekers uit veilige landen met meer
prioriteit en zo snel mogelijk te behandelen zodat die in ieder geval
binnen twee weken en zo mogelijk sneller wordt doorlopen;
• in overleg te gaan met de rechtbanken over het met voorrang afdoen
van zaken van deze asielzoekers,
en gaat over tot de orde van de dag.
Nicole123
16-02-2025 om 13:42
Fleurtje_5 schreef op 16-02-2025 om 13:41:
[..]
Over welk voorbeeld van jaren geleden heb je het?
![]()
Echt....waar heb je het over? Als ik werkelijk laf zou zijn zou ik jou naar de mond praten.
Over die gesluierde mensen die niet aan de kant gingen voor je.
Fleurtje_5
16-02-2025 om 13:50
Nicole123 schreef op 16-02-2025 om 13:42:
[..]
Over die gesluierde mensen die niet aan de kant gingen voor je.
Die drie personen in het ziekenhuis? Jij leest niet goed. Alleen de middelste vrouw droeg een hoofddoek en lang gewaad. De andere vrouw en de jongen NIET. En dat is pas geleden (oktober 2024 is redelijk pas geleden, of was het november 2024 ?) toen ik in het ziekenhuis een oudere slecht ter been zijnde man begeleide. Als ze al niet voor mij een centimeter wijken, hadden ze op z'n minst een centimeter voor die man aan de kant kunnen gaan. Het beste was natuurlijk als iedereen iets aan de kant zou gaan zodat iedereen door kon, en dat vooral die man niet tegen de muur hoefde te gaan staan.
Iemand anders had het over meerdere gesluierde mensen.
Nicole123
16-02-2025 om 13:51
Miraval schreef op 16-02-2025 om 13:30:
Het is vreselijk wanneer zulke lone wolves een random aanslag plegen op onschuldige mensen. Hoe kun je je hiertegen beschermen?
En ze bereiken precies dat wat ze willen bereiken... angst onder de mensen. En naast angst (nog meer) haat. Rechtse partijen spinnen hier garen bij, vooral in Duitsland en Oostenrijk waar dit heeft plaatsgevonden.
Het is bijna wachten tot zoiets in Nederland gebeurd. Maar wat kun je eraan doen? Helemaal niks helaas.
De psychische zorg op orde hebben en erin investeren ipv erop te bezuinigen zou voor een gedeelte wel helpen denk ik. Minder polarisatie en wij-zij denken (wij Nederlanders versus zij buitenlanders, wij verlichte denkers met goede normen versus zij moslims met een walgelijke ideologie) kan bepaalde zaken ook in de kiem smoren. En een beter beleid wat betreft online haatzaaien (richting wie dan ook) en oproepen tot geweld. Van mij mag dit ten koste gaan van enige privacy en vrijheid van meningsuiting, wanneer die twee zake schuren met veiligheid. Spoor ze maar op en straf de opruiers en haatzaaiers die een olievlek beginnen en versterken strenger dan degenen die de haat uiteindelijk overnemen en uitvoeren. En dat strekt voor mij van de imam in de moskee tot de extreemrechtse incel op zijn zolderkamer.
Nicole123
16-02-2025 om 13:56
Fleurtje_5 schreef op 16-02-2025 om 13:50:
[..]
Die drie personen in het ziekenhuis? Jij leest niet goed. Alleen de middelste vrouw droeg een hoofddoek en lang gewaad. En dat is pas geleden.
Zucht. Die details doen er niet toe. Mijn punt is dat je dit voorbeeld al verschillende keren benoemd hebt in topics. En óf je bedoelt ermee dat moslims in jouw ogen minder goede normen hebben op dit vlak, maar kom er dan openlijk voor uit en krabbel niet terug. Óf je bedoelde dat niet en het was gewoon een geheel losse ervaring waarmee je niets wil zeggen over de groep met hun religie of afkomst. Maar in dat geval heeft die hele ervaring benoemen weinig toe te voegen in de discussie. Net zoveel als wanneer je had benoemd dat het een vrouw met rood haar en een bril was geweest die niet opzij ging.
Fleurtje_5
16-02-2025 om 14:00
Nicole123 schreef op 16-02-2025 om 13:56:
[..]
Zucht. Die details doen er niet toe. Mijn punt is dat je dit voorbeeld al verschillende keren benoemd hebt in topics. En óf je bedoelt ermee dat moslims in jouw ogen minder goede normen hebben op dit vlak, maar kom er dan openlijk voor uit en krabbel niet terug. Óf je bedoelde dat niet en het was gewoon een geheel losse ervaring waarmee je niets wil zeggen over de groep met hun religie of afkomst. Maar in dat geval heeft die hele ervaring benoemen weinig toe te voegen in de discussie. Net zoveel als wanneer je had benoemd dat het een vrouw met rood haar en een bril was geweest die niet opzij ging.
Ook dat verzin je.
De rest van je bericht reageer ik niet meer op. Jij zou wat meer op details kunnen letten want het klopt NIET wat je zegt. Maar dat hebben meerdere forummers je al vaker gezegd.
Miraval
16-02-2025 om 14:13
Nicole123 schreef op 16-02-2025 om 13:51:
[..]
De psychische zorg op orde hebben en erin investeren ipv erop te bezuinigen zou voor een gedeelte wel helpen denk ik. Minder polarisatie en wij-zij denken (wij Nederlanders versus zij buitenlanders, wij verlichte denkers met goede normen versus zij moslims met een walgelijke ideologie) kan bepaalde zaken ook in de kiem smoren. En een beter beleid wat betreft online haatzaaien (richting wie dan ook) en oproepen tot geweld. Van mij mag dit ten koste gaan van enige privacy en vrijheid van meningsuiting, wanneer die twee zake schuren met veiligheid. Spoor ze maar op en straf de opruiers en haatzaaiers die een olievlek beginnen en versterken strenger dan degenen die de haat uiteindelijk overnemen en uitvoeren. En dat strekt voor mij van de imam in de moskee tot de extreemrechtse incel op zijn zolderkamer.
Eens voor wat betreft de privacy, die wet is wat mij betreft te ver doorgeslagen. Wanneer de veiligheid in het geding komt moet privacy op de 2e plaats staan.
Het wij-zij denken is inderdaad een probleem maar wel van beide kanten. Hoeveel moslims spuien online wel niet hun haat naar het westen en onze verdorven moraal?
Kijk eens naar de bedreigingen die Lale Gül over zich heen heeft gekregen. De moord op Theo van Gogh. Alle kritiek op de Islam wordt beantwoordt met bedreigingen. En niet alleen vanuit mensen in Nederland maar ook in Islamitische landen.
En ja de psychische zorg moet beter, al vraag ik me echt af of je daarmee deze idioten kunt opvangen. Vaak zijn ze volwassen (dus gedwongen opname is onmogelijk) en vaak wel bekend bij instanties zoals politie maar zolang iemand niks doet kun je iemand niet vastzetten. Daarnaast heb je ook hier weer het probleem met personeel. Dat is er gewoonweg niet.
En mensen die zulke extreme ideeën hebben over het Westen, over onze samenleving, dat zie je niet aan de buitenkant wanneer ze hier asiel aanvragen. Die komen "gewoon" binnen op de wettelijke manier, krijgen een verblijfsvergunning en pas na een hele tijd gaan ze over tot zulke vreselijke daden.
Ik vind dat we mensen die vluchten humaan op moeten vangen, maar ik ben bang dat daarmee dus ook veel mensen binnenkomen die andere motieven hebben. Want mijn mening is wel dat Islamitische landen en hun gedachtegoed, niet verenigbaar zijn met het leven wat wij hier hebben, en onze vrijheden. Ik vind het een heel lastig iets, en het maakt mij bang en teleurgesteld in mezelf dat ik door zulke aanslagen toch bepaalde ideeën krijg, hoe goed ik het ook probeer te relativeren. Soms lukt me dat gewoon niet, en merk ik dat ik dus ook een hele groep erop aankijk. Wat fout is, dat weet ik in mijn hoofd wel, maar gevoelsmatig is het moeilijk soms voor mij.
Nicole123
16-02-2025 om 14:19
Fleurtje_5 schreef op 16-02-2025 om 14:00:
[..]
Ook dat verzin je.
De rest van je bericht reageer ik niet meer op. Jij zou wat meer op details kunnen letten want het klopt NIET wat je zegt. Maar dat hebben meerdere forummers je al vaker gezegd.
Dat verzin ik niet. Je hebt het vaker gehad over die situatie van een aantal mensen met moslimachtergrond die niet aan de kant gingen voor je in het ziekenhuis en over die vrouw die je op een bepaalde manier aan zou hebben gekeken omdat je 'bloot haar' had. Of er 1 of 2 of 3 een hoofddoek droegen van die mensen in dat ziekenhuis dat zijn details die er totaal niet toe doen. Het enige wat ik stel is: bedoel je hiermee iets algemeens, geef dat dan gewoon eerlijk toe, bedoel je er niks algemeens mee, dan slaat het benoemen van zo'n ervaring nergens op. Of je begrijpt totaal dat punt niet, of je doet het erom dat je nu moeilijk gaat doen of ik de hoeveelheid hoofddoekendraagsters wel correct had. Het erbij halen van andere forummers die het met je eens zouden zijn als je hier gewoon jezelf klem praat en steeds terugkrabbelt is ook nogal vals.
5N8Q&s=19