Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
krulliebollie
13-02-2025 om 12:31
Fleurtje_5 schreef op 13-02-2025 om 11:06:
[..]
Omdat hij niet mag wat hij zou willen.
toch wel bijzonder dat er steeds weer mensen zijn die roepen dat Wilders nergens iets aan kan doen want anderen willen het niet. Het lijkt mij dat een kundige minister de juiste gesprekken voert en haalbare doelen kan opstellen.. dat lijkt nu niet te gebeuren. Faber lijkt vast te zitten in haar eigen fuik. Maar hee.. het is vast de schuld van Timmermand en zijn kornuiten.
Daglichtlamp
13-02-2025 om 12:42
krulliebollie schreef op 13-02-2025 om 12:31:
[..]
toch wel bijzonder dat er steeds weer mensen zijn die roepen dat Wilders nergens iets aan kan doen want anderen willen het niet. Het lijkt mij dat een kundige minister de juiste gesprekken voert en haalbare doelen kan opstellen.. dat lijkt nu niet te gebeuren. Faber lijkt vast te zitten in haar eigen fuik. Maar hee.. het is vast de schuld van Timmermand en zijn kornuiten.
En links heeft echt zowel de minderheid van de zetels in zowel de Eerste als de Tweede Kamer. Dus die kunnen echt Wilders niet dwarszitten.
krulliebollie
13-02-2025 om 12:53
Daglichtlamp schreef op 13-02-2025 om 12:42:
[..]
En links heeft echt zowel de minderheid van de zetels in zowel de Eerste als de Tweede Kamer. Dus die kunnen echt Wilders niet dwarszitten.
Dat klopt maar dat is vaak wel wat geroepen wordt. Overigens lees ik vaak bij reactie op de sociale media dat mensen de VVD dan ook links vinden.
Poezie
13-02-2025 om 13:05
Een asielzoeker uit Afghanistan
Bestuurder rijdt in op betoging München, premier Beieren spreekt van aanslag - https://nos.nl/l/2555659
Miraval
13-02-2025 om 13:17
Poezie schreef op 13-02-2025 om 13:05:
Bestuurder rijdt in op betoging München, premier Beieren spreekt van aanslag - https://nos.nl/l/2555659
Ik las het. Wat een vreselijk nieuws weer. Ik had eigenlijk echt gehoopt dat de dader een autochtone witte Duitser was geweest. Puur om alle reacties en de polarisatie die hierdoor weer toe gaat nemen.
krulliebollie
13-02-2025 om 13:21
Poezie schreef op 13-02-2025 om 13:05:
Ik zag net wat beelden bij de NOS. Afschuwelijk.
Alice12
13-02-2025 om 13:36
Miraval schreef op 13-02-2025 om 13:17:
[..]
Ik las het. Wat een vreselijk nieuws weer. Ik had eigenlijk echt gehoopt dat de dader een autochtone witte Duitser was geweest. Puur om alle reacties en de polarisatie die hierdoor weer toe gaat nemen.
Echt? Je weet toch van te voren dat het geen witte Duitser is. En hoezo polarisatie? Mesaanvallen, auto’s die op een menigte rijden, een Frans meisje laatst vermoord, enz. enz.
Mogen we nog steeds niet spreken van zolangzamerhand normale gang van zaken?
Daglichtlamp
13-02-2025 om 13:39
Alice12 schreef op 13-02-2025 om 13:36:
[..]
Echt? Je weet toch van te voren dat het geen witte Duitser is. En hoezo polarisatie? Mesaanvallen, auto’s die op een menigte rijden, een Frans meisje laatst vermoord, enz. enz.
Net zoals we in Zweden op voorhand wisten vorige week dat het geen witte Zweed was?
Miraval
13-02-2025 om 13:39
Alice12 schreef op 13-02-2025 om 13:36:
[..]
Nou ja, juist hierom dus.
En ik had ook al het sterke vermoeden, maar ik vind het niet fijn dat ik gelijk dat vermoeden heb. Maar de werkelijkheid is helaas nu eenmaal zo dat het dus vaak gaat om mensen met een niet Westerse afkomst. Met name in Duitsland en Frankrijk.
Er gaat iets helemaal mis, ergens, maar je mag niet een hele groep aankijken op wat 1 iemand doet.
Een beetje zoals het zijn niet alle mannen, maar wel altijd een man.
En ik baal daarvan, want het zorgt niet voor een betere samenleving en meer begrip voor migranten. Juist het tegenovergestelde.
Alice12
13-02-2025 om 13:46
Miraval schreef op 13-02-2025 om 13:39:
[..]
Nou ja, juist hierom dus.
En ik had ook al het sterke vermoeden, maar ik vind het niet fijn dat ik gelijk dat vermoeden heb. Maar de werkelijkheid is helaas nu eenmaal zo dat het dus vaak gaat om mensen met een niet Westerse afkomst. Met name in Duitsland en Frankrijk.
Er gaat iets helemaal mis, ergens, maar je mag niet een hele groep aankijken op wat 1 iemand doet.
Een beetje zoals het zijn niet alle mannen, maar wel altijd een man.
En ik baal daarvan, want het zorgt niet voor een betere samenleving en meer begrip voor migranten. Juist het tegenovergestelde.
Iedereen, zelfs de meest ultralinkse stemmers, weten dat het uiteraard een asielzoeker is. De kans, zoals in Zweden, dat het een witte man is is zo goed als te verwaarlozen. En ik snap best dat je niet iedereen mag aankijken op de actie van sommigen. Maar zolangzamerhand kun je echt niet meer spreken van excessen. Het wordt gewoon om na te denken over de risico’s die je loopt bij een evenement. “ Ga ik wel of niet naar die kerstmarkt”.
Het is wel klaar, ik denk dat een volledige asielstop iets zou zijn wat bijna iedereen in Nederland zou omarmen.
Daglichtlamp
13-02-2025 om 13:53
We hebben in Nederland nog maar 1 voorbeeld van een auto die op een mensenmenigte is ingereden. Ook dat was een blanke man. Schietpartij in winkelcentrum Alphen aan de Rijn met veel slachtoffers, ook een blanke man. Het is veel te simpel om te zeggen dat het altijd een vluchteling of buitenlander is.
krulliebollie
13-02-2025 om 13:54
Alice12 schreef op 13-02-2025 om 13:46:
[..]
Het is wel klaar, ik denk dat een volledige asielstop iets zou zijn wat bijna iedereen in Nederland zou omarmen.
Ik denk dat je hier in vergist.
Alice12
13-02-2025 om 13:57
krulliebollie schreef op 13-02-2025 om 13:54:
[..]
Ik denk dat je hier in vergist.
Ik denk het niet.
krulliebollie
13-02-2025 om 13:59
Alice12 schreef op 13-02-2025 om 13:57:
[..]
Ik denk het niet.