Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Storm; ben jij er klaar voor?

Hier tegenover zijn ze bezig met dakpannen, zonder iets van een tuigje!
Is dat niet verplicht?

Nee hoor, ik heb nog nooit iemand op een dak gezien met een tuigje. Waar zou dat tuigje aan vast moeten dan? Die gasten redden zich wel hoor, die doen niks anders. 

noas_1993 schreef op 23-02-2022 om 10:01:

Hier tegenover zijn ze bezig met dakpannen, zonder iets van een tuigje!
Is dat niet verplicht?

Kijk jij veel Amerikaanse tv? Daar zijn ze over de top met veiligheidsmaatregelen.  Hier niet, nog nooit iemand met een tuigje op dak zien gaan. 

Bakblik schreef op 23-02-2022 om 10:45:

[..]

Kijk jij veel Amerikaanse tv? Daar zijn ze over de top met veiligheidsmaatregelen. Hier niet, nog nooit iemand met een tuigje op dak zien gaan.

nou bij mijn dakdekker wel, hangt wel ook van het type dak af en de hellingshoek van het dak. Ik ben erg blij dat ze veiligheid erg belangrijk vinden, dat is voor mij 1 van de redenen om voor dit bedrijf te kiezen.

De schilder heeft zelfs ankers in de muur aangebracht zodat hij veilig met zijn klimtuig aan kon werken. 

Bakblik schreef op 23-02-2022 om 10:45:

[..]

Kijk jij veel Amerikaanse tv? Daar zijn ze over de top met veiligheidsmaatregelen. Hier niet, nog nooit iemand met een tuigje op dak zien gaan.

Dat niet eens, maar in mijn beleving was het wel zo. Geen idee waarom.
Ik vond het er gewoon eng uitzien

Wat een heerlijke dag na al dat waaigeweld!

Poezel_en_Wip schreef op 23-02-2022 om 11:31:

Wat een heerlijke dag na al dat waaigeweld!

Ja, ben aan het wandelen en pauzeer nu lekker even op bankje in de zon 

Heerlijk! 

Voor de kust provincies actueel:

Storm Benjamin zal in de middag via Zeeland het land binnentrekken.
Vanaf 14.00 uur geldt in die provincie code oranje.

De storm trekt dan noordwaarts verder.
Aan zee zal het zeer stevig doorwaaien met in ieder geval
windkracht 9, en mogelijk zelfs een tijdje windkracht 10, waarschuwt Weeronline.

Voor Zuid-Holland geldt vanaf 15.00 uur code oranje.
Voor Noord-Holland en het IJsselmeergebied is dat 18.00 uur en voor de Waddeneilanden 20.00 uur.

Heb alles wat los stond in de tuin alvast opgeruimd en vastgezet.
Vorige storm waren een paar mooie bloempotten gesneuveld helaas.

Hier kan je voor jouw provincie de actuele windkracht zien :
https://www.weerplaza.nl/actueel/wind/

Sterkte !
Zie dat Groningen en Drenthe mee valt 😀 

verdorie ben vergeten de stoelen onder de afdak te plaatsen, hoop dat het meevalt.
heb een event vanaaf  😒

Wat vooral apart zal zijn is dat het "oog" van de storm recht over de kustprovincies zal trekken. Daardoor zal het eerst even vrijwel windstil zijn, waarna opeens de storm aan gaat.
Als ik de laatste windvoorspelling voor bijv. Scheveningen bekijk, zal de wind rond 17/18 uur hard gaan waaien.

Ik vind het advies "Ga alleen de weg op als dat echt nodig is" bij code Oranje wel altijd ingewikkeld, zeker als ondertussen bijv. voetbalwedstrijden en circusvoorstellingen gewoon doorgaan. Dat klinkt nu niet echt als een noodzakelijk reisdoel. Zal ik bijv nog naar de sportles gaan vanavond of thuisblijven?.. hoe gaan jullie daarmee om?

als ik vrij ben en het stormt, dan blijf ik thuis ga hooguit naar de super indien nodig maar niet verder dan dat.

ik heb vanaaf dus een feeestje in de stad, maar eigenlijk wil liefst naar huis want zal je net zien dat er een paar bomen omgaan/het OV op zijn gat ligt sta ik daar met mijn goede gedrag

masatu schreef op 23-10-2025 om 09:46:

Ik vind het advies "Ga alleen de weg op als dat echt nodig is" bij code Oranje wel altijd ingewikkeld, zeker als ondertussen bijv. voetbalwedstrijden en circusvoorstellingen gewoon doorgaan. Dat klinkt nu niet echt als een noodzakelijk reisdoel. Zal ik bijv nog naar de sportles gaan vanavond of thuisblijven?.. hoe gaan jullie daarmee om?

Ik weet nog dat ik met de storm drie jaar geleden 2 NL Alerts binnen kreeg met de uitdrukkelijke mededeling binnen te blijven, gevolgd door een appje van mijn werk: "jongens, rijd voorzichtig!"

Voorstelling (of dat niet eens, het was een repetitie) is uiteindelijk wel gecancelled, maar toen waren de collega's die van ver moesten komen natuurlijk al lang en breed onderweg.

Toen er net voor een bui al even wat meer wind was heb ik nog even wat vastgezet buiten. Ik ben klaar voor de storm en wordt pas rustig als de gezinsleden weer thuis zijn van tentamens, stage en werk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.