Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Straffeloosheid IS vrouwen voorkomen

De regering heeft opnieuw nogmaals de gelegenheid van de rechter gekregen om ervoor te zorgen dat de IS-vrouwen bij hun eigen rechtszaak kunnen zijn.
Lukt dat niet op tijd dan zal het geduld van de rechter straks op zijn, en dan kunnen deze terroristen in Nederland niet meer vervolg worden voor hun misdaden.

Verwachten dat de Koerden, die door niemand als staat erkend worden wel zorgen voor een strafproces is zinloos. Die hebben zelf al moeite genoeg om staande te blijven.
Het lijkt me ongewenst dat ze terugkomen zonder dat ze hier veroordeeld kunnen worden.


Het lijkt me ongewenst dat ze terugkomen. Punt. 
Zolang ze Europa niet in mogen hoeven ze hier ook niet gestraft te worden. Het is voor ons veiliger als ze gewoon in 'Terrorististan' blijven en daar ongetwijfeld een zwaarder leven tegemoet gaan dan wanneer ze hier een paar maandjes moeten zitten en dan hier weer vrij rond mogen lopen. 

redbulletje schreef op 12-10-2021 om 17:35:

Het lijkt me ongewenst dat ze terugkomen. Punt.
Zolang ze Europa niet in mogen hoeven ze hier ook niet gestraft te worden. Het is voor ons veiliger als ze gewoon in 'Terrorististan' blijven en daar ongetwijfeld een zwaarder leven tegemoet gaan dan wanneer ze hier een paar maandjes moeten zitten en dan hier weer vrij rond mogen lopen.

Snap wel dat ze naar Nederland komen, hier mogen ze zelfs in een talkshow van Margiet van der linden komen en zielig doen (Laura Hansen).

OrganicDeer76

OrganicDeer76

12-10-2021 om 17:53

Te belachelijk voor woorden. Daar laten is mijn mening. Dit wilde ze toch zo graag, kom dan niet nu janken en terug willen. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

12-10-2021 om 18:08 Topicstarter

Realiseer je je wel dat het feit dat wij ze hier niet willen hebben niet betekent dat ze niet komen. Deze terroristen hebben de Nederlandse nationaliteit. Dus ze kunnen op elk moment Nederland weer inreizen.

Ik heb dan liever dat we weten waar ze zijn.

OrganicDeer76

OrganicDeer76

12-10-2021 om 18:16

Daglichtlamp schreef op 12-10-2021 om 18:08:

Realiseer je je wel dat het feit dat wij ze hier niet willen hebben niet betekent dat ze niet komen. Deze terroristen hebben de Nederlandse nationaliteit. Dus ze kunnen op elk moment Nederland weer inreizen.

Ik heb dan liever dat we weten waar ze zijn.

Als ik het voor het zeggen had dan had ik de nationaliteit afgenomen. Ik snap je punt zeker maar we krijgen het toch niet 100% waterdicht met dit soort dingen. Net als met aanslagen, wat we ook doen het lukt niet om het te voorkomen. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

12-10-2021 om 18:18 Topicstarter

Keetie schreef op 12-10-2021 om 18:16:

[..]

Als ik het voor het zeggen had dan had ik de nationaliteit afgenomen. Ik snap je punt zeker maar we krijgen het toch niet 100% waterdicht met dit soort dingen. Net als met aanslagen, wat we ook doen het lukt niet om het te voorkomen.

Voor zover dat kan gebeurt dat ook wel. Maar dan moet er wel sprake zijn van een tweede nationaliteit. Iemand zijn enige nationaliteit afnemen mag nu eenmaal niet.

OrganicDeer76

OrganicDeer76

12-10-2021 om 18:35

Daglichtlamp schreef op 12-10-2021 om 18:18:

[..]

Voor zover dat kan gebeurt dat ook wel. Maar dan moet er wel sprake zijn van een tweede nationaliteit. Iemand zijn enige nationaliteit afnemen mag nu eenmaal niet.

Klopt idd. Ik vind het een eng idee en ik heb weinig  vertrouwen in rehabilitatie 

Ik vind het een moeilijke kwestie. Misschien is het beter dat ze niet terugkomen. Tegelijkertijd gaat het meestal om jonge, bij vertrek vaak minderjarige vrouwen en hebben eventuele kinderen part noch deel aan de stomme beslissingen van hun ouders. Ik vind het nogal wat om Nederlandse kinderen in mensonterende omstandigheden in kampen te laten leven omwille van onomkeerbare beslissingen van hun ouders. En je zou hopen dat die uitreizigers die met hun puberbrein totaal idiote keuzes hebben gemaakt, enigszins tot bezinning zijn gekomen met het klimmen van de jaren. Als dat het geval zou zijn, moeten ze dan de rest van hun leven boeten voor hun oerstomme keuzes? Ik weet het niet. Maar als ik me voorstel dat ik (groot)ouder ben van zo’n jonge vrouw en haar kinderen, weet ik wel wat ik zou zeggen: terughalen, straffen en reïntegreren. 
Aantallen en leeftijden: 
https://www.aivd.nl/onderwerpen/terrorisme/dreiging/uitreizigers-en-terugkeerders

Daglichtlamp

Daglichtlamp

12-10-2021 om 19:28 Topicstarter

Wat opvalt is dat blijkbaar gedacht wordt dat het een keuze is tussen ophalen of daar blijven. Uiteindelijk is dat niet het geval, het zal de keuze zijn tussen ophalen en hier terechtstaan of zelf terugkomen en straffeloos zijn.

OrganicDeer76

OrganicDeer76

12-10-2021 om 20:19

Daglichtlamp schreef op 12-10-2021 om 19:28:

Wat opvalt is dat blijkbaar gedacht wordt dat het een keuze is tussen ophalen of daar blijven. Uiteindelijk is dat niet het geval, het zal de keuze zijn tussen ophalen en hier terechtstaan of zelf terugkomen en straffeloos zijn.

Ja dat dacht ik idd. Dan kiezen uit 2 kwade dus. Hier berechten en flink straffen 

Misschien zijn ze van plan om ze tijdig bij verstek te veroordelen, zodat ze bij terugkeer alsnog de gevangenis in moeten?

Keetie schreef op 12-10-2021 om 20:19:

[..]

Ja dat dacht ik idd. Dan kiezen uit 2 kwade dus. Hier berechten en flink straffen

Er zijn hier geen zware straffen. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

12-10-2021 om 20:58 Topicstarter

Mija schreef op 12-10-2021 om 20:27:

Misschien zijn ze van plan om ze tijdig bij verstek te veroordelen, zodat ze bij terugkeer alsnog de gevangenis in moeten?

Dat mag dus niet. Omdat deze vrouwen wèl aanwezig willen zijn, heeft de rechter geoordeeld dat het proces pas verder mag als ze er zijn. De staat heeft al een paar keer uitstel gekregen van de rechter, maar het punt komt waarop de rechters gaan zeggen dat de zaak niet verder gaat zo, en dan mogen ze ook in de toekomst niet meer voor deze feiten vervolgd worden.

Daglichtlamp schreef op 12-10-2021 om 20:58:

[..]

Dat mag dus niet. Omdat deze vrouwen wèl aanwezig willen zijn, heeft de rechter geoordeeld dat het proces pas verder mag als ze er zijn. De staat heeft al een paar keer uitstel gekregen van de rechter, maar het punt komt waarop de rechters gaan zeggen dat de zaak niet verder gaat zo, en dan mogen ze ook in de toekomst niet meer voor deze feiten vervolgd worden.

Dan wordt het kiezen of delen. Zou de NL staat niet op het allerlaatste moment voor terughalen kiezen? Ze daar laten wegrotten tot ze uit de kampen weg kunnen en ze dan laten terugkomen zonder sancties of voorwaarden, lijkt me het risico eerder vergroten.  De kinderen die daar opgroeien, hebben een bijzonder slechte startpositie hier. Nog los van de wrok die daar uit voort zou kunnen komen. Ze daar laten lijkt me geen duurzame of veilige oplossing. Mij lijkt dat je beter het initiatief naar je toe kan trekken voordat dat niet meer gaat. 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

12-10-2021 om 21:13

redbulletje schreef op 12-10-2021 om 20:52:

[..]

Er zijn hier geen zware straffen.

Mee eens! Ik denk aan minimaal 20 jaar cel. Maar dat gebeurt niet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.