Nieuws en actueel
EchteNoorderling
11-11-2025 om 07:02
Sint Maarten (ont)lopen….
Dit jaar ben ik niet thuis. Woon sinds een paar jaar in een dorp. In de stad nooit kinderen aan de deur gehad. Eerste jaren hier vond ik het schattig, maar nu vind ik het een verstoring van mijn rustige doordeweekse avond. Ga naar mijn vriend, die niet veel aanloop heeft.
Tevens vraag ik me af hoe mensen met een laag inkomen dat doen: snoep in huis hebben voor 50 of 100 of nog meer kinderen. Of ik heb eerder te duur snoep gekocht? (Haribo en Chupachups)
Bakblik
12-11-2025 om 19:37
Yumi schreef op 12-11-2025 om 18:39:
[..]
Te triest voor woorden, een kind moest voor controle naar het ziekenhuis volgens RTLnieuws. Wat ik me afvraag, zwarte kleding en skeletmaskers en dan toch zien dat ze 15 tot 16 jaar zijn? Politie schijnt wel een groep in beeld te hebben, nu nog in de handboeien die etterbakken.
Geschatte leeftijd naar aanleiding van lengte/postuur? Nog geen volgroeide mannen en nog niet echt breed in de schouders maar al wel lang.
Yumi
12-11-2025 om 22:00
Bakblik schreef op 12-11-2025 om 19:37:
[..]
Geschatte leeftijd naar aanleiding van lengte/postuur? Nog geen volgroeide mannen en nog niet echt breed in de schouders maar al wel lang.
Zou kunnen, maar dan moeten er beelden zijn die kinderen die ze te pakken hebben gehad, kunnen waarschijnlijk die inschatting niet maken.
Neweve
13-11-2025 om 17:00
Poezenmeisje schreef op 12-11-2025 om 22:13:
Deurbelcamera's?
Slimme deurbel bijvoorbeeld die van ring. Ik kijk eigenlijk nooit op de camera maar vind het fijn om de deurbel te kunnen horen als ik op zolder aan het werk ben (daar is onze werkkamer).
Op Sint Maarten heb ik de notificaties niet weggeklikt dus kon ik zien hoe vaak er was aangebeld die avond.
Ysenda
13-11-2025 om 17:21
In het verzorgingshuis van mijn moeder zijn ruim 150 kinderen langs geweest.
Lekker makkelijk scoren, je zingt 1 liedje en krijgt van 12 opa's en oma's snoepjes.
De andere bewoners hebben er of geen zin in of kunnen het niet meer.
Mijn moeder heeft er weer van genoten.
Mijn vader woonde vroeger niet op de looproute en kreeg dan 20-30 kinderen langs. Is inmiddels verhuisd en heeft er ook 100+ langs gehad.
Schoonouders hebben er ongeveer 70 langs gehad, dat is zo ongeveer elk kind tussen 4 en 12 van het dorp waar ze wonen.