Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Daglichtlamp schreef op 13-02-2025 om 13:53:

We hebben in Nederland nog maar 1 voorbeeld van een auto die op een mensenmenigte is ingereden. Ook dat was een blanke man. Schietpartij in winkelcentrum Alphen aan de Rijn met veel slachtoffers, ook een blanke man. Het is veel te simpel om te zeggen dat het altijd een vluchteling of buitenlander is.

In 2023 36.700 incidenten die met asielzoekers te maken heeft.

Alice12 schreef op 13-02-2025 om 14:28:

[..]

Volgens mij is noch links noch rechts tegen het streng aanpakken van overlastgevers.

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/de-winnaar-van-deze-wedstrijd-politiek-armpjedrukken-is-nog-niet-bekend-de-verliezers-al-wel~be92bf49/
Op de valreep werd de noodwet een spoedwet, maar daarmee is de chaos alleen maar groter geworden. Want doordat er zes (!) maanden over deze spoedwet is gedaan, buitelt er straks alweer nieuwe wetgeving overheen. Het kabinet werkt namelijk al aan de implementatiewet voor het Europees Migratiepact, die later dit jaar wordt ingediend.

De Raad van State constateert in zijn advies dus droogjes dat wetsartikelen die nu via de spoedwet worden ingevoerd, straks alweer worden geschrapt door die implementatiewet. Wetgevend joyrijden, om louter politieke redenen. Het maakt de uitvoerders van de asielwetgeving horendol. Terwijl zij juist als geen ander weten hoe je de problemen wel effectief zou kunnen oplossen. Dat hebben ze laten zien.

----------------------------------------------------------
Dit zogenaamde Border Security Team was een Nederlandse uitvinding waar betrokkenen nog altijd met veel trots op terugkijken. Een effectieve en humane manier om snel duidelijkheid te verschaffen aan vluchtelingen. Getest en geslaagd in de chaos van de provisorische opvanglocaties op de Griekse eilanden. Dan kan het zeker in Nederland. Een aantal van deze teams zouden in Ter Apel en Budel snel verlichting kunnen brengen.

Dit debat over Ter Apel is blijkbaar al april vorig jaar aangevraagd. Ik kan maar 1 reden verzinnen waarom het pas zo laat ingepland is, dat komt omdat de coalitiepartijen dat niet eerder wilden inplannen. Het is schandalig.

Alice12 schreef op 13-02-2025 om 14:28:

[..]

In Maarheeze gemiddeld 9 incidenten per dag !!!!! vorig jaar. Opvallend toch, hoe 'blij` men lijkt te zijn als één van de 6.455.071 autochtone mannen (soms moet men járen terug gaan voor een voorbeeld) op deze manier in het nieuws komt. 

En hoe mild men is als één van de 32.249 Afghanen bijvoorbeeld zo'n daad pleegt "want zo slecht voor de beeldvorming" (cijfers NL per 1-1-2024, alle mannen van alle leeftijden). 

Luchtpost schreef op 13-02-2025 om 16:48:

[..]

In Maarheeze gemiddeld 9 incidenten per dag !!!!! vorig jaar. Opvallend toch, hoe 'blij` men lijkt te zijn als één van de 6.455.071 autochtone mannen (soms moet men járen terug gaan voor een voorbeeld) op deze manier in het nieuws komt.

En hoe mild men is als één van de 32.249 Afghanen bijvoorbeeld zo'n daad pleegt "want zo slecht voor de beeldvorming" (cijfers NL per 1-1-2024, alle mannen van alle leeftijden).

Die Afghaan die in de auto inreed op mensen heeft verklaard dat alle ongelovigen dood moeten. Dat is precies wat ik van veel van mijn leerlingen hoorde. Ik heb het hier al vaker geschreven: “ eerst de zaterdag dan de zondag”. En ook hadden deze jongens bepaalde ideeën over de verdorven westerse mensen. 
Ik trok het niet meer om daar les te geven, terwijl ik er toch echt met veel idealen instapte.
Ik was onnozel en vooral naïef toen ik op die school begon. Dat ben ik niet meer. Ik denk dat we in het westen zo geleerd hebben om individualistisch te denken en zo niet meer gewend zijn aan geweld en oorlog , dat we ons echt niet kunnen voorstellen dat wij hier een bepaalde gedachtengang hebben binnen gehaald( en nog elke dag meer binnen halen) die dood en dood eng is.

Luchtpost schreef op 13-02-2025 om 16:48:

[..]

En hoe mild men is als één van de 32.249 Afghanen bijvoorbeeld zo'n daad pleegt "want zo slecht voor de beeldvorming" (cijfers NL per 1-1-2024, alle mannen van alle leeftijden).

Het is andersom. Over die schietpartij in Zweden reppen jullie niet (hoezo járen terug?!) Maar oh wee als het een Afghaan of Syriër is dan wordt er direct met z'n allen bovenop gedoken hier en zeer algemene conclusies over de gehele groep 'met bepaalde gedachtengang die we binnenhalen' getrokken. Het 'Yes, het is een asielzoeker, we kunnen weer los', waar Miraval al voor waarschuwde dat het zou gebeuren. Racisme ten top. Over de daad ben ik helemaal niet mild, die verafschuw ik. Maar zo'n daad misbruiken voor je eigen anti-asiel-ideeën en het wegzetten van hele groepen vind ik niet oké. De gemiddelde Afghaan heeft niets met deze daad te maken, of net zoveel als de gemiddelde man of de gemiddelde leeftijdgenoot van de dader. Kijk de dader erop aan, niet mensen met dezelfde afkomst of religie. 

Nicole123 schreef op 13-02-2025 om 17:19:

[..]

Het is andersom. Over die schietpartij in Zweden reppen jullie niet (hoezo járen terug?!) Maar oh wee als het een Afghaan of Syriër is dan wordt er direct met z'n allen bovenop gedoken hier en zeer algemene conclusies over de gehele groep 'met bepaalde gedachtengang die we binnenhalen' getrokken. Het 'Yes, het is een asielzoeker, we kunnen weer los', waar Miraval al voor waarschuwde dat het zou gebeuren. Racisme ten top. Over de daad ben ik helemaal niet mild, die verafschuw ik. Maar zo'n daad misbruiken voor je eigen anti-asiel-ideeën en het wegzetten van hele groepen vind ik niet oké. De gemiddelde Afghaan heeft niets met deze daad te maken, of net zoveel als de gemiddelde man of de gemiddelde leeftijdgenoot van de dader. Kijk de dader erop aan, niet mensen met dezelfde afkomst of religie.

Dit bedoel ik dus met die grenzeloze naïviteit. 

Poezenmeisje

Poezenmeisje

13-02-2025 om 17:29 Topicstarter

Volgens mij worden alle witte Britten ook hetzelfde benaderd als ze vanuit Nederland vertrekken. 

De Polizei keek niet eens naar onze paspoorten terwijl verscheidene Britten een kruisverhoor kregen in de Flixbus.

Alice12 schreef op 13-02-2025 om 17:28:

[..]

Dit bedoel ik dus met die grenzeloze naïviteit.

Wat is er naïef, dat ik stel dat je op een daad van een individuele asielzoeker, Afghaan, Syriër niet de hele groep moet beoordelen? Liever grenzeloos naïef dan grenzeloos racistisch dan.

Nicole123 schreef op 13-02-2025 om 17:19:

[..]

Ik dacht dat ik bij jou onder de negeerknop sta? Daar blijf ik graag. Dank! 

Dit is wat ik schreef: "...In Maarheeze gemiddeld 9 incidenten per dag !!!!! vorig jaar. Opvallend toch, hoe 'blij` men lijkt te zijn als één van de 6.455.071 autochtone mannen (soms moet men járen terug gaan voor een voorbeeld) op deze manier in het nieuws komt. En hoe mild men is als één van de 32.249 Afghanen bijvoorbeeld zo'n daad pleegt "want zo slecht voor de beeldvorming" (cijfers NL per 1-1-2024, alle mannen van alle leeftijden)..."

Je kan niet zomaar, bij voorbaat (als er alleen iets staat over de reacties op het nieuws en over aantallen inwoners) iemand beschuldigen van 'racisme ten top'. Graag dus even die beschuldiging van racisme verwijderen.  

Luchtpost schreef op 13-02-2025 om 18:25:

[..]

Je kan niet zomaar, bij voorbaat (als er alleen iets staat over de reacties op het nieuws en over aantallen inwoners) iemand beschuldigen van 'racisme ten top'. Graag dus even die beschuldiging van racisme verwijderen.

Op grond van het gedrag van een individu een groep met dezelfde afkomst negatief wegzetten (de posts van oa Alice zijn daarin overduidelijk, de jouwe ook al doe je je best om te suggereren dat je 'louter feiten' brengt, helemáááál niet mensen over één kam scherend) is racisme. Niet leuk om te horen, snap ik. Doen alsof het hier in de berichten enkel over aantallen en nieuwsberichten gaat en er geen groep negatief wordt weggezet is laf wegduikgedrag. Dus nee, ik verwijder die beschuldiging niet, want het is gewoon racisme wat hier tentoongespreid wordt. Kom daar of gewoon voor uit, dat je Afghanen/Syriërs/asielzoekers/moslims als een groep mensen ziet die minderwaardig zijn / slechte normen hebben / vanuit hun cultuur geweld gebruiken. Of bezig dit soort taal niet, als je dat niet bedoelt.

Op grond van een nieuwsbericht of statistieken negatieve dingen schrijven over asielzoekers of mensen met een bepaalde afkomst of geloof in het algemeen is racisme. Stellen dat het de verachtelijke daad is van die specifieke persoon en dat niemand met dezelfde afkomst, sekse of religie daarop kan worden aangekeken is geen racisme. Kies zelf.

Kijk het debat van vandaag terug zou ik zeggen. Dan zie je dat er een hele ruime meerderheid is om overlastgevende asielzoekers aan te pakken. Waarom liggen daarvoor dan geen wetsvoorstellen in de Tweede Kamer? Is dat soms omdat de PVV ervan uit gaat dat ze meer zetels halen als ze doen alsof het aan alle anderen ligt? Dat ze ervan uitgaan dat ze dat wel verkocht krijgen aan hun stemmers? Als ik sommige reacties hier zie dan klopt dat helaas.

En zoals al eerder gezegd was dit debat al aangevraagd in april 2024, door GroenLinks-PvdA. Wie wil er nu deze overlast niet aanpakken? Wie heeft verhinderd dat het eerder besproken werd?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.