Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Steeds meer agressie . Wat is er mis met onze jongeren ?


Ja, dus moet de maatschappij eens gaan kijken waarom? 
Veel te veel vrouwen in het onderwijs..... Schoolis steeds meer voor meisjes? Ik noem maar wat, ik heb ook geen idee.....

Weet wel dat ik 3 puber zonen heb, en 2 puber dochters, en dat ze heel normaal funktioneren. En ook leuke vrienden hebben

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

07-08-2021 om 16:23

Herfstappeltaart schreef op 07-08-2021 om 16:22:

[..]

De criminaliteit met geweld (messen) onder meiden neemt ook toe. Jongens hebben misschien meer testosteron.

Zeker dat het toeneemt onder meiden! 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

07-08-2021 om 16:25

Herfstappeltaart schreef op 07-08-2021 om 16:22:

[..]

De criminaliteit met geweld (messen) onder meiden neemt ook toe. Jongens hebben misschien meer testosteron.

Ik zag op YT een video over jongeren met messen, de net 14 jarige jongen stond eerst leuk met de wijkagent te praten en liet later zijn mes zien.. Een mes van 40cm. Later werden de beelden aan de wijkagent getoond en die kon zijn ogen niet geloven want hij altijd zo goed contact met die jongen.. Er was zelfs een 11jarige jongen met een hakmes 11 jaar😖

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

07-08-2021 om 16:28

Ted68 schreef op 07-08-2021 om 16:23:

Ja, dus moet de maatschappij eens gaan kijken waarom?
Veel te veel vrouwen in het onderwijs..... Schoolis steeds meer voor meisjes? Ik noem maar wat, ik heb ook geen idee.....

Weet wel dat ik 3 puber zonen heb, en 2 puber dochters, en dat ze heel normaal funktioneren. En ook leuke vrienden hebben

Wees daar maar trots op . Het ligt ook aan het netwerk,kennissenkring, buurt waarin je opgroeit vind ik, waar je mee omgaat wordt je mee besmet toch? Dat klopt wel eigenlijk.. 

Ted68 schreef op 07-08-2021 om 16:23:

Ja, dus moet de maatschappij eens gaan kijken waarom?
Veel te veel vrouwen in het onderwijs..... Schoolis steeds meer voor meisjes? Ik noem maar wat, ik heb ook geen idee.....

Weet wel dat ik 3 puber zonen heb, en 2 puber dochters, en dat ze heel normaal funktioneren. En ook leuke vrienden hebben

Het is sowieso altijd de schuld van de vrouwen. Juffen en moeders zijn de grootste boosdoeners. 

Hoe durven ze te werken ipv thuis te zitten en dag en nacht beschikbaar te zijn voor hun kinderen. 

Allemaal het kanaal in, zal ze leren. 

clivia53 schreef op 07-08-2021 om 16:15:

misschien zijn de jongeren te verwend
Kunnen niet incasseren
Geen nee horen


De Curlingmoeders/ouders.

De kinderen leren idd nee te horen en mogen alles, of worden iig niet tegengesproken. Want dat vindt Karel niet fijn en hij heeft het al zo moeilijk.

En drugs zijn de problemen ook, wordt alleen maar meer. Ik zie het bij mij op het werk, aan de drugs en daardoor worden onderliggende psychische problemen getriggerd en gaan ze helemaal los. 



Herfstappeltaart schreef op 07-08-2021 om 16:22:

[..]

De criminaliteit met geweld (messen) onder meiden neemt ook toe. Jongens hebben misschien meer testosteron.

Meisjes en jongens krijgen niet dezelfde opvoeding natuurlijk. Sowieso al niet, maar al helemaal niet in gezinnen met een Turkse of Marokkaanse achtergrond. 

Criminaliteit onder meisjes neemt al sinds de jaren 90 toe, maar of dat de laatste jaren nog sterker is, daar kan ik geen cijfers van vinden. Maar in criminaliteit zijn mannen per definitie altijd oververtegenwoordigd. En dat zal vast ook met testosteron te maken hebben. Maar ook met opvoeding en cultuur denk ik.

Ted68 schreef op 07-08-2021 om 15:04:

Ik denk meer dat het met het opvoeden van de huidige jeugd te doen heeft: kind moet het beste presteren, zijn kleine godjes, en ouders die geen ouder zijn maar de bestevriend van hun zoon/dochter willen zijn...

Bedankt dat u het zegt, dan moet ik het niet meer doen.

Wat nu ook een rol speelt is de horizontale druk van de maatschappij in tegenstelling tot de verticale van vroeger. 
Vroeger moeiden de grootouders, ouders, misschien zelfs tantes of nonkels zich met kinderen. Het toezicht kwam van bovenuit. Nu zijn het de klasgenoten (bijvb duur schoolmateriaal), buurtkinderen (mijn buurjongen/meisje mag dat wel, waarom ik niet en moeder geeft toe opdat kind niet de loser van de buurt zou zijn), sport- of andere clubs (die mag zo laat wegblijven, waarom ik niet en moeder of vader geeft toe want anders wordt kind gepest) die mee bepalen wat een kind doet, mag, niet wil. Het is de zijdelingse beïnvloeding die het dikwijls naar de knoppen helpt.

Tenminste dat is mijn idee.

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

07-08-2021 om 16:54

zowiezo is er meer agressie 
Ook bij mij 
Hulpverlening 

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

07-08-2021 om 16:54

Dat zijn volwassenen 
Slecht voorbeeld doet slecht volgen ?  

Heb ik niet geschreven hoor dat vrouwen altijd schuldig zijn Julali.... Maar ik denk wel dat doordat er sommige jongens opgroeien met alleen maar vrouwen.... Vroeger had je nog een meester.... er wel wat veranderd is voor vooral jongens....

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

07-08-2021 om 16:57

clivia53 schreef op 07-08-2021 om 16:54:

Dat zijn volwassenen
Slecht voorbeeld doet slecht volgen ?

Niet dan? Voorbeeldje een verslaafde die aan het afkicken is moet ook niet met zijn junkvriendjes omgaan toch?

letterkoekje schreef op 07-08-2021 om 16:46:

[..]

Bedankt dat u het zegt, dan moet ik het niet meer doen.

Wat nu ook een rol speelt is de horizontale druk van de maatschappij in tegenstelling tot de verticale van vroeger.
Vroeger moeiden de grootouders, ouders, misschien zelfs tantes of nonkels zich met kinderen. Het toezicht kwam van bovenuit. Nu zijn het de klasgenoten (bijvb duur schoolmateriaal), buurtkinderen (mijn buurjongen/meisje mag dat wel, waarom ik niet en moeder geeft toe opdat kind niet de loser van de buurt zou zijn), sport- of andere clubs (die mag zo laat wegblijven, waarom ik niet en moeder of vader geeft toe want anders wordt kind gepest) die mee bepalen wat een kind doet, mag, niet wil. Het is de zijdelingse beïnvloeding die het dikwijls naar de knoppen helpt.

Tenminste dat is mijn idee.

Altijd die moeders, de grote schuldigen van al het leed op deze aarde. Stenig ze op het dorpsplein. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

07-08-2021 om 16:59

Julali schreef op 07-08-2021 om 16:58:

[..]

Altijd die moeders, de grote schuldigen van al het leed op deze aarde. Stenig ze op het dorpsplein.

En dit vindt je wel een normale reactie? Oproepen tot geweld tegen vrouwen? Maar klagen als iets niet in jouw straatje valt of blijkbaar erg gevoelig valt/ligt. 🤔

Yolo schreef op 07-08-2021 om 16:59:

[..]

En dit vindt je wel een normale reactie? Oproepen tot geweld tegen vrouwen? Maar klagen als iets niet in jouw straatje valt of blijkbaar erg gevoelig valt/ligt. 🤔

Ik twijfelde al of ik er /s bij moest zetten, maar dacht dat het niet nodig was, maar dus toch. Mijn post is een vorm van sarcasme. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.